JAVNO SAVJETOVANJE - Prijedlog Odluke o zakupu javnih površina

Otvorena savjetovanja s javnošću

Obrazloženje

 

1. Pravni temelj donošenja Odluke:

Članak 19. ,35. i 48. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj ) samoupravi („Narodne novine“ broj: 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20), članak 17. i 39. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“ broj: 2/21).

 

2. Razlog upućivanja prijedloga Odluke:

Grad Dubrovnik u svojem samoupravnom djelokrugu obavlja poslove lokalnoga značenja kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana. U tu svrhu pristupilo se izradi prijedloga Odluke o zakupu javnih površina. Trenutno važećom Odlukom o zakupu javnih površina propisano kako zakupni odnosi na javnim površinama u povijesnoj jezgri i izvan povijesne jezgre završavaju do 31.prosinca 2024.godine.

 

Predloženim Nacrtom Odluke predviđeno je da i nadalje Povjerenstvo neće razmatrati zahtjeve za izmjenama Plana korištenja javnim površinama u Povijesnoj jezgri koji se odnose na zakup dodatnih javnih površina te da se ukupna površina namijenjena za zakup predviđena navedenim Planom ne smije povećati. Iznimno, Povjerenstvo može razmatrati zahtjeve za izmjenama Plana korištenja javnim površinama u Povijesnoj jezgri u kojima se traži preraspodjela javnih površina.  Preraspodjela podrazumijeva: podjelu  javne površine predviđene Planom između 2 ili više ugostiteljskih objekta koji gravitiraju toj javnoj površini ;ukidanje javne površine predviđene Planom  ugostiteljskom objektu u kojem se ne obavlja djelatnost dulje od godinu dana i dodjela javne površine istih gabarita na drugoj lokaciji drugom ugostiteljskom objektu; dogovorno smanjenje javne površine predviđene Planom na jednoj lokaciji i dodjela javne površine na drugoj lokaciji drugom ugostiteljskom objektu.

 

Nadalje, predloženom Odlukom predviđa se da javne površine  u Povijesnoj gradskoj jezgri i na Brsaljama daju u zakup za cijelu godinu, na razdoblje do 5 (pet) godina,  u površini predviđenoj Planom korištenja javnim površinama, najdulje do 31. prosinca 2029.god., uz uvjet da je zakupnik obvezan obavljati djelatnost barem 1 (jedan) „zimski“ mjesec (prosinac, siječanj, veljača) koji će odrediti gradonačelnik svojim zaključkom. Javne površine izvan Povijesne gradske jezgre osim na Brsaljama, daju se u zakup najkraće za razdoblje od 7 (sedam) mjeseci (od 01. travnja do 31. listopada tekuće godine) a najdulje za razdoblje do 5 (pet) godina  u  površini predviđenom Planom korištenja javnim površinama, uz uvjet da zakupni odnos završava do 31.prosinca 2029. Iznimno, u razdoblju od 01. studenog do 31. ožujka, zakupnici javnih površina izvan Povijesne jezgre mogu zatražiti zakup javne površine manje od ukupne površine predviđene Planom. 

 

Nacrtom Odluke previđene su i otkazne odredbe odnosno u kojim slučajevima Grad može otkazati ugovor o zakupu javne površine. Kad se ugovor o zakupu javne površine otkaže zakupnik može zatražiti ponovno zaključenje ugovora nakon otklanjanja okolnosti koje su dovele do otkaza ugovora. Ugovor se može ponovo zaključiti od prvog dana nakon isteka kazne ( 7 ili 30 dana), osim u slučaju trajnog oduzimanja javne površine. Grad Dubrovnik će kazniti zakupnika oduzimanjem javne površine  na 7 (sedam) dana nakon prvog kršenja odredbi iz stavka 1. ovog članka,  30 (trideset) dana nakon ponovljenog kršenja, te trajnim oduzimanjem javne površine nakon trećeg kršenja.  Predlaže se ukoliko zakupnik ne ponovi prekršaj u roku od dvije  (2)  godine prethodne kazne se  poništavaju. 

Predloženom Odlukom uređuju se postupci sklapanja ugovora o zakupu javne površine sa zakupcima kojima ističu postojeći ugovori o zakupu, zbog čega je potrebno propisati uvjete i odredbe temeljem kojih će se urediti zakupni odnosi za daljnje razdoblje te da ukupna površina predviđena Planom se neće smjeti povećati. Slijedom navedenoga, predlaže se donošenje navedene Odluke po hitnom postupku.

 

3. Utjecaj na Proračun Grada Dubrovnika

Za provedbu predložene Odluke nije potrebno osigurati financijska sredstva u Proračunu Grada Dubrovnika.

 

Ovo savjetovanje ostaje otvoreno od 12. do 27. rujna 2024. (do 12 sati), a do kada svi zainteresirani mogu dati svoje prijedloge i sugestije na tekst Odluke na e-mail adresu: gospodarenjeimovinom@dubrovnik.hr, s naznakom ''Javno savjetovanje – Odluka o zakupu javnih površina ''. Nakon proteka navedenog vremenskog razdoblja neće biti moguće ispunjavati Obrazac za savjetovanja i dostavljati prijedloge i komentare na ovu temu.

 

Svi prijedlozi i komentari bit će uzeti u obzir i razmotreni te će se po završetku Savjetovanja objaviti Izvješće o provedenom savjetovanju, a konačna verzija Odluke proslijedit će se Gradskom vijeću na razmatranje i usvajanje.