Službeni glasnik broj 10 - 29. srpnja 2016.Objavljeno: 29.07.16.
80. Odluka o kriterijima i mjerilima za financiranje materijalnih i financijskih rashoda osnovnih škola na području Grada Dubrovnika u 2016. godini
Na temelju točke V. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2015. godini (“Narodne novine“, broj 33/16.) i članka 32. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 4/09., 6/10., 3/11., 14/12., 6/13. – pročišćeni tekst i 9/15.), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 22. sjednici, održanoj 25. i 26. srpnja 2016., donijelo je
O D L U K U
o kriterijima i mjerilima za financiranje materijalnih i financijskih rashoda
osnovnih škola na području Grada Dubrovnika u 2016. godini
OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom odlukom utvrđuje se iznos sredstava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda (prema ekonomskoj klasifikaciji) osnovnih škola na području Grada Dubrovnika nužnih za realizaciju nastavnog plana i programa te kriteriji i mjerila za njihovu raspodjelu po pojedinoj osnovnoj školi.
Članak 2.
U proračunu Grada Dubrovnika koji je preuzeo financiranje dijela javnih potreba u osnovnom školstvu osiguravaju se sredstva za:
― materijalne i financijske rashode osnovnih škola,
― rashode za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja osnovnih škola,
― rashode za izgradnju, dogradnju i rekonstrukciju školskog prostora te opremanje školskih ustanova prema standardima i normativima koje propisuje ministar, a u skladu s državnim pedagoškim standardom,
― prijevoz učenika osnovnih škola,
― rashode za projekte širih javnih potreba kao što su produženi boravak, stručno-razvojne službe, asistent u nastavi, sufinanciranje školskog športa, nagrađivanje najuspješnijih učenika te ostali projekti u osnovnom školstvu.
Članak 3.
Materijalne i financijske rashode za decentralizirane funkcije osnovnog školstva, koji su predmet ove odluke, utvrđuje Vlada Republike Hrvatske Odlukom o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva.
Sukladno citiranoj odluci Vlade Republike Hrvatske ukupna godišnja sredstava za materijalne i financijske rashode osnovnih škola, kojima je osnivač Grad Dubrovnik, za 2016. godinu iznose 5.268.581,00 kuna.
PLANIRANJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA
Članak 4.
Školama na području Grada Dubrovnika priznaju se materijalni i financijski troškovi koji osiguravaju minimalni financijski standard osnovnih škola. Obračun ovih prava obavlja se prema kriterijima i mjerilima iz ove odluke za sljedeće vrste rashoda:
― Opći rashodi škole,
― Posebni rashodi škole.
VRSTE RASHODA, KRITERIJI I MJERILA
Članak 5.
A. Opći rashodi škole
Opći rashodi škole obuhvaćaju sljedeće vrste:
― uredski materijal, materijal za nastavu i pedagošku dokumentaciju,
― komunalne usluge i naknade,
― usluge telefona (telefonski i telefaks troškovi, te poštarina),
― pedagoška i druga obvezatna periodika, časopisi prema uputi Ministarstva prosvjete i športa,
― zakupnine prostora i opreme za realizaciju nastave,
― nabava pribora za izvođenje nastavnih planova i programa, nabava sitnog inventara i sredstava zaštite na radu,
― materijal za čišćenje,
― odvoz smeća,
― potrošak vode i propisane vodne naknade,
― materijal i usluge za tekuće održavanje zgrada, sredstava rada i opreme,
― sredstva za zaštitu na radu,
― seminari, stručna literatura i časopisi,
― bankarske usluge i zatezne kamate,
― intelektualne usluge, usluge studentskih servisa,
― reprezentacija,
― dnevnice i troškovi putovanja na službenom putu,
― stručno usavršavanje prema programu Ministarstva prosvjete i športa,
― povećani troškovi za korištenje računalne opreme, i to:
održavanje software-a, popravak računala, potrošni materijal i sl.,
― nužne staklarske usluge,
― korištenje vlastitog prijevoznog sredstva (registracija, servisi, gorivo i dr.),
― ostali tekući troškovi koji su nužni za ostvarivanje nastavnog plana i programa škole,
― osiguranje imovine
― otklanjanje nedostataka utvrđenih po ovlaštenim pravnim osobama i upravnim tijelima (inspekcijski nalazi), kao i troškovi za redovite propisane kontrole instalacija i postrojenja čije neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i škole,
― zdravstveni pregledi zaposlenika škole.
Kriteriji i mjerila za financiranje općih rashoda škola iz stavka 1. ove točke su: broj učenika, broj razrednih odjela, broj područnih škola, smjenski rad i kvadratura školskog prostora i starost zgrada, a mjerila su godišnje cijene određene prema sljedećim elementima, i to:
― po učeniku 700,00 kuna godišnje,
― po razrednom odjelu 5.000,00 kuna godišnje,
― po područnoj školi 12.000,00 kuna godišnje,
― po kriteriju smjenskog rada 30.000,00 kuna godišnje.
― po kvadratnom metru školskog prostora 25,50 kuna godišnje
― glavne školske zgrade - do 10 godina starosti: 3.000,00 kuna godišnje
- od 10 do 20 godina starosti 5.000,00 kuna godišnje
- od 20 do 30 godina starosti 10.000,00 kuna godišnje
- od 30 do 50 godina starosti 20.000,00 kuna godišnje
- preko 50 godina starosti 30.000,00 kuna godišnje
s tim da škole koje su u međuvremenu doživjele rekonstrukciju ili nadogradnju ulaze u kategoriju koja im prethodi.
B. Posebni rashodi škole
Pod posebnim rashodima škole smatraju se sljedeće vrste troškova:
― prijevoz učenika sukladno članku 69. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi.
Troškovi prijevoza učenika temelje se na stvarnom trošku prijevoza učenika za koje je u proračunu Grada Dubrovnika za 2016. godinu osigurano 1.158.600,00 kuna.
Članak 6.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenom glasniku Grada Dubrovnika“.
KLASA: 602-01/16-02/04
URBROJ: 2117/01-09-16-3
Dubrovnik, 25. i 26. srpnja 2016.
Predsjednik Gradskoga vijeća:
Mato Franković, v. r.
-------------------------------------