JAVNI POZIV za sufinanciranje energetske učinkovitosti postojećih višestambenih zgrada na području Grada Dubrovnika

Na temelju Programa energetske obnove višestambenih zgrada za razdoblje od 2014. do 2020. godine s detaljnim planom za razdoblje od 2014. do 2016. godine („Narodne novine“, broj 78/14) i Zaključka Gradskog vijeća Grada Dubrovnika, Klasa:363-01/18-09/12,Urbroj: 2117/01-09-18-06, od 9.ožujka 2018.,Grad Dubrovnik putem Upravnog odjela za europske fondove, regionalnu i međunarodnu suradnju raspisuje Javni poziv za sufinanciranje energetske učinkovitosti postojećih višestambenih zgrada na području Grada Dubrovnika. Prijave se zaprimaju do isteka sredstava Javnog poziva, a najkasnije do 31. prosinca 2018. godine.
 


Na temelju Programa energetske obnove višestambenih zgrada za razdoblje od 2014. do 2020. godine s detaljnim planom za razdoblje od 2014. do 2016. godine („Narodne novine“, broj 78/14) i Zaključka Gradskog vijeća Grada Dubrovnika, Klasa:363-01/18-09/12,Urbroj: 2117/01-09-18-06, od 9.ožujka 2018.,Grad Dubrovnik raspisuje
 
 

JAVNI POZIV
za sufinanciranje energetske učinkovitosti postojećih višestambenih zgrada
na području Grada Dubrovnika

 

 
 

  1. PREDMET JAVNOG POZIVA

 
Predmet javnog poziva je javno prikupljanje prijava za neposredno sudjelovanje Grada Dubrovnika u sufinanciranju energetske učinkovitosti postojećih višestambenih zgrada na području Grada Dubrovnika (u daljnjem tekstu: Grad). Pod energetskom učinkovitosti smatraju se sljedeći projekti:
 

  1. izrada projektne dokumentacije za projekte povećanja energetske učinkovitosti
  2. energetska obnova.

 
Višestambena zgrada u smislu ovog poziva je svaka zgrada u kojoj se najmanje 66% korisne površine zgrade koristi za stanovanje, koja ima tri ili više stambenih jedinica, kojom upravlja upravitelj zgrade, i koja čini jedinstvenu arhitektonsku cjelinu, pri čemu se pod jedinstvenom arhitektonskom cjelinom podrazumijeva konstruktivna, funkcionalna i oblikovna cjelina, koja se sastoji od jedne ili više dilatacija.
 
Postojeća zgrada je ona koja je izgrađena na temelju građevinske dozvole ili drugog odgovarajućeg akta i svaka druga zgrada koja je prema Zakonu o gradnji („Narodne novine“, broj 153/13) ili posebnom zakonu s njom izjednačena te koja nije dograđivana ili mijenjana u odnosu na akt koji dokazuje njenu zakonitost. Građevine za koje je pokrenut postupak legalizacije sukladno odredbama Zakona o postupanju sa nezakonito izgrađenim zgradama („Narodne novine“, broj 86/12, 143/13,65/17) ne mogu biti predmetom financiranja po ovom Javnom pozivu sve do pravomoćnog okončanja postupka.
 
Cilj Javnog poziva je poticanje energetske učinkovitosti postojećih višestambenih zgrada sufinanciranjem :

  • izrade projektne dokumentacije za projekte povećanja energetske učinkovitosti
  • energetske obnove, doprinoseći ostvarenju ciljeva i mjera određenih u Nacionalnom programu energetske obnove višestambenih zgrada i Trećem nacionalnom akcijskom planu energetske učinkovitosti.

 
Odabrani Korisnik sredstava nakon primitka Odluke o odabiru, obavezan je realizirati prijavljenu mjeru energetske učinkovitosti sukladno svim uvjetima Javnog poziva te predati Zahtjev za povrat sredstava u roku 12 mjeseci od potpisivanja Ugovora. Ukoliko odabrani Korisnik sredstava ne realizira predmetni projekt sukladno rokovima iz ovog Poziva smatrat će se da je isti odustao od provedbe projekta.
 

  1. KORISINICI SREDSTAVA

 
Prihvatljivi prijavitelj u sklopu ovog Poziva su upravitelji zgrada u ime i za račun suvlasnika višestambene zgrade.
Upravitelj zgrade je Zakonom o energetskoj učinkovitosti („Narodne novine“, broj 127/14) u članku 4. točki 66. definiran kao fizička ili pravna osoba koju su suvlasnici samostalnih uporabnih cjelina unutar jedne zgrade/građevine ovlastili za zastupanje u postupcima koji proizlaze iz upravljanja, na temelju ugovora o upravljanju, odnosno međuvlasničkog ugovora.
Ukoliko postoji više upravitelja jedinstvene arhitektonske cjeline, utoliko predstavnici suvlasnika opunomoćuju jednog upravitelja zgrade koji podnosi projektni prijedlog. Punomoć ovjerena kod javnog bilježnika prilaže se projektnom prijedlogu.
 
Pravo na financiranje sukladno ovom Javnom pozivu mogu ostvariti upravitelji višestambenih zgrada, kao korisnici sredstava u ime i na račun suvlasnika višestambenih zgrade koji u svojstvu krajnjih korisnika, ako udovoljavaju sljedećim uvjetima:
 

  • Upravitelji zgrada dostave pravodobni prijavni obrazac za financiranje Grada u ime i na račun suvlasnika;
  • Da su registrirani za obavljanje poslova upravljanja stambenim zgradama i imaju sjedište na području Republike Hrvatske ukoliko se radi o upravitelju kao trgovačkom društvu ili obrtniku;
  • Da suvlasnici višestambene zgrade u svojstvu krajnjih korisnika ulažu sredstva za potrebe provedbe sufinanciranih projekata;
  • sklope ugovor s Gradom o zajedničkom ulaganju u energetsku obnovu višestambenih zgrada;
  • dostave potrebnu dokumentaciju sukladno ovom Javnom pozivu.

                                                                                              

  1. SREDSTVA NEPOSREDNOG SUFINANCIRANJA

 
Prihvatljivi troškovi sufinanciranja su oni nastali nakon 1. siječnja 2017. godine.
Dvostruko financiranje nije dozvoljeno: ukoliko su višestambene zgrade ostvarile sufinanciranje Mjere 1 od Ministarstva graditeljstva i prostornog planiranja ne mogu tražiti sufinanciranje Grada Dubrovnika. Također, po dobivanju sredstava Grada Dubrovnika za Mjeru 1, korisnici ne smiju istu prijaviti na druge natječaje za sufinanciranje.
 
 
Mjera 1: Izrada projektne dokumentacije za projekte povećanja energetske učinkovitosti do 85% opravdanih troškova ukupne vrijednosti investicije.
 
Glavni projekt energetske obnove višestambene zgrade mora obvezno sadržavati minimalno mapu Arhitektonskog projekta, elaborat racionalne uporabe energije i toplinske zaštite i troškovnik.
Projektant mape Arhitektonskog projekta može biti isključivo ovlašteni arhitekt, a glavni projektant i projektanti ostalih mapa glavnog projekta (ukoliko su iste potrebne) mogu biti i drugih struka ovisno o sadržaju mape, sukladno Zakonu o poslovima i djelatnostima prostornoga uređenja i gradnje („Narodne novine“, broj 78/15). Ukoliko se u projektnom prijedlogu prijavljuju i mjere koje zahtijevaju građevinsku, strojarsku, elektrotehničku i druge mape, potrebno je i njih izraditi i dostaviti te iskazati u troškovniku.
 
Glavni projekt mjera energetske učinkovitosti koje se provode sadrži:
 

  • pripadajuće arhitektonske snimke postojećeg stanja,
  • projektirane mjere energetske učinkovitosti (projekt novog stanja s nacrtima),
  • proračune uštede energije za postojeće i projektirano stanje s jasno iskazanim tehničkim uvjetima u skladu s Popisom tehničkih uvjeta i uštedom QH,nd, uštedom energije (električne i toplinske) i smanjenjem CO2, s izdvojenom rekapitulacijom ostvarenih ušteda
  • troškovnik opreme i radova s naznačenim jediničnim cijenama i cijenu usluge stručnog nadzora (i projektantskog nadzora ukoliko ga korisnici ugovore).

 
Predmet projektnog prijedloga je glavni projekt energetske obnova višestambene zgrade koji će rezultirati uštedom energije za grijanje/hlađenje na godišnjoj razini (kWh/god) od najmanje 50% u odnosu na godišnju potrošnju energije za grijanje/hlađenje prije provedbe projekta (QH,nd); dokazuje se Prijavnim obrascem Poziva.
 
Mjera 2: Energetska obnova do 20% prihvatljivih troškova ukupne vrijednosti investicije odobrene od strane Ministarstva graditeljstva i prostornog planiranja (prihvatljiva investicija iz Ugovora o sufinanciranju radova energetske obnove).
 
U maksimalne iznose financiranja je uključen iznos PDV-a.
 

 Mjera:≤ 10 stanova≤ 25 stanova> 25 stanova
 
1.      PROJEKT ENERGETSKE OBNOVE
Postotak sufinanciranja85%85%85%
Maximalni iznos sufinanciranja HRK12.500,00 25.000,00 50.000,00
2.      ENERGETSKA OBNOVAPostotak sufinanciranja20%20%20%
Maximalni iznos sufinanciranja HRK100.000,00200.000,00300.000,00

 

  1. UVJETI PRIJAVE NA JAVNI POZIV– POTREBNA DOKUMENTACIJA

 
Obvezna dokumentacija po mjerama za koju se prijavljuje:
 
Mjera 1: Izrada projektne dokumentacije za projekte povećanja energetske učinkovitosti
 

  • Prijavni obrazac za podnošenje zahtjeva za sufinanciranje, 
  • Suglasnost suvlasnika (51% stambene suvlasničke površine zgrade) na propisanom obrascu (prilog ovog Javnog poziva): popis suvlasnika u zgradi s izraženim površinama za sve stambene jedinice u zgradi s natpolovičnom suglasnošću suvlasnika (51%) koja se računa po suvlasničkim dijelovima i po broju suvlasnika. Sukladno Zakonu o energetskoj učinkovitosti, suglasnost uključuje mjere energetske obnove koje su suvlasnici odabrali za projektiranje i procjenu investicije predmetnih mjera, a sve sukladno izrađenom energetskom pregledu koji je sastavni dio ovoga zahtjeva.
  • Izvadak iz sudskog registra za upravitelje zgrade ukoliko se radi o upravitelju zgrade kao trgovačkom društvu ili obrtu odnosno ugovor o upravljanju zgradom, ukoliko se radi o upravitelju zgrade kao fizičkoj osobi,
  • Punomoć ovjerena kod javnog bilježnika ukoliko postoji više upravitelja jedinstvene arhitektonske cjeline, utoliko predstavnici suvlasnika opunomoćuju jednog upravitelja zgrade koji podnosi projektni prijedlog.
  • Ugovor s ovlaštenim projektantom za izradu Glavnog projekta rekonstrukcije višestambene zgrade, a koji sadrži:

- popis mapa Glavnog projekta s iskazanim cijenama po mapama,
- ukupnu cijenu izrade projektne dokumentacije,
- iskazanu cijenu izrade projektne dokumentacije po bruto m2 višestambene zgrade    
   (s uključenim PDV-om).

  • Fotodokumentacija pročelja, dijelova zgrade i tehničkih susatva za koje je predviđena energetska obnova
  • Izvješće o energetskom pregledu i energetski certifikat zgrade, 
  • Zemljišno-knjižni izvadak (ako nije proveden upis vlasništva potrebno je dostaviti izvadak iz Knjige položenih ugovora),
  • Dokaz da je zgrada postojeća u smislu odredbi važećeg Zakona o gradnji odnosno sukladno posebnom zakonu s njom izjednačena,
  • Izjava korisnika o osiguranju sredstava za sufinanciranje izrade projektne dokumentacije

 
Mjera 2: Energetska obnova
 
(Višestambena zgrada može se prijaviti za predmetno sufinanciranje na temelju potpisanog ugovora o energetskoj obnovi s Ministarstvom graditeljstva i prostornog planiranja)
 

  • Prijavni obrazac za podnošenje zahtjeva za sufinanciranje, 
  • Presliku potpisanog Ugovora o sufinanciranju radova energetske obnove s Ministarstvom graditeljstva i prostornog planiranja, ovjerenu od strane javnog bilježnika.

 

  1. NAČIN DOSTAVE, VRIJEME I MJESTO PRIJAVE

 
Prijava na Javni poziv treba biti dostavljena u pisanom obliku, u zatvorenoj omotnici s imenom i prezimenom te adresom ponuditelja na adresu:
 

Upravni odjel za europske fondove ,regionalnu i međunarodnu suradnju
Branitelja Dubrovnika 15
20 000 Dubrovnik
 

uz naznaku: Poticanje energetske učinkovitosti u višestambenim zgradama –
Ne otvaraj.

 

Prijave se zaprimaju do isteka sredstava natječaja, a najkasnije do 31. prosinca 2018. godine.
 
Javni poziv je objavljen na službenim internetskim stranicama Grada.
 

  1. PREGLED I OBRADA PRIJAVA

 
Pregled pristiglih prijava na Javni poziv i odabir Korisnika sredstava provodi se u roku od 30 dana od dana zaprimanja prijave. Sve podnesene prijave na Javni poziv predmet su provjere. Na temelju prijedloga Povjerenstva, konačnu odluku o odabiru korisnika sredstava donijet će Gradonačelnik o čemu će podnositelji prijava biti pismeno obaviješteni. Rezultati Javnog poziva objavljivat će se periodično na službenim internetskim stranicama Grada i oglasnoj ploči.
 
Temeljem Uredbe (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i vijeća od 27. travnja 2016. godine o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka) - dalje u tekstu: Uredba, osobni podaci prikupljeni ovim javnim pozivom biti će korišteni u svrhu provedbe Programa povećanja energetske učinkovitosti postojećih višestambenih zgrada na području Grada Dubrovnika.
 

  1. ISPLATA SREDSTAVA

 
Korisnik sredstava nakon provedbe prijavljene mjere (aktivnosti) popunjava i dostavlja Gradu Dubrovniku sljedeće dokumente:

  • zahtjev za povratom sredstava ili original računa naslovljen na Grad u iznosu tražene potpore, a najviše do maksimalnog postotka sufinanciranja investicije, odnosno do najvećeg propisanog iznosa po mjeri (navedeni iznos uključuje PDV), sve sukladno Pravilniku
  • preslika ovjerenog zapisnika ovlaštenog pružatelja usluge o pruženoj usluzi za mjeru 1, odnosno potvrda o isplaćenim sredstvima po Ugovoru o energetskoj obnovi od strane Ministarstva graditeljstva i prostornog planiranja za Mjeru 2.

Po zaprimljenom Zahtjevu za povratom uloženih sredstava, u roku od 30 dana izvršit će se pregled od strane predstavnika Povjerenstva kojim će se utvrditi usklađenost činjeničnog stanja s podacima iskazanim u Prijavnom obrascu i uvjetima Javnog poziva.
Isplata novčanih sredstava izvršit će se, ako zadovoljavaju sve tražene uvjete, u roku od 30 dana od izvršenog pregleda.
Zahtjev za povratom sredstava Korisnik sredstava dostavlja preporučenom poštom ili osobno u Upravni odjel za europske fondove, regionalnu i međunarodnu suradnju na adresu:
 

Upravni odjel za europske fondove, regionalnu i međunarodnu suradnju
Branitelja Dubrovnika 15
20 000 Dubrovnik
 
uz naznaku: Poticanje energetske učinkovitosti višestambenih zgrada - Ne otvarati

 

  1. NADZOR

 
Nadzor nad namjenski utrošenim bespovratnim sredstvima i provođenjem aktivnosti vrši Povjerenstvo.
 
 

  1. OSTALE INFORMACIJE

 
Ovaj Poziv objavljen je na službenim internetskim stranicama Grada te na oglasnoj ploči Grada. Dostavljanjem dokumentacije na ovaj Poziv, podnositelj prijave daje odobrenje Gradu da osnovne podatke o podnositelju prijave i o ponuđenom projektu objavi na službenim internetskim stranicama te u drugim izvještajima.
Svi dokumenti koji su sastavni dio ovog Poziva mogu se preuzeti na službenim internetskim stranicama Grada. Dokumenti uključuju:
 

  • Prijavni obrazac,
  • Izjava korisnika o osiguranju sredstava,
  • Zahtjev za povratom sredstava,
  • Obrazac za popis suvlasnika u zgradi s izraženim površinama za sve stambene jedinice u zgradi s natpolovičnom suglasnošću suvlasnika (51%)
  • Popis tehničkih uvjeta

 
Sve dodatne obavijesti mogu se dobiti:

  1. Na telefon 020/351-817
  2. Slanjem upita na e-adresu: idurasovic@dubrovnik.hr
  3. U sjedištu Upravnog odjela za europske fondove, regionalnu i međunarodnu suradnju, Branitelja Dubrovnika 15, Dubrovnik

 


                                                                                                           Gradonačelnik
                                                                                                          Mato Franković