Službeni glasnik broj 3 - 13. ožujka 2019.Objavljeno: 13.03.19.
33. Odluka o kriterijima i mjerilima te načinu financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva u 2019. godini
Na temelju točke V. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2019. godini („Narodne novine“, broj 2/19) i članka 32. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 4/09, 6/10, 3/11, 14/12, 5/13, 6/13 – pročišćeni tekst, 9/15 i 5/18), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 20. sjednici, održanoj 12. ožujka 2019., donijelo je
O D L U K U
o kriterijima i mjerilima te načinu financiranja decentraliziranih funkcija
osnovnog školstva u 2019. godini
OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom odlukom utvrđuju se kriteriji i mjerila te način financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva kojima se u osnovnim školama Grada Dubrovnika osigurava minimalni financijski standard.
Članak 2.
Decentralizirana sredstva utvrđena su Odlukom o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2019. godini koju je donijela Vlada Republike Hrvatske na sjedici od 3. siječnja 2019. godine.
Sukladno citiranoj Odluci ukupna godišnja sredstava za decentralizirane funkcije osnovnog školstva u 2019. godini za Grad Dubrovnik iznose 7.432.887,00 kuna.
VRSTE RASHODA, KRITERIJI I MJERILA
Članak 3.
Sredstvima minimalnog financijskog standarda financiraju se u osnovnim školama Grada Dubrovnika u 2019. godini: opći rashodi škola, rashodi za tekuće i investicijsko održavanje, rashodi za prijevoz učenika i rashodi za nabavu opreme u osnovnim školama.
Članak 4.
A. Opći rashodi škola
Opći rashodi škole obuhvaćaju sljedeće vrste troškova:
― uredski materijal, materijal za nastavu i pedagošku dokumentaciju,
― komunalne usluge i naknade,
― usluge telefona (telefonski i telefaks troškovi, te poštarina),
― pedagoška i druga obvezatna periodika, časopisi prema uputi Ministarstva prosvjete i športa,
― zakupnine prostora i opreme za realizaciju nastave,
― nabava pribora za izvođenje nastavnih planova i programa, nabava sitnog inventara i sredstava zaštite na radu,
― materijal za čišćenje,
― odvoz smeća,
― potrošak vode i propisane vodne naknade,
― materijal i usluge za tekuće održavanje zgrada, sredstava rada i opreme,
― sredstva za zaštitu na radu,
― seminari, stručna literatura i časopisi,
― bankarske usluge i zatezne kamate,
― intelektualne usluge, usluge studentskih servisa,
― reprezentacija,
― dnevnice i troškovi putovanja na službenom putu,
― stručno usavršavanje prema programu Ministarstva prosvjete i športa,
― povećani troškovi za korištenje računalne opreme, i to:
održavanje software-a, popravak računala, potrošni materijal i sl.,nužne staklarske usluge,
― korištenje vlastitog prijevoznog sredstva (registracija, servisi, gorivo i dr.),
― ostali tekući troškovi koji su nužni za ostvarivanje nastavnog plana i programa škole,
― osiguranje imovine
― otklanjanje nedostataka utvrđenih po ovlaštenim pravnim osobama i upravnim tijelima (inspekcijski nalazi), kao i troškovi za redovite propisane kontrole instalacija i postrojenja čije neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i škole,
― zdravstveni pregledi zaposlenika škole.
B. Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje
Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje obuhvaćaju sljedeće vrste troškova:
― Troškove tekućeg i investicijskog održavanja prostrojenja i opreme
― Troškove tekućeg i investicijskog održavanja građevinskih objekata
Kriteriji i mjerila za financiranje općih rashoda škola i rashoda za tekuće i investicijsko održavanje su: broj učenika, broj razrednih odjela, broj područnih škola, broj školskih zgrada, kvadratura školskog prostora i smjenski rad, a mjerila su godišnje cijene određene prema sljedećim elementima, i to:
― po učeniku 800,00 kuna godišnje,
― po razrednom odjelu 5.500,00 kuna godišnje,
― po područnoj školi 15.000,00 kuna godišnje,
― po školskoj zgradi 10.000,00 kuna godišnje,
― po kvadratnom metru školskog prostora 40,00 kuna godišnje
― po kriteriju smjenskog rada 20.000,00 kuna godišnje.
Opći rashodi škola i rashodi za tekuće i investicijsko održavanje iznose ukupno 5.265.000,00 decentraliziranih sredstava, koja su prema spomenutim kriterijima raspoređena na osnovne škole Grada Dubrovnika (v. tablicu u prilogu: Financiranje decentraliziranih funkcija osnovnog školstva po kriterijima i mjerilima Grada Dubrovnika za 2019. godinu).
Sredstva za opće rashode škola i rashode za tekuće i investicijsko održavanje isplaćuju se mjesečno sukladno zahtjevu škola.
C. Rashodi za prijevoz učenika
Rashodi za prijevoz učenika odnose se na troškove organizacije prijevoza učenika sukladno članku 69. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi i odlukama Grada Dubrovnika.
Ovi se troškovi temelje na stvarnom trošku prijevoza učenika sukladno ugovoru s javnim poduzećem Libertas Dubrovnik d.o.o., a iznose 1.621.887,00 kuna.
Sredstva za prijevoz učenika isplaćuju se dvaput mjesečno sukladno dostavljenim računima javnog poduzeća Libertas Dubrovnik d.o.o.
D. Rashodi za nabavu opreme u osnovnim školama
Rashodi za nabavu opreme u osnovnim školama temelje se na potrebama osnovnih škola iskazanim u prijavi na javnih poziv za predlaganje programa javnih potreba u predškolskom odgoju, osnovnom, srednjem i visokom školstvu.
Sredstva za nabavu opreme u osnovnim školama iznose 546.000,00 kuna decentraliziranih sredstava.
Sredstva za nabavu opreme isplaćuju se temeljem zahtjeva škola, a škole su dužne nakon završenog postupka nabave dostaviti račune za nabavljenu opremu.
Članak 6.
Sve administrativne poslove vezano za izvršavanje ove Odluke obavlja Upravni odjel za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo.
Članak 7.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenom glasniku Grada Dubrovnika“.
KLASA: 602-01/19-02/06
URBROJ: 2117/01-09-19-03
Dubrovnik, 12. ožujka 2019.
Predsjednik Gradskog vijeća:
mr.sc. Marko Potrebica, v. r.
------------------------------------------------