Predstavljeni rezultati istraživanja obilježja sudionika utrka Du Motion
Na konferenciji za novinare na sveučilišnom kampusu predstavljeni su rezultati istraživanja obilježja sudionika petog izdanja sportske manifestacije Du Motion 2019, koje su provele nastavnice Odjela za ekonomiju i poslovnu ekonomiju Sveučilišta u Dubrovniku izv. prof. dr. sc. Ivana Pavlić i doc. dr. sc. Barbara Puh. Cilj istraživanja je bio dobiti pouzdane i reprezentativne kvantitativne i kvalitativne informacije o sudionicima Du motion utrka.
Na konferenciji je sudjelovala zamjenica gradonačelnika Grada Dubrovnika Jelka Tepšić koja se posebno zahvalila nastavnicama Pavlić i Puh, Sveučilištu, svim sudionicima u istraživanju i Turističkoj zajednici Grada Dubrovnika, kao i glavnom tajniku Dubrovačkog saveza športova i direktoru DuMotiona Alenu Boškoviću.
- Istraživanje je nastalo kao rezultat odlične suradnje s Dubrovačkog saveza športova i dubrovačkog Sveučilišta, a sve skupa oko vrlo značajnog i iznimno bitnog događaja koji ima izražen međunarodni karakter. Du Motion postaje pokret koji će se dalje nastaviti razvijati i biti još značajniji. Ono što je prava dragocjenost je što smo ovim istraživanjem dobili stavove, mišljenja i konkretne učinke ove sportske manifestacije, ali i sve ono što je također važno, a to je veliki broja sudionika te sjajan doživljaj za se sudionike i gledatelje. Radi se o izvanrednim ekonomskim učincima koje Du Motion ima na ukupno gospodarstvo Grada Dubrovnika, posebno na dio turističke ponude – istaknula je zamjenica Tepšić.
Puh i Pavlić su istaknule kako su informacije prikupljene ovim istraživanjem važne za Dubrovnik kao turističku destinaciju za segmentaciju tržišta i prilagodbu ponude izvan turističke sezone u posebnom tržišnom segmentu.
- Sport u sinergiji s turizmom predstavlja nadogradnju i ako gledamo s društvenog aspekta, promotor je čovjek, tj. turist koji zbog ubrzanom načina života okreće se brizi za zdravljem i kada putuje. Inače u svijetu je ostvaren značajan porast tog fenomena, a deset posto svjetskog turističkog prihoda ostvaruje se od sporta i rekreativnosti. Dobro je da hrvatska strategija turizma do 2020. godine sugerira da bi 50 posto turističkog proizvoda trebalo biti bazirano na sportu i rekreaciji - kazala je Pavlić.
Puh je s druge strane naglasila da su pretežno svi zadovoljni s organizacijom Du motiona te da su dali jako velike ocjene, više od četiri. Najviše su zadovoljni s volonterima, ali i destinacijom, što dokazuje činjenica da je većina njih navela kako bi se ponovno vratili na Du motion i sudjelovali u manifestaciji te da bi preporučili utrke.