Gradonačelnik u Hamburgu s čelnim ljudima cruise industrije
Sastanku su u ime CLIA-e prisustvovali izvršna direktorica Cindy D'Aoust i glavni tajnik udruženja Tom Fecke, dok su brodarska društva, članove ovog udruženja redom predstavljali: Arnold W. Donald (predsjednik i izvršni direktor Carnival Corporation), Pierfranesco Vago, izvršni direktor MSC Cruises, Adam Goldstein (predsjednik i izvršni direktor Royal Caribbean Cruises Ltd.) i Kerry Anastassiadis (predsjednik Uprave Celestyal Cruises).
Gradonačelnik Mato Franković ovom je prilikom, nastavno na dopis upućen CLIA-i 25. kolovoza, pobliže izložio probleme koji Grad Dubrovnik opterećuju tijekom glavne turističke sezone i vršnih opterećenja prometa. Predstavnike svjetske cruise industrije podrobnije je predstavio i sve specifičnosti povijesne jezgre i ograničenja koja su nužna u svrhu očuvanja baštine, održavanja sigurnosti, a u konačnici i pružanja najviše razine usluge i jedinstvenog doživljaja destinacije, čemu Dubrovnik teži, a što je postojećim stanjem ozbiljno narušeno.
Gradonačelnik Franković ponovio je kako se Grad Dubrovnik u pogledu upravljanja destinacijom nalazi na prekretnici i kako je nužan novi pristup u cjelokupnoj turističkoj privredi, ne samo u segmentu cruise turizma. Istaknuo je i da Grad Dubrovnik u tom procesu neće djelovati samoinicijativno nego da će se sve odluke donositi isključivo u ozračju dijaloga i suradnje u čemu je ključna pomoć i cruise kompanija.
Kao ključni problem gradonačelnik je istaknuo veliku koncentraciju brodova na kružnim putovanjima koji pristaju u drugom dijelu tjedna te tijekom dana, kada zbog često istovremenih dolazaka i odlazaka brodova nastaju velike gužve na gradskim prometnicama, ali i unutar same povijesne jezgre i kontaktne zone.
„Grad Dubrovnik nije neprijatelj cruise industrije, otvoreni smo za suradnju i jako cijenimo doprinos ovog vida turizma našem ukupnom gospodarstvu, ali smo uvjereni da pažljivijim planiranjem itinerara možemo postići značajna poboljšanja na obostranu korist“, rekao je gradonačelnik naglasivši da bi boljim rasporedom ticanja Dubrovnik bio u stanju primiti i veći broj dolazaka brodova, a istovremeno otkloniti postojeće negativne učinke, kao što su gužve u cestovnom i pješačkom prometu.
Gradonačelnik je predstavio i pilot projekt „Respect the City“, kao i ove godine provedeni sustav kamera s brojačima posjetitelja koji nadležnim službama u svakom trenutku omogućuju uvid u kretanje broja ljudi unutar povijesne jezgre. Predstavnike cruise industrije upoznao je i s kratkoročnim mjerama koje su tijekom ove sezone urodile plodom, ali je istaknuo da je za dugoročno ublažavanje svih predstavljenih negativnih učinaka velike količine prometa u kratkom vremenskom razdoblju potreban sustavan pristup planiranju rasporeda dolazaka brodova.
Zbog učestalih gužvi Dubrovnik je u inozemnim medijima dobio epitet grada koji je u sezoni 2018. poželjno izbjegavati, što je, iznio je gradonačelnik Franković, iznimno štetno za ugled grada i može imati negativne posljedice za turizam kao našu najistaknutiju gospodarsku granu.
Predstavnici brodarskih društava i udruženja CLIA iskazali su potpuno razumijevanje za izazove s kojima se Dubrovnik kao najistaknutiji hrvatski turistički brend suočava te je dogovoreno da će se u koordinaciji svih uključenih strana pristupiti iznalaženju rješenja koje bi bilo primjenjivo već za sljedeću turističku sezonu, a za sezonu 2019. uvela bi se puna kontrola i organizacija pristajanja plovila na kružnim putovanjima, a sve s ciljem postizanja najveće razine pružene usluge.
Gradonačelnik je izrazio zadovoljstvo razinom razumijevanja koju su pokazali predsjednici uprava vodećih brodarskih društava u želji da grad i u budućnosti bude prepoznat kao šampion turizma u svim segmentima njegova djelovanja.