Održana četvrta sjednica Gradskog vijeća Grada Dubrovnika

Četvrta sjednica Gradskog vijeća Grada Dubrovnika, na kojoj se raspravljalo o 18. točaka dnevnog reda, održana je u četvrtak 31. kolovoza, a nastavljena u petak 01. rujna. Na održanoj sjednici 25 vijećnika raspravljalo je o 24 točaka dnevnog reda.
 

Sjednica Gradskog vijeća započela je proširenjem dnevnog reda te su dnevnom redu dodane točke: Prijedlog rješenja o ukidanju puta na Osojniku, Sklapanje ugovora za davanje dijelova nekretnine bez naknade Dubrovačkoj biskupiji, Prijedlog zaključka o pokretanju inicijative za realizaciju projekta Arena Lapad, Prijedlog Odluke o poduzimanju sanacije nelegalnog proširenja odlagališta Grabovica. 

U vijećničkim pitanjima gradski vijećnici raspravljali su o svakodnevnim problemima s kojima se susreću stanovnici Dubrovnika kao i mogućnostima otklanjanja tih problema.

Između ostaloga, predsjednik Gradskog vijeća Marko Potrebica osvrnuo se na nacionalnog avioprijevoznika Croatia airlines ističući kako se jedini nacionalni avioprijevoznik i dalje prema stanovnicima krajnjeg juga odnosi maćehinski.

Gradonačelnik Franković je kazao kako od nove uprave Croatia airlines očekuje promjene, a ako se one ne dogode da će se ići na opciju uvođenja novog avioprijevoznika.

Ivan Jelčić (DDS) postavio je dva pitanja, koja su mu dostavili građani, a odnose se na vađenje krvi u Mokošici, gdje se krv može vaditi samo kod liječnika opće prakse jednom tjedno, a tamo živi 10 000 građana, koji moraju u Grad obavljati ovu pretragu, a gužve su u oba laboratorija velike dok se drugo pitanje odnosilo na rješavanje pitanja kanalizacije na Lopudu te može li se uvesti neki novi brod koji bi povezivao Elafite s Gradom, jer je Postira već odradila svoje. 

Gradonačelnik Franković kazao je kako ambulanta u Mokošici nije pod Gradom Dubrovnikom, ali kako će Grad svakako nastojati pomoć. Što se tiče kanalizacijske mreže na otoku Lopudu, gradonačelnik Franković je kazao kako je ut tijeku projektiranje za Šipan, Šipansku luku i Lopud te da se do kraja godine očekuje potvrda projekta.

Vijećnik Mladen Gojun (SDP) u sklopu vijećničkih pitanja osvrnuo se na buku koja dolazi iz ugostiteljskih objekata i izvan povijesne jezgre te na zatvaranje privatnog vrtića Čarolija.

Odgovarajući na vijećničko pitanje, gradonačelnik Franković je kazao kako je dobio nacrt odluke da se i unutarnje puštanje glazbe regulira tako da ugostiteljski objekti smiju puštati glazbu samo do 23:30 te kako se planira donijeti i odluku o ugostiteljskoj djelatnosti.

Na pitanje o zatvaranju privatnog vrtića Čarolija, gradonačelnik Franković je istaknuo kako se radi o zakonskoj odredbi, ali kako će Grad Dubrovnik u suradnji s nadležnim ministarstvom nastojati iznaći rješenje kako ne bi došlo do zatvaranja navedenog vrtića.

Vijećnika Željka Raguža (DUSTRA) je zanimalo i postoji li mogućnost organiziranja drugačije kupnje autobusnih karata za javni gradski prijevoz jer u mjesecima turističke sezone vozači Libertasa osim vožnjom moraju se baviti i naplatom karata što stvara gužve i uzrokuje kašnjenja autobusa. 

Vijećnica Terezina Orlić (DDS) istaknula je da su gradska pisarnica i protokol nedostupni građanima s invaliditetom jer se nalaze na drugom katu. Gradonačelnik je istaknuo da će se u zgradu gradske uprave uvesti lift.

Gradonačelnik Franković kazao je kako je itekako svjestan nepristupačnosti pojedinih institucija osoba s invaliditetom te kako je u postupku izrada projekte dokumentacije za postavljanje lifta za kojega postoji nacrt koji datira još iz 1982. godine.

Vijećnik Nenad Vekarić (nezavisni) pitao je gradonačelnika može li se umjesto smanjenja broja turista u isto vrijeme u gradu na četiri tisuće, uvesti drukčija preraspodjela, disperzija gostiju, na što mu je gradonačelnik odgovorio da je UNESCO preporučio osam tisuća posjetitelja u gradu dnevno, od čega su četiri tisuće dozvoljene s kruzera.

Nezavisna vijećnica Matija Čale Mratović u svome pitanju gradonačelniku Frankoviću osvrnula se na dozvolu za žičaru Excelsa nekretnina, a gradonačelnik Franković joj je odgovorio kako ministarstvo svake godine daje dozvolu za rad, ali dozvola uopće ne obuhvaća segment imaju li oni koncesiju ili ne, radi se čisto o tehničkoj ispravnosti žičare koju Excelsa uredno prolazi. Gradonačelnik Franković je kazao i kako Grad Dubrovnik vodi pravne radnje kako bi zaštitio Grad.

Prilikom vijećničkih pitanja gradski vijećnici dotaknuli su se i drugih problema koji muče stanovnike Grada, a najveći dio njih odnosi se na komunalni red kao i prometnu infrastrukturu.

Nakon vijećničkih pitanja uslijedilo je izvješće o radu gradonačelnika Mata Frankovića i zamjenica gradonačelnika Jelke Tepšić i Orlande Tokić o njihovom radu u protekla dva mjeseca. Izvješće je prihvaćeno većinom glasova svih prisutnih vijećnika.

Točke dnevnog reda: Prijedlog odluke o ustrojstvu gradske uprave Grada Dubrovnika, Prijedlog odluke o donošenju koncepta Plana upravljanja zaštićenom spomeničkom cjelinom Grada Dubrovnika, Prijedlog odluke izmjenama i dopunama Odluke o izradi Izmjena i dopuna PPU-a Grada Dubrovnika, izmjena i dopuna GUP-a Grada Dubrovnika, te Izmjena i dopuna Detaljnog plana uređenja „Stambenog naselja Solitudo“, nakon izlaganja vijećnicima prihvaćene su većinom glasova svih prisutnih vijećnika.

Na dnevnom redu sjednice Gradskog vijeća raspravljalo se i o izmjenama Detaljnog urbanističkog plana Solitudo s kojim se povećava zona za izgradnju vrtića u ovom gradskom naselju, gdje je sada ucrtan vrtić koji ima 144 mjesta. Ova točka dnevnog reda jednoglasno je prihvaćena dok je točka koja se odnosi Prijedlog odluke o dopunama Odluke o autotaksi prijevozu na području i s područja Grada Dubrovnika izazvala podužu raspravu između vijećnika te je u konačnici uz jedan suzdržan glas Odluka prihvaćena.

Na nastavku sjednice Gradskog vijeća Grada Dubrovnika koja se održala 01. rujna raspravljalo se i odlučivalo o preostalim točkama dnevnog reda, a sjednica je započela Prijedlogom odluke o izmjenama i dopunama Odluke o organizaciji i načinu naplate i kontrole parkiranja u Gradu Dubrovniku. Izmjenom će gradske i državne institucije imati rezervirana parkirna mjesta, a građani će moći 15 minuta besplatno parkirati u nultoj zoni na Pilama. Prijedlog odluke o izmjenama i dopunama Odluke o organizaciji i načinu naplate i kontrole parkiranja u Gradu Dubrovniku obuhvatio je i dobrovoljne darivatelje krvi te će tako muškarci koji su dobrovoljni darovatelji krvi s preko 35 (trideset pet) puta darovanom krvi i žene koje su dobrovoljni darovatelji krvi s preko 25 (dvadeset pet) puta darovanom krvi moći će dobiti besplatnu parkirnu kartu. Odluka je nakon kraće rasprave prihvaćena većinom glasova.

Prijedlog odluke o davanju suglasnosti za osiguravanje sredstava Dubrovačkoj razvojnoj agenciji DURA d.o.o. i sklapanje ugovora o pozajmici izazvao je dužu raspravu i polemiku između vijećnika, a istaknuto je i kako DURA trenutačno ima 789.405,42 kuna dospjelih nepodmirenih obveza. Većinom glasova nazočnih vijećnika prihvaćen je Prijedlog o davanju pozajmice DURA-i.

Prijedlog odluke o osnivanju i imenovanju Stručnog povjerenstva za provođenje postupka davanja koncesije za obavljanje javnog prijevoza u lokalnom linijskom obalnom pomorskom prometu je prihvaćen, a Povjerenstvo čine:
1. Vlaho Margaretić - Grad Dubrovnik
2. Maroje Kolendić - Grad Dubrovnik
3. kap. Mato Kekez - Lučka kapetanija Dubrovnik
4. Niki Borovina - Hrvatski registar brodova
5. Željko Dadić - Županijska lučka uprava
6. Ivana Kralj -  Grad Dubrovnik
7. Ileana Linić - Grad Dubrovnik

Točke dnevnog reda koje se odnose na održavanje javne rasvjete na području povijesne jezgre i izvan nje odnosno Prijedlog odluke o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja za obavljanje komunalnih djelatnosti na temelju pisanog ugovora – održavanje javne rasvjete na području povijesne jezgre Grada Dubrovnika za dvogodišnje razdoblje i Prijedlog odluke o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja za obavljanje komunalnih djelatnosti na temelju pisanog ugovora – održavanje javne rasvjete na području izvan povijesne jezgre Grada Dubrovnika za dvogodišnje razdoblje jednoglasno su prihvaćeni.

Spomenički kompleks Lazaret povjerava se na upravljanje i gospodarenje trgovačkom društvu Dubrovačka baština d.o.o., kojemu je osnivač Grad Dubrovnik, na razdoblje do 31.12.2019. godine, zaključak je to koji je predložen Gradskom vijeću za upravljanje Lazaretima. Tvrtka Baština već je prije osnovana, no do sada nije bila aktivna. Tvrtka će upravljati prostorom, a slijedom Plana upravljanja Lazareta, koji je prihvaćen od Gradskog vijeća, ova tvrtka upravljat će i novcima iz EU koji su za projekt Lazareti dodijeljeni Gradu. Prihvaćen je i model organizacijskog ustroja za upravljanje kompleksom Lazareta. Nadzor će obavljati odbor od tri člana; po jedan iz Gradske uprave, iz reda korisnika prostora te od strane Ministarstva kulture (s obzirom na značaj prostora i njegovu zaštitu od strane UNESCO-a).

Prijedlog rješenja o sklapanju Ugovora o davanju nekretnine na korištenje bez plaćanja naknade za čest. zgr. 936 k. o. Dubrovnik na adresi Ilije Sarake br.7 nakon poduže rasprave vijećnika, odnosno njihovih upita hoće li škola smještena na tom mjestu uspjeti zadovoljiti pedagoške standarde, Prijedlog je usvojen.

Prijedlog pravilnika o izmjenama Pravilnika o provedbi postupka jednostavne nabave izložila je zamjenica gradonačelnika Orlanda Tokić, a Prijedlog je većinom glasova vijećnika prihvaćen.

Pred vijećnicima Gradskog vijeća Grada Dubrovnika kako je i najavljeno na prošloj održanoj sjednici našlo se i Izvješće o aktivnostima na izgradnji groblja Dubac, a prema riječima direktora groblja Đuru Lonzi očekuje se da bi se prve grobnice mogle uručiti građanima 2021. godine.

Izvješće o stanju projekta Izgradnja crpne stanice s uređajem za pročišćavanje pitke vode u Komolcu vijećnicima je izložila zamjenica Tokić ističući kako je trenutačno stanje projekta na 13 posto realizacije projekta, odnosno 30 posto realizacije građevinsko-obrtničkih radova. Vijećnici su Izvješće primili na znanje nakon čega je uslijedilo Izvješće o stanju pripreme projekta Aglomeracije Dubrovnik za prijavu na EU fondove.

Ukidanje statusa javnog puta prihvaćeno je jednoglasno, kao i rješenje o ugovoru za davanje dijela nekretnine na korištenje bez naknade s Dubrovačkom biskupijom.

Prijedlog pokretanja projekta Arena Lapad kao i Prijedlog donošenja hitnih mjera saniranja nelegalnog dijela odlagališta Grabovica nakon poduže rasprave prihvaćeni su većinom glasova svih prisutnih vijećnika.