Službeni glasnik

Službeni glasnik

Službeni glasnik broj 11 - 7. listopada 2016.Objavljeno: 12.10.16.

93. Odluka o uređenju prometa na području Grada Dubrovnika

Na temelju članka 5. stavak.1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama („Narodne novine“, broj 67/08., 48/10., 74/11., 80/13., 158/13., 92/14. i 64/15.) i članka 32. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 4/09., 6/10., 3/11.,14/12., 5/13., 6/13. - pročišćeni tekst i 9/15.), uz prethodnu suglasnost Ministarstva unutarnjih poslova, Gradsko vijeće Grada Dubrovnika  na 23. sjednici, održanoj 29. i 30. rujna i 3. i 5. listopada 2016, donijelo je

 

 

O D L U K U

o uređenju prometa na području Grada Dubrovnika

 

 

I OPĆE ODREDBE

 

Članak 1.

 

Ovom Odlukom o uređenju prometa na području Grada Dubrovnika (u daljnjem tekstu: Odluka) utvrđuju se uvjeti i pravila uređenja prometa na javnim prometnim površinama na području Grada Dubrovnika.

 

Članak 2.

 

Javnim prometnim površinama u smislu ove Odluke smatraju se: javne i nerazvrstane ceste, ulice, trgovi, nogostupi, obale i pristaništa, biciklističke staze, pješački otoci i staze, javni prolazi, pothodnici i nathodnici, šetališta, javna parkirališta, javne garaže, stajališta i terminali javnog gradskog prijevoza, autotaksi stajališta i slične površine na kojima se odvija promet vozila, pješaka i drugih sudionika u prometu.

 

Javne površine u smislu ove Odluke su: javne zelene površine, parkovi, dječja igrališta.

 

Članak 3.

 

Promet na javnim prometnim površinama dopušten je svima pod jednakim uvjetima u granicama propisanim zakonom i ovom Odlukom, te ostalim Odlukama Grada Dubrovnika a koje se odnose na pitanja uređenja prometa.

 

Na javnim prometnim površinama ne smiju se poduzimati bilo kakve radnje ili djelatnosti koje bi mogle oštetiti javnu prometnu površinu ili ugroziti sigurnost i protočnost prometa.

 

Pri uređenju prometa osobito će se voditi računa o očuvanju kulturne baštine i okoliša.

 

 

II. UREĐENJE PROMETA

 

Članak 4.

 

Pod uređenjem prometa u smislu ove Odluke smatra se određivanje:

1.        cesta s prednošću prolaska,

2.        dvosmjernog, odnosno jednosmjernog prometa,

3.        sustava tehničkog uređenja prometa i upravljanja prometom elektroničkim sustavima i video nadzorom,

4.        ograničenja brzine kretanja vozila,

5.        prometa pješaka, biciklista, vozača mopeda i turističkog vlaka.

6.        parkirališnih površina i načina parkiranja, zabrana parkiranja i mjesta ograničenog parkiranja,

7.        zona smirenog prometa,

8.        blokiranja autobusa, teretnih automobila, priključnih vozila i radnih strojeva na mjestima koja nisu namijenjena za parkiranje tih vrsta vozila i načina deblokade tih vozila,

9.        postavljanja i održavanja zaštitnih ograda za pješake na opasnim mjestima,

10.    pješačkih zona, sigurnih pravaca za kretanje školske djece, posebnih tehničkih mjera za sigurnost pješaka i biciklista u blizini obrazovnih, zdravstvenih i drugih ustanova, igrališta, kinodvoranama

11.    uklanjanja dotrajalih, oštećenih i napuštenih vozila,

12.    površina na kojoj će se obavljati: test vožnja, terenska vožnja (cross), vožnja izvan kolnika (off road), sportska, enduro i promidžbena vožnja,

13.    uvjeta prometovanja vozila u pješačkim zonama i zonama smirenog prometa

14.    poslova upravljanja prometom i nadzora te premještanja nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila,

 

Članak 5.

 

Ceste s prednošću prolaza u Gradu su u pravilu sve državne ceste u odnosu na nerazvrstane ceste, te sve važnije nerazvrstane ceste u odnosu na ostale nerazvrstane ceste, sve sukladno postojećoj prometnoj signalizaciji.

 

Članak 6.

 

Odluku o tome koje prometnice su jednosmjerne donosi Gradonačelnik Grada (u daljnjem tekstu: Gradonačelnik), na prijedlog Upravnog odjela, a uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za unutarnje poslove odnosno ministarstva nadležnog za poslove prometa, ovisno o kategorizaciji prometnica o kojima se odlučuje.

 

Članak 7.

 

Ograničenja, zabrane i druge promjene u postojećoj regulaciji prometa koje se po potrebi uvode na nerazvrstanim prometnicama na području Grada radi poboljšanja sigurnosti i zaštite sudionika u prometu, zaštitu okoliša, sprječavanja ili smanjenja prometnih zagušenja, korištenja parkirališta i slično, određuje Gradonačelnik na prijedlog nadležnog Upravnog odjela ili Policijske uprave Dubrovačko – neretvanske  (u daljnjem tekstu: Policijska uprava).

 

Članak 8.

 

Privremenu regulaciju, ograničavanje i zatvaranje prometa može dopustiti svojim rješenjem nadležni Upravni odjel (u daljnjem tekstu: Upravni odjel) za nerazvrstane ceste, odnosno nadležna uprava za javne ceste, uz prethodnu obavijest policijskoj upravi zbog:

     rekonstrukcije i održavanja javne prometne površine;

     izvođenja radova na uređajima, objektima ili komunalnoj infrastrukturi na javnoj prometnoj površini ili pored nje;

     zauzimanja javne prometne površine radi opskrbe gospodarskih objekata, gradilišta i sl.

     čišćenja, pranja i uređivanja javne prometne površine;

     sigurnosti odvijanja prometa vozila i pješaka;

 

Rješenje iz prethodnog stavka mora sadržavati i prometni elaborat koji je propisan za slučajeve kada nije potrebno ishođenje akata o gradnji, osim u slučajevima zauzimanja javne prometne površine u trajanju do jednog dana kada rješenje mora sadržavati situaciju propisane privremene prometne signalizacije kojima se sudionicima u prometu stavlja do znanja ograničenja, zabrane i obveze na tom dijelu ceste.

 

Ograničiti i zatvoriti promet može se i bez rješenja Upravnog odjela zbog više sile, prometne nesreće i sličnih okolnosti koje nalažu poduzimanje radnji bez odlaganja, uz obvezu da se istodobno obavijesti Policijska uprava i javnost putem Državne uprave za zaštitu i spašavanje.

 

 

III. SUSTAV TEHNIČKOG UREĐENJA PROMETA

 

Članak 9.

 

Sustav tehničkog uređenja prometa obuhvaća izgradnju, postavu i održavanje opreme i oznaka kojom se obavlja regulacija i nadzor prometa, postiže i održava zadovoljavajuću sigurnost svih sudionika u prometu, obavlja brojenje prometa i održava prohodnost prometnih površina.

 

Članak 10.

 

Prometni znakovi, prometna svjetla i svjetlosne oznake, oznake na kolniku i drugim površinama, prometna oprema cesta te signalizacija i oprema za regulaciju, smirivanje i nadzor prometa postavljaju se na temelju prometnog elaborata uz prethodnu suglasnost nadležne Policijske uprave Dubrovačko-neretvanske.

 

Sva oprema iz stavka 1. ovog članka treba zadovoljavati propise o sigurnosti prometa.

 

Članak 11.

 

Pod održavanjem prometnih znakova podrazumijeva se njihovo čišćenje, popravak te zamjena dotrajalih i nejasnih znakova novim istovjetnim znacima.

 

Za poslove održavanja nije potreban prometni elaborat.

 

Članak 12.

 

Poslove  održavanja opreme iz članka 10. ove Odluke na nerazvrstanim cestama obavlja pravna ili fizička osoba obrtnik odnosno trgovac pojedinac, s kojom je Grad sklopio ugovor o održavanju nerazvrstanih cesta i javnih prometnih površina.

 

Članak 13.

 

U slučaju prometne nesreće, kao i za namjerno ili iz nehaja oštećene ili uništene prometne znakove i ostale cestovne opreme, Grad ima pravo tražiti naknadu štete od počinitelja.

 

Članak 14.

 

Turistička i ostala signalizacija na cestama postavlja se na temelju prometnog elaborata.

 

Lokaciju za postavu turističke signalizacije uz nerazvrstane ceste utvrđuje nadležni Upravni odjel, uz prethodnu suglasnost Policijske uprave, a uz razvrstane ceste i uz prethodnu suglasnost nadležne uprave za ceste. Turistička i ostala signalizacija treba biti izrađena sukladno propisima.

 

Članak 15.

 

Poslove nužne za normalno i sigurno odvijanje prometa na nerazvrstanim prometnicama u zimskoj sezoni (zimska služba) obavljaju pravne ili fizičke osobe obrtnici odnosno trgovci pojedinci s kojima je Grad sklopio ugovor o održavanju nerazvrstanih cesta i javnih prometnih površina.

 

Članak 16.

 

Poslove uklanjanja i čišćenja nerazvrstanih prometnica nakon prometnih nesreća ili nezgoda, a radi osiguranja prohodnosti i sigurnosti prometa obavljaju pravne ili fizičke osobe obrtnici odnosno trgovci pojedinci s kojima je Grad sklopio ugovor  o održavanju nerazvrstanih cesta i javnih prometnih površina.

 

Poslove uklanjanja pregaženih životinja obavljaju pravne ili fizičke osobe obrtnici odnosno trgovci pojedinci s kojima je Grad sklopio ugovor za izvršenje te vrste poslova.

 

Članak 17.

 

Poslove održavanja sustava za odvodnju na nerazvrstanim prometnicama Grada u smislu sigurnosti prometa vrši pravna osoba koja obavlja komunalnu djelatnost održavanja sustava odvodnje voda.

 

Članak 18.

 

Visina najnižih grana krošnji iznad pješačkih staza treba iznositi najmanje 2,5 m, a iznad kolnika, ulica i parkirališta najmanje 4,5 m. Zelenilo treba održavati tako da ne ometa vidljivost prometne signalizacije te da omogućuje nužni kut preglednosti na križanjima.

 

Članak 19.

 

Poslove održavanja javnog zelenila uz nerazvrstane prometnice vrši pravna osoba koja obavlja komunalnu djelatnost uređenja zelenila.

 

Članak 20.

 

Pravne ili fizičke osobe obrtnici odnosno trgovci pojedinci iz članka 12., 15., 16., 17. i 19. preuzimaju sve obveze i odgovornosti koje sukladno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama i ovoj Odluci spadaju u nadležnost Grada.

 

 

IV. OGRANIČENJE BRZINE PROMETA

 

Članak 21.

 

Najveća dopuštena brzina kretanja vozila na javnim prometnim površinama Grada Dubrovnika određena je Zakonom o sigurnosti prometa na cestama.

 

Za određene vrste vozila, odnosno za određene javne prometne površine Gradonačelnik, na prijedlog Upravnog odjela i uz prethodnu suglasnost Policijske uprave, može odrediti najveće dopuštene brzine kretanja koje su manje od brzina iz prethodnog stavka.

 

Članak 22.

 

U pješačkim zonama dozvoljena brzina vozila je brzina hoda pješaka.

 

U područjima smirenog prometa svi sudionici prometa su dužni pridržavati se ograničenja.

 

V. PROMET PJEŠAKA

 

Članak 23.

 

Nogostupi i druge površine namijenjene kretanju pješaka, osoba s invaliditetom i smanjene pokretljivosti koje se kreću u invalidskim kolicima, djece i dječjih prijevoznih sredstava utvrđuju se prometnim elaboratom.

 

Javne prometne površine iz prethodnog stavka moraju biti visinski ili na drugi način odvojene od kolnika i ne mogu biti širine manje od 1,60 m.

 

Iznimno, na već izgrađenim javnim prometnim površinama ili na javnim prometnim površinama gdje prostorni uvjeti to ne omogućuju širina može biti i manja, ali ne manja od 0,90m.

 

Pri izgradnji novih ili uređenju postojećih površina iz stavka 1. ovog članka, mora se omogućiti i olakšati kretanje osoba s invaliditetom i smanjene pokretljivosti u skladu s Pravilnikom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti.

 

Članak 24.

 

Prometnim elaboratom utvrđuju se sigurni pravci kretanja školske djece.

 

Sigurni pravci kretanja školske djece moraju biti obilježeni propisanim prometnim znakovima i oznakama na kolniku.

 

Sigurnost kretanja školske djece može se poboljšati ugradnjom prometne opreme ceste radi ograničenja brzine kretanja vozila i drugim tehničkim mjerama za sigurnost pješaka.

 

Članak 25.

 

Autobusna stajališta za potrebe gradskog prijevoza utvrđuje Gradonačelnik na prijedlog nadležnog Upravnog odjela, uz prethodnu suglasnost nadležne Policijske uprave i nadležne uprave za ceste, a sve uz primjenu odredbi Pravilnika o autobusnim stajalištima.

Autobusna ugibališta za potrebe gradskog prijevoza utvrđuje Gradonačelnik na prijedlog nadležnog Upravnog odjela, uz obavijest nadležnoj Policijskoj upravi.

 

Na stajalištima javnog prijevoza dopušteno je stajanje samo autobusima trgovačkog društva kojemu je Grad povjerio obavljanje poslova javnog prijevoza putnika.

 

Iznimno Upravni odjel nadležan za poslove prometa Grada Dubrovnika, može odobriti i drugim pružateljima prijevoznih usluga zaustavljanje na autobusnim stajalištima.

 

 

VI. PARKIRALIŠNE POVRŠINE, NAČIN PARKIRANJA I ZABRANE PARKIRANJA

 

Članak 26.

 

Parkiranje automobila, motocikla, mopeda i bicikla na području Grada Dubrovnika dopušteno je samo:

       na javnim parkiralištima;

       u javnim garažama;

       na parkiralištima, parkirališnim mjestima i garažama za vlastite potrebe;

       na drugim mjestima gdje je to dopušteno Zakonom o sigurnosti prometa na cestama i gdje navedena vozila ne ometaju sigurno odvijanje prometa vozila i pješaka.

       Parkiranje ostalih vozila dopušteno je samo na za tu svrhu određenim i posebno označenim javnim parkiralištima, javnim garažama, parkiralištima i garažama za vlastite potrebe ili njihovim dijelovima.

 

Članak 27.

 

Parkirališta iz članka 26. ove Odluke su prometnim elaboratom određeni i propisanom prometnom signalizacijom označeni prostori organizirani za parkiranje vozila s naplatom ili bez naplate naknade za parkiranje.

 

Članak 28.

 

Parkirališna mjesta namijenjena samo za parkiranje vozila kojima se koriste osobe s invaliditetom i smanjene pokretljivosti određuju se prometnim elaboratom i označavaju propisanim prometnim znakovima i oznakama.

 

 

VII. ZONE SMIRENOG PROMETA

 

Članak 29.

 

Zone smirenog prometa, sukladno odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, mogu se označiti na kolniku ulica ispred osnovnih i srednjih škola, predškolskih ustanova, dječjih igrališta i parkova, staračkih domova, bolnica te ostalih mjesta gdje učestalo prometuju starije i nemoćne osobe, kao i na dijelu javno prometnih površina koje služe za pješački prilaz tim ustanovama.

 

Osim standardne vertikalne i horizontalne signalizacije, u zonama smirenog prometa mogu se na kolniku postaviti i propisane umjetne izbočine radi dodatnog upozorenja vozačima.

 

Potrebu poduzimanja odgovarajućih mjera za smirivanje prometa na dijelu prometnica, iz stavka 1. ovog članka, utvrđuje Gradonačelnik na prijedlog Upravnog odjela, uz prethodnu suglasnost Policijske uprave.

 

 

VIII.   PREMJEŠTANJE, BLOKIRANJE I UKLANJANJE NEPROPISNO PARKIRANIH, ZAUSTAVLJENIH I/ILI OSTAVLJENIH VOZILA I RADNIH STROJEVA TE UKLANJANJE DOTRAJALIH, OŠTEĆENIH I NAPUŠTENIH VOZILA

 

Članak 30.

 

Naredbom će se odrediti da se vozilo premjesti na drugo mjesto ako je zaustavljeno ili parkirano na cesti na kojoj ugrožava sigurnost prometa ili ometa normalan tok prometa i kad je parkirano ili zaustavljeno:

1.      na mjestu rezerviranom za zaustavljanje i parkiranje vozila osoba s invaliditetom,

2.      na obilježenome pješačkom prijelazu, pješačkom otoku i pješačkoj zoni,

3.      na nogostupu ako pješak prilikom kretanja mora zbog vozila silaziti na kolnik ili drugu površinu (slobodan prolaz između parkiranog vozila i zgrade manji od 100 cm),

4.      na raskrižju i na udaljenosti manjoj od 5 m od najbližeg ruba poprečnog kolnika, ako smanjuje preglednost prometa,

5.      u tunelu, na mostu, u podvožnjaku, na nadvožnjaku te na dijelu ceste ispod mosta i nadvožnjaka,

6.      na dijelu ceste u blizini vrha prijevoja i u zavoju gdje je preglednost ceste nedovoljna i gdje se vozila ne bi mogla obići bez opasnosti,

7.      na mjestu na kojem bi parkirano vozilo onemogućilo pristup drugom vozilu radi parkiranja ili izlazak nekom već parkiranom vozilu i ispred kolnog ulaza u zgradu, garažu ili dvorište, ispred i na vatrogasnim i drugim komunalnim i javnim prolazima i prilazima, odnosno u krugu od tri metra od posebnim oznakama na kolniku označenog podzemnog ili nadzemnog hidranta,

8.      na biciklističkoj stazi ili traci, ili na prijelazu biciklističke staze, odnosno trake preko kolnika,

9.      na dijelu kolnika koji je kao stajalište za vozila javnog prijevoza putnika obilježen oznakama na kolniku ili postavljenim prometnim znakom,

10.  na mjestu na kojem bi vozilo zaklanjalo postavljeni prometni znak ili semafor,

11.  na dijelu ceste gdje bi širina slobodnog prolaza od zaustavljenog ili parkiranog vozila do neisprekidane uzdužne crte na kolniku ili do neke zapreke na cesti, bila manja od 3 m, odnosno do suprotnog ruba kolnika manja od 4 metra.

 

Prije izdavanja naredbe za premještanje vozila po stavku 1. ovoga članka, položaj nepropisno zaustavljenog ili parkiranog vozila utvrđuje se fotografijom, skicom ili video zapisom.

 

Autobusi, teretna vozila, priključna vozila i radni strojevi koji su parkirani, nepropisno zaustavljeni ili ostavljeni na mjestima koja nisu namijenjena za parkiranje i zaustavljanje tih vrsta vozila bit će blokirana temeljem pisne naredbe i/ili naloga ovlaštene osobe.

 

Vozilo koje je nepropisno zaustavljeno ili parkirano na mjestu rezerviranom za zaustavljanje i parkiranje vozila osoba s invaliditetom ne može se blokirati na tome mjestu.

 

Članak 31.

 

Zabranjeno je parkiranje ili ostavljanje svih neispravnih, dotrajalih, oštećenih, napuštenih i neregistriranih vozila, priključnih vozila i radnih strojeva na površinama iz članka 2. ove Odluke.

 

Pod neispravnim, dotrajalim, oštećenim i napuštenim vozilom, prikolicom i radnim strojem iz prethodnog stavka smatra se vozilo neispravno zbog oštećenja u prometnoj nesreći ili kojemu nedostaje motor ili jedan ili više kotača, ili prednja, stražnja ili bočna stakla, dio karoserije i slično.

 

Vozila ili njihovi dijelovi iz stavka 2. ovog članka koja se zateknu parkirana ili ostavljena na površinama iz članka 2. ove Odluke bit će temeljem pisanog naloga ovlaštene osobe o trošku vlasnika ili korisnika uklonjena i premještena na za to određeno mjesto.

 

Ako vozila ili strojeve iz prethodnog stavka iz bilo kojeg razloga nije moguće sigurno ukloniti i premjestiti na drugo mjesto bit će blokirani na odgovarajući uočljiv način temeljem pisanog naloga ovlaštene osobe ukoliko su parkirana ili ostavljena tako da ne ugrožavaju sigurno odvijanje prometa vozila i pješaka.

 

Upozorenje da je vozilo blokirano postavlja se na prednje staklo ili na drugo vidno mjesto. Tekst upozorenja s uputom što vozač mora učiniti bit će načinjen na hrvatskom, engleskom, talijanskom i njemačkom jeziku.

 

Članak 32.

 

Ovlaštene osobe za izdavanje naredbe i/ili naloga iz članaka 30. i 31. ove Odluke jesu policijski službenici, prometni redari i/ili druge osoba koje na temelju ovlaštenja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama, nadziru i upravljaju prometom na cestama, odnosno komunalni redar koji je ovlašten poduzimati radnje u suglasju sa zakonom kojim se uređuje komunalno gospodarstvo te u suglasju sa odlukom kojom se uređuje komunalni red.

 

Poslovi premještanja, uklanjanja i čuvanja, blokiranja i deblokiranja vozila i strojeva iz članaka 30. i 31. ove Odluke,  povjeravaju se trgovačkom društvu "Sanitatu Dubrovnik" d.o.o. (u daljnjem tekstu: Sanitat Dubrovnik d.o.o.).

 

Članak 33.

 

Troškove/naknadu premještanja, uklanjanja i čuvanja, blokiranja i deblokiranje vozila ili stroja snosi vlasnik odnosno korisnik tog  vozila ili stroja. Troškove/naknadu je vlasnik odnosno korisnik dužan platiti u korist Sanitata Dubrovnik d.o.o. Račun i zapisnik o preuzimanju vozila izdaje ovlaštena osoba Sanitata Dubrovnik d.o.o.-a. Visinu troškova premještanja vozila propisuje Gradsko vijeće uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za unutarnje poslove.  

 

Podatke o vlasnicima, odnosno korisnicima vozila na temelju ugovora o leasingu, Sanitatu Dubrovnik d.o.o.-u dostavlja nadležno ministarstvo u skladu s odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama.

 

Članak 34.

 

Premještena vozila ili strojevi vraćaju se vlasniku ili korisniku odmah nakon uplate naknade iz članka 33. ove Odluke i uručenja zapisnika o preuzimanju vozila, odnosno nakon što vozač preuzme nalog za plaćanje naknade za premještanje.

 

Blokirano vozilo ili stroj mora se deblokirati u roku od 60 minuta nakon uplate naknade iz članka 33. ove Odluke i uručenja zapisnika o preuzimanju vozila, odnosno nakon što vozač preuzme nalog za plaćanje naknade za deblokiranje.

 

Vozač deblokiranog vozila dužan je vozilo odmah ukloniti s mjesta na kojem je bilo blokirano.

Vlasnik ili korisnik premještenog ili deblokiranog vozila ili stroja dužan je u roku od 8 dana od dana izdavanja naloga za plaćanje uplatiti iznos tog potraživanja na žiro račun (IBAN) Sanitat Dubrovnik d.o.o.-a ili na blagajni Sanitat Dubrovnik d.o.o.-a.

 

Ako vlasnik ili korisnik premještenog ili deblokiranog vozila ili stroja ne plati potraživanje u određenom roku Sanitat Dubrovnik d.o.o. će ga upozoriti na neizvršenu obvezu slanjem opomene na kućnu adresu. Osim iznosa naknade za premještanje ili deblokiranje vlasnik ili korisnik vozila ili stroja je dužan nadoknaditi i stvarne troškove Sanitat Dubrovnik d.o.o.-a, na što će ga se u opomeni upozoriti, uz poštivanje odredbi važećeg Zakona o zaštiti potrošača. Uz opomenu se u prilogu šalje i nalog za plaćanje.

 

Ako vlasnik ili korisnik premještenog, uklonjenog, čuvanog ili blokiranog vozila ili stroja ne podmiri obveze iz članka 33. ove Odluke u danim rokovima, Sanitat Dubrovnik d.o.o. pokrenut će protiv takvog dužnika u svoje ime i za svoj račun odgovarajuće postupke.

 

Članak 35.

 

Uklonjeno vozilo ili stroj iz članka 31. ove Odluke, ili njihov dio koji je premješten na čuvani prostor može se radi naplate troškova uklanjanja, premještanja i čuvanja prodati temeljem javnog prikupljanja ponuda ili reciklirati nakon isteka roka od petnaest dana od dana upućenog poziva ili objave poziva za preuzimanje vozila ili stroja uz plaćanje svih troškova.

 

Poziv za preuzimanje vozila ili stroja uz plaćanje svih troškova upućuje se vlasniku ili korisniku u roku od petnaest dana od dana uklanjanja odnosno premještanja vozila ili stroja.

 

Ukoliko nije moguće pribaviti podatke o vlasnicima odnosno korisnicima vozila ili stroja u skladu s odredbama važećeg Zakona o sigurnosti prometa na cestama, poziv se javno objavljuje u roku od 30 dana od dana uklanjanja, sukladno mjerodavnim propisima.

 

 

IX. POSTAVLJANJE I ODRŽAVANJE ZAŠTITNIH OGRADA ZA PJEŠAKE NA OPASNIM MJESTIMA

 

Članak 36.

 

Na javno prometnim površinama mogu se postavljati zaštitne ograde, stupići ili druge fizičke prepreke u svrhu zaštite pješaka u prometu.

 

Na nogostupima ispred ustanova za predškolski odgoj, škola, kina, kazališta, sportskih dvorana, igrališta te drugih javnih objekata ispred kojih se redovito okuplja veći broj ljudi moraju se postaviti zaštitne ograde ili stupići.

 

Zaštitne ograde i stupići mogu se postaviti pod uvjetom da je izrađeni projekt za iste, te izdano odobrenje Upravnog odjela uz prethodnu suglasnost Policijske uprave.

 

Kada se fizičke prepreke postavljaju na nogostupima uz razvrstane ceste, potrebna je i suglasnost nadležne uprave za ceste.

 

Članak 37.

 

Na zahtjev vlasnika ili korisnika stambenog ili poslovnog prostora Upravni odjel može dati odobrenje za postavu zaštitnih ograda, stupića ili drugih prepreka radi slobodnog pristupa u objekt po uvjetima navedenim u stavcima 3. i 4. članka 36. ove Odluke.

 

Fizičke prepreke postavlja podnositelj zahtjeva o svom trošku.

 

 

X. ZONE POSEBNOG PROMETNOG REŽIMA

 

Članak 38.

 

Radi sigurnog odvijanja prometa, zaštite pješaka u prometu, poglavito djece, očuvanja i zaštite kulturnih i prirodnih dobara, zaštite okoliša, omogućavanja djelovanja interventnih služba i drugih razloga od javnog interesa pojedini dijelovi javnih prometnih površina mogu se proglasiti zonom posebnog prometnog režima i to:

     pješačka zona,

     biciklistička / pješačka staza,

     zona ograničenog prometa,

     protupožarni put,

     druga opravdana zona posebnog prometnog režima.

 

Gradsko vijeće Grada Dubrovnika donosi akt iz stavka 1. ovog članka kojim između ostalog uređuje i visinu plaćanja naknade za prometovanje i /ili zaustavljanje i /ili parkiranje u zonama posebnog prometnog režima.

 

 

XI. POVRŠINE NA KOJIMA ĆE SE OBAVLJATI TEST VOŽNJA, CROSS, OFF ROAD, SPORTSKE, ENDURO I PROMIDŽBENE VOŽNJE

 

Članak 39.

 

Test vožnje, cross, off road, sportske, enduro i promidžbene vožnje, druge priredbe ili slične aktivnosti mogu se obavljati na javno prometnim i drugim javnim površinama za koje po pojedinačnom zahtjevu prethodnu suglasnost daje Gradonačelnik, na prijedlog Upravnog odjela, uz odobrenje Policijske uprave.

 

Ako se radi održavanja priredbe ili obavljanja aktivnosti zabranjuje promet na nerazvrstanoj cesti, prethodnu suglasnost izdaje Gradonačelnik uz odobrenje Policijske uprave i nadležne uprave za ceste.

 

Ako se radi održavanja priredbe ili obavljanja aktivnosti zabranjuje promet na razvrstanoj cesti, prethodnu suglasnost izdaje Gradonačelnik, uz suglasnost ministarstva nadležnog za promet, te odobrenje Policijske uprave.

 

 

XII ZAŠTITA JAVNIH PROMETNIH POVRŠINA

 

Članak 40.

 

Širina zaštitnog pojasa nerazvrstane ceste u kojem se ne smije graditi stambeni, poslovni i drugi objekti, ne može biti manja od 4 metra, računajući od krajnjih točaka poprečnog profila ceste, osim pri interpolaciji građevine između postojećih građevina u već formiranim ulicama.

 

Članak 41.

 

Vlasnici objekata ili zemljišta uz javnu prometnu površinu dužni su održavati raslinje na svojim parcelama tako da ono ne ugrožava na bilo koji način sigurnost prometa.

 

Radi omogućavanja sigurnog i nesmetanog odvijanja prometa, vlasnici i korisnici zemljišta uz javnu prometnu površinu dužni su temeljem rješenja ovlaštene osobe Grada Dubrovnika ukloniti drveće, grmlje, naprave, ograde i druge predmete iz slobodnog profila javne prometne površine, odnosno trokuta preglednosti.

 

Ako vlasnik ili korisnik zemljišta iz prethodnog stavka ne postupi po rješenju iz prethodnog stavka u roku od tri dana, radove iz prethodnog stavka obavit će izvođač s kojim je Grad Dubrovnik sklopio ugovor o održavanju nerazvrstanih cesta i javnih prometnih površina o trošku vlasnika ili korisnika.

 

Članak 42.

 

Za izvanrednu uporabu nerazvrstane ceste ili druge javne prometne površine u nadležnosti Grada Dubrovnika pravna ili fizička osoba je dužna pribaviti rješenje Upravnog odjela.

 

Pod izvanrednom uporabom javne prometne površine iz prethodnog stavka razumije se prometovanje vozilom koje prazno ili zajedno sa teretom ima masu ili osovinski pritisak veći od dopuštenog, odnosno dimenzije veće od propisanih zakonom ili Odlukom Grada Dubrovnika.

 

Za izvanrednu uporabu javne prometne površine kojom upravlja Grad Dubrovnik, korisnici su dužni Gradu Dubrovniku platiti naknadu za izdavanje rješenja za izvanrednu uporabu čiju visinu i način plaćanja pravilnikom utvrđuje Gradsko vijeće na prijedlog Gradonačelnika. Troškove poduzimanja posebnih mjera koje se moraju provesti radi sigurnosti izvanrednog prijevoza (podupiranje i ojačanje mostova i drugih objekata, pratnja i sl.) i troškove eventualne kontrole izvanrednog prijevoza plaća prijevoznik.

 

Ako je zbog izvanredne uporabe došlo do oštećenja ili onečišćenja nerazvrstane ceste ili druge javne prometne površine ona će se dovesti u prvobitno stanje o trošku prijevoznika.

 

Članak 43.

 

Za prekomjernu uporabu nerazvrstane ceste ili druge javne prometne površine pravna ili fizička osoba je dužna pribaviti rješenje nadležnog Upravnog odjela za promet, a koje se rješenje izdaje na temelju Pravilnika o prekomjernoj uporabi javnih cesta, odnosno za izvanrednu uporabu, temeljem Pravilnika o zaštiti javnih površina.

 

Članak 44.

 

Prekopavanje javne prometne površine radi izvođenja radova na popravcima, postavljanju i polaganju vodoopskrbnog, fekalnog ili oborinskog cjevovoda, električnih, telefonskih i drugih instalacija, te radi izrade instalacijskih priključaka za pojedine objekte, nije dopušteno bez rješenja kojim se odobrava prekopavanje.

 

Rješenje kojim se odobrava prekopavanje javne prometne površine iz prethodnog stavka izdaje Upravni odjel za komunalne djelatnosti i mjesnu samoupravu uz prethodnu suglasnost Upravnog odjela za promet, stanogradnju, i razvojne projekte uz obavijest nadležnoj Policijskoj upravi.

 

Rješenje iz prethodnog stavka mora sadržavati i prometni elaborat koji je propisan za slučajeve kada nije potrebno ishođenja akata o gradnji. Prije izdavanja rješenja kojim se odobrava prekopavanje javne prometne površine potrebno je obračunati i naplatiti naknadu za prekopavanje i polog, odnosno bankovno jamstvo u visini sredstava potrebnih da se javna prometna površina dovede u prvotno stanje. Visinu naknade za prekopavanje i pologa pravilnikom utvrđuje Gradsko vijeće na prijedlog Gradonačelnika.

 

Kod većih investicijskih zahvata koji zahtijevaju složene radnje pri vraćanju javne prometne površine u prvobitno stanje ili se javna prometna površina prekopava u površini većoj od 50 m 2  nadzor nad vraćanjem javne prometne površine u prvotno stanje vrši ovlaštena osoba Grada Dubrovnika. U slučaju potrebe, rješenjem se može imenovati nezavisni stručni nadzor o trošku investitora.

 

O vraćanju javne prometne površine u prvotno stanje sačinjava se zapisnik o preuzimanju, odnosno izvješće nadzornog inženjera, nakon čega se vraća polog iz stavka 3 ovog članka, odnosno bankovno jamstvo.

 

 

XIV. UPRAVLJANJE PROMETOM I NADZOR

 

Članak 45.

 

Poslove upravljanja prometom, nadzora i premještanja nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila mogu, osim policijskih službenika ministarstva nadležnog za unutarnje poslove, obavljati i pripadnici Odsjeka prometnog redarstva, Prometne jedinice mladeži i Školskih prometnih jedinica, u skladu sa zakonom i pravilnicima donesenim na temelju zakona i to:

       ovlašteni djelatnici Odsjeka prometnog redarstva mogu obavljati poslove upravljanja prometom, nadzora nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila, te izdavanja naloga za premještanja nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila;

       pripadnici Prometne jedinice mladeži mogu obavljati poslove upravljanja prometom na raskrižjima i drugim mjestima te nadzor parkiranja vozila i određene druge poslove nadzora vozila i vozača.

       pripadnici Školskih prometnih jedinica mogu obavljati poslove osiguranje prijelaza djece preko kolnika ili obilježenog pješačkog prijelaza na području ili u neposrednoj blizini osnovnih škola.

 

Nadzor parkiranja vozila na mjestima na kojima je parkiranje vremenski ograničeno obavljaju ovlašteni djelatnici Sanitat Dubrovnika d.o.o.-a.

 

Članak 46.

 

Inspekcijski nadzor nad nerazvrstanim cestama koje su na područjima velikih gradova bile razvrstane u javne ceste Odlukom o razvrstavanju javnih cesta u županijske i lokalne ceste obavlja inspekcija za ceste Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture.

 

Inspekcijski nadzor nad ostalim nerazvrstanim cestama i drugim javnim prometnim površinama obavljaju komunalni redari sukladno Zakonu o cestama.

 

U obavljanju nadzora iz stavka 2. ovoga članka, komunalni redar ovlašten je poduzeti radnje u suglasju sa zakonom kojim se uređuje komunalno gospodarstvo te odlukom kojom se uređuje komunalni red.

 

Komunalni redari:

     nadziru i provode primjenu odredaba ove Odluke;

     zabranjuju obavljanje radnji koje su u suprotnosti s odredbama ove odluke;

     nalažu izvršenje radnja kojima se uklanjaju nedostaci u odvijanju prometa sukladno odredbama ove odluke;

     izriču i naplaćuju novčane kazne na mjestu prekršaja;

     predlažu pokretanje prekršajnog postupka;

     nalažu uklanjanje neispravnih, dotrajalih, oštećenih, napuštenih i neregistriranih vozila, prikolica i radnih strojeva ostavljenih na javnim površinama suprotno odredbama ove odluke;

 

U obavljanju nadzora iz stavka 2. ovoga članka, prometni redar ovlašten je poduzeti radnje u suglasju sa Zakonom o sigurnosti prometa na cestama i ovom Odlukom i to:

     nadziru i provode primjenu odredaba ove Odluke;

     izriču i naplaćuju novčane kazne na mjestu prekršaja;

     predlažu pokretanje prekršajnog postupka;

     nalažu premještanje vozila parkiranih suprotno odredbama ove Odluke;

     nalažu blokiranje vozila parkiranih suprotno odredbama ove Odluke, a koje nije moguće premjestiti;

 

 

XV. PREKRŠAJNE ODREDBE

 

Članak 47.

 

Novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba:

    ako naredi ili dopusti postavljanje privremene prometne signalizacije bez rješenja Upravnog odjela (članak 8.)

    ako ograniči ili zatvori promet na javnoj prometnoj površini bez rješenja Upravnog odjela (članak 8.)

    ako naredi ili dopusti prometovanje svojih vozila unutar zone posebnog prometnog režima bez odgovarajućeg odobrenja, odnosno suprotno propisanom prometnom režimu ( članak 39.)

    ako naredi ili dopusti radnje kojima se prometna površina namijenjena kretanju osoba navedenih suzuje ispod širine određene člankom 23. ove odluke.

    ako naredi ili dopusti uklanjanje prometnih znakova, opreme za smirivanje prometa, ograda, stupića i drugih tehničkih sredstava postavljenih radi zaštite djece i pješaka (članak 24.)

    ako naredi ili dopusti parkiranje ili ostavljanje svojih vozila ili radnih strojeva na mjestima koja nisu određena za parkiranje ili ostavljanje te vrste vozila (članak 26. i 30.)

    ako bez odgovarajućeg rješenja naredi ili dopusti zaustavljanje ili parkiranje svojih vozila radi obavljanja djelatnosti na javnim prometnim površinama koje nisu označene propisanom prometnom signalizacijom ili na samoj prometnici u vrijeme ili za obavljanje djelatnosti zbog koje zaustavljanje ili parkiranje nije dopušteno (članak 27. i 28.)

    ako gradi stambenu, poslovnu ili drugu građevinu  bez valjanog dokumenta gradnje

    ako kao vlasnici ili korisnici zemljišta uz javnu prometnu površinu ne postupe po zahtjevu ovlaštene osobe u smislu omogućavanja preglednosti (članak 29.)

ako naredi ili dopusti izvanrednu uporabu javne prometne površine bez odgovarajućeg rješenja, odnosno suprotno odredbama odgovarajućeg rješenja (članak 43.)

ako naredi ili dopusti prekomjernu uporabu javne prometne površine bez odgovarajućeg rješenja, odnosno suprotno odredbama odgovarajućeg rješenja (članak 43.)

ako bez odgovarajućeg rješenja naredi ili dopusti prekopavanje javne prometne površine (članak 45.)

 

Za prekršaj iz stavka 1. kaznit će se novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 kuna i odgovorna osoba u pravnoj osobi.

 

Za prekršaj iz stavka 1. kaznit će se novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 kuna fizička osoba – obrtnik.

 

Za prekršaj iz stavka 1. kaznit će se novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 kuna fizička osoba.

 

Članak 48.

 

Za prekršaje iz članka 47. ove Odluke kaznu na mjestu počinjenja prekršaja ovlašteni djelatnik Grada Dubrovnika može naplatiti odmah od počinitelja sukladno odredbama Prekršajnog zakona.

 

 

XVII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

 

Članak 49.

 

Pravilnici i Odluke iz članaka 3., 38.,42. i 43. ove Odluke koji su doneseni, ostaju i dalje na snazi, dok se ne donesu novi.

 

Članak 50.

 

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje vrijediti Odluka o uređenju prometa na području Grada Dubrovnika ("Službeni list Grada Dubrovnika" br. 3/00., 8/02. i 11/06.).

 

Članak 51.

 

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenom glasniku Grada Dubrovnika“.

 

KLASA: 011-01/16-01/02

URBROJ: 2117/01-09-16-5

Dubrovnik, 29. i 30. rujna i 3. i 5. listopada 2016.

 

Predsjednik Gradskoga vijeća:

Mato Franković, v. r.

-------------------------------------