Službeni glasnik

Službeni glasnik

Službeni glasnik broj 12 - 30. svibnja 2018.Objavljeno: 06.06.18.

86. Odluka o izmjenama i dopunama Odluke o načinu financiranja troškova uređenja građevinskog zemljišta te izgradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture

Na temelju članka 35. točke 2. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Narodne novine 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 36/09150/11, 144/12, 19/13, 137/15 i 123/17 - pročišćeni tekst) i članka 32. članka 32. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“ broj 4/09., 6/10., 3/11., 14/12., 5/13., 6/13. – pročišćeni tekst, 9/15. i 5/18.) Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 12. sjednici, održanoj 28. svibnja 2018., donijelo je

 

O D L U K U

o izmjenama i dopunama Odluke o načinu ugovaranja

financiranja troškova uređenja građevinskog zemljišta

te izgradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture

 

 

Članak 1.

 

U Odluci o načinu ugovaranja financiranja troškova uređenja građevinskog zemljišta te izgradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“ br. 14/15) iza članaka 2. dodaje se novi Članak 2.a. koji glasi:

 

" Članak 2.a.

 

Uređenje građevinskog zemljišta sukladno ovoj Odluci provodi se u svrhu:

- građenja građevina i uređaja komunalne infrastrukture i drugih infrastrukturnih građevina, građevina javne i društvene namjene te uređenja javnih površina kojih je investitor Grad Dubrovnik

 

Grad Dubrovnik uređuje građevinsko zemljište u skladu s programom gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture (u daljnjem tekstu: program) i temeljem sklopljenih ugovora o iz članaka 7. i 12. ove odluke."

 

 

Članak 2.

 

U Članku 3. ispred stavka 1. dodaje se novi stavak 1. koji glasi:

 

„ Komunalna infrastruktura su građevine namijenjene opskrbi pitkom vodom, odvodnji i pročišćavanju otpadnih voda, održavanju čistoće naselja, sakupljanju i obradi komunalnog otpada, te ulična rasvjeta, tržnice na malo, groblja, krematoriji i površine javne namjene u naselju  (javne ceste - kada se iste ne održavaju kao javne ceste po posebnom zakonu, nerazvrstane ceste, ulice, biciklističke staze, pješačke staze i prolazi, trgovi, tržnice, igrališta, parkirališta, groblja, parkovne i zelene površine u naselju, rekreacijske površine i sl.)“

stavak 1. postaje stavak 2.

 

Članak 3.

 

Iza članaka 5. dodaje se novi Članak 5.a. koji glasi:

 

„Članak 5.a.

 

Suglasnost za izradu projektne dokumentacije ili ishođenje lokacijske dozvole, potvrde glavnog projekta ili drugog dokumenta prostornog uređenja u ime Grada Dubrovnika, ukoliko nije sklopljen Ugovor o uređenju građevinskog zemljišta Gradonačelnik može dati bez preuzimanja ikakvih obveza izgradnje građevina.“

 

 

Članak 4.

 

U članku 7. iza stavka 1. dodaju se stavci 2., 3., 4. i 5 . koji glase:

 

"Nakon utvrđenja prihvatljivosti predloženog financiranja uređenja građevinskog zemljišta za izgradnju komunalne infrastrukture, odnosno objekata i uređaja komunalne infrastrukture iz Članka 12. ove Odluke gradonačelnik i osiguravatelj sredstava sklopit će ugovor o uređenju građevinskog zemljišta za izgradnju komunalne infrastrukture (dalje u tekstu: ugovor o uređenju građevinskog zemljišta).

 

Ugovorom o uređenju građevinskog zemljišta Grad će dati suglasnost osiguravatelju sredstava da izgradi komunalnu infrastrukturu vlastitim sredstvima u određenom roku i da izgrađenu komunalnu infrastrukturu preda u vlasništvo Grada, uz provođenje stručnog nadzora od strane Grada prilikom izvođenja radova, a sve o trošku osiguravatelja sredstava.

Ugovor o uređenju građevinskog zemljišta sklopit će se u roku od 45 dana od dana utvrđivanja prihvatljivosti predloženog financiranja iz članka 12. ove odluke.

Odabir stručnog nadzora izvođenja radova vrši Grad u postupku javne nabave, a njegove troškove snosi u cijelosti osiguravatelj sredstava.

 

Temeljem sklopljenog ugovora o uređenju građevinskog zemljišta osiguravatelj sredstava nema pravo na povrat plaćenih sredstava."

 

Dosadašnji stavak 2. se briše.

 

 

Članak 5.

 

U članku 9. iza stavka 4. dodaje se stavak  5 . koji glasi:

 

„Ako osiguravatelj sredstava prije početka postupka javne nabave u korist Grada Dubrovnika uplati komunalni doprinos u cijelosti, a dio tog komunalnog doprinosa koji se odnosi na izgradnju objekata i uređaja komunalne infrastrukture je jednak ili veći od iznosa troškova koje osiguravatelj sredstava plaća na temelju ugovora o financiranju uređenja građevinskog zemljišta iz ove odluke, nije obvezan dostaviti pismo namjere banke iz stavka 2. ovog članka i garanciju banke iz stavka 3. ovog članka, već samo bjanko zadužnicu u iznosu od 10% ugovorenih vrijednosti navedenih radova.“

 

 

Članak 6.

 

 Članak 10 mijenja se i  glasi:

 

Osiguravatelj sredstava svoju namjeru da sklopi ugovore o uređenju ili financiranju uređenja, odnosno o izgradnji ili financiranju izgradnje temeljem ove odluke iskazuju putem pisma namjere, upućenog Gradonačelniku preko Upravnog odjela za izgradnju i upravljanje projektima Grada Dubrovnika, kojim izražavaju spremnost za financiranje troškova izgradnje.

 

Komunalna infrastruktura iz stavka 1. mora biti predviđena prostorno planskom dokumentacijom.

Pismu namjere iz stavka 1. ovog članka prilaže se:

     opis zahvata koji je predmet ugovaranja sukladno važećim dokumentima prostornog uređenja i građevine koja će se graditi a kojoj će služiti komunalna infrastruktura;

     naznačene građevinske čestice odnosno zemljište na kojem se planira gradnja s priloženim prostornim prikazom građevine;

     procjenu svih troškova uređenja uređaja i objekata komunalne infrastrukture;

     procjenu veličine građevine ili građevina koju podnositelj pisma namjere namjerava graditi, a kojoj služe objekti i uređaji komunalne infrastrukture;

     dokaz o spremnosti sudjelovanja drugih subjekata u izgradnji objekata i uređaja komunalne infrastrukture, čija izgradnja nije u nadležnosti Grada Dubrovnika;

     izvadak iz sudskog registra (izvornik ili od strane javnog bilježnika ovjerena preslika), ne stariji od mjesec dana do dana podnošenja pisma namjere ili ovjerena preslika obrtnice, a za investitore koji grade za osobne potrebe preslika osobne iskaznice;

     obrazac FINA-e BONPLUS, ne stariji od mjesec dana od dana podnošenja pisma namjere (izvornik), za trgovačka društva i obrtnike koji posluju po Zakonu o porezu na dobit; „

 

 

Članak 7.

 

Iza članaka 10. dodaju se novi Članci 10.a., 10.b. i 10.c. koji glase:

 

„Članak 10.a.

 

Najkasnije u roku od 30 dana od dana primitka pisma namjere iz članka 10. ove odluke, Gradonačelnik odnosno Gradsko vijeće se obvezuje donijeti odluku o suglasnosti s namjerom financiranja predložene izgradnje ili će odbiti prijedlog.

 

 

Članak 10.b.

 

Ukoliko se donese odluka o suglasnosti, Upravni odjel za izgradnju i upravljanje projektima  Grada Dubrovnika provodi postupak provjere i :

     utvrđuje opravdanost izgradnje nerazvrstane ceste;

     utvrđuje opravdanost uređenja javne površine;

     provodi imovinsko-pravnu analizu i financijsku analizu zemljišnih čestica

u obuhvatu predloženog zahvata;

     provodi provjeru usklađenosti prijedloga s prostornim planom;

     provjerava mogućnost izgradnje nerazvrstane ceste u odnosu na moguća klizišta i dr.;

     daje mišljenja u odnosu na okolne zone javne i društvene namjene, mogućnost priključenja nerazvrstane ceste na postojeće prometnice;

     pribavlja procjenu iznosa komunalnog doprinosa za građevinu;

     obavlja i druge poslove potrebne za donošenje odluke o opravdanosti izgradnje nerazvrstane ceste;

 

Nakon provedenog postupka provjere Gradonačelnik, odnosno Upravni odjel za izgradnju i upravljanje projektima  Grada Dubrovnika će osiguravatelju sredstava izdati potrebne suglasnosti i punomoći za izradu tehničke dokumentacije, kao i odobrenje za odabir izvođača radova projektiranja i stručnog nadzora.

 

Iznimno, postupak provjere se ne provodi prilikom sklapanja ugovora o uređenju građevinskog zemljišta kada je izgradnja predviđena programom.

 

 

Članak 10.c.

 

Nakon ishođenja potrebne tehničke dokumentacije, osiguravatelj sredstava pismenim putem predlaže Gradonačelniku preko Upravnog odjela za izgradnju i upravljanje projektima  Grada Dubrovnika započinjanje postupka pregovaranja oko uvjeta financiranja izgradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture.

 

Uz Prijedlog iz stavka 1. ovoga članka osiguravatelj sredstava dostavlja:

 

     dokumentaciju koju namjerava donirati Gradu (parcelacijski elaborat, idejni projekt, glavni projekt i sl.) te specifikaciju troškova cjelokupne dokumentacije koju namjerava donirati;

     troškovnik radova sa procijenjenim vrijednostima;

     dokaz o spremnosti sudjelovanja drugih subjekata u izgradnji objekata i uređaja komunalne infrastrukture, čija izgradnja nije u nadležnosti Grada Dubrovnika;

     izvadak iz sudskog registra (izvornik ili od strane javnog bilježnika ovjerena preslika), ne stariji od mjesec dana do dana podnošenja pisma namjere ili ovjerena preslika obrtnice, a za investitore koji grade za osobne potrebe preslika osobne iskaznice;

     obrazac FINA-e BONPLUS, ne stariji od mjesec dana od dana podnošenja pisma namjere (izvornik), za trgovačka društva i obrtnike koji posluju po Zakonu o porezu na dobit; „

 

 

Članak 8.

 

U Članku 11. stavak 1. riječi „pisma namjere iz članka 11.“ mijenjaju se riječima “prijedloga iz članka 10.c.“ .

 

 

Članak 9.

 

Članak 12. mijenja se i sada glasi:

 

„Gradonačelnik, odnosno Gradsko vijeće, će posebnim zaključkom utvrditi prihvatljivost predloženog financiranja uređenja građevinskog zemljišta, odnosno izgradnju i financiranje izgradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture .

 

Zaključak se donosi  na temelju obrazloženog prijedloga nadležnog Upravnog odjela za izgradnju i upravljanje projektima Grada Dubrovnika donosi gradonačelnik ako je visina ugovorenih i procijenjenih vrijednosti izraženih u kunama do vrijednosti 0,5 % iznosa prihoda Grada Dubrovnika bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o davanju suglasnosti odnosno o sklapanju ugovora (ako je taj iznos veći od 1.000.000,00 kuna, gradonačelnik može odlučivati najviše do 1.000.000,00 kuna), a Gradsko vijeće ako je visina ugovorenih i procijenjenih vrijednosti izraženih u kunama iznad vrijednosti od 0,5 % iznosa prihoda Grada Dubrovnika bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o davanju suglasnosti odnosno o sklapanju ugovora (ako je taj iznos veći od 1.000.000,00 kuna, Gradsko vijeće odlučuje o iznosima većim od 1.000.000,00 kuna).

 

Gradonačelnik donosi Zaključak iz stavka 1. ovog članka, odnosno predlaže Gradskom vijeću njegovo donošenje najkasnije u roku od 30 dana od dana ovjere financijskog plana uređenja i vremenskog plana iz članka  11. ove odluke.

 

Grad će sa osiguravateljem sredstava potpisati ugovor o uređenju ili financiranju uređenja građevinskog zemljišta, odnosno o izgradnji ili financiranju izgradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture, najkasnije u roku od 30 dana od dana donošenja zaključka iz ovog članka.

 

 

Članak 10.

 

U Članku 15. iza stavka 2. dodaju se novi stavci 3.,4. i 5. koji glase:

 

Za radove koji su predmet ugovora o financiranju na temelju provedenog postupka javne nabave odabiru se izvođači radova građenja i stručnog nadzora. Nakon odabira izvođača, za obavljanje konkretnih radova ili usluga sklapaju se ugovori između Grada kao investitora, osiguravatelja sredstava te odabranih izvođača radova i usluga.

 

Ugovorom se utvrđuje vrsta i opseg radnji i radova na uređenju zemljišta te rok za njihovo dovršenje, iznos i rok plaćanja troškova uređenja građevinskog zemljišta.

 

Ugovorom se utvrđuje i način plaćanja između Grada kao investitora, osiguravatelja sredstava te odabranih izvođača radova i usluga.“

 

 

Članak 11.

 

Članak 16. mijenja se i sada glasi:

 

 „Ugovorima iz članka 7. i 12. ove Odluke  između Grada Dubrovnika i Osiguravatelja sredstava, Osiguravatelj sredstava preuzima obvezu financirati u naravi gradnju pristupne, odnosno nerazvrstane ceste s pripadajućim objektima i uređajima komunalne infrastrukture za odvodnju otpadnih i oborinskih voda, gradnju javne rasvjete te distribucijsko telekomunikacijski kablova.

 

Osiguravatelj sredstava se obvezuje financirati troškove provedbe postupka izvlaštenja, kao i isplatiti naknadu za nekretnine koje će se izvlastiti za potrebe izgradnje komunalne infrastrukture, a koji postupak provodi Upravni odjel za gospodarenje gradskom imovinom Grada Dubrovnika. U slučaju izgradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture na već postojećoj nerazvrstanoj cesti, Ugovorom iz članka 7. i članka 12.  ove Odluke  između Grada Dubrovnika i Osiguravatelja sredstava, Osiguravatelj sredstava se obvezuje financirati troškove rješavanja imovinsko- pravnog stanja koje provodi Upravni odjel za promet Grada Dubrovnika.

Istim ugovorom Osiguravatelj sredstava preuzima obvezu pregovaranja te rješavanja pitanja infrastrukture vodoopskrbe - infrastrukture za opskrbu pitkom vodom, fekalne odvodnje, napajanja električne energije, a sve prije započinjanja izgradnje predmetne nerazvrstane ceste.“

 

 

Članak 12.

 

U Članku 17. riječi „članka 12.“ mijenjaju se u riječi  „ Članka 11.“

 

 

Članak 13

 

U Članku 18. u alineji 3. iza riječi „čestici,“ dodaj se tekst “a u vlasništvu su osiguravatelja sredstava,“ u alineji 4. iza riječi „članka 7.“ dodaje se  tekst  „i članka 12.“.

 

 

Članak 14.

 

U Članku 19.. iza stavka 1. dodaje se stavak 2. koji glasi:

 

„U slučaju da ne dođe do realizacije projekta, a sklopi se ugovor o financiranju za rješavanje imovinsko-pravnih odnosa i ugovor na temelju kojega je Grad stekao zemljište, Grad nije dužan osiguravatelju sredstava isplatiti kupoprodajnu cijenu za zemljište koje je stekao.“

 

 

Članak 15.

 

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenom glasniku Grada Dubrovnika“.

 

 

KLASA: 363-01/18-09/22

URBROJ: 2117/01-09-18-03

Dubrovnik, 28. svibnja 2018.

 

Predsjednik Gradskog vijeća:                                                                                   

mr.sc. Marko Potrebica, v. r.

------------------------------------------------