Službeni glasnik

Službeni glasnik

Službeni glasnik broj 8 - 24. lipnja 2015.Objavljeno: 30.06.15.

113. Program javnih potreba u školstvu Grada Dubrovnika za 2015. godinu

Na temelju članka 143. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi („Narodne novine“, broj 87/08., 86/09., 92/10., 105/10. – ispravak, 90/11., 5/12., 16/12., 86/12., 126/12., 94/13. i 152/14.) i članka 32. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 4/09., 6/10., 3/11., 14/12., 5/13. i 6/13. – pročišćeni tekst) Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 4. sjednici,  održanoj 15. lipnja 2015., donijelo je

 

 

PROGRAM JAVNIH POTREBA U ŠKOLSTVU

GRADA DUBROVNIKA ZA 2015. GODINU

 

 

1. UVOD

 

Programom javnih potreba u školstvu Grada Dubrovnika obuhvaćeni su poslovi, projekti i manifestacije iz područja odgoja i obrazovanja, koji sukladno pozitivnim zakonskim propisima spadaju u nadležnost Grada Dubrovnika ili su od posebnog interesa za Grad Dubrovnik. Programom su obuhvaćeni projekti na tri razine obrazovanja: osnovnom, srednjem i visokom, za koje Grad Dubrovnik, sukladno nadležnostima i proračunskim mogućnostima, osigurava financijska sredstva u svom proračunu.

 

 

2. IZVJEŠĆE O PROVEDBI PROGRAMA JAVNIH POTREBA U ŠKOLSTVU

GRADA DUBROVNIKA ZA 2014. GODINU

 

Programom javnih potreba u školstvu Grada Dubrovnika za 2014. godinu obuhvaćeni su poslovi, projekti i manifestacije na području osnovnog, srednjeg i visokog obrazovanja za koje je Grad Dubrovnik osigurao sredstva u svom proračunu.

 

2.1. OSNOVNO ŠKOLSTVO

 

Na području osnovnog školstva Proračun Grada Dubrovnika za 2014. godinu predvidio je  sredstva za decentralizirane funkcije osnovnog školstva, kojima se osigurava minimalni financijski standard te sredstva širih javnih potreba, kojima se obogaćuje sustav osnovnog odgoja i obrazovanja na našem području. 

 

Sredstva za decentralizirane funkcije osnovnog školstva utvrđena su Odlukom o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2014. godini Vlade Republike Hrvatske (NN 07/14) i iznosila su: 5.273.071,00 kunu za materijalne i financijske rashode, 465.104,00 kuna za tekuće i investicijsko održavanje te 1.133.888,00 kuna za kapitalne projekte. Sva decentralizirana sredstva utrošila su se sukladno donesenim Odlukama Gradskog vijeća Grada Dubrovnika i planu Proračuna za 2014. godinu.

 

Projekti širih javnih potreba, koji su financirani iz izvornih sredstava Grada Dubrovnika,  realizirani su planiranom dinamikom.

 

U  projekt Ranog učenja informatike bilo je uključeno 170 djece od 2. do 4. razreda OŠ Lapad, OŠ Ivana Gundulića i OŠ Mokošica. Uslugu Produženog boravka u pet osnovnih škola Grada Dubrovnika koristilo je 371 dijete 1. i 2. razreda osnovne škole: OŠ Lapad 110, OŠ Marina Držića 97, OŠ Ivana Gundulića 92, OŠ Marina Getaldića 27, OŠ Mokošica 45.

 

Projekt Asistent u nastavi provodio se u pedagoškoj godini 2013/2014. u svih šest osnovnih škola: u OŠ Marina Držića 3, OŠ Marina Getaldića 2, OŠ Lapad 5, OŠ Ivana Gundulića 4+1, OŠ Mokošica 2 i OŠ Antuna Masle 2. Svi učenici uključeni u projekt vidno su napredovali, kako u savladavanju odgojno-obrazovnih sadržaja, tako i u usvajanju socijalnih vještina potrebnih za uključivanje u školsku odnosno društvenu sredinu.

 

U okviru projekta sufinanciranja školskog športa Grad Dubrovnik je proračunskim sredstvima sufinancirao:

        natjecanja učenika gradskih osnovnih škola koje provodi Županijski savez školskog športa,

        gradska natjecanja u okviru Športskih igara mladih,

        projekt Odaberi sport,

        stručni rad u školskim športskim klubovima. 

 

Projekt sufinanciranja stručno razvojnih službi, koji obuhvaća sufinanciranje plaća stručnih suradnika u osnovnim školama (angažman stručnog suradnika u OŠ Marina Getaldića po potrebi, ½ defektologa u OŠ Mokošica, ½ pedagoga u OŠ Antuna Masle i 1 socijalnog radnika i ½ socijalnog pedagoga u OŠ Lapad) realiziran je u planiranom opsegu.  

 

Sve osnovne škole Grada Dubrovnika, osim OŠ Antuna Masle u Orašcu, bile su domaćin nekog od županijskih natjecanja osnovnih škola.

 

Proračunom Grada Dubrovnika za 2014. planiran je i realiziran i projekt Nagrađivanja najuspješnijih učenika - nagradno putovanje u Sarajevo za učenike koji su na državnim natjecanjima osvojili jedno od prva tri mjesta i za njihove mentore.

 

Projekt Dodatne nastave realizirao se u OŠ Lapad (Priče oko popreta, Male vezilje, Školski rock band, Eko maslina), u OŠ Ivana Gundulića (Likovna i plesna grupa na otocima Kalamoti i Šipanu, Naš kutak i Lutkarska družina), u OŠ Marina Držića (Rane intervencije, stimulacije i rehabilitacije za djecu s neurazvijenim rizikom i teškoćama u razvoju, Knjigometar, Filmska radionica, projekt Marin Držić, Školski list Vidra), u OŠ Mokošica (Slikom i igrom kroz prošlost Dubrovačke republike) te u OŠ Antuna Masle (Folklor).

 

Iz Proračuna Grada Dubrovnika za 2014. godinu financirani su i projekti tekućeg i investicijskog održavanja u osnovnim školama, između ostalog:

        sanacija puknuća cijevi na vodovodnoj mreži u OŠ Mokošica,

        sanacija sportske dvorane uslijed poplave u OŠ Lapad,

        sanacija vlage u školskoj zgradi na Gromači.

 

U 2014. godini završena je 1. faza rekonstrukcije PŠ Zaton, naručeno je noveliranje projektne dokumentacije za PŠ Montovjerna, a nakon dobivanja suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta na projekt adaptacije zgrade u Ulici Ilije Sarake za potrebe OŠ Marina Getaldića pristupilo se izradi glavnog projekta. U kolovozu 2014. godine okončan je postupak javne nabave za  projekt Nadogradnje i rekonstrukcije OŠ Lapad. Radove, koji su započeli u listopadu 2014. godine izvodi tvrtka Titan constructa do.o. iz Zagreba.

 

2.2. OSTALO ŠKOLSTVO

 

Koncert Adio školo, kao završna manifestacija oproštaja maturanata od srednje škole, realiziran je 16. svibnja 2014. u Uvali Lapad.

 

Pravo na subvenciju troškova pripreme za državnu maturu ostvarilo je 34 učenika. Učenici su pripreme za državnu maturu pohađali u Dubrovačkoj privatnoj gimnaziji, udruzi Luža i Otvorenom učilištu Algebra. Ostvarili su pravo na subvenciju u iznosu od 1/3 ukupnih troškova pripreme, za što je utrošeno 19.364,00 kune.

 

Od planiranih 70.000,00 kuna za projekte srednjih škola zaključkom gradonačelnika odobreno je 2.000,00 kuna Ekonomskoj i trgovačkoj školi Dubrovnik (za pokriće dijela troškova organizacije Državnog natjecanja u disciplinama komercijalist i prodavač), 2.000,00 kuna Gimnaziji Dubrovnik (za pokriće dijela troškova sudjelovanja u međunarodnom projektu International village), 25.500,00 Obrtničkoj i tehničkoj školi Dubrovnik (za troškove oslikavanja pothodnika na Ilijinoj glavici), 3.125,00 kuna Umjetničkoj školi Luke Sorkočevića (za projekt Dani umjetničke škole),  te 3.000,00 Dubrovačkoj privatnoj gimnaziji (za projekt Daksa – otočić tužnih sjećanja). 

 

Sukladno Pravilniku o stipendiranju i dodjeli jednokratnih novčanih pomoći učenicima i studentima s područja Grada Dubrovnika (Službeni glasnik Grada Dubrovnika 10/09), pravo na stipendiju Grada Dubrovnika u školskoj godini 2013/2014. ostvarilo je 36 učenika i 58 studenata (19 učenika i 16 studenata u kategoriji djece stradalnika Domovinskog rata, 24 stipendije u kategoriji nadarenih studenata, 4 učenika i 5 studenata u kategoriji deficitarnih zanimanja te 13 učenika i 13 studenata u kategoriji djece iz obitelji slabijeg imovnog stanja).

Tijekom 2014. godine Grad Dubrovnik je stipendirao ukupno 146 učenika i studenta (73 učenika i 73 studenata) te odlukom gradonačelnika dodijelio još 20 jednokratnih novčanih pomoći za školovanje.

 

Projekt kreditiranja školovanja, koji Grad Dubrovnik provodi u suradnji sa Zagrebačkom bankom, naišao je na široku primjenu u praksi. U proteklih pet godina realizirano je 320 studentskih kredita. Od toga je 227 kredita je u korištenju ili počeku, 87 korisnika vraća kredit, a 6 korisnika je kredit vratilo u cjelosti. 

 

 

3. PROGRAM OSNOVNOG ŠKOLSTVA U 2015. GODINI

 

Djelatnost osnovnog školstva od posebnog je društvenog interesa i obuhvaća odgoj i obvezno obrazovanje sa svrhom da učeniku omogući stjecanje znanja, umijeća, stavova i navika potrebnih za život i rad te daljnje školovanje.

 

Jedan od temeljnih ciljeva osnovnoškolskog obrazovanja je osiguranje uvjeta za intelektualni, tjelesni, estetski, društveni, moralni i duhovni razvoj djeteta u skladu s njegovim sposobnostima i sklonostima. Temelji se, između ostalog, na načelu jednakosti obrazovnih šansi za sve učenike te na partnerstvu svih odgojno-obrazovnih čimbenika na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini.

 

Sva pitanja vezana za osnovno obrazovanje u Republici Hrvatskoj regulirana su Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN 87/08, 86/09, 92/10, 105/10 - ispravak, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 152/14).

 

Na temelju Zakona o financiranju jedinica lokalne samouprave i uprave i tada važećeg Zakona o osnovnom školstvu Grad Dubrovnik je počevši od 1. srpnja 2001. godine preuzeo obvezu financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva za osnovne škole na svom području i to:

 

OŠ MARINA GETALDIĆA, Frana Supila 3, Dubrovnik

OŠ LAPAD, Od Batale 14, Dubrovnik

OŠ MARINA DRŽIĆA, Volantina 6, Dubrovnik

OŠ IVANA GUNDULIĆA, Sustjepanska 4, Dubrovnik

OŠ MOKOŠICA, Bartola Kašića 2, Mokošica

OŠ ANTUNA MASLE, Lujaci 2, Orašac

 

Osnivačka prava nad spomenutim osnovnim školama prenesena su na Grad Dubrovnik Odlukom Ministarstva prosvjete i športa od 20. veljače 2002. godine.

 

Osnovne škole Grada Dubrovnika već godinama bilježe kontinuirani pad broja učenika.  U pedagoškoj godini 2014./2015. pad broja učenika je zaustavljan, osnovne škole Grada Dubrovnika pohađa u ovoj školskoj godini četvero učenika više nego lani. U prvi razred osnovne škole upisano je 417 djece, što je nešto manje nego lani, ali daleko više nego prošlih godina. 

 

U sljedećoj tablici prikazan je broj učenika po pojedinoj školi od 2005. do 2015. godine.

 

Broj djece po osnovnim školama

 

 

2005

2006

2007

2008

2009

2010

2011

2012

 

2013

2014

 

2015

+/-

MARINA GETALDIĆA

449

431

411

394

374

354

333

333

 

326

319

309

-10

MARINA DRŽIĆA

618

615

605

582

583

569

547

511

548

556

568

+12

LAPAD

1112

1089

1089

1099

1077

1046

1023

970

932

911

885

-26

IVANA GUNDULIĆA

746

759

744

762

726

701

686

687

665

689

705

+16

MOKOŠICA

869

842

775

770

714

713

689

643

627

613

622

+9

ANTUNA MASLE

164

164

163

156

146

144

125

118

108

110

113

+3

Ukupno:

3958

3900

3787

3763

3620

3527

3403

3262

3206

3198

3202

+4

 

 

Decentralizacija školstva nezavršeni je proces, jer su jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave dobile samo jedan dio kompleksnog sustava školstva u svoju nadležnost. Država je kroz resorno ministarstvo, primjerice, zadržala u svojoj nadležnosti cijelo područje radnih odnosa i plaća zaposlenika u školstvu.

 

Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave kao osnivači imenuju svoje predstavnike u školske odbore te na taj način sudjeluju u upravljanju školom, odlučuju o imovini škole i svim važnim pitanjima vezanim za funkcioniranje škole kao pravne osobe. Shodno tome osiguravaju u svojim proračunima sredstva za materijalne i financijske rashode škola, rashode za tekuće i investicijsko održavanje, rashode za izgradnju, dogradnju, rekonstrukciju i opremanje školskog prostora, prijevoz učenika osnovnih škola te sredstva za sufinanciranje širih javnih potreba u osnovnom školstvu.

 

Sredstva za spomenute namjene osiguravaju se dijelom iz decentraliziranih funkcija osnovnog školstva s razine Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, čime se osigurava minimalni financijski standard, a dijelom su to vlastita proračunska sredstva lokalne samouprave.

 

Decentralizirane funkcije osnovnog školstva - minimalni financijski standard

 

Sredstva za financiranje minimalnog financijskog standarda osnovnih škola Grada Dubrovnika u 2015. godini planirana su na temelju Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2015. godini (NN 15/15) i Proračuna Grada Dubrovnika za 2015. godinu te iznose:

  1. Materijalni i financijski rashodi -  5.268.581,00 kuna
  2. Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja - 451.339,00 kuna
  3. Rashodi za nabavu proizvedene imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu 1.131.829,00 kuna

 

Primjetno je da se iz godine u godinu sredstva decentraliziranih funkcija osnovnog školstva, kojima se osigurava minimalni financijski standard, smanjuju. Decentralizirana sredstva iznosila su 2009. godine 8.835.500,00 kuna, 2010. godine 8.660.400,00 kuna, 2011. godine  7.677.300,00 kuna, 2012. godine 7.423.900,00 kuna, 2013. godine 6.798.400,00, za 2014. godinu 6.872.100,00 kuna, a za 2015. godinu iznose 6.851.749,00 kuna.

 

Minimalni financijski standard financira se iz prihoda iz dodatnog udjela poreza na dohodak (3,1%)  te sredstava fonda izravnanja.

 

U skladu s Odlukom o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2015. godini Grad Dubrovnik je dužan donijeti vlastite odluke o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva za 2015. godinu.

 

Decentralizirane funkcije osnovnog školstva iznad minimalnog financijskog standarda

 

Programom javnih potreba u osnovnom školstvu Grada Dubrovnika za 2015. godinu obuhvaćeni su i projekti širih javnih potreba koji se financiraju iz izvornih sredstava Grada Dubrovnika. To su različiti projekti poboljšanja standarda u osnovnom školstvu te projekti izvanškolskih aktivnosti koji učenicima osnovnih škola omogućavaju razvijanje različitih  sposobnosti i zanimanja za određena područja i specijalnosti. U proračunu Grada Dubrovnika za 2015. godinu osiguravaju se sredstva za sljedeće projekte u osnovnim školama Grada Dubrovnika:

 

  1. Rano učenje informatike;
  2. Ostali projekti u osnovnom školstvu sukladno Javnom pozivu za predlaganje programa javnih potreba u predškolskom odgoju, osnovnom, srednjem i visokom školstvu;
  3. Produženi boravak;
  4. Stručno razvojne službe;
  5. Učenička natjecanja;
  6. Asistent u nastavi;
  7. Sufinanciranje školskog športa;
  8. Tekuće i investicijsko održavanje;
  9. Dodatna nastava te
  10. Kapitalna ulaganja u osnovne škole.

 

Rano učenje informatike

 

Projekt Ranog učenja informatike nudi se kao izvannastavni program učenicima 3. i 4. razreda osnovne škole koji ima za cilj osposobiti učenike za samostalno korištenje računala kao izvora znanja i alata za rad. Projekt se provodi u tri osnovne škole Grada Dubrovnika: OŠ Lapad, OŠ Ivana Gundulića i OŠ  Mokošica, za što je u Proračunu Grada Dubrovnika za 2015. godinu osigurano 79.700,00 kuna.

 

Ostali projekti u osnovnom školstvu

 

Na javni poziv za predlaganje programa javnih potreba u predškolskom odgoju, osnovnom, srednjem i visokom školstvu javile su se osim osnovnih škola i druge institucije i udruge. Povjerenstvo za vrjednovanje programa javnih potreba u predškolskom odgoju, osnovnom, srednjem i visokom školstvu razmotrilo je pristigle prijave te je putem Upravnog odjela za obrazovanje, socijalnu skrb i civilno društvo predložilo gradonačelniku dodjelu sredstava: Društvu arhitekata Dubrovnik  15.000,00 kuna za projekt Mala škola arhitekture, Francuskoj alijansi Dubrovnik za projekt Francuska igraonica 2.000,00 kuna te Udruzi Bioteka iznos od 3.000,00 kuna.

    

Također, unutar ovog projekta Grad Dubrovnik osigurava sredstva za Rane intervencije u iznosu od 250.000,00 kuna, sufinancira prijevoz učenika osnovnih škola prilikom posjeta nekoj od kulturnih ustanova Grada Dubrovnika (muzeji, kino, kazalište) te sredstva za razmjenu mladih s prijateljskim gradom Bad Homburgom.

 

Produženi boravak

 

Produženi boravak je oblik organiziranog zbrinjavanja djece nakon redovite nastave koji se nudi u pet osnovnih škola Grada Dubrovnika: OŠ Marina Getaldića, OŠ Marina Držića, OŠ Lapad, OŠ Ivana Gundulića i OŠ Mokošica.

 

U program Produženog boravka uključeno je u ovoj školskoj godini 406 djece 1. i 2. razreda osnovne škole. Tri osnovne škole (OŠ Marina Držića, OŠ Ivana Gundulića i OŠ Mokošica) imaju dobre uvjete za organiziranje produženog boravka, što znači da imaju uređene učionice i školske kuhinje u kojima se svakodnevno priprema hrana za djecu. 

 

Učenici OŠ Marina Getaldića hrane se izvan škole u resoranu Lokanda Zvono, a učenicima OŠ Lapad obroke u školu dostavlja restoran Ankora.

 

Grad Dubrovnik sudjeluje u troškovima Produženog boravka na način da preuzima materijalne troškove i troškove plaća zaposlenih (16 učitelja i 4 kuharice), a roditelji snose troškove prehrane djece. Za djecu iz socijalno ugroženih obitelji Grad Dubrovnik snosi i troškove prehrane te subvencionira troškove prehrane u OŠ Marina Getaldića i OŠ Lapad  u iznosu koji je iznad 30,00 kuna po danu.

 

Na sjednici održanoj 22.ožujka 2014. Gradsko vijeće Grada Dubrovnika donijelo je Pravilnik o organizaciji Programa produženog boravka u osnovnim školama Grada Dubrovnika.

 

Za troškove Produženog boravka osigurano je u Proračunu Grada Dubrovnika za 2015. godinu 2.562.500,00 kuna.

 

Stručno-razvojne službe

 

U cilju što kvalitetnije skrbi o učenicima osnovnih škola, posebno učenika s poteškoćama   koje im onemogućavaju uspješno svladavanje nastavnih sadržaja te učenika koji pokazuju neprimjerene oblike ponašanja, Grad Dubrovnik osigurava sredstva za rad stručnih službi u osnovnim školama i to: OŠ Lapad - 1 socijalni pedagog na pola radnog vremena i 1 socijalni radnik, OŠ Marina Getaldića – 1 stručni suradnik po potrebi, OŠ Mokošica – 1 defektolog – socijalni pedagog na pola radnog vremena i OŠ Antuna Masle – 1 pedagog na pola radnog vremena.

 

Za troškove plaća i ostalih materijalnih prava zaposlenih u stručnim službama osnovnih škola osigurano je u Proračunu Grada Dubrovnika za 2015. godinu 334.600,00 kuna.

 

Učenička natjecanja

 

Osnovne škole Grada Dubrovnika bit će i u 2015. godini domaćini različitih natjecanja i to OŠ Marina Getaldića domaćin gradskog natjecanja LiDraNo te OŠ Marina Držića, OŠ Lapad i OŠ Ivana Gundulića županijskih natjecanja. Sredstva za natjecanje LiDraNo osiguravaju se iz Proračuna Grada Dubrovnika (30.000,00), a sredstva za županijska natjecanja Gradu Dubrovniku doznačuje Dubrovačko-neretvanska županija u planiranom iznosu od 71.000,00 kuna.

 

Asistent u nastavi

 

S ciljem uključivanja učenika s posebnim obrazovnim potrebama u redoviti sustav odgoja i obrazovanja Grad Dubrovnik već nekoliko godina uspješno provodi projekt Asistent u nastavi. Projekt se realizira u suradnji s udrugom IDEM, koja za Grad Dubrovnik obavlja sve stručne i administrativne poslove vezane za ovaj projekt.

 

Stručnu podršku projektu pruža Mobilni stručni tim koji čini niz stručnjaka osposobljenih za pružanje potrebne podrške u školama u kojima djeluje asistent u nastavi. Mobilni stručni tim organizira i provodi potrebnu edukaciju za rad s djecom s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, provodi redovitu superviziju asistenata u nastavi, provodi opservaciju i procjenu djeteta, sudjeluje u izradi individualiziranog odgojno obrazovnog plana za učenike s teškoćama, surađuje sa školama i dr. Projekt se provodi u svih  šest osnovnih škola Grada Dubrovnika i svake godine se širi. Na poslovima asistenata zaposleno je 20 ljudi različitih zanimanja: prof. hrvatskog jezika, prof. povijesti, prof. likovnog odgoja, odgajatelj, pedagog.

 

Grad Dubrovnik u svom proračunu osigurava financijska sredstva potrebna za realizaciju projekta, što u 2015. godini iznosi 840.000,00 kuna.

 

Sufinanciranje školskog športa

 

S ciljem reguliranja rada školskih športskih klubova u osnovnim školama Grad Dubrovnik u proračunu za 2015. godinu osigurava sredstva za sufinanciranje školskog športa. To se u prvom redu odnosi na rad školskih športskih klubova u kojima rade vanjski suradnici. Oni sa školom sklapaju ugovor o djelu, koji se financira dijelom iz članarina (u svim školama članarina iznosi 50,00 kuna), a dijelom iz proračuna.  

 

Projekt se provodi u OŠ Marina Getaldića, OŠ Marina Držića i OŠ Lapad.

 

Unutar ovog projekta osiguravaju se također sredstva za gradska natjecanja osnovnih škola koje provodi Županijski savez školskog športa, sredstva za natjecanja u okviru Sportskih igara mladih te sredstva za projekt Odaberi sport  u ukupnom iznosu od 201.000,00 kuna.

 

Tekuće i investicijsko održavanje

 

Pored sredstava za tekuće i investicijsko održavanje koja se osiguravaju iz minimalnog financijskog standarda, Grad Dubrovnik u proračunu osigurava dodatna sredstva za tekuće i investicijsko održavanje školskih zgrada. Na ovaj način Grad Dubrovnik nastoji ublažiti posljedice smanjenja decentraliziranih sredstava s razine države. Kao što je već spomenuto decentralizirana sredstva svake su godine manja, a obveze koje se financiraju iz materijalnih rashoda škola rastu. Od ove godine iz tih će se sredstava financirati sistematski zdravstveni pregledi zaposlenika sukladno Kolektivnom ugovoru. No, kako je svaka škola unutar materijalnih rashoda imala i sredstva za tekuće i investicijsko održavanje zgrada i opreme, za ovu je namjenu osigurano 200.000,00 kuna proračunskih sredstava.   Ova sredstva trebala bi za planirane iznose, koji su unaprijed raspoređeni po svakoj pojedinoj školi, rasteretiti opće materijalne rashode škola.

 

U Proračunu za 2015. godinu osigurano je i dodatnih 400.000,00 kuna za hitne intervencije i sanacije, koja se dodjeljuju sukladno iskazanim potrebama škola.

 

Dodatna nastava

 

Grad Dubrovnik ponudio je osnovnim školama financiranje dodatnih aktivnosti i projekata u školskim prostorima izvan nastave.

 

Na javni poziv za predlaganje programa i projekata javnih potreba u predškolskom odgoju, osnovnom, srednjem i visokom školstvu javile su se sa svojim projektima četiri gradske osnovne škole. Povjerenstvo za procjenu projekata razmatralo je sve navedene prijave te je putem Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo predložilo  gradonačelniku sufinanciranje sljedećih projekata: OŠ Lapad - Priče oko Popreta, Dodatna nastava u Produženom boravku, Vez dubrovačkog kraja, Školski rock band, Čitamo i mi, u obitelji svi i projekt Eko maslina,  OŠ Ivana Gundulića - Likovna i Plesna grupa na Kalamoti i Šipanu i Učenička zadruga Pitospora, OŠ Marina Držića – Knjigometar i Školski list Vidra te OŠ Antuna Masle – Folklor.

 

Za realizaciju ovog projekta osigurano je u 2015. godini 130.000,00 kuna.

 

U Proračunu Grada Dubrovnika za 2015. godinu osigurano je 3.000.000,00 kuna za kupnju školskih udžbenika svim učenicima osnovnih škola na području Grada Dubrovnika. Do početka sljedeće školske godine Gradsko vijeće Grada Dubrovnika donijet će pravilnik kojim će se regulirati način nabave i zaduženja škola u svezi nabave udžbenika.

 

Kapitalna ulaganja u osnovne škole

 

Uz projekte tekućeg i investicijskog održavanja, koji imaju za cilj poboljšanje uvjeta rada u osnovnim školama, Grad Dubrovnik planira i projekte rekonstrukcije i nadogradnje školskih objekata. U proračunu za 2015. godinu planirana su proračunska izdvajanja za sljedeće kapitalne projekte u osnovnim školama:

 

Energetsko certificiranje zgrada

 

Unutar ovog projekta Grad Dubrovnik osigurava 140.000,00 kuna za energetsko certificiranje svih školskih zgrada sukladno zakonu.

 

Adaptacija zgrade u Ulici Ilije Sarake br. 7. u zgradu osnovne škole Marina Getaldića

 

Temeljem ugovora s Dubrovačkom biskupijom, Grad Dubrovnik je došao u posjed zgrade u Ulici Ilije Sarake 7, koja će se namijeniti za smještaj odjela razredne nastave ove osnovne škole. U srpnju 2014. godine Ministarstvo znanosti i sporta dalo je suglasnost na ovaj projekt, a u proračunu za 2015.godinu osigurano je 300.000,00 kuna za završetak projektne dokumentacije.  

 

Nabava kombi vozila za djecu s teškoćama u razvoju pri Osnovnoj školi Marina Držića

 

U sklopu osnovne odgojno-obrazovne djelatnosti Osnovne škole Marina Držića djeluje i Škola s posebnim programom za učenike s većim teškoćama u razvoju. Ovu školu pohađa 48 djece: 40 djece pohađa školski, a 8 djece predškolski program. Specifične teškoće (višestruka oštećenja u razvoju) te potpuna ovisnost o pomoći drugih iziskuje potrebu za stalnom pratnjom odrasle osobe te osiguranje odgovarajućih uvjeta za kvalitetniji život što uključuje i prijevoz učenika od kuće do škole. Dugi niz godina škola ima osiguran kombi za prijevoz djece s teškoćama s područja Grada Dubrovnika i okolice, no s obzirom da je kombi već star (11 godina) te se često kvari potrebno je nabaviti novo kombi-vozilo.

 

Proračunom Grada Dubrovnika za 2015.godinu osigurano je 220.100,00 kuna za kupnju kombija.   

 

Nadogradnja zgrade Osnovne škole Lapad

 

Projekt rekonstrukcije i nadogradnje matične škole Lapad započeo je u listopadu 2014.godine, a obuhvaća nadogradnju 4 učionice, sanitarne prostorije i 2 kabineta na ravnom krovu trakta „A“. U okviru ovog projekta planira se i uređenje kuhinje, blagovaonice i prostora za dnevni boravak za djecu u produženom boravku.

 

U 2015. godini planira se završetak gradnje, za što je u proračunu osigurano 6.249.000,00 kuna.

 

Izrada projektne dokumentacije za projekte u Osnovnoj školi Ivana Gundulića

 

Osnovna škola Ivana Gundulića nije arhitektonski prilagođena djeci s poteškoćama u razvoju. Budući ova osnovna škola ima dva odjeljenja djece djelomične integracije (čl.7 Pravilnika o osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju) potrebno je izraditi projekt ugradnje lifta.

 

Također je potrebno izraditi projektnu dokumentaciju sanacije zida u dvorištu ove osnovne škole koji se počeo urušavati.

 

Za ovu je namjenu u Proračunu Grada Dubrovnika za 2015.godinu osigurano 60.000,00 kuna.

 

Rekonstrukcija i sanacija potkrovlja i instalacija gromobrana u Područnoj školi Zaton 

 

U 2014.godini izvršena je rekonstrukcija i sanacija krovišta i fasade u Područnoj školi Zaton, no potrebno je nastaviti s uređenjem potkrovlja i instalirati gromobran. Potkrovlje treba obložiti gipsom, provesti električnu energiju i obložiti pod i skale koje su dotrajale.

 

Za tu namjenu osigurano je u proračunu za 2015.godinu 290.000,00 kuna.

 

 

4. OSTALO ŠKOLSTVO

 

Za razliku od osnovnih škola na području Grada Dubrovnika, kojima je Grad Dubrovnik osnivač, na području srednjeg i visokog školstva Grad Dubrovnik sufinancira samo određene projekte od posebnog interesa za Grad.

 

Srednje školstvo

 

Na području srednjeg školstva Grad Dubrovnik u 2015. godini osigurava sredstva za tri projekta: projekt pripreme za državnu maturu, projekt Adio školo te projekt jednokratne potpore po posebnim zahtjevima srednjoškolskih ustanova.

 

S ciljem poboljšanja uspjeha naših srednjoškolaca pri upisima na željene fakultete Grad Dubrovnik sufinancira organizirane oblike priprema za državnu maturu koje se organiziraju na području Grada Dubrovnika. Sukladno zaključku gradonačelnika pravo na subvenciju troškova pripreme za državnu maturu imaju svi polaznici koji imaju prebivalište na području Grada Dubrovniku u iznosu od 1/3 ukupnih troškova pripreme. Pravo na subvenciju troškova za dodatnu 1/3 ukupnih troškova pripreme imaju polaznici koji ispunjavaju uvjet imovine i prihoda iz Odluke o socijalnoj skrbi Grada Dubrovnika. Za ovaj projekt osigurano je u Proračunu Grada Dubrovnika za 2015. godinu 40.000,00 kuna.

 

Projekt Adio školo zamišljen je kao završna manifestacija oproštaja maturanata od srednje škole. Nakon cjelodnevne povorke maturanata po gradu, maturanti se u večernjim satima okupljaju na jednom mjestu gdje se za njih organizira zabava. Za ovaj projekt osigurano je u Proračunu Grada Dubrovnika za 2015. godinu 100.000,00 kuna

 

U Proračunu Grada Dubrovnika za 2015. godinu osigurano je i 60.000,00 kuna za različite projekte srednjih škola za koje se zaključkom gradonačelnika sredstva mogu odobriti tijekom godine.  

 

Visoko školstvo

 

Kao projekte visokog školstva u Proračun Grada Dubrovnika za 2015. godinu uvrstili smo  sufinanciranje Slavističke škole koja se u organizaciji Filozofskog fakulteta u Zagrebu već dugi niz godina održava u Dubrovniku te projekt jednokratnih potpora po posebnim zahtjevima visokoškolskih institucija u iznosu od 60.000,00 kuna.

 

Na javni poziv za predlaganje programa i projekata javnih potreba u predškolskom odgoju, osnovnom, srednjem i visokom školstvu javilo se sa svojim prijedlozima projekata Sveučilište u Dubrovniku te nekoliko znanstvenih institucija. Povjerenstvo za procjenu projekata razmatralo je sve navedene prijave  te predložilo gradonačelniku sufinanciranje studijskih programa na Sveučilištu u Dubrovniku. Za ovu namjenu osigurano je u Proračunu Grada Dubrovnika za 2015.godinu 400.000,00 kuna.  

 

Stipendiranje i kreditiranje učenika i studenata

 

Sukladno Pravilniku o stipendiranju i dodjeli jednokratnih novčanih pomoći učenicima i studentima s područja Grada Dubrovnika (Službeni glasnik Grada Dubrovnika 10/09) Grad Dubrovnik je raspisao natječaje za stipendiranje za školsku godinu 2014./2015. i to: 

  1. natječaj za učenike i studente koji su sami stradalnici ili su djeca stradalnika iz Domovinskog rata,
  2. natječaj za nadarene studente: 10 stipendija za u području prirodnih, tehničkih i biotehničkih znanosti te području biomedicine i zdravstva, 10 stipendija u području društvenih i humanističkih znanosti i 3 stipendije u umjetničkom području,
  3. natječaj za učenike i studente u deficitarnim zanimanjima: 2 stipendija za učenike i 8 stipendija za studente,
  4. natječaj za učenike i studente iz obitelji slabijeg imovnog stanja: 6 stipendija za učenike i 14 stipendija za studente.

 

Za isplatu stipendija i jednokratnih novčanih pomoći za školovanje u Proračunu Grada Dubrovnika za 2015. godinu osigurano je 1.350.000,00 kuna.

 

Sukladno potpisanom ugovoru Grad Dubrovnik stipendira i pet studenata grada Vukovara za što je u proračunu za 2015. godinu osigurano 48.000,00 kuna.

 

Pored stipendiranja Grad Dubrovnik već četvrtu godinu zaredom provodi projekt kreditiranja školovanja koji se provodi u suradnji sa Zagrebačkom bankom.

 

Ovim projektom želi se omogućiti svakom dubrovačkom studentu da, neovisno o materijalnim mogućnostima roditelja, završi željeno školovanje.

 

Za program kreditiranja školovanja u Proračunu Grada Dubrovnika za 2015. godinu osigurana su sredstva za kamatu na iskorištena sredstva u iznosu od 950.000,00.

 

KLASA: 602-01/15-01/21

URBROJ: 2117/01-09-15-5

Dubrovnik, 15. lipnja 2015.

 

Predsjednik Gradskoga vijeća:

Mato Franković, v. r.

-------------------------------------