Službeni glasnik broj 8 - 24. lipnja 2015.Objavljeno: 30.06.15.
105. Odluka o kriterijima i mjerilima za financiranje materijalnih i financijskih rashoda osnovnih škola na području Grada Dubrovnika u 2015. godini
Na temelju točke V. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2015. godini („Narodne novine“, broj 15/15.) i članka 32. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 4/09., 6/10., 3/11., 14/12., 5/13. i 6/13. – pročišćeni tekst), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 4. sjednici održanoj 15. lipnja 2015., donijelo je
O D L U K U
o kriterijima i mjerilima za financiranje materijalnih i financijskih rashoda
osnovnih škola na području Grada Dubrovnika u 2015. godini
OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom odlukom utvrđuje se iznos sredstava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda (prema ekonomskoj klasifikaciji) osnovnih škola na području Grada Dubrovnika nužnih za realizaciju nastavnog plana i programa te kriteriji i mjerila za njihovu raspodjelu po pojedinoj osnovnoj školi.
Članak 2.
U proračunu Grada Dubrovnika koji je preuzeo financiranje dijela javnih potreba u osnovnom školstvu osiguravaju se sredstva za:
− materijalne i financijske rashode osnovnih škola,
− rashode za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja osnovnih škola,
− rashode za izgradnju, dogradnju i rekonstrukciju školskog prostora te opremanje školskih ustanova prema standardima i normativima koje propisuje ministar, a u skladu s državnim pedagoškim standardom,
− prijevoz učenika osnovnih škola,
− rashode za projekte širih javnih potreba kao što su produženi boravak, stručno-razvojne službe, rano učenje informatike, asistent u nastavi, sufinanciranje školskog športa, nagrađivanje najuspješnijih učenika te ostali projekti u osnovnom školstvu.
Članak 3.
Materijalne i financijske rashode za decentralizirane funkcije osnovnog školstva, koji su predmet ove odluke, utvrđuje Vlada Republike Hrvatske Odlukom o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva.
Sukladno citiranoj odluci Vlade Republike Hrvatske ukupna godišnja sredstava za materijalne i financijske rashode osnovnih škola, kojima je osnivač Grad Dubrovnik, za 2015. godinu iznose 5.268.581,00 kuna.
PLANIRANJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA
Članak 4.
Školama na području Grada Dubrovnika priznaju se materijalni i financijski troškovi koji osiguravaju minimalni financijski standard osnovnih škola. Obračun ovih prava obavlja se prema kriterijima i mjerilima iz ove odluke za sljedeće vrste rashoda:
1. Opći rashodi škole,
2. Posebni rashodi škole.
VRSTE RASHODA, KRITERIJI I MJERILA
Članak 5.
1. Opći rashodi škole
Opći rashodi škole obuhvaćaju sljedeće vrste:
− uredski materijal, materijal za nastavu i pedagošku dokumentaciju,
− komunalne usluge i naknade,
− usluge telefona (telefonski i telefaks troškovi, te poštarina),
− pedagoška i druga obvezatna periodika, časopisi prema uputi Ministarstva prosvjete i športa,
− zakupnine prostora i opreme za realizaciju nastave,
− nabava pribora za izvođenje nastavnih planova i programa, nabava sitnog inventara i sredstava zaštite na radu,
− materijal za čišćenje,
− odvoz smeća,
− potrošak vode i propisane vodne naknade,
− materijal i usluge za tekuće održavanje zgrada, sredstava rada i opreme,
− sredstva za zaštitu na radu,
− seminari, stručna literatura i časopisi,
− bankarske usluge i zatezne kamate,
− intelektualne usluge, usluge studentskih servisa,
− reprezentacija,
− dnevnice i troškovi putovanja na službenom putu,
− stručno usavršavanje prema programu Ministarstva prosvjete i športa,
− povećani troškovi za korištenje računalne opreme, i to: održavanje software-a, popravak računala, potrošni materijal i sl.,
− nužne staklarske usluge,
− korištenje vlastitog prijevoznog sredstva (registracija, servisi, gorivo i dr.),
− ostali tekući troškovi koji su nužni za ostvarivanje nastavnog plana i programa škole,
− osiguranje imovine,
− otklanjanje nedostataka utvrđenih po ovlaštenim pravnim osobama i upravnim tijelima (inspekcijski nalazi), kao i troškovi za redovite propisane kontrole instalacija i postrojenja čije neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i škole,
− zdravstveni pregledi zaposlenika škole.
Kriteriji i mjerila za financiranje općih rashoda škola iz stavka 1. ove točke su: broj učenika, broj razrednih odjela, broj područnih škola, smjenski rad i kvadratura školskog prostora i starost zgrada, a mjerila su godišnje cijene određene prema sljedećim elementima, i to:
− po učeniku 700,00 kuna godišnje,
− po razrednom odjelu 5.000,00 kuna godišnje,
− po područnoj školi 12.000,00 kuna godišnje,
− po kriteriju smjenskog rada 24.000,00 kuna godišnje.
− po kvadratnom metru školskog prostora 28,00 kuna godišnje
− glavne školske zgrade:
- do 10 godina starosti: 3.000,00 kuna godišnje,
- od 10 do 20 godina starosti 5.000,00 kuna godišnje,
- od 20 do 30 godina starosti 10.000,00 kuna godišnje,
- od 30 do 50 godina starosti 15.000,00 kuna godišnje,
- preko 50 godina starosti 20.000,00 kuna godišnje,
s tim da škole koje su u međuvremenu doživjele rekonstrukciju ili nadogradnju ulaze u kategoriju koja im prethodi.
2. Posebni rashodi škole
Pod posebnim rashodima škole smatraju se sljedeće vrste troškova:
− prijevoz učenika sukladno članku 69. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi.
Troškovi prijevoza učenika temelje se na stvarnom trošku prijevoza učenika za koje je u proračunu Grada Dubrovnika za 2015. godinu osigurano 1.158.600,00 kuna.
Članak 6.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenom glasniku Grada Dubrovnika“.
KLASA: 602-01/15-02/08
URBROJ: 2117/01-09-15-3
Dubrovnik, 15. lipnja 2015.
Predsjednik Gradskoga vijeća:
Mato Franković, v. r.
-------------------------------------