Dubrovačka glazbena ostavština svečano predstavljena u Salzburgu

unesco45

 

U organizaciji Hrvatsko-austrijskog Društva Dubrovnik, Veleposlanstva RH u Republici Austriji, Austrijsko-hrvatskog društva iz Beča i udruge Moj san iz Salzburga, u Mramornoj dvorani palače Mirabell u Salzburgu prošlog je tjedna održano međunarodno gostovanje projekta „Druga strana povijesti“.

 

Pred brojnim okupljenim uzvanicima nastupile su pijanistica i fortepijanistica Ivana Jelača i sopranistica Marija Lešaja. Projekt je realiziran u sklopu obilježavanja „Godine UNESCO-ove svjetske baštine u Dubrovniku“ uz potporu Grada Dubrovnika, Dubrovačko-neretvanske županije, Turističke zajednice Grada Dubrovnika, Dubrovačkih muzeja, Društva prijatelja dubrovačke starine, Zračne luke Ruđer Bošković -Dubrovnik, udruge Hrvatski san te Radničke komore iz Salzburga. 

 

Koncept projekta „Druga strana povijesti“ temelji se na bogatom kulturno-povijesnom nasljeđu, a posjetitelje glazbom uvodi u društveno ozračje Dubrovačke Republike na prijelazu iz 18. u 19. stoljeće. U stalnom postavu Kulturno-povijesnog muzeja u Kneževu dvoru čuva se fortepiano, u svjetskim razmjerima raritetan i iznimno vrijedan povijesni instrument bečkog graditelja Antona Waltera, izrađen oko 1790., a koji je restauracijom osposobljen za muziciranje. Kako je do danas sačuvano tek desetak ovakvih Walterovih klavira, Dubrovnik se upisao na još jednu važnu europsku kartu, a svaka glazbena izvedba koja nastoji oživjeti i promovirati bogatstvo hrvatske glazbene ostavštine kao dijela europskih kulturnih strujanja, ističe važnost suvremenih interpretacija kulturne baštine kao zalog za budućnost. 

 

Program je, uz solističke izvedbe Ivane Jelače na fortepianu s djelima dubrovačkih skladatelja Luke Sorkočevića i Juraja Murata te Beethovenovih varijacija, donio i niz Haydnovih, Mozartovih i Beethovenovih solo pjesama u izvedbama sopranistice Marije Lešaja uz fortepiano, nastalih u okviru salonskih okupljanja i kreativnih suradnji s glazbenicama s kojima su redovito nastupali, kako vodeći europski glazbenici, tako i oni manje poznati današnjoj publici. Prvenstveno je riječ o talijanskim skladateljima Tommasu Restiju i Domenicu Antoniettiju koji su boravili i radili u Dubrovniku u vrijeme turbulentnih društvenih promjena na prijelazu iz 18. u 19. stoljeće. Autorica projekta, Ivana Jelača je publiku vodila kroz program ističući vodeću ulogu žena u okviru salonskih okupljanja, koja su bila važna spona između javnog i privatnog koncertnog života, a posebna pažnja posvećena je opusu i zbirci muzikalija Jelene Pozza Sorgo, dubrovačke plemkinje koja se smatra jednom od prvih hrvatskih skladateljica.   

 

Na predstavljanju projekta u Salzburgu brojnim uzvanicima obratili su se gradonačelnik Grada Salzburga Harald Preuner, počasni konzul Republike Hrvatske 

lijevo
desno