Službeni glasnik broj 2 - 29. siječnja 2018.Objavljeno: 31.01.18.
5. Odluka o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada na području Grada Dubrovnika
Na temelju članka 30. stavka 7. Zakona o održivom gospodarenju otpadom („Narodne novine“, broj 94/13, 73/17), članka 4. Uredbe o gospodarenju komunalnim otpadom („Narodne novine“, broj 50/17.) i članka 32. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 4/09., 6/10., 3/11., 14/12., 5/13., 6/13. – pročišćeni tekst i 9/15.), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 8. sjednici, održanoj 24. siječnja 2018., donijelo je
O D L U K U
o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog
komunalnog otpada na području Grada Dubrovnika
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom se propisuje način pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada te odvojenog prikupljanja otpadnog papira, metala, stakla, plastike, tekstila, problematičnog otpada i krupnog (glomaznog) otpada kao i način gospodarenja komunalnim otpadom u vezi s ovom javnom uslugom, adrese reciklažnih dvorišta, način i uvjeti određivanja i obračuna naknade za gradnju građevina za gospodarenje komunalnim otpadom na području Grada Dubrovnika.
Članak 2.
Cilj ove Odluke je uspostava javnog, kvalitetnog, postojanog i ekonomski učinkovitog sustava sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Dubrovnika u skladu s načelima održivog razvoja, zaštite okoliša, održivog gospodarenja otpadom i zaštitom javnog interesa.
Članak 3.
Ova Odluka sadrži sljedeće:
1. kriterij obračuna količine otpada,
2. standardne veličine i druga bitna svojstva spremnika za sakupljanje otpada,
3. najmanju učestalost odvoza otpada,
4. obračunska razdoblja kroz kalendarsku godinu,
5. područje pružanja javne usluge,
6. opće uvjete ugovora s korisnicima,
7. podatke o reciklažnim dvorištima,
8. odredbe o načinu provedbe javne usluge i usluge povezane s javnom uslugom,
9. odredbe o provedbi Ugovora koje se primjenjuju u slučaju nastupanja posebnih okolnosti (elementarna nepogoda, katastrofa i sl.),
10. odredbe o načinu podnošenja prigovora i postupanju po prigovoru građana na neugodu uzrokovanu sustavom sakupljanja komunalnog otpada,
11. odredbe o uvjetima za pojedinačno korištenje javne usluge,
12. odredbe o prihvatljivom dokazu izvršenja usluge za pojedinog Korisnika,
13. odredbe o cijeni obvezne minimalne javne usluge,
14. način određivanja udjela Korisnika u slučaju kad su Korisnici kućanstva i koriste zajednički spremnik, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima,
15. način određivanja udjela Korisnika u slučaju kad su korisnici javne usluge kućanstva i pravne osobe ili fizičke osobe – obrtnici i koriste zajednički spremnik, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima,
16. odredbe o ugovornoj kazni,
17. kriterij za određivanje Korisnika u čije ime grad Dubrovnik preuzima obvezu plaćanja cijene za javnu uslugu,
18. odredbe o korištenju javne površine za prikupljanje otpada,
19. odredbe o količini krupnog (glomaznog) otpada (u daljnjem tekstu: glomazni otpad) koji se preuzima u okviru javne usluge,
20. način obračuna naknade za gradnju građevina za gospodarenje komunalnim otpadom.
Članak 4.
Na postupke koji se vode u vezi sa izvršenjem ove Odluke u dijelu koji nije posebno uređen Zakonom o održivom gospodarenju otpadom (Narodne novine 94/13 i 73/17), Uredbom o gospodarenju komunalnim otpadom (Narodne novine 50/17) supsidijarno se primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku (Narodne novine 47/2009).
II. DAVATELJ JAVNE USLUGE
Članak 5.
Davatelj javne usluge, usluge povezane s javnom uslugom i usluge koja se pruža na zahtjev korisnika usluge iz članka 1. ove Odluke je Čistoća d.o.o. Put od Republike 14, 20000 Dubrovnik, OIB 16912997621, (u daljnjem tekstu: Davatelj javne usluge).
III. KORISNIK JAVNE USLUGE
Članak 6.
Korisnik javne usluge (u daljnjem tekstu: Korisnik) na području pružanja javne usluge je vlasnik nekretnine, odnosno vlasnik posebnog dijela nekretnine i korisnik nekretnine, odnosno posebnog dijela nekretnine kada je vlasnik nekretnine, odnosno posebnog dijela nekretnine obvezu plaćanja ugovorom prenio na tog Korisnika i o tome obavijestio Davatelja javne usluge.
Više Korisnika mogu na zahtjev, sukladno međusobnom sporazumu, zajednički nastupati prema Davatelju javne usluge.
Članak 7.
Korisnik može biti:
1. fizička osoba sa prebivalištem na području Grada Dubrovnika (1. kategorija Korisnika),
2. fizička osoba sa privremenim boravištem na području Grada Dubrovnika (2. kategorija Korisnika),
3. fizička i pravna osoba koja na području Grada Dubrovnika obavlja djelatnost prema Odluci o Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti (3. kategorija Korisnika).
Korisnik iznimno može biti i svaka druga fizička i /ili pravna osoba koja ne spada u stavak 1. ovog članka a za koju se utvrdi da je korisnik usluge.
Članak 8.
1. kategorija Korisnika
(fizičke osobe sa prebivalištem na području Grada Dubrovnika je podijeljena u sljedeće skupine:
― skupina 1.1. fizičke osobe u kućanstvima u objektima individualnog stanovanja/više stambenim građevinama
― skupina 1.2. fizičke osobe koje obavljaju djelatnost iznajmljivanja soba/apartmana/kuća
Članak 9.
2. kategorija Korisnika
(fizičke osobe koje privremeno borave na području Grada Dubrovnika) je podijeljena u sljedeće skupine:
― skupina 2.1. fizičke osobe u kućanstvima u objektima individualnog stanovanja/više stambenim građevinama
― skupina 2.2. fizičke osobe koje obavljaju djelatnost iznajmljivanja soba/apartmana/kuća
Članak 10.
3. kategorija Korisnika
fizičke i pravne osobe koje na području Grada Dubrovnika obavljaju djelatnost prema Odluci o Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti i prema važećim propisima za klasifikaciju djelatnosti je podijeljena u sljedeće skupine:
3.1. |
Korisnici koji pružaju smještaj u objektu iznajmljivanjem soba/apartmana (hoteli, hosteli, prenoćišta, vile, kuće za odmor i sl. a koji pružaju uslugu pripreme hrane u objektu |
3.2.
|
Korisnici koji pružaju smještaj u objektu iznajmljivanjem soba/apartmana (hoteli, hosteli, prenoćišta, vile, kuće za odmor i sl.) bez usluge pripreme hrane |
3.3. |
Korisnici koji posjeduju plovne objekte u svrhe nautičkog turizma (plovni objekti za izlete, plovni objekti za krstarenje, plovni objekti za razgledavanje podmorja, plovni objekti na kojima se poslužuje piće i napitci te jednostavna jela na plovnom objektu) i sl. |
3.4. |
Korisnici koji posjeduju plovne objekte za razgledavanje podmorja, taksi plovila i plovila za najam do 5 metara duljine |
3.5. |
Luke nautičkog turizma (marina, suha marina), upravitelji komunalne, sportske i luke posebne namjene i sl. |
3.6. |
Korisnici koji obavljaju djelatnost uklanjanja otpadnih voda, prikupljanje, prijevoz i zbrinjavanje svih vrsta otpada nastalih na području predmeta poslovanja i / ili preuzetih od trećih fizičkih i / ili pravnih osoba, a koji koriste njihove usluge |
3.7 |
Korisnici koji pružaju usluge pripreme hrane iz kategorija restorana, barova, gostionica, zdravljaka, zalogajnica, pečenjarnica, pizzeria, bistroa, slastičarnica, objekata brze prehrane, kavana, pivnica, buffeta, kantina, pub, caffe bar, konoba, kleti, kušaonica, pripremnica obroka – catering, objekata jednostavnih usluga u kiosku, objekata jednostavnih brzih usluga, objekata jednostavnih usluga u nepokretnom vozilu, objekata jednostavnih usluga u šatoru, objekata jednostavnih usluga na klupi, objekata jednostavnih usluga na kolicima i sl. |
3.8. |
Korisnici koji pružaju usluge pripreme hrane bez konzumacije hrane na lokaciji (npr. objekti brze prehrane, fast food, pizza cut, pekare i sl.) |
3.9. |
Kafići, barovi, točionice pića i sl. bez usluga pripreme hrane |
3.10. |
Uredi, javni uredi, agencije, banke, uredski prostori (državne uprave, županijske i lokalne samouprave, sudova, agencija, pošta, fondova i sl.),osiguravajuća društva, odvjetnički i javnobilježnički uredi, turističke agencije, objekti za igre na sreću, udruge, muzeji, galerije, knjižnice, knjižare, izložbeni prostori, galerije, kina, ambulante, trgovine odjećom i obućom i drugom neprehrambenom robom, kiosci za prodaju tiskovina i duhanskih proizvoda |
3.11. |
Vjerski, socijalne, humanitarne, kulturne, prosvjetne i sportske ustanove/objekti, domovi za starije osobe |
3.12. |
Noćni klubovi, noćni bar, disco klub, klubovi za zabavu na otvorenom, organizatori javnih manifestacija (uključujući i turističku zajednicu Grada Dubrovnika) |
3.13. |
Kampovi, autokampovi, turistička naselja i sl. |
3.14. |
Mesnice, ribarnice, prodavaonice mliječnih i suhomesnatih proizvoda, benzinske postaje, supermarketi, trgovine prehrambenom robom, ribarnica, tržnica |
3.15. |
Obrtničke djelatnosti: frizerski, salon, brijač, kozmetičar, stolar, vodoinstalater, električar, automehaničar, autolimar, bravar, radione za popravak, ribarski obrti, keramičari i sl. |
3.16. |
Industrijske djelatnosti s proizvodnim pogonima |
Korisnik iznimno može biti i svaka druga fizička i/ ili pravna osoba koja ne spada u stavka 1. ovog članka a za koju se utvrdi da je korisnik usluge.
Korisnici kategorije 3. mogu koristiti individualne ili zajedničke spremnike za miješani komunalni otpad. Zajedničke spremnike koriste Korisnici ako uvjeti pojedinačnog korištenja javne usluge nisu u potpunosti primjenjivi radi tehničkih uvjeta, nepristupačnosti, ograničenja lokacije i tipa nekretnine, neracionalnog povećanja troškova i drugih okolnosti.
Članak 11.
Područje Grada Dubrovnika na kojem Davatelj javne usluge pruža javnu uslugu prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada, podijeljeno je u Zone I, II, III i IV temeljem intenziteta proizvodnje komunalnog otpada, kako bi se poštovalo načelo „onečišćivač plaća“.
Zone, kao čimbenik za izračun cijene javne usluge, uzimaju se u obzir samo za 3. kategoriju Korisnika iz skupine uslužnih djelatnosti.
IV. POJMOVI KOJI SE KORISTE U OVOJ ODLUCI
Članak 12.
Pojedini pojmovi za potrebe ove Odluke imaju sljedeće značenje:
1. ambalaža je svaki proizvod, bez obzira na materijal od kojeg je izrađen, koji se koristi za držanje, zaštitu, rukovanje, isporuku i predstavljanje robe, od sirovina do gotovih proizvoda, od proizvođača do potrošača
2. biootpad je biološki razgradiv otpad iz vrtova i parkova, hrana i kuhinjski otpad iz kućanstva, restorana, ugostiteljskih i maloprodajnih objekata i slični otpad iz proizvodnje prehrambenih proizvoda
3. biološki razgradivi otpad je otpad koji se može razgraditi biološkim aerobnim ili anaerobnim postupkom
4. biorazgradivi komunalni otpad u okviru javne usluge je biootpad i otpadni papir i karton osim proizvodnog otpada i otpada iz poljoprivrede, šumarstva, a koji u svom sastavu sadrži biološki razgradiv otpad
5. boravište je mjesto i adresa u Republici Hrvatskoj gdje osoba privremeno boravi, ali se na toj adresi nije trajno nastanila
6. cijena javne usluge je novčani iznos u kunama za pruženu javnu uslugu prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada
7. električni i elektronički otpad ( u daljnjem tekstu EE oprema) su: veliki kućanski uređaji, mali kućanski uređaji, oprema informatičke tehnike, oprema za telekomunikacije, oprema široke potrošnje i foto naponske ploče, rasvjetna oprema, električni i elektronički alati ( osim velikih nepokretnih industrijskih alata), igračke koje sadrže električne ili elektroničke komponente , oprema za razonodu i sportska oprema koje sadrže električne ili elektroničke komponente, medicinski proizvodi koji sadrže električne ili elektroničke komponente
8. evidencija o preuzetom komunalnom otpadu (u daljnjem tekstu: Evidencija) je evidencija koju vodi Davatelj javne usluge i sadrži podatke o korisniku javne usluge, korištenju javne usluge za obračunsko mjesto, korištenju reciklažnog dvorišta i mobilnog reciklažnog dvorišta i korištenju javne usluge preuzimanja glomaznog otpada
9. građevina za gospodarenje otpadom je građevina za sakupljanje otpada (skladište otpada, pretovarna stanica i reciklažno dvorište), građevina za obradu otpada i centar za gospodarenje otpadom. Ne smatra se građevinom za gospodarenje otpadom građevina druge namjene u kojoj se obavlja djelatnost oporabe otpada
10. građevni otpad je otpad nastao prilikom gradnje građevina, rekonstrukcije, uklanjanja i održavanja postojećih građevina, te otpad nastao od iskopanog materijala, koji se ne može bez prethodne oporabe koristiti za građenje građevine zbog kojeg građenja je nastao
11. izjava o načinu korištenja javne usluge (u daljnjem tekstu: Izjava) je izjava na obrascu koju korisnik javne usluge ispunjava i dostavlja Davatelju javne usluge
12. javna površina je površina javne namjene sukladno Prostornom planu Grada Dubrovnika
13. javna usluga je javna usluga prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada
14. jednokratna ambalaža je ambalaža izrađena samo za jednu uporabu
15. komunalni otpad je otpad nastao u kućanstvu i otpad koji je po prirodi i sastavu sličan otpadu iz kućanstva, osim proizvodnog otpada i otpada iz poljoprivrede i šumarstva
16. korištenje javne usluge je predaja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada Davatelju javne usluge
17. krupni (glomazni) komunalni otpad je predmet ili tvar koju je zbog volumena i /ili mase neprikladno prikupljati u sklopu usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada
18. medicinski otpad je otpad nastao prilikom pružanja njege, zaštite i očuvanja zdravlja ljudi i/ili životinja, otpad nastao u istraživačkim djelatnostima kao i otpad nastao prilikom pružanja različitih usluga kod kojih se dolazi u kontakt s krvlju i/ili izlučevinama ljudi i/ili životinja
19. miješani komunalni otpad – je otpad iz kućanstva i otpad iz trgovina, industrije i iz ustanova koji je po svojstvima i sastavu sličan otpadu iz kućanstva, iz kojeg posebnim postupkom nisu izdvojeni pojedini materijali (kao što je papir, staklo i dr.) te je u Katalogu otpada označen kao 20 03 01
20. mjesto primopredaje je lokacija spremnika korisnika javne usluge
21. mobilno reciklažno dvorište – mobilna jedinica je pokretna tehnička jedinica koja nije građevina ili dio građevine, a služi odvojenom prikupljanju i skladištenju manjih količina posebnih vrsta otpada
22. obavijest o prikupljanju miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada (u daljnjem tekstu: Obavijest) je obavijest Davatelja javne usluge korisniku javne usluge o načinu korištenja javne usluge i javne usluge povezane s javnom uslugom
23. obračunsko mjesto je adresa nekretnine korisnika javne usluge
24. obračunsko razdoblje je razdoblje na koje se odnosi obračun iznosa cijene javne usluge
25. obvezna minimalna javna usluga je dio javne usluge koju je potrebno osigurati kako bi sustav sakupljanja komunalnog otpada mogao ispuniti svoju svrhu poštujući pritom obvezu o osiguranju primjene načela »onečišćivač plaća«, ekonomski održivo poslovanje te sigurnost, redovitost i kvalitetu pružanja javne usluge
26. odvojeno sakupljanje otpada je sakupljanje otpada na način da se otpad odvaja prema njegovoj vrsti i svojstvima kako bi se olakšala obrada i sačuvala vrijedna svojstva otpada
27. onečišćivač je svaka fizička i pravna osoba, koja posrednim ili neposrednim djelovanjem, ili propuštanjem djelovanja uzrokuje onečišćivanje okoliša
28. opasni otpad je otpad koji posjeduje jedno ili više opasnih svojstava određenih Dodatkom III. Zakona o održivom gospodarenja otpadom (Narodne novine br. 94/13)
29. otpad je svaka tvar ili predmet koji posjednik odbacuje, namjerava ili mora odbaciti. Otpadom se smatra i svaki predmet i tvar čije su sakupljanje, prijevoz i obrada nužni u svrhu zaštite javnog interesa
30. otpadna ambalaža je ambalaža koja nastaje nakon odvajanja proizvoda od ambalaže u koju je proizvod bio pakiran, a koju posjednik odbacuje ili predaje kao otpad
31. otpadna ambalaža u sustavu povratne naknade je staklena, plastična (PET) i metalna (Al/Fe) jednokratna ambalaža za piće (osim one za mlijeko i tekuće mliječne proizvode) koja je volumena većeg od 0,20 l i koja na sebi ima oznaku sustava povratne naknade
32. otpad životinjskog podrijekla je otpad pod kijim se podrazumijevaju životinjske lešine, otpad životinjskog podrijetla, sporedne nejestive nusproizvode klanja, krv koja se ne upotrebljava za daljnju preradu,životinjski proizvodi koji nisu valjani za ljudsku prehranu, otpaci iz valionica i sl.
33. posjednik otpada je proizvođač otpada ili pravna i fizička osoba koja je u posjedu otpada
34. povratna (višekratna) ambalaža je ambalaža koja se, nakon što se isprazni, ponovno uporabljuje u istu svrhu i čiji povrat i višekratnu uporabu osigurava proizvođač ili prodavatelj sustavom pologa (kaucije) ili na neki drugi način
35. prebivalište je mjesto i adresa u Republici Hrvatskoj na kojoj se osoba trajno nastanila radi ostvarivanja svojih prava i obveza vezanih za životne interese kao što su obiteljski, profesionalni, ekonomski, socijalni, kulturni i drugi interesi
36. primopredaja otpada je predaja otpada od strane korisnika javne usluge te preuzimanje tog otpada od strane Davatelja javne usluge
37. problematični otpad je opasni otpad iz podgrupe 20 01 Kataloga otpada koji uobičajeno nastaje u kućanstvu te opasni otpad koji je po svojstvima, sastavu i količini usporediv s opasnim otpadom koji uobičajeno nastaje u kućanstvu
38. proizvodni otpad je otpad koji nastaje u proizvodnom procesu u industriji, obrtu i drugim procesima, osim ostataka iz proizvodnog procesa koji se koriste u proizvodnom procesu istog proizvođača
39. reciklabilni komunalni otpad čine otpadna plastika, otpadni metal i otpadno staklo, a kad je to prikladno i druge vrste otpada koje su namijenjene recikliranju (npr. otpadni tekstil, otpadno drvo i sl.)
40. reciklažno dvorište je nadzirani ograđeni prostor namijenjen odvojenom prikupljanju i privremenom skladištenju manjih količina posebnih vrsta otpada
41. spremnik za sakupljanje otpada može biti posuda (kontejner, kanta i sl.) i/ili vreća
42. sustav sakupljanja komunalnog otpada je sustav kojeg čine javna usluga prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada i usluga povezana s javnom uslugom
43. ugovor o korištenju javne usluge (u daljnjem tekstu: Ugovor) je ugovor između Davatelja javne usluge i korisnika javne usluge kojim se uređuje pružanje i korištenje javne usluge
44. ugovorna kazna je iznos određen Odlukom koji je dužan platiti korisnik javne usluge u slučaju kad je postupio protivno Ugovoru
45. usluga povezana s javnom uslugom je odvojeno sakupljanje komunalnog otpada putem reciklažnog dvorišta, mobilnog reciklažnog dvorišta, spremnika na javnim površinama i kod korisnika javne usluge te odvojeno prikupljanje krupnog (glomaznog) otpada
Izrazi koji se koriste u ovoj Odluci, a imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i ženski rod.
V. NAČIN PRUŽANJA JAVNE USLUGE PRIKUPLJANJA MIJEŠANOG KOMUNALNOG OTPADA BIORAZGRADIVOG KOMUNALNOG OTPADA TE ODVOJENOG PRIKUPLJANJA OTPADNOG PAPIRA, METALA, STAKLA, PLASTIKE, TEKSTILA, PROBLEMATIČNOG OTPADA I KRUPNOG (GLOMAZNOG) OTPADA KAO I NAČIN GOSPODARENJA KOMUNALNIM OTPADOM U VEZI S OVOM JAVNOM USLUGOM
Sadržaj javne usluge
Članak 13.
Javna usluga iz članka 1. ove Odluke obuhvaća:
- sakupljanje miješanog komunalnog otpada na lokaciji obračunskog mjesta/mjesta primopredaje Korisnika,
- sakupljanje biorazgradivog komunalnog otpada na lokaciji obračunskog mjesta/mjesta primopredaje Korisnika.
Usluga u vezi sa javnom uslugom iz članka 2. ove Odluke obuhvaća:
- sakupljanje ambalaže od papira/kartona, metala, plastike, stakla i tekstila putem spremnika postavljenih na javnoj površini ili spremnika/tipiziranih vrećica/podzemnih spremnika na obračunskom mjestu/mjestu primopredaje Korisnika,
- sakupljanje krupnog (glomaznog) na obračunskom mjestu Korisnika i na mjestu primopredaje ukoliko se isto razlikuje od adrese obračunskog mjesta Korisnika u slučajevima kada vozilom za prikupljanje Krupnog (glomaznog) otpada nije moguće prići nekretnini Korisnika,
- sakupljanje problematičnog otpada kako je uređeno ovom Odlukom a u skladu s posebnim propisima,
- sakupljanje posebnih kategorija otpada kako je uređeno u daljnjem tekstu ove Odluke, a u skladu s posebnim propisima.
Usluga koja se pruža na zahtjev Korisnika obuhvaća:
- preuzimanje miješanog komunalnog i biorazgradivog komunalnog otpada na lokaciji obračunskog mjesta Korisnika u slučaju iznimnog preuzimanja veće količine otpada,
- preuzimanje krupnog (glomaznog) otpada.
Javna usluga, usluga u vezi sa javnom uslugom i usluga na zahtjev Korisnika se pružaju na području Grada Dubrovnika.
Članak 14.
Najmanja učestalost odvoza utvrđuje se prema kategoriji komunalnog otpada, za sva naselja na području pružanja usluge:
― miješani komunalni otpad jednom u dva tjedna,
― biorazgradivi komunalni otpad jednom tjedno,
― glomazni otpad jednom godišnje na obračunskom mjestu korisnika bez naknade
― reciklabilni (korisni) otpad jednom mjesečno
Članak 15.
Davatelj javne usluge će odrediti učestalost odvoza prema stvarnim potrebama, ali ne manje nego što je to propisano člankom 14. ove Odluke.
Utvrđeni godišnji raspored odvoza Davatelj javne usluge obvezan je učiniti javno dostupnim krajem kalendarske godine za iduću godinu, a korisnik javne usluge obvezan je predavati otpad prema tom rasporedu.
Standardi obavljanja javne usluge
Članak 16.
Davatelj javne usluge je dužan pružati, a korisnik javne usluge je dužan koristiti javnu uslugu iz članka 1. ove Odluke u skladu sa sljedećim standardima:
1. korisniku javne usluge kategorije 1. i 2. mora biti osigurana mogućnost odvojene predaje otpada na njegovom obračunskom mjestu/mjestu primopredaje i korištenjem reciklažnog dvorišta, mobilnog reciklažnog dvorišta te spremnika postavljenih na javnoj površini i odvoz krupnog (glomaznog) otpada,
2. Korisniku javne usluge kategorije 3. mora biti osigurana mogućnost predaje miješanog komunalnog otpada na njegovom obračunskom mjestu.
Korisnik javne usluge kategorije 3. je dužan biorazgradivi komunalni otpad i reciklabilni otpad predavati uz prateću dokumentaciju:
― Davatelju javne usluge ukoliko je tako ugovoreno
― ovlaštenom sakupljaču
Odvojena primopredaja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada obavlja se putem spremnika na obračunskom mjestu/mjestu primopredaje korisnika usluge na način da se reciklabilni otpad prikuplja odvojeno od miješanog komunalnog i biorazgradivog otpada.
Obračunska razdoblja kroz kalendarsku godinu
Članak 17.
Obračunsko razdoblje kroz kalendarsku godinu je jedan mjesec što predstavlja dvanaest obračunskih razdoblja kroz kalendarsku godinu.
Obračun za iznos javne usluge vrši se početkom tekućeg mjeseca za prethodni mjesec.
Obveze davatelja javne usluge
Članak 18.
Davatelj javne usluge je dužan:
1. osigurati Korisniku 1. i 2. kategorije spremnik za primopredaju miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada,
2. osigurati Korisniku 3. kategorije spremnik za miješani komunalni otpad,
3. osigurati Korisniku 3. kategorije spremnik za biorazgradivi komunalni otpad i reciklabilni otpad samo u slučajevima kada navedene vrste otpada nisu proizvodni otpad Korisnika,
4. označiti spremnik oznakom,
5. dostaviti Korisniku Obavijest,
6. preuzeti sadržaj spremnika od Korisnika,
7. odgovarati za sigurnost, redovitost, i kvalitetu javne usluge i usluge povezane s javnom uslugom,
8. osigurati provjeru da otpad sadržan u spremniku prilikom primopredaje odgovara vrsti otpada čija se primopredaja obavlja,
9. osigurati provjeru podataka navedenih u Izjavi
Davatelj javne usluge je dužan osigurati uvjete kojima se ostvaruje pojedinačno korištenje javne usluge uključivo i kad više Korisnika koristi zajednički spremnik osim kada uvjeti pojedinačnog korištenja javne usluge nisu u potpunosti primjenjivi radi tehničkih uvjeta, nepristupačnosti, ograničenja lokacije i tipa nekretnine, neracionalnog povećanja troškova i drugih okolnosti, usluga se osigurava putem zajedničkih spremnika na lokaciji zajedničkog obračunskog mjesta/mjesta primopredaje kojeg određuje Davatelj javne usluge.
Davatelj javne usluge Korisniku koji nije platio javnu uslugu u dva uzastopna obračunska razdoblja, dužan je osigurati samo minimalnu javnu uslugu.
Obveze Korisnika
Članak 19.
Korisnik je dužan:
1. postupati s otpadom na odgovarajući način sukladno važećim zakonskim i pod zakonskim propisima
2. Korisnici kategorije 1. i 2. su dužni koristiti javnu uslugu i predati miješani komunalni otpad i biorazgradivi komunalni otpad Davatelju javne usluge
Korisnici kategorije 3. su dužni koristiti javnu uslugu i predati miješani komunalni otpad Davatelju javne usluge, a proizvodni otpad Davatelju javne usluge i/ili ovlaštenom sakupljaču uz propisanu prateću dokumentaciju, ukoliko je tako ugovoreno.
3. Korisnici kategorije 3. su dužni o svom trošku (ili o trošku ovlaštenog sakupljača) osigurati spremnike za odlaganje proizvodnog otpada
4. Korisnici kategorije 3. su dužni predati biorazgradivi komunalni otpad i reciklabilni otpad Davatelju javne usluge ukoliko isti nije proizvodni otpad
5. Omogućiti Davatelju javne usluge pristup spremniku/vrećici na mjestu primopredaje u slučaju kad mjesto primopredaje otpada nije na javnoj površini
6. Postupati s otpadom na obračunskom mjestu/mjestu primopredaje Korisnika na način kojim se ne dovodi u opasnost ljudsko zdravlje i ne dovodi do rasipanja otpada oko spremnika/vrećice i ne uzrokuje pojava neugode drugoj osobi zbog mirisa otpada
7. Odgovarati za postupanje s otpadom i spremnikom/vrećicom na obračunskom mjestu Korisnika sukladno Zakonu o održivom gospodarenju otpadom, Uredbi o gospodarenju komunalnim otpadom i ovoj Odluci
8. Zajedno s ostalim Korisnicima na istom obračunskom mjestu/mjestu primopredaje, odgovarati za obveze nastale zajedničkim korištenjem spremnika sukladno Zakonu o održivom gospodarenju otpadom, Uredbi o gospodarenju komunalnim otpadom i ovoj Odluci
9. Predavati biorazgradivi komunalni otpad, reciklabilni komunalni otpad, problematični otpad i krupni (glomazni) otpad odvojeno od miješanog komunalnog otpada
10. Predavati problematični otpad u reciklažno dvorište/privremeno reciklažno dvorište ili mobilno reciklažno dvorište ili ovlaštenom sakupljaču (samo 1. i 2. kategorija Korisnika).
11. 3. kategorija korisnika je dužna predavati problematični otpad (opasni otpad) ovlaštenom sakupljaču uz propisanu prateću dokumentaciju.
12. redovito i u roku plaćati javnu uslugu temeljem računa Davatelja javne usluge
13. Pravovremeno obavijestiti Davatelja javne usluge o promjeni podataka navedenih u Izjavi, a najkasnije 15 dana nakon nastale promjene.
14. Dostaviti dokaze o trajnom ne korištenju nekretnine svake godine za prethodno razdoblje od godinu dana.
15. Novi korisnici – u najdužem roku od mjesec dana od stjecanja prava nad nekretninom ili početka korištenja nekretnine, obavijestiti Davatelja javne usluge o početku korištena javne usluge.
Evidencija o preuzetom komunalnom otpadu
Članak 20.
Dokaz o izvršenju javne usluge preuzimanja miješanog komunalnog otpada je digitalna evidencija Davatelja javne usluge kojom se evidentiraju očitanja barkoda ili RFID čipa koji se nalazi na spremniku korisnika javne usluge, bilo da se radi o individualnom ili zajedničkom spremniku, kod preuzimanja istog na obračunskom mjestu korisnika javne usluge.
Dokaz o izvršenju javne usluge preuzimanja miješanog komunalnog otpada iz stavka 1. ovog članka koristi se bilo da se radi o individualnom ili zajedničkom spremniku, kod preuzimanja otpada iz istog, na obračunskom mjestu Korisnika.
Davatelj javne usluge može voditi digitalnu evidenciju preuzimanja korisnog otpada kojeg Korisnik predaje na svom obračunskom mjestu.
Davatelj javne usluge je dužan voditi evidenciju preuzimanja otpada na reciklažnom dvorištu i mobilnom reciklažnom dvorištu, te preuzimanja glomaznog otpada.
Članak 21.
Evidencija o preuzetom komunalnom otpadu sadrži podatke o:
― Korisniku,
― korištenju javne usluge za obračunsko mjesto,
― korištenju reciklažnog dvorišta i mobilnog reciklažnog dvorišta,
― korištenju usluge preuzimanja glomaznog otpada.
Odvojeno skupljanje komunalnog otpada
Članak 22.
Komunalni otpad se odvojeno sakuplja putem:
1. Vrećica,
2. Individualnih spremnika,
3. Spremnika na javnim površinama
4. Reciklažnog dvorišta,
5. Mobilnog reciklažnog dvorišta,
6. Preuzimanja od strane Davatelja javne usluge na Zahtjev (poziv) korisnika javne usluge u dogovoreno vrijeme.
Vrećice
Članak 23.
Korisnik je dužan koristiti vrećice u skladu sa njihovom namjenom.
Članak 24.
Vrećice za odvojeno sakupljanje miješanog komunalnog otpada Korisnik preuzima na blagajni
i/ili u reciklažnom dvorištu te mobilnom reciklažnom dvorištu kod Davatelja javne usluge, bez naknade
Vrećice za odvojeno sakupljanje korisnog otpada Korisnik preuzima na blagajni i/ili u reciklažnom dvorištu te mobilnom reciklažnom dvorištu kod Davatelja javne usluge, bez naknade.
Vrećice Davatelj javne usluge označava barkodom Korisnika i o predaji istih vodi evidenciju te ne dodjeljuje vrećice Korisniku ukoliko ih isti ima u evidenciji Davatelja javne usluge kao neiskorištene.
Volumen vrećica za odvojeno sakupljanje miješanog komunalnog otpada iznosi minimalno 20 litara.
Preuzimanjem vrećice za miješani komunalni otpad, na temelju očitanja bar koda, Korisniku obračunava se kao pražnjenje spremnika sukladno volumenu vrećice.
Volumen vrećica za odvojeno sakupljanje reciklabilnog otpada iznosi minimalno 20 litara.
Spremnici za odvojeno sakupljanje komunalnog otpada
Članak 25.
Korisnik je dužan koristiti spremnike u skladu sa njihovom namjenom.
Članak 26.
Spremnik za odvojeno sakupljanje komunalnog otpada se mora nalaziti na području pružanja javne usluge određenom ovom Odlukom.
Korisnici javne usluge za odlaganje miješanog komunalnog otpada koriste:
― spremnik na svom obračunskom mjestu/mjestu primopredaje,
― vrećice Davatelja javne usluge koje odlažu na obračunskom mjestu/mjestu primopredaje,
― podzemni spremnik na svom obračunskom mjestu/mjestu primopredaje.
Tipizirani/standardizirani spremnici za prikupljanje miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada su spremnici volumena 80 litara, 120 litara, 240 litara, 1.100 litara kao i podzemni spremnici.
Davatelj javne usluge osigurava spremnike za prikupljanje miješanog komunalnog otpada i predaje ih Korisniku kategorije 1. i 2.
Davatelj javne usluge osigurava spremnike za miješani komunalni otpad Korisnicima kategorije 3.
Korisnici javne usluge kategorije 1. koriste sljedeće vrste spremnika za odlaganje papira i kartona, plastične i staklene ambalaže, te metalne ambalaže:
- spremnik/vrećicu na svom obračunskom mjestu/mjestu primopredaje,
- spremnike na javnim površinama,
- podzemne spremnike na svom obračunskom mjestu/mjestu primopredaje.
Korisnici javne usluge kategorije 1. i 2. koriste spremnike za odlaganje problematičnog otpada u:
- reciklažnom dvorištu,
- mobilnom reciklažnom dvorištu.
Korisnici javne usluge kategorije 3. za odlaganje papira i kartona, plastike, metala i biootpada koriste spremnike/vrećice na svom obračunskom mjestu ukoliko je takva usluga ugovorena sa Davateljem javne usluge
Korisnici javne usluge kategorije 3. problematični otpad/opasni otpad su dužni zbrinjavati kod ovlaštenog sakupljača uz propisanu prateću dokumentaciju.
Korisnici javne usluge kategorije 3. mogu predavati reciklabilni otpad Davatelju javne usluge uz naknadu ukoliko je tako ugovoreno, u protivnom, dužni su ga zbrinjavati kod ovlaštenog sakupljača uz propisanu prateću dokumentaciju. Ukoliko se reciklabilni otpad predaje Davatelju javne usluge Korisnik javne usluge dužan je otpad predavati uz propisanu prateću dokumentaciju.
Korisnicima javne usluge kategorije 3. preuzimanje biorazgradivog otpada naplaćuje se prema cjeniku Davatelja javne usluge.
Davatelj javne usluge osigurava spremnike za biorazgradivi komunalni otpad i reciklabilni otpad korisnicima kategorije 3. kada navedene vrste nisu proizvodni otpad. U protivnom, Korisnici kategorije 3. su ih dužni sami nabaviti.
Članak 27.
Korisnici koji koriste zajednički spremnik su:
1. Korisnici u višestambenim objektima ili
2. Korisnici koji koriste zajednički spremnik jer Davatelj javne usluge ne može vozilom pristupiti nekretnini Korisnika, odnosno, ukoliko pojedinačno korištenje usluge za posljedicu ima znatno povećavanje troškova Javne usluge.
Ukoliko korisnici nisu postigli sporazum o njihovim udjelima u zajedničkom spremniku primjenjuje se prijedlog Davatelja javne usluge.
Članak 28.
Spremnik za sakupljanje miješanog komunalnog otpada i/ili korisnog otpada koji korisnik nabavi samostalno ili već raspolaže istim, mora dobiti odobrenje za uporabu od strane Davatelja javne usluge koji ga je, ukoliko ga odobri za uporabu, dužan opremiti čipom/barkodom potrebnim za digitalnu evidenciju pražnjenja spremnika.
Članak 29.
Davatelj javne usluge omogućuje korisnicima usluge korištenje spremnika iz članka 27., u skladu s lokacijom nekretnine, njihovim potrebama, svojim tehničkim mogućnostima, pri čemu se primjenjuju kriteriji za određivanje minimalnog volumena spremnika za pojedinu kategoriju Korisnika, u skladu sa podacima iz Izjave.
Članak 30.
Davatelj javne usluge temeljem kategorije Korisnika, određuje mjesta primopredaje spremnika, i temeljem podataka iz izjave Korisnika ugovora vrstu spremnika za pojedine Korisnike.
Članak 31.
Čišćenje i dezinfekcija spremnika za se provodi na slijedeće načine:
1. individualni korisnici javne usluge su dužni sami čistiti (prati) spremnike
2. Davatelj javne usluge je dužan čistiti (prati) zajedničke spremnike po potrebi, ukoliko to zahtijevaju higijensko - sanitarni uvjeti.
Informiranje javnosti
Članak 32.
Grad Dubrovnik i Davatelj javne usluge su dužni na svojoj mrežnoj stranici objaviti i ažurno održavati sve informacije koje su korisnicima javne usluge potrebne za pravilno postupanje s komunalnim otpadom u skladu s važećim propisima i Zakonima .
Davatelj javne usluge je osim informacija navedenih u stavku 1.ovog članka dužan na svojim mrežnim stranicama objavljivati i:
- obavijest koja mora sadržavati plan odvoza s datumima, miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada.
- uputu o postupanju s miješanim komunalnim otpadom, biorazgradivim komunalnim otpadom i reciklabilnim komunalnim otpadom
- područja u kojima se spremnici za odvojeno sakupljanje komunalnog otpada izravno ustupaju Korisniku.
Sakupljanje miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada
Članak 33.
Miješani komunalni otpad se prikuplja u spremnicima/većicama za miješani komunalni otpad.
Članak 34.
Vrećice za miješani komunalni otpad volumena minimalno 20 litara mogu koristiti:
― korisnici usluga kategorije 2. jednokratno prilikom odlaska iz objekta na kraju sezone
― korisnici kategorije 1. i 2. ukoliko u kratkom vremenskom razdoblju imaju potrebu za predavanjem veće količine otpada od one predviđene spremnicima. Ukoliko se potreba iskazuje u dva obračunska razdoblja za redom, u jednoj kalendarskoj godini, Korisniku se dodjeljuje prvi veći spremnik za MKO.
Članak 35.
Korisnici kategorije 1. i 2. su dužni odlagati biorazgradivi otpad na jedan od slijedećih načina:
1. u vlastite kompostere koje je osigurao davatelj usluge ukoliko korisnik javne usluge ima uvjete za smještaj istih
2. u spremnike i/ili vrećice za biorazgradivi otpad na obračunskom mjestu i/ili mjestu primopredaje
Korisnici kategorije 3. su dužni odlagati biorazgradivi otpad u spremnik na obračunskom mjestu korisnika javne usluge iz kategorije 3. usluge ukoliko je ta usluga ugovorena s Davateljm usluge, uz naknadu te propisanu prateću dokumentaciju.
Vrećice za biorazgradivi otpad su volumena 20 litara, a način korištenja vrećica isti je kao i za korištenje vrećica za MKO kako je opisano u članku 34. stavak 2. ove Odluke.
Članak 36.
Korisnici javne usluge su dužni spremnike i/ili vreće iznijeti na mjesto primopredaje sukladno obavijesti Davatelja javne usluge i odnosno planu odvoza.
Sav odloženi miješani komunalni otpad odnosno biorazgradivi otpad u spremnicima za isto mora se nalaziti u spremniku, a poklopac mora biti potpuno zatvoren.
Otpad mora biti tako složen u spremniku da prilikom pražnjenja sav gravitacijski ispadne iz spremnika.
Članak 37.
Korisnici javne usluge koji koriste individualne spremnike, kojima volumen miješanog komunalnog otpada ili biorazgradivog komunalnog otpada premašuje volumen spremnika, moraju višak otpada odlagati u vrećama Davatelja javne usluge, kroz čiju cijenu plaćaju sakupljanje, odvoz i oporabu ili odlaganje dodatnog miješanog komunalnog ili biorazgradivog komunalnog otpada.
Ukoliko se ukazuje potreba za dodatnim vrećicama više od 2 puta uzastopno u dva obračunska razdoblju, korisniku se dodjeljuje prvi veći spremnik.
Članak 38.
Zabranjeno je odlagati reciklabilni otpad, biorazgradivi otpad, tekući otpad, žar, lešine ) životinja, baterije, akumulatore, auto gume, otpad iz klaonica, mesnica, ribarnica, opasni otpad, građevinski otpad u spremnike za miješani komunalni otpad.
U spremnike za biorazgradivi komunalni otpad se mogu odložiti samo ostaci od pripreme hrane prije termičke obrade uključujući talog kave, ljuske jajeta, vrećice za čaj, papirnate maramice), ostatke iz vrta (lišće, korov, usitnjeno grmlje i živica, ostaci cvijeća i vrtne zemlje) i ohlađeni pepeo.
U spremnike za biorazgradivi otpad zabranjeno je odlagati ostatke pripremljene (kuhane/pečene) hrane nakon termičke obrade.
Sakupljanje biorazgradivog komunalnog otpada do izgradnje kompostane ili do ugovaranja preuzimanja istog od Davatelja javne usluge putem ovlaštenog oporabitelja, Davatelj javne usluge neće obavljati ili će tu uslugu ograničiti na određeni broj Korisnika.
Članak 39.
U slučaju samostalnog kompostiranja biorazgradivog otpada Korisnik usluge je dužan kompostirati otpad na način da ne ugrožava okoliš u skladu sa higijensko-sanitarnim uvjetima.
Korisnik je dužan kompostirati isključivo biorazgradivi otpad iz vlastitog kućanstva.
Kompostiranje iz prethodnog stavka se može vršiti isključivo u:
1. tipskim komposterima koje je Korisnik zadužio od Davatelja javne usluge,
2. komposterima koje je Korisnik sam nabavio,
3. kompostnim hrpama koje ne smiju biti veće od 2 m3 ukoliko se radi o individualnom stanovanju.
Komposteri/ kompostne hrpe ne smiju širiti neugodan miris i moraju biti smještene najmanje 2 m od granice susjedne parcele.
Kompostirati se može odvijati isključivo pod kontroliranim uvjetima, korištenjem enzima, kalifornijskih crva i/ili prirodnim putem bez dodataka.
U slučaju neprimjerenog načina kompostiranja koje za posljedicu ima neugodan miris, prisutnost glodavaca i sl. Davatelj javne usluge može zabraniti kompostiranje Korisniku u suradnji s komunalnim redarstvom i naložiti plaćanje ugovorne kazne.
Članak 40.
Spremnici za komunalni otpad kod Korisnika moraju imati oznaku naziva vrste otpada za koju je spremnik namijenjen, oznaku Davatelja javne usluge i oznaku koja je u Evidenciji o preuzetom komunalnom otpadu pridružena Korisniku i obračunskom mjestu.
Spremnici za komunalni otpad postavljeni na javnoj površini moraju imati oznaku Davatelja javne usluge, naziv vrste otpada za koju je spremnik namijenjen te kratku uputu o otpadu koji se sakuplja putem tog spremnika.
Gospodarenje posebnim kategorijama otpada
Članak 41.
Davatelj javne usluge je dužan gospodariti s odvojeno sakupljenim komunalnim otpadom, uključujući preuzimanje i prijevoz tog otpada, sukladno propisanom redu prvenstva gospodarenja otpadom i na način koji ne dovodi do miješanja odvojeno sakupljenog komunalnog otpada s drugom vrstom otpada ili s otpadom koji ima drugačija svojstva.
Ambalažni otpad
Članak 42.
Potrošač (kupac) ima pravo na naknadu u iznosu od 0,50 kn za svaku jedinicu ambalaže za piće (PET bocu, staklenu bocu i Al-Fe limenku) koja je ista u sustavu povratne naknade, a koju je vratio u trgovinu.
Ambalaža koju potrošač vraća u trgovinu ili predaje u reciklažno dvorište mora biti ispražnjena od sadržaja, ne smije biti zgnječena ili uništena, a bar-kod i oznaka sustava povratne naknade moraju biti jasno vidljivi i čitljivi.
Potrošač (kupac) nema pravo na naknadu iz stavka 1. ovog članka ako ambalaža ne odgovara navedenim uvjetima i ako se ne radi o ambalaži obuhvaćenoj povratnom naknadom.
Prodavatelj (trgovina na malo) koji prodaje pića, a čiji prodajni prostor je veći od 200 četvornih metara te osoba koja upravlja reciklažnim dvorištem (ukoliko i kada ima koncesiju za navedene poslove) su dužni:
1. tijekom cijelog radnog vremena preuzimati od potrošača ambalažu od pića,
2. jasno i vidljivo označiti mjesto preuzimanja ambalaže od pića te informirati potrošača o načinu preuzimanja iste (ručno ili putem aparata za preuzimanje ambalaže),
3. omogućiti prihvat ambalaže i isplatiti naknadu potrošaču za predanu ambalažu.
Prodavatelj (trgovina na malo) čiji je prodajni prostor manji od 200 četvornih metara nije dužan, ali može od potrošača preuzimati ambalažu od pića samostalno unutar vlastitog prodajnog prostora ili u suradnji sa sakupljačem izvan vlastitog prodajnog prostora.
Prodavatelj koji obavlja trgovinu na veliko i koji u svojoj ponudi ima pića je dužan omogućiti preuzimanje ambalaže od pića od svojih kupaca (kafića, restorana, hotela i sl.).
Davatelj javne usluge koji upravlja reciklažnim dvorištem može preuzimati ambalažu za piće sukladno članku 42. stavak 1. ukoliko je za navedene poslove ishodovao koncesiju nadležnog tijela.
Članak 43.
Korisnici javnih usluga iz kategorije 1. i 2. su dužni ambalažu koja nije opasni otpad odvajati
od miješanog komunalnog otpada i od ostalih vrsta otpada te ju ovisno o vrsti materijala (papir i karton, ambalaža od stakla, plastike i metala):
1. odlagati u odgovarajuću vrećicu ili individualni spremnik,
2. predati u reciklažno dvorište,
3. predati u mobilno reciklažno dvorište,
4. predati sakupljaču otpadne ambalaže za ambalažu obuhvaćenu povratnom naknadom,
5. odložiti u odgovarajući spremnik na javnoj površini
Članak 44.
Korisnici javnih usluga iz kategorije 3. su dužni ambalažu koja nije opasni otpad odvajati od miješanog komunalnog otpada i od ostalih vrsta otpada te ju prema vrsti materijala predati:
1. Davatelju usluge – dodaje se ..provjeriti treba li ugovor
2. sakupljaču otpadne ambalaže,
3. prodavatelju proizvoda ukoliko se radi o povratnoj ambalaži.
Članak 45.
Korisnici javnih usluga iz kategorije 3. koji su ovlašteni sakupljači ambalaže obuhvaćene povratnom naknadom, dužni su predati nadležnoj službi Grada Dubrovnika do kraja veljače tekuće godine, za prethodnu godinu, Izvješće o vrsti i količini preuzete ambalaže u prethodnoj godini.
Članak 46.
Korisnici javnih usluga iz kategorije 1. i 2. su dužni otpadnu ambalažu koja je opasni otpad (ambalaža od boja, lakova, razrjeđivača, sredstava za čišćenje, sredstava za zaštitu bilja i sl.) odvajati od miješanog komunalnog otpada i od ostalih vrsta otpada te ju odvojeno predati u:
1. reciklažno dvorište,
2. mobilno reciklažno dvorište,
3. prodavatelju (u trgovinu na malo) proizvoda od kojih je nastala ova otpadna ambalaža.
Članak 47.
Korisnici javnih usluga iz kategorije 3. su dužni ambalažu koja je opasni otpad predati ovlaštenom sakupljaču uz propisanu prateću dokumentaciju.
Članak 48.
Prodavatelj koji prodaje proizvode u ambalaži od kojih nastaje otpadna ambalaža koja je opasni otpad (KB 15 01 10*-ambalaža koja sadrži ostatke opasnih tvari ili je onečišćena opasnim tvarima) je dužan preuzimati takvu otpadnu ambalažu od fizičkih osoba.
Prodavatelj je obvezan postaviti spremnik za sakupljanje otpadne ambalaže koja je opasni otpad i na vidnom mjestu, na ulazu za potrošače u trgovinu, informirati potrošače o njihovoj mogućnosti predaje i njegovoj dužnosti preuzimanja otpadne ambalaže koja je opasni otpad u njegovom prodajnom prostoru tijekom cijelog radnog vremena.
Ambalaža od stakla
Članak 49.
Korisnici javne usluge iz kategorija 1. i 2. ambalažu od stakla mogu predavati na slijedeće načine:
1. u individualnim spremnicima/vrećicama za ambalažu od stakla,
2. u spremnike za ambalažu od stakla na javnim površinama
3. u reciklažnom dvorištu,
4. u mobilnom reciklažnom dvorištu
5. prodavatelju, ukoliko se radi o ambalaži obuhvaćenoj povratnom naknadom.
U spremnike iz stavka 1. ovog članka ne smije se odlagati:
― prozorsko staklo, automobilsko staklo, kristalno i optičko staklo, armirano staklo, laboratorijsko staklo, staklena vuna,
― žarulje i fluorescentne svjetiljke,
― porculanski i keramički predmeti.
― ogledala
Prozorsko staklo, automobilsko staklo, armirano staklo je potrebno odložiti u reciklažno dvorište i mobilno reciklažno dvorište
Porculanski i keramički predmeti, čaše i sl. potrebno je odložiti u reciklažno dvorište i mobilno reciklažno dvorište.
Članak 50.
Korisnici javne usluge iz kategorije 3. ambalažu od stakla mogu predavati:
1. u vlastitim spremnicima za odlaganje ambalaže od stakla i/ili vrećicama Davatelju javne usluge
2. ovlaštenim sakupljačima.
Otpadno jestivo ulje
Članak 51.
Otpadno ulje je svako ulje (biljno, životinjsko mineralno, sintetičko, industrijsko izolacijsko i/ili termičko ulje) koje više nije za uporabu kojoj je prvobitno bilo namijenjeno.
Pod otpadna jestiva ulja koja su biorazgradiva i čine neopasan otpad, svrstavaju se sva ulja koja nastaju u kućanstvu i obavljanjem ugostiteljske i turističke djelatnosti, industriji, obrtu, zdravstvenoj djelatnosti, javnoj upravi i drugim sličnim djelatnostima u kojima se priprema hrana.
Otpadna maziva ulja su opasni otpad i to su sva ulja za podmazivanje motora, kompresora i sl.
Članak 52.
Otpadna biljna ulja (jestiva ulja) od prženja, iz friteza i jestivo ulje kojem je prošao rok trajanja ili je neupotrebljivo iz drugog razloga korisnici javnih usluga iz kategorija 1. i 2 su dužni odlagati u reciklažnom dvorištu i mobilnom reciklažnom dvorištu.
Problematični otpad
Članak 53.
Korisnik je dužan izdvojiti problematični otpad iz miješanog komunalnog otpada.
Članak 54.
Korisnik iz kategorije 1. i 2. dužan je predati problematični otpad na jedan od slijedećih načina i to u:
― reciklažno dvorište,
― mobilno reciklažno dvorište,
Popis problematičnog otpada kojeg je dužna zaprimati osoba koja upravlja reciklažnim dvorištem je propisan Dodatkom IV. Pravilnika o gospodarenju otpadom (Narodne novine br. 117/17).
Korisnici iz kategorije 3. dužni su predavati problematični otpad ovlaštenom sakupljaču uz potrebnu prateću dokumentaciju.
Elektronički i električni otpad (EE otpad)
Članak 55.
Korisnici iz kategorija 1. i 2. dužni su predavati EE otpad na slijedeće načine:
1. u reciklažno dvorištu,
2. u mobilno reciklažno dvorištu,
3. ovlaštenom sakupljaču
Korisnici iz kategorije 3. dužni su predavati EE otpad ovlaštenom sakupljaču uz potrebnu prateću dokumentaciju.
Članak 56.
Odlaganje EE otpada na javnim površinama i pokraj spremnika za ostale vrste otpada je zabranjeno.
Krupni (glomazni) otpad
Članak 57.
Popis vrsta predmeta i tvari koje se smatraju krupnim (glomaznim) komunalnim otpadom i koji se mogu, sukladno posebnom propisu koji uređuje Katalog otpada, kategorizirati ključnim brojem 20 03 07 – glomazni otpad, propisan je Dodatkom naputka o glomaznom otpadu (NN 79/15).
Članak 58.
Korisnik 1. i 2. kategorije može predati krupni (glomazni) otpad na sljedeće načine:
1. na obračunskom mjestu bez naknade jedan put godišnje do ukupno 3m3 u periodu od 01.10 do 30.04. i u dogovoru s Davateljem javne usluge. Izvan tog perioda korisnik usluge dužan je krupni (glomazni) otpad samostalno odložiti u reciklažno/mobilno dvorište;
2. na javnoj površini (ukoliko nije moguć prilaz vozilom za sakupljanje glomaznog otpada na adresu Korisnika) koju je Davatelj javne usluge odredio kao mjesto preuzimanja za određenog Korisnika u terminu kada je dogovoreno sa Davateljem javne usluge;
3. u reciklažnom dvorištu;
4. u mobilnom reciklažnom dvorištu;
5. na zahtjev Korisnika usluge u periodu od 01.10. do 30.04., uz naknadu. Izvan tog perioda Korisnik je dužan krupni (glomazni) otpad samostalno odložiti u reciklažno/mobilno dvorište;
6. iznimno, u periodu od 01.05. do 30.09. Davatelj usluge će obavljati djelatnost prikupljanja glomaznog otpada uz naknadu na zahtjev Korisnika sukladno tehničkim mogućnostima Davatelja usluge.
Za količine veće od 3 m3, Korisnik kategorije 1. i 2. plaća preuzimanje po cjeniku davatelja javne usluge.
Korisnik kategorije 3. može predati krupni (glomazni) otpad na sljedeće načine:
1. na obračunskom mjestu uz naknadu prema cjeniku Davatelja usluge,
2. u pogon Davatelja javne usluge na adresi Sima Savinovića 23, Gornja Čibača uz naknadu prema važećem cjeniku,
3. u reciklažnom/mobilnom reciklažnom dvorištu uz naknadu.
Članak 59.
Odlaganje krupnog (glomaznog) otpada na javnim površinama, osim na dan preuzimanja istoga od strane Davatelja javne usluge, uz dogovor sa Davateljem javne usluge, je zabranjeno.
Otpadni tekstil i obuća
Članak 60.
Korisnik iz kategorija 1. i 2. može predati otpadni tekstil i obuću na sljedeće načine:
1. putem spremnika za tekstil na javnim površinama
2. u reciklažnom dvorištu
3. u mobilnom reciklažnom dvorištu,
4. prodavatelju čija je prodajna površina tekstila i/ili obuće veća od 400 metara kvadratnih koji je dužan osigurati preuzimanje od posjednika iz kućanstva, bez naknade i bez obveze kupnje, za onu vrstu tekstila odnosno obuće koja se predaje kao otpad, a koju on ima u svom asortimanu prodaje.
5. humanitarnim organizacijama
Korisnik iz kategorije 3. otpadni tekstil dužan je predavati ovlaštenom sakupljaču uz potrebnu prateću dokumentaciju.
Otpad koji sadrži azbest
Članak 61.
Korisnik iz kategorije 1. i 2. može predati otpad koji sadrži azbest (k.br. 17 06 01* i 17 06 05*) na sljedeće načine:
1. predati ovlaštenom sakupljaču
2. u reciklažnom/mobilnom reciklažnom dvorištu
Korisnik iz kategorije 1. i 2. ostale vrste otpada koje sadrže azbest dužni su predati ovlaštenom sakupljaču.
Korisnici kategorije 3. dužni su zbrinuti otpad koji sadrži azbest putem ovlaštenog oporabitelja za zbrinjavanje te vrste otpada, uz potrebnu prateću dokumentaciju.
Otpadni lijekovi i medicinski otpad
Članak 62.
Sav opasni medicinski otpad je zabranjeno odlagati zajedno sa komunalnim otpadom.
Članak 63.
Korisnik iz kategorija 1. i 2. je dužan predavati otpadne lijekove i medicinski otpad na jedan od slijedećih načina:
1. u medicinsku ustanovu, svom osobnom liječniku, medicinski otpad s oštricama ili šiljatim završecima koji sadržava korištene zaražene i/ili potencijalno zaražene igle, lancete, štrcaljke, skalpele i tome slične oštre predmete koji su bili u kontaktu s pacijentom i/ili potencijalno zaraznim materijalom.
2. stare lijekove i/ili sličan farmaceutski otpad u: ljekarne, veterinarske ambulante (lijekovi namijenjeni životinjama),
3. u reciklažno dvorište sukladno važećem Pravilniku o gospodarenju otpadom (NN 117/17),
4. u mobilno reciklažno dvorišta sukladno važećem Pravilniku o gospodarenju otpadom (NN 117/17).
Otpadne pelene
Članak 64.
Otpadne pelene inkontinentnih bolesnika, dječje pelene i sl. ne ulaze u kategoriju medicinskog otpada i predaju se zajedno sa miješanim komunalnim otpadom, ukoliko Davatelj javne usluge nije predvidio posebne vrećice u koje se taj otpad može odložiti.
Otpad životinjskog porijekla
Članak 65.
Zabranjeno je odlaganje životinjskog otpada u spremnike za miješani komunalni otpad i u bilo koje druge spremnike namijenjene odlaganju reciklabilnog otpada.
Članak 66.
Grad Dubrovnik i Davatelj javne usluge dužni su na svojim mrežnim stranicama objaviti mjesta i adrese istih gdje korisnici mogu zbrinuti animalni otpad.
Građevni otpad
Članak 67.
Vlasnik građevnog otpada koji je nastao na određenom gradilištu je:
- vlasnik ili korisnik cijele građevine ili njezinog dijela, koja se nalazi na tom gradilištu i čijom aktivnošću je nastao građevni otpad,
- investitor, kada je na njega vlasnik ili korisnik cijele građevine ili njezinog dijela, a koji se nalaze na tom gradilištu, ugovorom prenio vlasništvo nad građevnim otpadom,
- izvođač radova kada je na njega vlasnik ili korisnik cijele građevine ili njezinog dijela građevine, a koja se nalazi na tom gradilištu, ugovorom prenio vlasništvo nad građevnim otpadom,
- izvođač radova kada je na njega investitor iz točke 2. ovog stavka, ugovorom prenio vlasništvo nad građevnim otpadom.
Vlasnik građevnog otpada dužan je osigurati predaju građevnog otpada ovlaštenoj osobi.
Korisnici kategorije 1. i 2. su dužni građevni otpad predati:
1. u reciklažno dvorište (do 200 kg građevnog otpada u šest uzastopnih mjeseci Korisnik ne plaća zbrinjavanje. Za količine veće od 200 kg u šest uzastopnih mjeseci Korisniku se zbrinjavanje naplaćuje sukladno cjeniku Davatelja),
2. predati samostalno u reciklažno dvorište za građevni otpad.
3. ovlaštenom oporabitelju.
Korisnici javne usluge iz kategorije 3. su dužni građevni otpad predati ovlaštenom oporabitelju i/ili u reciklažno dvorište za građevni otpad uz propisanu prateću dokumentaciju.
Otpadna motorna vozila
Članak 68.
Korisnik otpadno motorno vozilo zbrinjava na način da pozove ovlaštenog sakupljača prema
popisu ovlaštenih sakupljača koji se nalazi na web stranici Davatelja javne usluge da najkasnije u roku od 15 dana od dana poziva preuzme otpadno vozilo.
Članak 69.
Ovlašteni sakupljač je dužan prilikom preuzimanja otpadnog vozila preuzeti od Korisnika (posjednika otpadnog vozila) dokumentaciju o otpadnom vozilu, popuniti prateći list sukladno posebnom propisu, te sačiniti foto zapis otpadnog vozila u svrhu dokazivanja njegove cjelovitosti i sljedivosti.
Ovlašteni sakupljač je dužan za preuzeto cjelovito otpadno vozilo od posjednika koji je isto predao sukladno propisu, na temelju vaganjem utvrđene mase predanog otpadnog vozila, a koja ne može biti veća od mase vozila iskazane u prometnoj dozvoli, i iznosa jedinične naknade, posjedniku otpadnog vozila obračunati i isplatiti naknadu.
Članak 70.
Otpadna motorna vozila je zabranjeno držati na javnim površinama.
Članak 71.
Korisnik (posjednik otpadnog motornog vozila) je dužan osigurati da tekućine iz otpadnog motornog vozila ne istječu u okoliš.
Otpadni papir i karton
Članak 72.
Sakupljanje otpadnog papira i kartona (novine, časopisi i manja kartonska ambalaža) se obavlja najmanje jednom mjesečno za sve kategorije Korisnika.
Članak 73.
Korisnici iz kategorija 1. i 2. su dužni predavati otpad i papir na jedan od slijedećih načina:
1. putem individualnih spremnika/vrećica,
2. putem spremnika na javnim površinama,
3. u reciklažnom dvorištu,
4. u mobilnom reciklažnom dvorištu.
Članak 74.
Korisnici iz kategorije 3. su dužni predavati otpadni papir i karton na jedan od sljedećih načina:
1. putem spremnika/vrećica dodijeljenih od strane Davatelja javne usluge, u reciklažnom dvorištu (bez naknade)
2. ovlaštenim sakupljačima/prijevoznicima otpadnog papira i kartona.
Članak 75.
Korisnici koji otpadni papir i karton predaju ovlaštenim sakupljačima/prijevoznicima uz propisanu popratnu dokumentaciju, dužni su nadležnoj službi Grada Dubrovnika najkasnije do 28.veljače tekuće godine, za prethodnu godinu, dati podatke o predanim količinama i vrstama otpada ( ključni broj i naziv otpada).
Članak 76.
Korisnici koji obavljaju djelatnost, a imaju veće količine otpadnog papira i kartona, mogu s
Davateljem javne usluge ugovoriti dodjelu spremnika i učestalost odvoza prema potrebama i mogućnostima Davatelja javne usluge.
Otpadne gume
Članak 77.
Korisnici iz kategorije 1. i 2. dužni su otpadne gume predati na jedan od slijedećih načina:
1. serviseru/vulkanizeru koji je dužan preuzeti otpadne gume,
2. u reciklažno dvorište,
3. mobilno reciklažno dvorište.
Korisnici iz kategorije 3. dužni su otpadne gume predavati:
1. ovlaštenom sakupljaču,
2. serviseru.
Otpadne baterije i akumulatori
Članak 78.
Korisnici iz kategorije 1. i 2. dužni su otpadne baterije i akumulatore predati na jedan od slijedećih načina:
1. u reciklažno dvorište,
2. u mobilno reciklažno dvorište,
3. prodavatelju na lokaciji prodajnog prostora u kojem prodaje baterije i akumulatore, bez naknade i bez obveze kupnje nove baterije i/ili akumulatora,
4. serviseru koji je dužan preuzeti otpadne automobilske baterije i akumulatore bez naknade,
5. ovlaštenom sakupljaču.
Članak 79.
Korisnici iz kategorije 3. dužni su otpadne baterije predati uz propisanu dokumentaciju:
1. ovlaštenom sakupljaču,
2. serviseru (uz potvrdu o preuzimanju),
3. u reciklažno/mobilno reciklažno dvorište
Reciklažno dvorište
Popis adresa reciklažnih dvorišta sadržan je u Prilogu I. ove Odluke.
Članak 81.
Otpada kojeg je Davatelj javne usluge dužan zaprimati u reciklažno dvorište propisan je Dodatkom IV. Pravilnika o gospodarenju otpadom (NN 117/17).
Članak 82.
Korisnici iz kategorije 3. posebne kategorije otpada koje nastaju njihovom djelatnošću dužni su zbrinuti kod ovlaštenog sakupljača uz propisanu prateću dokumentaciju.
Iznimno, korisnici kategorije 3. u reciklažno dvorište mogu predati otpad propisan Dodatkom IV. Pravilnika o gospodarenju otpadom (NN 117/17) uz naknadu koju određuje Davatelj usluge cjenikom za usluge reciklažnog dvorišta.
Članak 83.
Korisnik je dužan čuvati evidenciju o korištenju reciklažnog dvorišta i predaji komunalnog otpada na istome, jednu kalendarsku godinu.
Korisnik je dužan evidenciju iz prethodnog stavka dostaviti na uvid Davatelju javne usluge u svrhu utvrđivanja minimalne cijene javne usluge (ostvarenje prava na popust).
Članak 84.
Davatelj javne usluge može cjenikom odrediti pogodnosti za Korisnike koji koriste reciklažno dvorište i/ili mobilno reciklažno dvorište.
VI. OBVEZNA MINIMALNA JAVNA USLUGA
Članak 85.
Obvezna minimalna javna usluga obuhvaća razmjerni trošak za ekonomski održivo poslovanje, sigurnost i, redovitost i kvalitetu pružanja javne usluge koja je razmjerna količini otpada koju je proizvodi Korisnik, a temeljem načela onečišćivač plaća.
Članak 86.
Obvezna minimalna javna usluga obuhvaća troškove nabave i održavanja opreme za prikupljanje otpada, troškove prijevoza otpada, troškove obrade otpada, troškove rada reciklažnog i mobilnog reciklažnog dvorišta, prijevoza i obrade glomaznog otpada koji se prikuplja u okviru javne usluge, troškove osoblja, planirane troškove ulaganja u sustav i sve druge troškove osim direktnih troškova zbrinjavanja miješanog komunalnog otpada, a temeljem godišnjeg financijskog izvješća o poslovanju Davatelja javne usluge i godišnjeg Plana ulaganja u sustav.
Troškovi koje obuhvaća obvezna minimalna javna usluga (CMJU) usklađuju se godišnje, po završenom financijskom izvješću Davatelja javne usluge i Planu ulaganja u sustav (opremu) za tekuću kalendarsku godinu, a time se, posljedično mijenja cijena javne usluge za područje Grada Dubrovnika.
VII. CIJENA JAVNE USLUGE
Članak 87.
Cijena javne usluge se iskazuje kao zbroj troškova minimalne javne usluge, troškova zbrinjavanja miješanog komunalnog otpada, ugovorne kazne (ukoliko je Korisnik postupio protivno ovoj Odluci) i naknade za građenje (ukoliko je Grad Dubrovnik donio godišnji Plan ulaganja u komunalnu infrastrukturu).
Troškovi zbrinjavanja miješanog komunalnog otpada (trošak pretovarnih stanica, trošak prijevoza od pretovarne stanice do odlagališta/centara za gospodarenje otpadom i trošak obrade i zbrinjavanja) se iskazuju kao dio cijene javne usluge za količinu (litre) predanog miješanog komunalnog otpada a izraženi su u kunama (JCV).
Troškovi zbrinjavanja miješanog komunalnog otpada obračunavaju se temeljem evidencije o količini predanog miješanog komunalnog otpada.
Promjenom troškova navedenih u stavku 2. ovog članka, mijenja se i jedinična cijena za pražnjenje volumena spremnika miješanog komunalnog otpada (JCV).
Članak 88.
Korisnik javne usluge dužan je platiti Davatelju javne usluge iznos cijene javne usluge za obračunsko mjesto i obračunsko razdoblje, osim ako je riječ o obračunskom mjestu na kojem se nekretnina ne koristi.
Korisnik usluge može podnijeti zahtjev za nekorištenje nekretnine (stan, kuća, poslovni prostor) ako se ista ne koristi minimalno godinu dana. Korisnik usluge obvezan je obavijestiti davatelja usluge u roku od 8 dana o prestanku korištenja nekretnine na obrascu zahtjeva davatelja usluge. Na temelju zahtjeva, davatelj usluge izdat će korisniku pisano odobrenje o nekorištenju usluge za navedenu nekretninu.
Nakon isteka 1 godine korisnik je dužan davatelju usluge dostaviti kopiju obračuna potrošnje električne energije i pitke vode iz kojih je razvidno da korisnik u razdoblju 1 godine nije bilo potrošnje istih.
Ukoliko korisnik u roku 30 dana nakon isteka jednogodišnjeg odobrenja, ne dostavi traženi obračun, smatrat će se da je nekretninu koristio te će mu se za taj period obračunati ugovorna kazna sukladno Cjeniku.
Korisnik svake godine podnosi novi zahtjev za nekorištenje nekretnine.
Članak 89.
Svaka promjena koja se prijavljuje prihvaća se od datuma prijave, te je isključena mogućnost retroaktivnog učinka prijavljene promjene. Prilikom promjene svi dospjeli računi moraju biti plaćeni. Prilikom konačnog prestanka korištenja javne usluge, korisnik usluge (vlasnik nekretnine, odnosno vlasnik posebnog dijela nekretnine i korisnik nekretnine, odnosno posebnog dijela nekretnine, odnosno posebnog dijela nekretnine kada je vlasnik nekretnine, odnosno posebnog dijela nekretnine obvezu plaćanja ugovorom prenio na tog korisnika i o tome obavijestio davatelja usluge) je dužan platiti sve do tada zaprimljene račune, vratiti spremnike koji su mu dani na korištenje i tek tada se može brisati iz evidencije korištenja usluge.
Članak 90.
Grad Dubrovnik preuzima obvezu plaćanja javne usluge temeljem kriterija iz Zakona o socijalnoj skrbi (Narodne novine br. 157/13, 152/14, 99/15, 52/16, 16/17) kojima se određuju korisnici socijalne skrbi koji primaju zajamčenu minimalnu naknadu i temeljem dodatnih kriterija koje Grad Dubrovnik objavi u Službenom glasniku Grada Dubrovnika.
Članak 91.
Usklađenje cijene javne usluge koje se obavljaju temeljem:
― godišnjeg financijskog izvješća Davatelja javne usluge,
― promjena nastalih u troškovima zbrinjavanja otpada,
― plana ulaganja u opremu i komunalnu infrastrukturu za gospodarenje komunalnim otpadom,
Suglasnost na cjenik
Članak 92.
Gradonačelnik Grada Dubrovnika daje suglasnost na prijedlog cjenika, odnosno njegove izmjene i dopune.
Gradonačelnik Grada Dubrovnika dužan je očitovati se u roku od 15 dana od dana podnošenja zahtjeva za pribavljanje suglasnosti.
Ukoliko se gradonačelnik Grada Dubrovnika ne očituje u roku od 15 dana na prijedlog cjenika, smatra se da je suglasan sa prijedlogom cjenika.
Članak 93.
Grad Dubrovnik objavljuje suglasnost na cjenik/izmjene i dopune cjenika, u službenom glasniku Grada Dubrovnika.
Članak 94.
Davatelj javne usluge je dužan obavijestiti Korisnika o cjeniku/izmjenama i dopunama cjenika, u roku od 30 dana prije dana primjene cjenika.
Obračun cijene javne usluge
Članak 95.
Cijena javne usluge – CJU
Jedinična cijena za pražnjenje volumena spremnika miješanog komunalnog otpada izražena u kunama - JCV
Cijena minimalne javne usluge – CMJU
Ugovorna kazna - UK
Broj pražnjenja spremnika miješanog komunalnog otpada – BP
Udio Korisnika – U
Naknada za gradnju građevina za gospodarenje komunalnim otpadom razmjerno predanom volumenu - NG
Cijena javne usluge za predanu količinu miješanog komunalnog otpada izražena u kunama - C
C = JCV x BP x U
CJU = (JCV x BP x U) + CMJU + UK + (JCV x BP x U) x NG
Skraćeno : CJU = C + CMJU + UK + C x NG
Članak 96.
Cijena javne usluge za predanu količinu miješanog komunalnog otpada se za sve kategorije korisnika usluge obračunava na temelju proizvedenih količina miješanog komunalnog otpada, odnosno na temelju volumena predanog spremnika za miješani komunalni otpad u obračunskom razdoblju.
Troškovi Davatelja javne usluge za izračun cijene minimalne javne usluge raspoređeni su na
grad Dubrovnik sukladno količini proizvedenog komunalnog otpada s područja grada Dubrovnika u prošloj kalendarskoj godini.
Troškovi Davatelja javne usluge za izračun cijene minimalne javne usluge raspoređeni su posebno na 1. i 2. kategoriju (zajedno) i na 3. kategoriju korisnika kako bi se poštivalo načelo da se troškovi obračunavaju razmjerno količini proizvedenog miješanog komunalnog otpada.
Za 1. i 2. kategoriju Korisnika koji obavljaju djelatnost iznajmljivanja soba/apartmana dodjeljuje se minimalna javna usluga uvećana za broj postelja koje se koriste za iznajmljivanje. Procijenjeni proizvedeni volumen miješanog komunalnog otpada od strane turističkih noćenja (turista) uzima se prema statističkim podacima RH. Svakoj postelji koja se iznajmljuje pridodaje se volumen procijenjene proizvodnje miješanog komunalnog otpada na koji se obračunava cijena minimalne javne usluge u periodu turističke sezone odnosno, u periodu za koji je objekt registriran za iznajmljivanje (cjelogodišnje/polugodišnje).
Cijena javne usluge za predanu količinu miješanog komunalnog otpada se za sve kategorije Korisnika obračunava na temelju proizvedenih količina miješanog komunalnog otpada, odnosno na temelju volumena predanog spremnika za miješani komunalni otpad u obračunskom razdoblju.
Članak 98.
Cijena javne usluge može se uvećati za naknadu za gradnju građevina za gospodarenje komunalnim otpadom (NG) što je prihod Grada Dubrovnika a koja se obračunava po litri predanog miješanog komunalnog otpada.
Iznos naknade za građenje utvrđuje se temeljem godišnjeg plana gradnje građevina za gospodarenje komunalnim otpadom koji donosi gradsko vijeće, najkasnije u prosincu tekuće godine za iduću godinu.
Članak 99.
Cijena javne usluge korigira se svake godine i to posebno:
― minimalna javna usluga temeljem financijskog izvješća i godišnjeg plana ulaganja u opremu i vozila Davatelja usluge,
― cijena odlaganja otpada po litri temeljem troškova odlaganja/obrade miješanog komunalnog otpada
― za iznos naknade za gradnju građevina za gospodarenje komunalnim otpadom temeljem godišnjeg plana ulaganja.
Članak 100.
Kad više Korisnika zajednički koriste spremnik, bez obzira na kategoriju Korisnika, zbroj udjela svih Korisnika, određenih međusobnim sporazumom ili prijedlogom Davatelja javne usluge, mora iznositi jedan, osim u slučaju zajedničkog korištenja polu podzemnog spremnika.
Članak 101.
Kad više korisnika javne usluge koristi zajednički spremnik nastalu obvezu plaćanja ugovorne kazne u slučaju kada se ne utvrdi odgovornost pojedinog korisnika snose svi korisnici javne usluge koji koriste zajednički spremnik sukladno udjelima u korištenju spremnika. Visina kazne određuje se na način da se iznos za uklanjanje štete ravnomjerno raspoređuje na sve korisnike javne usluge koji se koriste navedenim spremnicima, u istom iznosu.
Članak 102.
Dokaz o izvršenju javne usluge je očitanje čipa/bar koda spremnika za miješani komunalni otpad.
VIII. KORIŠTENJE JAVNE USLUGE U SLUČAJU NASTUPANJA IZVANREDNIH OKOLNOSTI (VIŠA SILA)
Članak 103.
Davatelj javne usluge se neće smatrati odgovornim za kašnjenja u ispunjenju ili za neispunjenje obveza iz Ugovora koje je uzrokovano neočekivanim i nepredvidivim okolnostima izvan njegove razumne kontrole, kao što su radnje građanskih ili vojnih tijela, ograničenja uvedena zakonom, požar, poplava, eksplozija, rat, embargo, štrajkovi, lokalni ili nacionalni neredi i nemiri.
U slučaju nastupa takvih kašnjenja u ispunjenju ili neispunjenja javne usluge, Davatelj javne usluge će bez odgode obavijestiti Korisnike putem mrežnih stranica/ sredstava javnog informiranja o njihovom nastupanju.
Ispunjenje obveza Davatelja javne usluge iz Ugovora u slučaju iz stavka 1. ovog članka će se odgoditi ili promijeniti za vrijeme njegovog trajanja.
IX. IZJAVA O NAČINU KORIŠTENJA JAVNE USLUGE ( u daljnjem tekstu: Izjava)
Članak 104.
Korisnik je dužan dostaviti Davatelju javne usluge Izjavu o načinu korištenja javne usluge.
Izjava iz stavka 1. ovoga članka daje se na obrascu koji sadrži sljedeće:
1. obračunsko mjesto
2. podatke o Korisniku (ime i prezime ili naziv pravne osobe ili fizičke osobe – obrtnika te OIB i adresu)
3. mjesto primopredaje
4. udio u korištenju spremnika
5. vrstu, zapremninu i količinu spremnika sukladno ovoj Odluci
6. broj planiranih primopredaja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada u obračunskom razdoblju
7. očitovanje o kompostiranju biootpada
8. očitovanje o korištenju nekretnine na obračunskom mjestu ili o trajnom nekorištenju nekretnine
9. obavijest Davatelja javne usluge o uvjetima kad se Ugovor o načinu korištenja javne usluge smatra sklopljenim (u daljnjem tekstu: Ugovor)
10. izjavu Korisnika kojom potvrđuje da je upoznat s Ugovorom
11. izjavu Korisnika da izričito pristaje na ispunjenje ugovora te potvrđuje da je upoznat s činjenicom da će izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora ako usluga bude u potpunosti ispunjena,
12. izvadak iz cjenika javne usluge.
Podaci iz stavka 2. ovoga članka svrstani su u obrascu Izjave u dva stupca od kojih je prvi prijedlog Davatelja javne usluge, a drugi očitovanje Korisnika.
Broj planiranih primopredaja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada u obračunskom razdoblju iz stavka 2. točke 6. ovoga članka mora se odrediti u skladu sa sljedećom minimalnom učestalošću:
– najmanje jednom tjedno za biootpad iz biorazgradivog komunalnog otpada
– najmanje jednom mjesečno za otpadni papir i karton iz biorazgradivog komunalnog otpada
– najmanje jednom u dva tjedna za miješani komunalni otpad.
Korisnik je dužan vratiti Davatelju javne usluge dva primjerka Izjave iz stavka 1. ovoga članka s potpisom korisnika usluge u pisanom obliku u roku od 15 dana od dana zaprimanja.
Davatelj javne usluge je dužan po zaprimanju Izjave sukladno stavku 5. ovoga članka, Korisniku vratiti jedan ovjereni primjerak Izjave u roku od 15 dana od zaprimanja.
Davatelj javne usluge je dužan primijeniti podatak iz Izjave koji je naveo Korisnik (stupac: očitovanje korisnika usluge) kada je taj podatak u skladu sa Zakonom, Uredbom i ovom Odlukom.
Iznimno od stavka 7. ovoga članka Davatelj javne usluge primjenjuje podatak iz Izjave koji je naveo Davatelj javne usluge (stupac: prijedlog Davatelja javne usluge) u sljedećem slučaju:
1. kad se Korisnik ne očituje o podacima iz stavka 2. ovoga članka u roku iz stavka 5. ovoga članka
2. kad više Korisnika koristi zajednički spremnik, a među Korisnicima nije postignut dogovor o udjelima korištenja zajedničkog spremnika na način da zbroj svih udjela čini jedan, primjenjuje se udio korisnika usluge u korištenju zajedničkog spremnika koji je odredio Davatelj javne usluge.
Davatelj javne usluge može omogućiti davanje Izjave iz stavka 1. ovoga članka elektroničkim putem kad je takav način prihvatljiv Korisniku.
Korisnik je dužan obavijestiti Davatelja javne usluge o svakoj promjeni podataka iz Izjave u roku od 8 dana od dana kad je nastupila promjena, kao i o svakoj drugoj namjeravanoj promjeni podataka iz Izjave u roku od 8 dana prije dana od kojeg će se primjenjivati namjeravana promjena.
X. PRIGOVOR KORISNIKA JAVNE USLUGE (REKLAMACIJA)
Članak 105.
Davatelj javne usluge je dužan omogućiti Korisniku podnošenje pisanog prigovora:
― u svojim poslovnim prostorijama,
― putem pošte,
― telefaksa ili
― elektroničke pošte,
i bez odgađanja pisanim putem potvrditi njegov primitak.
Osim obveze iz stavka 1. ovoga članka, Davatelj javne usluge je dužan korisniku javne usluge omogućiti podnošenje pisanog prigovora i reklamacije.
Davatelj javne usluge je dužan u poslovnim prostorijama vidljivo istaknuti obavijest o načinu podnošenja pisanog prigovora i reklamacije iz stavaka 1. i 2. ovoga članka.
Osim obveze iz stavaka 1, 2. i 3. ovoga članka, Davatelj javne usluge je dužan na ispostavljenom računu vidljivo istaknuti obavijest o načinu podnošenja pisanog prigovora i reklamacije
XI. OBAVIJEST O PRIKUPLJANJU MIJEŠANOG KOMUNALNOG OTPADA, BIORAZGRADIVOG KOMUNALNOG OTPADA I RECIKLABILNOG KOMUNALNOG OTPADA
Članak 106.
Obavijest o prikupljanju miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada (u daljnjem tekstu: obavijest) mora sadržavati:
― plan s datumima i okvirnim vremenom primopredaje miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada
― lokaciju i radno vrijeme reciklažnog dvorišta
― lokaciju, datum i radno vrijeme mobilnog reciklažnog dvorišta
― plan s datumima preuzimanja glomaznog otpada u okviru javne usluge
― lokacije spremnika za odvojeno sakupljanje komunalnog otpada na javnoj površini
― uputu o kompostiranju za Korisnika koji kompostira biootpad
― uputu o postupanju s miješanim komunalnim otpadom, biorazgradivim komunalnim otpadom i reciklabilnim komunalnim otpadom
― kontakt podatke i način podnošenja zahtjeva za preuzimanje komunalnog otpada na zahtjev Korisnika,
― uputu o preuzimanju komunalnog otpada na zahtjev Korisnika.
Davatelj javne usluge dužan je Korisniku do kraja prosinca tekuće kalendarske godine za iduću kalendarsku godinu dostaviti Obavijest u pisanom obliku ili putem mrežne stranice kad je to Korisniku prihvatljivo.
XII. OPĆI UVJETI UGOVORA O NAČINU KORIŠTENJA JAVNE USLUGE
Članak 107.
Opći uvjeti ugovora o načinu korištenja javne su sadržani Prilogu II. ove Odluke.
XIII. UGOVORNA KAZNA
Članak 108.
Ugovorna kazna je iznos određen ovom Odlukom koji je Korisnik dužan platiti u slučaju kad je postupio protivno Ugovoru.
Korisnik usluge dužan je platiti iznos ugovorne kazne za slijedeće postupke:
― ako ne koristi javnu uslugu i ne predaje miješani komunalni otpad i biorazgradivi komunalni otpad Davatelju usluge, ugovorna kazna iznosi 10.000,00 kuna;
― ako na svom obračunskom mjestu postupa s otpadom na način kojim se dovodi u opasnost ljudsko zdravlje, odlaže kao i rasipa otpad izvan spremnika i time uzrokuje pojavu neugodnih mirisa, ugovorna kazna iznosi 5.000,00 kuna;
― -ko ne predaje biorazgradivi komunalni otpad, reciklabilni komunalni otpad, problematični otpad i glomazni otpad odvojeno od miješanog komunalnog otpada, ugovorna kazna iznosi 3.000,00 kuna;
― ako ne predaje problematični otpad u reciklažno dvorište ili mobilno reciklažno dvorište, ugovorna kazna iznosi 5.000,00 kuna;
― ako s krupnim ( glomaznim) otpadom postupa na način da isti odlaže u spremnike za prikupljanje miješanog komunalnog otpada, zatim unutar drvoreda, dječjih igrališta, javnih zelenih površina i parkova te na mjesta koja za to nisu predviđena, te da s krupnim (glomaznim) komunalnim otpadom odlaže bačve, kante i slične posude u kojima ima ulja, boja, kiselina i drugih opasnih tvari te drugog problematičnog otpada, ugovorna kazna iznosi 3.000,00 kuna;
― ako ne drži spremnik na za to ovom Odlukom propisanom mjestu, ugovorna kazna iznosi 2.000,00 kuna
― ako onemogući Davatelju usluge pristup spremniku na mjestu primopredaje u slučaju kada mjesto primopredaje otpada nije na javnoj površini, ugovorna kazna iznosi 1.000,00 kuna;
― ako ne omogući davatelju usluge označavanje spremnika s kojim već raspolaže sukladno ovoj Odluci, ugovorna kazna iznosi 500,00 kuna;
― ako ne postupa sa spremnikom na svom obračunskom mjestu sukladno ovoj Odluci, ugovorna kazna iznosi 500,00 kuna;
― ako je uništio ili oštetio spremnik dodijeljen korisniku usluge postavljen na javnoj površini za prikupljanje miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada, ugovorna kazna iznosi 2.000,00 kuna;
― ako je uništio ili oštetio spremnik postavljen na javnoj površini za prikupljanje reciklabilnog otpada, ugovorna kazna iznosi 5.000,00 kuna;
― ako u slučaju dva uzastopna razdoblja odlaže miješani komunalni otpad u količini koja premašuje volumen ugovorenog spremnika, ugovorna kazna iznosi 1.000,00 kuna;
― ako se poklopac ugovorenog spremnika ne može u potpunosti zatvoriti, ugovorna kazna iznosi 20% volumena ugovornog spremnika u obračunskom razdoblju;
― ako koristi vrećice koje nisu dodijeljene od Davatelja usluge, ugovorna kazna iznosi 2.000,00 kuna;
― ako je u izjavi o načinu korištenja usluge očigledno naveo netočne podatke, osobito ukoliko je lažno naveo da trajno ne koristi nekretninu, ugovorna kazna iznosi 3.000,00 kuna;
― ako nije u roku od 30 dana od početka korištenja novoizgrađene nekretnine, odnosno posebnog dijela takve nekretnine ili prava takve korištenja nekretnine, odnosno posebnog dijela takve nekretnine (kada je vlasnik nekretnine obvezu plaćanja ugovorom prenio na tog korisnika) o istome pisanim putem obavijestio davatelja usluge, ugovorna kazna iznosi 2.000,00 kuna.
― ako preuzimatelj ne dostavi podatke o prikupljenoj ambalaži sa povratom naknadom i prikupljenom papiru nadležnoj službi grada Dubrovnika, ugovorna kazna iznosi 3.000,00 kuna;
― ako kompostira otpad na neprimjeren način, ugovorna kazna iznosi 300,00 kuna;
Kad više Korisnika koristi zajednički spremnik nastalu obvezu plaćanja ugovorne kazne u slučaju kada se ne utvrdi odgovornost pojedinog Korisnika snose svi korisnici javne usluge koji koriste zajednički spremnik sukladno udjelima u korištenju spremnika.
Članaka 109.
Korisnik koji u godini dana nije niti jednom postavio spremnik za pražnjenje što se dokazuje izvodom iz elektroničke evidencije pražnjenja spremnika, a u istom roku nije kupio ili tražio vrećice za miješani komunalni otpad dužan je Davatelju javne usluge, na njegovo traženje, dostaviti dokaze da nije koristio nekretninu.
Ako Korisnik ne predoči davatelju usluge dokaze da nije koristio nekretninu, Davatelj javne usluge će Korisniku naplatiti ugovornu kaznu u iznosu koji odgovara cijeni pražnjenja minimalno jednom u dva tjedna za miješani komunalni otpad za volumen spremnika koji je utvrđen Ugovorom.
Članak 110.
Djelatnici Davatelja usluge /komunalni redari na terenu utvrđuju je li određeni Korisnik postupio protivno Ugovoru, odnosno je li Korisnik dužnik plaćanja ugovorne kazne.
Dokaz da je Korisnik postupio protivno Ugovoru je fotografski zapis/video snimak spremnika/vrećice ili otpada rasutog ili neprimjereno odloženog na obračunskom mjestu. Na fotografskom zapisu/videu potrebno je da obračunsko mjesto Korisnika bude jasno uočljivo.
Ukoliko se Korisnik zatekne u odlaganju otpada na način protivan Ugovoru, komunalni redar ili djelatnik Davatelja javne usluge dužan ga je fotografirati što čini prihvatljivi dokazni materijal za daljnje postupanje komunalnog redara (utvrđivanje identiteta i daljnje postupanje po Odluci o komunalnom redu Grada Dubrovnika).
XIV. NADZOR
Članak 111.
Nadzor nad provedbom ove Odluke obavljaju djelatnici Davatelja javne usluge i komunalni redari na temelju Općih akata i Sporazuma s Davateljem usluga.
XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 112.
Ova Odluka stupa na snagu u roku od 8 dana od dana objave u Službenom glasniku Grada Dubrovnika.
Davatelj javne usluge je dužan objaviti Odluku i Opće uvjete kao sastavni dio Odluke na mrežnim stranicama Davatelja javne usluge.
Sve okolnosti koje mogu nastati u vezi pružanja javne usluge prikupljanja miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada, a koje okolnosti nisu bile poznate u trenutku donošenja ove Odluke, dužan je svojim općim aktom urediti Davatelj javne usluge u skladu sa Zakonom o održivom gospodarenju otpadom i Uredbom o gospodarenju komunalnim otpadom.
Članak 113.
Davatelj javne usluge je dužan ispuniti tehničko-tehnološke uvjete naplate odvoza otpada po volumenu na području Grada Dubrovnika najkasnije do 01.11.2018. godine.
Iznimno od prethodnog stavka, važeći cjenik Davatelja usluge vrijedi do ispunjenja tehničkih uvjeta u smislu označavanja spremnika opremom za elektronsko očitanje preuzimanja komunalnog otpada i /ili do potpisivanja ugovora (Izjava) o korištenju usluge sa korisnicima javne usluge.
Odredbe za ispunjenje kojih nisu ispunjeni tehničko-tehnološki uvjeti i/ili ukoliko za ispunjenje istih nisu izgrađene građevine i nabavljena oprema, primjenjuju se od dana kada Davatelj javne usluge započne sa upravljanjem istima.
KLASA: 363-01/18-09/05
URBROJ: 2117/01-09-18-03
Dubrovnik, 24. siječnja 2018.
Predsjednik Gradskog vijeća:
mr.sc. Marko Potrebica, v. r.
------------------------------------------------