ZAŠTITA GRAĐANA I BAŠTINE - Grad Dubrovnik prvi u Hrvatskoj donosi odluku o ograničenju prometa u zoni oko povijesne jezgre

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković predstavio je danas nacrt Odluke o uvjetima ulaza, prometovanja i izlaza vozila iz zone prometa u zaštićenoj kulturno-povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika, od Ilijine glavice do Boninova.

 

Glavni fokus nacrta Odluke je na potrebama građana, a cilj je postići ravnotežu između svakodnevnog života i gospodarskih aktivnosti te potreba turističkog sektora uz zaštitu zaštićene kulturno-povijesne baštine. Uvođenjem posebnog prometnog režima Grad Dubrovnik će na trajno održiv način riješiti probleme prevelikog prometnog opterećenja u zoni oko povijesne jezgre.

 

Gradonačelnik Mato Franković naglasio je da se radi o prvoj ovakvoj odluci u Republici Hrvatskoj. –„Ona je posljedično element napora ove gradske uprave da Vlada RH izmijeni Zakon o sigurnosti prometa na cestama, a što je omogućilo Gradu da, u skladu sa smjernicama  UNESCO-a, smanji prometno opterećenje u zoni oko povijesne jezgre, a time i negativne utjecaje na spomeničku baštinu“. Gradonačelnik je istaknuo kako i Plan upravljanja kao jedan od osnovnih ciljeva uključuje smanjenje prometa u kontaktnoj zoni.

 

Dokument propisuje određene uvjete i pravila tko može ući u zonu posebnog režima, a obuhvaća sve kategorije; gospodarske subjekte i privatne osobe. Radi jednostavnosti i preglednosti, postoje oznake u bojama.

 

Crveno su označeni oni koji u pravilu neće moći prometovati što se odnosi na kamp kućice, kamperska vozila, traktore i slična vozila. Zelenom oznakom označeni su oni koji uvijek mogu prometovati, ulaziti i izlaziti iz zone – poput javnog prijevoza, mopeda, motocikala, interventnih službi, oružanih snaga, HGSS-a. Plava oznaka pripast će građanima koji žive u predmetnoj zoni i imaju prijavljeno prebivalište dulje od godinu dana, a žele svojim vozilom prometovati zonom neometano. Žuta oznaka je za sve ostale, pod uvjetom da  imaju reguliran status: PPK, pre-paid parking, parkiralište ili garažno mjesto izvan sustava javnih parkirališta. Smeđa oznaka rezervirana je za različite kategorije gospodarstvenika. Zbog širine ovog segmenta, razlikuju se gospodarstvenici koji obavljaju prijevoz osoba i tereta jer su njihova vozila stalno na kolniku i u javnom je interesu organizirati njihov ulazak, prometovanje i izlaz iz zone. Važno je za istaknuti da se prometovanje turističkih autobusa, osobnih vozila 7+1 i 8+1 i car sharinga nastavlja pod istim uvjetima.

 

 

-„Budući da smo u ovome prvi u Hrvatskoj i s obzirom na nepostojanje prakse pozivam sve gospodarske subjekte s područja grada Dubrovnik, kao i sve građane da se uključe u javno savjetovanje o nacrtu odluke kako bi ona po donošenju bila što životnija, bolja i kvalitetnija. U tom smislu očekujem javnost da putem instituta javnog savjetovanja sudjeluje u kreiranju odluke slanjem svojih sugestija, prijedloga i promišljanja“, poručio je gradonačelnik Franković te najavio skore radne sastanke s predstavnicima gospodarstvenika na kojima će se detaljno proći stavke nacrta Odluke. 

 

Uz optimiziranje prometnih gužvi, sukladno smjernicama UNESCO-a i Plana upravljanja, na ovaj način smanjit će se i štetan utjecaj motoriziranog prometa na zaštićenim kulturno-povijesnim cjelinama. Istovremeno, jedan od ciljeva je i potaknuti posjetitelje na korištenje javnog gradskog prijevoza, zbog čega je usluga javnog prijevoza i uvrštena u jedinstveni turistički proizvod Dubrovnik Pass.

 

Podsjećamo, u lipnju 2020. godine u zonu posebnog prometnog režima oko povijesne jezgre ugrađena je potrebna oprema za tzv. zonu zagušenja prometa. Ukupno je postavljeno 10 kamera na potezu od Zagrebačke ulice preko Ulice II. Dalmatinske brigade, do Pila i Ulice branitelja Dubrovnika, a sustav uključuje kompletno softversko rješenje te integraciju s postojećim Bus web shop sustavom.

 

JAVNO SAVJETOVANJE - Prijedlog Odluke o uvjetima ulaza, prometovanja i izlaza vozila iz zone prometa u zaštićenoj kulturno-povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika

lijevo
desno