Gradonačelnik provozao električni bicikl učenika dubrovačke Obrtničke i tehničke škole

U Obrtničkoj i tehničkoj školi Dubrovnik razvijen je prvi dubrovački električni bicikl. Proizvod je to učenika pod mentorstvom Hrvoja Jurina, mladog inovatora i entuzijasta koji svoje znanje i ideje nesebično prenosi učenicima. Zajedno s ravnateljem škole Dinkom Mandićem novi bicikl predstavio je dubrovačkom gradonačelniku Matu Frankoviću, koji ga je i isprobao.

 

''Bicikl je izvrstan i sigurno ima budućnost na ulicama Dubrovnika jer električni bicikl rješava problem kojeg imamo s bicikliranjem na našem području s obzirom na brdovitu konfiguraciju terena, zbog čega je teže biciklirati. Ovakvi bicikli se, osim za rekreaciju, mogu koristiti za prijevoz, što bi smanjilo i gužve u prometu, pogotovo ako bi smo uspostavili ''bike sharing'' sustav gdje bi naši sugrađani mogli uzeti bicikl na nekoliko punktova u gradu i obaviti što im je potrebno. Vjerujem da će to u budućnosti zaživjeti, a ove godine uvodimo ''car sharing'' sustav, isključivo namijenjen našim sugrađanima i nadam se da će se ta mogućnost što više koristiti kako bismo dodatno povećali iskoristivost parkirališnih mjesta po gradu'', rekao je gradonačelnik Franković u ovoj prigodi.

 

E-bicikl je idealno prijevozno sredstvo iz više razloga. Omogućuje jednostavno kretanje gradom i kod prometnih gužvi, troši puno manje energije od mopeda ili automobila čime se smanjuju buka i emisija štetnih plinova. Omogućava doziranje korištenja snage vozača tako da se može izbjeći znojenje, kad je to potrebno, električni pogon može odraditi sav posao, posebice kada su u pitanju uzbrdice ili snažni vjetrovi, a kad vozač želi može ga koristiti kao klasični bicikl.

 

U bicikl je ugrađen motor maksimalne snage 3 kw koji je integriran u stražnji kotač. Baterijski  sklop od 1,3 kwh se sastoji od Li-ionskih baterija Panasonic 18650. Bicikl je izrazito stabilan zahvaljujući velikom razmaku između kotača, od 1250 mm i nagibu prednjeg kotača od 28 stupnjeva. Elektronika bicikla podržava asistenciju vozača tijekom vožnje tako da snaga na kotaču bude do 250 W što osigurava da spada u kategoriju električnih bicikala te ga ne treba registrirati. Autonomija bicikla uz asistenciju doseže 80 kilometara.

 

Nakon ugradnje hibridne elektrane vjetar-solar, razvoja solarnog električnog vozila Ruđer 01, razvoj električnog bicikla predstavljao je novi izazov za Obrtničku i tehničku školu Dubrovnik. Ovim aktivnostima omogućuje se nastavnicima i učenicima stjecanje znanja u korištenju obnovljivih izvora energije iz sektora strojarstva, elektrotehnike i graditeljstva te podizanje svijesti o važnosti korištenja obnovljivih izvora energije i zaštite okoliša.

lijevo
desno