Službeni glasnik

Službeni glasnik

Službeni glasnik broj 1 - 1. veljače 2016.Objavljeno: 04.02.16.

7. Mjere socijalnog programa Grada Dubrovnika za 2016. godinu

Na temelju članka 32. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 4/09,6/10 i 3/11, 14/12 i 6/13), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na   sjednici, održanoj donijelo je

 

 

MJERE SOCIJALNOG PROGRAMA GRADA DUBROVNIKA ZA 2016.

 

 

UVOD

 

Socijalnim programom Grada Dubrovnika zadane su  prioritetne mjere u pojedinim područjima (socijalna skrb, osobe s invaliditetom, zdravlje, djeca i mladi, stradalnici Domovinskog rata), u cilju zastupanja najboljeg interesa stanovnika, posebno interesa socijalno najranjivijih skupina građana. Socijalni program između ostaloga daje osnovne smjernice za djelovanje, pokazujući prioritetne  usluge koje treba razvijati.

 

U 2015. godini  proračunska sredstva namijenjena za socijalna davanja znatno su se povećala u odnosu na 2014. godinu. Uvođenjem dodatka na mirovinu u iznosu od 200 kn dva puta godišnje umirovljenicima čija mirovina iznosi od 2200 do 2500 kuna, dodatno je unaprjeđen umirovljenički standard. Uvedena je i nova mjera  subvencioniranja najamnine građanima slabijeg materijalnog statusa pa će se, pored mladih do 35 godina i korisnika zajamčene minimalne naknade, još jednoj kategoriji građana unaprijediti životni standard.

 

U 2015. godini je oko 4.500 građana neposredno ostvarilo neki oblik novčane naknade utvrđen socijalnim programom. Socijalnim uslugama koje Grad Dubrovnik izravno pruža kao što su usluga prehrane u pučkoj kuhinji, usluga  boravka u privremenom prihvatilištu za beskućnike i usluga prijevoza za osobe s invaliditetom, obuhvaćeno je  423 građanina. Socijalnim uslugama koje Grad Dubrovnik sufinancira kroz programe i projekte koje u partnerstvu provode ustanove i udruge, izravno je obuhvaćeno  6.992 korisnika, a neizravno 9.294 građanina.

 

Uvažavajući specifične potrebe osoba s invaliditetom i oslanjajući se na dosadašnje rezultate postignute u ostvarivanju potreba osoba s invaliditetom, kao i suradnju s udrugama koje okupljaju osobe s invaliditetom i djeluju na području grada, Grad Dubrovnik izradio je drugu po redu Strategiju izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom grada Dubrovnika za razdoblje od 2015. do 2020. godine. Imenovan je novi saziv Povjerenstva za osobe s invaliditetom koji će koordinirati i pratiti provedbu mjera i aktivnosti.

 

Mjerama socijalnog programa obuhvaćene su i preventivne zdravstvene i psihosocijalne djelatnosti, osobito s djecom i mladima, s naglaskom na poticanje stvaralaštva i razvijanje zdravih stilova života.

Strateški program za djecu i mlade grada Dubrovnika „Mladi i Grad skupa“ promovira i potiče kreativno provođenje slobodnog vremena, stvaralaštvo djece i mladih i razvijanje zdravih stilova života.

Stožerna manifestacija programa „Mladi i Grad skupa“ je „Forum mladih“, koji je već treću godinu prerastao u cjelogodišnju manifestaciju. Svaki se mjesec odvijaju specijalizirane radionice iz oblasti literarnog izražavanja, likovne i tehničke kulture, robotike, filmskog i video stvaralaštva, dramskog izraza, plesne umjetnosti, stvaralaštva mladih kantautora i bendova te školskih zborova koji izvode kolende. Završna priredba pod nazivom „Što smo znali, to smo odabrali“ održava se na Straudunu, a Grad Dubrovnik kao nagradu organizira za sve sudionike koncert „Gotovo je, gotovo!“ na koncu nastavne godine, također na Stradunu. Operacionalizacija ovog programa odvija se kroz dva projekta: Razvoj klubova mladih na području grada Dubrovnika i Forum mladih Grada Dubrovnika

 

1. SOCIJALNA KRB

 

1.1. PREHRANA  UMIROVLJENIKA

 

Korisnici: Socijalno ugroženi  pojedinci i obitelji; građani starije životne dobi

Broj korisnika: 15-20

Potrebna sredstva: 20.000,00 kn

 

Obrazloženje: Umirovljenici samci  i obitelji umirovljenika, čiji je materijalni i imovinski status izrazito nepovoljan, imaju pravo na uslugu pružanja jednog dnevnog obroka putem organiziranog pružanja prehrane u ustanovama s kojima Grad Dubrovnik sklopi važeći ugovor.

 

1.2.  TROŠKOVI OGRJEVA

 

Korisnici: Socijalno ugroženi samci i obitelji - korisnici pomoći za stanovanje

Broj korisnika: 170

Potrebna sredstva: 200.000,00 kn

 

Obrazloženje: Sukladno članu 43. Zakona o socijalnoj skrbi, samcu ili obitelji koji se grije na drva, osigurava se jednom godišnje 3m3 drva plaćanjem troškova ovlaštenoj pravnoj ili fizičkoj osobi koja je uslugu izvršila ili  mu se  može odobriti novčani iznos  za podmirenje troškova ogrijeva  u visini kojom odlukom  odredi jedinica područne (regionalne) samouprave. Radi osiguravanja sredstava  za odobrenje ove pomoći  jedinica lokalne samouprave  podnosi zahtjev nadležnoj jedinici područne (regionalne) samouprave.

 

1.3. PREHRANA U PUČKOJ KUHINJI

 

Korisnici: Socijalno ugroženi samci i obitelji

Broj korisnika: 254

Potrebna sredstva: 1.810.000,00 kn

 

Pravo na prehranu u Pučkoj kuhinji imaju sljedeće kategorije građana koji imaju prijavljeno prebivalište na području Grada Dubrovnika:

Samac koji je ostvario prosječni mjesečni prihod u tri mjeseca koja prethode mjesecu u kojem je podnesen zahtjev ili pokrenut postupak po službenoj dužnosti, koji ne prelazi 250%  osnovice iz članka  27. stavak  2.  Zakona o socijalnoj skrbi (NN br. 157/13), a da u svom vlasništvu, osim stana koji koristi za stanovanje, nema drugi stan ili kuću, kao ni ostala dobra veće materijalne vrijednosti  (vozilo, plovilo i sl.);

Obitelj koja je ostvarila prosječni mjesečni prihod u tri mjeseca koja prethode mjesecu u kojem je podnesen zahtjev, ili pokrenut postupak po službenoj dužnosti, koji ne prelazi 350% osnovice iz članka 27. stavak 2. Zakona o socijalnoj skrbi .

Ako u obitelji živi više od  dvije osobe, iznos prihoda utvrđen za dvočlanu obitelj uvećava se za svakog daljnjeg člana za 100% osnovice  iz članka 27. stavak 1. Zakona o socijalnoj  skrbi, uz uvjet da u svom vlasništvu , osim stana koji koristi za stanovanje, nema drugi stan ili kuću, kao ni ostala dobra veće materijalne vrijednosti  (vozilo, plovilo i sl.).

Pravo na prehranu u Pučkoj kuhinji ima član obitelji iz prethodnog  stavka ove točke, stariji od jedne godine.

Zahtjev za korištenje prehrane u Pučkoj kuhinji podnosi se Centru za socijalnu skrb       Dubrovnik, a o pravu na korištenje prehrane u Pučkoj kuhinji odlučuje Odjel pružanja       usluga za odrasle osobe - Stručna cjelina pružanja usluga odraslim osobama. Zahtjev za korištenje prehrane u Pučkoj kuhinji podnosi se najkasnije do petnaestog dana u mjesecu prije početka  mjeseca u kojem će korisnik započeti korištenje prehrane, a ostvarivanje prava počinje od prvog dana mjeseca koji slijedi nakon podnošenja zahtjeva.

 

1.4.  SUBVENCIONIRANJE JAVNOG GRADSKOG PRIJEVOZA ZA UMIROVLJENIKE I OSTALE SOCIJALNE KATEGORIJE

 

Svim osobama s prebivalištem na području Grada Dubrovnika koji imaju navršenih 65 godina života osigurat će se besplatni javni gradski prijevoz.

Umirovljenici do 65 godina sa zaštitnim dodatkom i umirovljenici s mirovinom manjom od 1.800,00 kn, ostvaruju pravo na subvenciju javnog prijevoza uz participaciju od 10 kn, a umirovljenici izvan naselja Dubrovnik i Mokošica uz participaciju od 30 kn.

Umirovljenici do 65 godina s mirovinom od 1.801,00 do 2.000,00 kn ostvaruju pravo na djelomičnu subvenciju javnog prijevoza uz osobnu participaciju u iznosu od 35 kn, a umirovljenici izvan naselja Dubrovnik i Mokošica uz participaciju od 50 kn.

Karta u javnom gradskom prijevozu subvencionira se za:

        korisnike minimalne zajamčene naknade i usluga pučke kuhinje koji imaju prebivalište na području Grada Dubrovnika,

        članove udruga osoba s invaliditetom, ako pravo na troškove prijevoza ne ostvaruju po drugoj osnovi,

        članove udruga kronično oboljele djece, ako pravo na troškove prijevoza ne ostvaruju po drugoj osnovi,

        višestrukim dobrovoljnim darivateljima krvi i to: muškarcima  po kriteriju 25, a ženama 20 darivanja,

        volontere  socijalno-humanitarnih udruga koji stanuju više od dvije autobusne postaje od radnog sjedišta udruge.

Subvencioniranje javnog gradskog prijevoza integralni je dio sufinanciranja društva „Libertas“ putem Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i mjesnu samoupravu.

 

1.5.  JEDNOKRATNE NOVČANE POMOĆI

 

Korisnici: Samci i obitelji koji zbog trenutačnih nepovoljnih socijalnih, zdravstvenih ili drugih životnih okolnosti nisu u mogućnosti djelomično  ili u cijelosti zadovoljiti osnovne životne potrebe, a koje su nastale zbog rođenja ili školovanja djeteta, bolesti ili smrti člana obitelji, elementarne nepogode i sl.

Jednokratna novčana pomoć može se ostvariti ukoliko podnositelj zahtjeva ispunjava socijalni uvjet, uvjet imovine i prihoda i poseban uvjet sukladno Odluci o socijalnoj skrbi Grada Dubrovnika.

Broj korisnika:700

Potrebna sredstva: 1.000.000,00 kn

 

Obrazloženje: Ova mjera odnosi se na:

        socijalno ugrožene osobe i osobe slabijeg imovnog stanja  koji se zbog izvanrednih životnih okolnosti  nalaze u izuzetno nepovoljnoj životnoj situaciji (uvjet imovine i prihoda),

        stradalnici Domovinskog rata i njihove obitelji (poseban uvjet),

Napomena: Ova mjera provodi se u suradnji sa gradskim kotarevima i mjesnim odborima.

Zaklada Blaga djela za jednokratne novčane pomoći osigurava 500.000,00 kn.

 

1.6.  DODATAK UMIROVLJENICIMA

 

Korisnici: Umirovljenici s  mirovinama do 1.800,00 kn, umirovljenici s mirovinama od 1.800,00 do 2.200,00 kn i umirovljenici s mirovinama od 2.200,00 do 2.500,00 kn

Broj korisnika: 3.800

Potrebna sredstva: 4.400.000,00 kn

 

Umirovljenici čiji iznos mirovine nije dostatan za zadovoljenje osnovnih životnih potreba ostvaruju pravo na  mjesečni novčani dodatak u iznosu od 200 kn. Cenzus za ostvarivanje mjesečnog dodataka iznosi 1.800,00 kn mirovine sa svim dodatcima.

 

Umirovljenici čija mirovina sa svim dodatcima ne prelazi iznos od 1.800,00 kn, a čije su socijalne prilike posebno otegotne ostvaruju  uvećani mjesečni dodatak  od 500 kn i to:

- umirovljenici koji od vlastite mirovine sami uzdržavaju jednog ili više članova obitelji,

- umirovljenici koji sami od vlastite mirovine podmiruju troškove najma stana te

- umirovljenici koji ostvaruju pravo na doplatak za pomoć i njegu temeljem uvjeta prihoda sukladno Zakonu o socijalnoj skrbi.

 

Umirovljenicima čija mirovina iznosi od 1.800,00 kn do 2.000,00 kn isplatit će se dva puta godišnje iznos od 400 kn, a umirovljenicima čija mirovina iznosi od 2.000,00 kn do 2.200,00 kn isplatit će se dva puta godišnje iznos od 300 kn. Umirovljenicima čija mirovina iznosi od 2.200,00 do 2.500,00 kn isplatit će se dva puta godišnje iznos od 200 kn.

 

1.7.  GODIŠNJA POTPORA ZA NEZAPOSLENE SAMOHRANE RODITELJE

 

Korisnici: Nezaposleni samohrani roditelji

Broj korisnika: 75

Potrebna sredstva: 50.000,00 kn

 

Obrazloženje: Nezaposleni samohrani roditelji i samohrani roditelji korisnici privremenog uzdržavanja prema evidenciji Upravnog odjela  za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo i Centra za socijalnu skrb u Dubrovnik ostvaruju pravo na godišnju potporu, i to prema broju maloljetne djece. Godišnja potpora isplaćuje se  povodom blagdana Sv. Nikole.

 

1.8. STAMBENA ZAJEDNICA ZA MLADE

 

Korisnici: Mladi nakon navršenih 18 godina, bivši štićenici Doma za djecu i mlađe punoljetne

osobe „Maslina“

Broj korisnika: 2-4

Potrebna sredstva: 10.000,00 kn

 

Obrazloženje: Sredstva su namijenjena korisnicima stambene zajednice za mladež Doma „Maslina“ za poboljšanje uvjeta stanovanja.

 

1.9. SUBVENCIONIRANJE TROŠKOVA STANOVANJA OSTALIM SOCIJALNIM KATEGORIJAMA

 

Korisnici: Samci i obitelji slabijeg materijalnog statusa koji ispunjavaju uvjete iz Odluke o ostvarivanju prava na subvenciju troškova  najma stana

Broj korisnika: 100-150

Potrebna sredstva: 400.000,00 kn

 

Obrazloženje: Obiteljima i samcima koji žive u unajmljenim stanovima u statusu podstanara, koji u vlasništvu nemaju nekretnine, a slabijeg su materijalnog stanja osigurat će se novčana subvencija za plaćanje najma stana. Uvjeti i način ostavriarivanja prava na mjesečnu subvenciju regulirani su Odlukom.

Obiteljima i samcima koji žive u izuzetno nepovoljnim stambenim uvjetima te osobama koje nemaju vlastitih sredstava za poboljšanje uvjeta stanovanja u vlastitom domu dodijelit će se pomoć, temeljem posebnog zaključka gradonačelnika.

 

1.10.  NAKANDA ZA TROŠKOVE STANOVANJA

 

Korisnici: Obitelji i samci  sukladno čl. 41. i čl. 42. Zakona o socijalnoj skrbi

Broj korisnika: 70-100

Potrebna sredstva: 270.000,00 kn

 

Sukladno članku 41. i članku 42.  Zakona o socijalnoj skrbi pravo na naknadu za troškove stanovanja priznaje se korisniku zajamčene minimalne naknade. Troškovi stanovanja odnose se na najamninu, komunalnu naknadu, električnu energiju, plin, grijanje, vodu, odvodnju i druge troškove stanovanja u skladu s posebnim propisima. Naknada za troškove stanovanja isplaćivat će se do iznosa polovice iznosa zajamčene minimalne naknade priznate samcu odnosno kućanstvu  utvrđene prema članku 27. stavku 1. Zakona.

Napomena: Ova mjera provodi se u suradnji sa Centrom za socijalnu skrb  Dubrovnik.

 

1.11. DODJELA STANOVA U NAJAM  SOCIJALNO UGROŽENIM OSOBAMA I OSOBAMA SLABIJEG IMOVNOG STANJA

 

Korisnici: Samci i obitelji slabijeg imovnog stanja

 

Grad  Dubrovnik provodi stambeno zbrinjavanje svojih građana na temelju odredbi Odluke o davanju  u najam stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika socijalno ugroženim osobama i osobama slabijeg imovnog stanja.

 

Pravo na dodjelu stana u najam ostvaruju građani Grada  Dubrovnika pod uvjetom da:

        nemaju riješeno stambeno pitanje niti mogućnosti da ga riješe na drugi način;

        prebivaju na području Grada Dubrovnika najmanje 20 godina;

        nemaju drugi stan u najmu, u skladu s Zakonom o najmu stanova.

 

Stan se daje u najam na temelju liste reda prvenstva, utvrđene po provedbenom natječaju.

 

Mjerila za   davanje stanova u najam:

        vrijeme prebivanja u Gradu Dubrovniku,

        broj maloljetnih osoba,

        status samohranog roditelja,

        status osobe s invaliditetom,

        visina primanja po članu kućanstva,

        status korisnika nekog oblika socijalne skrbi,

        sudjelovanje u Domovinskom ratu,

        uvjeti stanovanja i

        broj članova kućanstva.

     

Prema svakom pojedinom mjerilu utvrđuje se broj bodova, a na temelju ukupno ostvarenog broja bodova utvrđuje se lista reda prvenstva.

 

Ugovor o najmu zaključuje se na određeno vrijeme od godinu dana.

 

1.12. TROŠKOVI POGREBA

 

Korisnici: Socijalno ugroženi samci i obitelji

Broj korisnika: 5-10

Potrebna sredstva: 50.000,00 kn

 

Obrazloženje: Ova mjera odnosi se na  socijalno ugrožene pojedince i obitelji koji nemaju sredstva za pogrebne troškove, a nemaju bližnjih koji bi mogli podmiriti troškove pogreba i koji ovu vrstu pomoći ne mogu ostvariti putem Centra za socijalnu skrb ili iz drugih izvora.

 

1.13.   BOŽIĆNICA

 

Korisnici: Samci i obitelji korisnici  zajamčene minimalne naknade

Broj korisnika: 200

Potrebna sredstva: 50.000,00 kn

 

Obrazloženje: Ova mjera odnosi se na sve korisnike zajamčene minimalne naknade prema evidenciji Centra za socijalnu skrb  Dubrovnik, a dodjeljuje se povodom Božićnih blagdana.

 

1.14. POTPORA ZA NAJAM STANA MLADIMA

 

Korisnici: Osobe do 35 godina života koji su podstanari

Broj korisnika: 200

Potrebna sredstva: 920.000,00 kn

 

Obrazloženje: Mladim osobama i obiteljima do navršenih 35 godina života, koji imaju prebivalište na području grada Dubrovnika najmanje 5 godina, koji nemaju vlastitih nekretnina, a čiji  mjesečni dohodak po članu kućanstva nije veći od prosječne  isplaćene neto plaće u RH u prethodnoj godini sufinancirat će se troškovi podstanarstva  i to:

- za samca 400 kn,

- za dvočlano kućanstvo 500 kn,

- za tročlano kućanstvo 600 kn i

- za četveročlano kućanstvo i više 750 kn.

 

1.15. DAR ZA NOVOROĐENO DIJETE

 

Korisnici: Roditelji novorođenčadi u gradu Dubrovniku

Broj korisnika: 300

Potrebna sredstva: 1.400.000,00 kn

 

Obrazloženje: Za ovu mjera pronatalitetne politike Grad Dubrovnik prema Odluci o ostvarivanju prava na dar za novorođeno dijete, roditeljima novorođene djece isplaćivat će novčani dar i to:

        za prvo dijete 1.500 kn,

        za drugo dijete 2.500 kn,

        za treće dijete 4.000 kn,            

        za svako daljnje dijete 1.500 kn te

        za svako novorođeno dijete u povijesnoj gradskoj jezgri i na području Elafitskog otočja te s područja Dubravice, Gromače, Kliševa, Ljubača, Mravinjca, Mrčeva, Osojnika, Šumeta, Knežice, Čajkovice i Petrova Sela isplaćivat će se iznos od 10.000,00 kn.

                           

1.16. PRIHVATILIŠTE ZA ŽENE I DJECU ŽRTVE OBITELJSKOG NASILJA

 

Korisnici: Žene i djeca žrtve nasilja u obitelji

Broj korisnika: 10

Potrebna sredstva: 100.000,00 kn

 

Grad Dubrovnik prihvatio je prijedlog Caritasa dubrovačke biskupije  za realizaciju projekta prihvatilišta za žene i djecu žrtve nasilja u obitelji. Grad Dubrovnik je 2013. godine dao svoje mišljenje na tekst Sporazuma o zajedničkoj suradnji na realizaciji projekta adaptacije, opremanja i funkcioniranja Prihvatilišta, te će pružiti financijsku i organizacijsku pomoć za  izradu projektne dokumentacije i adaptacije prostora, kao i sudjelovati u financiranju djelatnosti odnosno funkcioniranja Prihvatilišta za žrtve obiteljskog nasilja, zajedno sa ostalim potpisnicima: Dubrovačko-neretvanskom  županijom i Dubrovačkom biskupijom.

 

1.17. DOM ZA STARIJE I NEMOĆNE OSOBE HOTELSKOG TIPA

 

Korisnici: osobe treće životne dobi

Broj korisnika: 50        

Potrebna sredstva: 100.000,00 kn

 

Tijekom 2014. godine dovršen je glavni projekt, plaćeni su potrebni troškovi, vodna naknada, komunalni doprinos, naknada za nedostajuća parkirna mjesta i izrađen parcelacijski elaborat, čime su se stekli svi preduvjeti za početak radova na rekonstrukciji bivšeg Hotela Gruž u Dom za stare i nemoćne osobe.

Ova investicija je jedan od prioriteta gradske uprave u sljedećih nekoliko godina, tako da je planirana participacija Grada Dubrovnika i u gradskom proračunu za 2016. i 2017. godinu.

 

1.18. PRIHVATILIŠTE ZA SMJEŠTAJ SOCIJALNO UGROŽENIH OSOBA

 

Korisnici: Beskućnici s područja grada Dubrovnika

Broj korisnika: 15-20     

Potrebna sredstva: 256.000,00 kn

 

Pravilnikom o ostvarivanju prava na smještaj u Privremeno prihvatilište za smještaj socijalno ugroženih osoba s područja Grada Dubrovnika utvrđeni su  uvjeti i kriteriji za smještaj u Prihvatilište. Pravo na privremeni smještaj u Prihvatilište  utvrđivat će se temeljem Pravilnika, a troškovi smještaja  podmirivat će se iz sredstava Proračuna Grada Dubrovnika. Uslugu psihosocijalnog tretmana korisnika prihvatilišta pružat će Gradsko društvo Crvenog križa Dubrovnik.

 

1.19. STRUČNE USLUGE  CENTRU ZA SOCIJALNU SKRB DUBROVNIK

 

Obrazloženje: Sukladno sklopljenom ugovoru između Grada Dubrovnika i Centra za socijalnu skrb Dubrovnik, Centar  donosi rješenja o ostvarivanju prava na troškove stanovanja, prava na pučku kuhinju, isplaćuje božićnice za korisnike zajmčene minimalne naknade te dostavlja mjesečna izvješća o korisnicma prava.

 

Broj korisnika: 300

Potrebna sredstva: 63.000,00 kn

 

1.20. PROGRAM 50 plus

 

Korisnici: nezaposleni preko 50 godina starosti, građani koji trebaju usluge čuvanja djece, njege starih i nemoćnih osoba, pomoći u kućanstvu.

Potrebna sredstva: 125.000,00 kn

Obrazloženje: U evidenciji HZZO - Područne službe Dubrovnik vodi se oko 500 nezaposlenih osoba iznad 50 godina starosti. Obzirom da se radi o kategoriji teže zaposlivih osoba, a postoje skupine građana kojima su potrebne usluge pomoći u kućanstvu, čuvanju starijih i nemoćnih osoba ili čuvanja djece, cilj ovog programa je posredovanje između pružatelja usluga i tražitelja usluga te edukacija.

Ovaj program provodit će  agencija „Senior servis“ j.d.o.o. koja djeluje u sastavu Dubrovačke razvojne agencije.

Onim korisnicima koji su u stanju socijalno zaštitne potrebe osigurat će se sredstva za plaćanje usluge sukladno Odluci o subvencioniranju troškova primatelja usluga u projektu 50 plus.

 

1.21. SUFINANCIRANJE PROJEKATA IZ PODRUČJA SOCIJALNE I HUMANITARNE DJELATNOSTI

                       

1.21.1. Projekt „Obrazovni i kreativni centar“ - nositelj Humanitarna i mirotvorna udruga „DEŠA“ -  66.200,00 kn;

1.21.2. Proram „Socijalna skrb,unaprjeđenje zdravstvene zaštite i pomoć u prevladavanju materijalnih problema “ - nositelj Sindikat umirovljenika Hrvatske podružnica Dubrovnik - 27. 400,00 kn;

1.21.3. Program „Pomoć osobama treće životne dobi“ - nositelj Udruga matice umirovljenika  Dubrovnik - 73. 600,00 kn;

1.21.4. Projekt „Potrošačka košarica“ - nositelj  Caritas dubrovačke biskupije - 26.200,00 kn;

1.21.5. Projekt „Čist ko suza“ - nositelj  Caritas dubrovačke biskupije - 19.800,00  kn;

1.21.6. Ostale tekuće donacije po posebnim zaključcima gradonačelnika - 36.800,00 kn.

 

 

2.   ZDRAVLJE

 

2.1. PROJEKT DUBROVNIK - ZDRAVI GRAD

 

Korisnici: građani Grada Dubrovnika

Potrebna sredstva: 2.015.000,00

 

Obrazloženje: Ovim sredstvima financirat će se projekti i aktivnosti onih udruga i  građanskih inicijativa  koji su prepoznati kao prioriteti, a koji unapređuju zdravlje i kvalitetu života građana Dubrovnika:

        programi prevencije kroničnih oboljenja i zaraznih bolesti,

        programi prevencije ovisnosti i zaštite mentalnog zdravlja,

        akcije i manifestacije,

        programi i projekti u okviru nacionalne mreže Zdravih gradova te

        sustavno bavljenje utjecajem politike i strategija na zdravlje i temama nejednakosti, socijalne isključenosti te potreba vulnerabilnih skupina.

 

2.1.1. Projekt „ Rana intervencija“ - 200.000,00 kn  nositelj Udruga Dubrovnik zdravi grad              

2.1.2. Projekt „Dnevni boravak za psihički oboljele osobe“ - nositelj Udruga za zaštitu duševnih bolesnika „Lukjernica“ – 52.700,00 kn

2.1.3. Projekt „Psihosocijalna potpora osobama oboljelih od mentalnih bolesti - S nama niste sami“ - nositelj Udruga za zaštitu duševnih bolesnika „Lukjernica“ - 38.100,00 kn

2.1.4  Projekt „Zajedno protiv dijabetesa“ - nositelj udruga „Slatki život“ -  40.000,00 kn

2.1.5. Projekt „Unaprjeđenje onkološke zaštite na području grada Dubrovnika“ - nositelj Liga za borbu protiv raka - 61.700,00 kn

2.1.6. Projekt „Pješačenjem do zdravlja i igre na snijegu“ - nositelj Hrvatsko planinarsko društvo Dubrovnik - 24.600,00 kn

2.1.7. Projekt „Rehabilitacija i resocijalizacija osoba ovisnih o prekomjernom pijenju alkohola“ - nositelj Klub liječenih alkoholičara  “Libertas“ - 40.000,00 kn

2.1.8. Projekt „Pilot MoPa Tim“ - nositelj Dubrovačka udruga skrbnika, bolesnika i prijatelja Alzheimerove bolesti i ostalih demencija - 65.300,00 kn

2.1.9. Projekt „Hepatitis C je naša zajednička briga“- nositelj Udruga „Hepatos“ - 15.000,00 kn

2.1.10. Projekt“ Prevencija i liječenje ovisnosti o alkoholu“ - nositelj Klub liječenih alkoholičara „Dubrovnik“ - 28.700,00 kn

2.1.11. Projekt „ Stručno osposobljavanje i profesionalno djelovanje psihologa u zajednici s naglaskom na zaštiti mentalnog zdravlja djece i mladih“ - nositelj Društvo psihologa Dubrovnik - 11.700,00 kn

2.1.12. Projekt “Dah koji me pokreće“ - nositelj Udruga Samastitiy yoga Dubrovnik -13.900,00 kn

2.1.13. Ostale tekuće donacije po posebnim zaključcima  - 38.300,00 kn

 

2.1. 2. GRADSKO DRUŠTVO CRVENOG KRIŽA DUBROVNIK        

 

Korisnici: Građani grada Dubrovnika

Potrebna sredstva: 900.000,00 kn

 

Obrazloženje: Temeljem Zakona o Hrvatskom crvenom križu sufinancirat će se programi Gradskog društva Crvenog u oblastima: organiziranja i animiranja dragovoljnih darivatelja krvi, organiziranja službe prve pomoći, službe traženja, socijalno-humanitarne pomoći, organiziranja akcija solidarnosti, ostvarivanja humanitarnih ciljeva i zadaća na području zaštite i unaprjeđenja zdravlja, socijalne skrbi, zdravstvenog i humanitarnog odgoja, poštivanja međunarodnog humanitarnog prava, zaštite ljudskih prava, unaprjeđenja i zaštite zdravlja, prevencije bolesti, podizanju zdravstvene i ekološke kulture građana te poticanja i unaprjeđenja solidarnosti.

Projekt „Psihosocijalna skrb za beskućnike u objektu privremenog prihvatilišta“ sufinancirat će se u iznosu od 190.000,00 kn

Projekt „Klub 65+“ sufinancirat će se u iznosu od 80.000,00 kn te

Projekt “Klub mladih“sufinancirat će se u iznosu od 120.000,00 kn.

Za ostale redovne djelatnosti  planiran je iznos od 510.000,00 kn.

 

2.1.3.  DOM ZDRAVLJA DUBROVNIK – SUFINANCIRANJE AMBULANTE NA KOLOČEPU

 

Korisnici: Građani i posjetitelji otoka Koločepa

Potrebna sredstva: 325.000,00 kn

Obrazloženje: Temeljem ugovora s Dubrovačko-neretvanskom županijom sufinancirat će se pružanje zdravstvene zaštite  na otoku Koločepu odnosno trokovi liječničkog tima u tamošnjoj ambulanti.

 

2.1.4. ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO DUBROVAČKO - NERETVANSKE ŽUPANIJE

 

Korisnici: Građani Dubrovnika

Potrebna sredstva: 100.000,00 kn

 

U cilju poboljšanja javno zdravstvenih potreba stanovništva, sufinancirat će se programi i projekti namijenjeni poboljšanju kvalitete života svih dobnih skupina i to:

        Aerobiološko ispitivanje peludi na području Dubrovnika,

        Unapređenje  kvalitete prehrane u dječjim vrtićima Dubrovnik te

        Prevencija  zdravstvenih rizika uzrokovanih komarcima.

 

2.1.5.       OPĆA BOLNICA DUBROVNIK

U cilju unaprjeđenja zdravstvene  skrbi za djecu i odrasle sufinancirat će se projekti Dječjeg odjela i projekti Odsjeka za poremećaje razvojne dobi.

Potrebna sredstva: 60.000,00 kn

 

2.2.  AMBULANTA U POVIJESNOJ GRADSKOJ JEZGRI

 

Grad Dubrovnik dodijelio je bez naknade te obnovio i opremio prostor u Androvićevoj ulici za potrebe ambulante u povijesnoj gradskoj jezgri. Grad iz svog proračuna osigurava sredstva ze djelovanje liječničkog tima te za režijske troškove ambulante.

Za troškove funkcioniranja ambulante u povijesnoj gradskoj jezgri planiran je iznos od 400.000,00 kn.

 

2.3. PROJEKT“ BOLNICA BEZ LISTE ČEKANJA- EDUKACIJA DUBROVAČKIH LIJEČNIKA

 

Grad Dubrovnik godinama sufinancira nabavu suvremene medicinske opreme i tehnologije Općoj bolnici Dubrovnik. Amandmanom gradonačelnika Grada Dubrovnika u visini od 950.000,00 kuna želi se osigurati nadstandard u pružanju usluga dubrovačke bolnice, prije svega kroz dodatna sredstva za specijalističke preglede, čime bi se smanjile i u perspektivi potpuno eliminirale liste čekanja. No, ovom će se mjerom i osigurati i sredstva za dodatnu edukaciju i specijalizaciju dubrovačkih liječnika, sve u cilju da dubrovačka bolnica postane centar izvrsnosti, koja može pružiti pacijentima vrhunsku uslugu u svim granama medicine.

 

2.4. KAPITALNA ULAGANJA U ZDRAVSTVO

 

Za nabavu medicinske opreme u Općoj bolnici Dubrovnik planiran je iznos od 100.000,00 kn.

 

 

3.  POBOLJŠANJE KVALITETE ŽIVOTA OSOBA S INVALIDITETOM I

     DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU

 

3.1.  MJERE IZ STRATEGIJE  ZA OSOBE S INVALIDITETOM

 

Korisnici: Osobe s invaliditetom grada  Dubrovnika

 

Obrazloženje: Provođenjem mjera Strategije jedinstvene politike za osobe s invaliditetom uspostavlja se učinkovit i odgovoran sustav cjelovite skrbi o osobama s invaliditetom putem aktivnosti koje će gradski uredi i službe provoditi samostalno ili u suradnji s tijelima državne uprave, ustanovama i trgovačkim društvima u vlasništvu Grada Dubrovnika, udrugama osoba s invaliditetom i drugim pravnim i fizičkim osobama.

Za unaprjeđenje i podršku  provedbe mjera i aktivnosti u 2015.  planirana su sredstva u iznosu od 178.800,00 kn.

 

3.2. NOVČANA POMOĆ KORISNICIMA OSOBNE INVALIDNINE

 

Korisnici: osobe koje primaju osobnu invalidninu prema evidenciji  Centra za socijalnu skrb u Dubrovniku

Broj korisnika:180

Potrebna sredstva: 730.000,00 kn

 

Obrazloženje: Korisnicima osobne invalidnine prema evidenciji Centra za socijalnu skrb Dubrovnik isplaćivat će se mjesečni dodatak u iznosu od 200,00 kn.

 

3.3      SUVAG - ZAGREB

 

Korisnici: djeca s područja grad Dubrovnika koja se nalaze u centru „Suvag“ na slušno  govornoj rehabilitaciji

Broj korisnika: 3-5

Potrebna sredstva: 45.000,00 kn

 

3.4       GOLJAK - ZAGREB

 

Korisnici: Djeca s teškoćama  u razvoju s područja Grada Dubrovnika

Broj korisnika : 2-5

Potrebna sredstva: 5.000,00 kn

Obrazloženje:  Sufinancirat će se prehrana i program za djecu predškolske dobi s teškoćama u razvoju.

 

3.5  CENTAR ZA AUTIZAM ZAGREB

 

Korisnici: Djeca s teškoćama u razvoju s područja Grada Dubrovnika

Broj korisnika: 1-2

Potrebna sredstva: 3.000,00 kn

Obrazloženje: Sufinancirat će se stvarni troškovi prehrane i materijalni troškovi programa predškolskog odgoja i obrazovanja djece s posebnim potrebama-autističnim poremećajima.

 

3.6     CENTAR ZA REHABILITACIJU JOSIPOVAC

 

Korisnici: Osobe s invaliditetom koje su na poludnevnom, dnevnom ili stacionarnom smještaju u Zavodu

Broj korisnika: 20-30

Potrebna sredstva: 35.000,00 kn

Obrazloženje: Ova mjera odnosi se na poboljšanje uvjeta života korisnika koji su upućeni u Zavod za rehabilitaciju Josipovac. Sufinancirat će se projekt „Zapošljavanjem do bolje skrbi“.

 

3.7. KABINET ZA RAZVOJNU PROCJENU I PODRŠKU BASELINE

 

Za potrebe djece s teškoćama u razvoju s područja Grada Dubrovnika  sufinancirat će se pružanje potrebnih usluga  u iznosu od 50.000,00 kn

 

3.8. SPECIJALIZIRANI PRIJEVOZ ZA OSOBE S INVALIDITETOM

 

Korisnici: Osobe s invaliditetom koje se kreću pomoću invalidskih kolica, osobe s teškim motoričkim smetnjama (80% i više tjelesno oštećenje u donjim ekstremitetima) i slijepe osobe s područja Grada Dubrovnika.

Broj korisnika: 30-40

Potrebna sredstva: 400.000,00 kn

 

Obrazloženje: Sukladno Strategiji izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom, Grad Dubrovnik sustavno provodi mjere i aktivnosti s ciljem poboljšanja kvalitete života osoba s invaliditetom i njihove integracije u zajednicu. Uvažavajući potrebe i probleme  s kojima se susreću osobe koje se kreću uz pomoć invalidskih kolica i osobe s teškim motoričkim smetnjama, kao i slijepe osobe,  Grad Dubrovnik nabavio je specijalizirano vozilo za prijevoz osoba s invaliditetom. Uslugu prijevoza pruža Libertas d.o.o. Pravilnikom o obavljanju prijevoza osoba s invaliditetom uređuje se način pružanja usluge prijevoza specijaliziranim vozilom.

 

3.9. ODRŽAVANJE LIFTERA ZA OSOBE S INVALIDITETOM

 

Grad Dubrovnik nabavio je novi lift na dubrovačkoj plaži Copacabana i na novoj dubrovačkoj plaži u predjelu Solitudo. Stari lift koji je bio na plaži Copacabana nakon popravka postavit će se na plažu u Zatonu.

Potrebna sredstva: 50.000,00 kn

 

3.10. SUFINANCIRANJE PROJEKATA I PROGRAMA UDRUGA OSOBA S           

INVALIDITETOM I DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU

 

3.10.1.  Program „Socijalna skrb za slijepe osobe“ - nositelj Udruga slijepih i slabovidnih osoba Dubrovačko-neretvanske županije - 77.000,00 kn;

 

3.10.2  Program „Bolja socijalizacija i kvaliteta života osoba s invaliditetom u lokalnoj zajednici“  - nositelj Društvo distrofičara, invalida dječje i cerebralne paralize Dubrovačko-neretvanske županije - 80.000,00 kn;

 

3.10.3  Projekt “Pomoć osobama oštećena sluha“ - nositelj Udruga gluhih i nagluhih osoba Dubrovačko-neretvanske županije  73.000,00 kn;

 

3.10.4. Projekt „Briga i skrb o oboljelima od multiple skleroze“- 80.000,00 kn;

 

3.10.5. Projekt „Upravljanje transporterom za osobe s invaliditetom“- 65.000,00 kn - nositelj Društvo multiple skleroze Dubrovačko-neretvanske županije;

 

3.10.6. Projekt“ „Uz vašu podršku postajemo ravnopravni članovi zajednice “ - nositelj udruga „Rina Mašera“ - 85.100,00 kn;

 

3.10.7. Projekt „Edukacijsko rehabilitacijski program“ - nositelj Udruga za Down sindrom Dubrovačko neretvanske županije - 57.200,00 kn;

 

3.10.8. Projekt „Nove mogućnosti“ - nositelj Udruga za Down sindrom Dubrovačko neretvanske županije - 34.600,00 kn;

 

3.10.9 . Program „Dnevni boravak Skalin po skalin“ - nositelj udruga Dva skalina - 156.200,00 kn;

 

3.10.10. Projekt „Sigurno do odredišta“ - 22.000,00 kn Udruga za savjetovanje, edukaciju i pomoć roditeljima djece s posebnim  potrebama „Poseban prijatelj“;

 

3.10.11. Projekt “Neurofeedback - moždani valovi, igrice i žice za sretno i nasmijano dječje lice“- 64.300,00 kn - nositelj Udruga za savjetovanje, edukaciju i pomoć roditeljima djece s posebnim  potrebama „Poseban prijatelj“;

 

 3.10.12. Ostale tekuće donacije po posebnim zaključcima - 5.600,00 kn.

 

 

4.   SKRB O DJECI I MLADIMA

 

4.1   STIPENDIJE ZA UČENIKE I STUDENTE SLABIJEG IMOVNOG STANJA

 

Korisnici: učenici i studenti iz obitelji slabijeg imovnog stanja

Broj korisnika: 15-20

Potrebna sredstva: 200.000,00 kn

 

Pravilnikom o stipendiranju i dodjeli jednokratne novčane potpore učenicima i studentima Grada Dubrovnika utvrđeno je da učenicima i studentima iz obitelji slabijeg imovnog stanja,  koji ispunjavaju uvjet prihoda iz čl. 13. Odluke o socijalnoj skrbi, dodjeljuju stipendije  za školovanje odnosno studiranje.

 

4.2.   OSLOBAĐANJE OD PLAĆANJA VRTIĆKIH PROGRAMA

 

Zaklada Blaga djela sufinancirat će troškove boravka  u vrtiću za djecu  iz socijalno ugroženih obitelji  i to:

-          djecu nezaposlenih samohranih roditelja,

-          djecu iz obitelji korisnika pomoći za uzdržavanje,

-          djecu iz obitelji u kojima je netko od članova obitelji teško bolestan,

-          djecu kojima je jedan od roditelja umro, nestao ili je nepoznatog prebivališta i

-          djecu s poteškoćama u razvoju,

čiji ukupan mjesečni prihod po članu kućanstva ne prelazi iznos od 2.000,00 kn. Zaklada Blaga djela za ovu namjenu osigurava na godišnjoj razini 150.000,00 kuna.

 

4.3. SUBVENCIONIRANJE STUDENTSKE PREHRANE

 

Korisnici: studenti Sveučilišta u Dubrovniku

Broj korisnika:167

Potrebna sredstva: 230.000,00 kn

Subvencionirat će se troškovi studentske prehrane u iznosu od 2 kn po obroku, sukladno kriterijima Studentskog centra u Dubrovniku, a na temelju ugovora između Grada i Studentskog centra.

 

4.4.   SAVJET MLADIH

 

U  svrhu aktivnog uključivanja mladih u javni život Grada i unaprjeđenje kvalitete života mladih u lokalnoj zajednici  konstituiran je Savjet mladih.

Za rad Savjeta planiran je iznos od 20.000,00 kn.

 

4.5. STRATEŠKI PROGRAM „MLADI I GRAD SKUPA“

 

Strateške su koordinate programa:

a)   promidžba kojom se djeca i mladi pohvaljuju i nagrađuju za sudjelovanje u svim aktivnostima, projektima i manifestacijama, koje za njih i s njima organizira Grad Dubrovnik.

b)   inicijative za nove sadržaje koje su rezultat sadržajne i iskrene, a ne deklarativne, suradnje djece i mladih s upravom Grada,

c)    naglašena javna eksponiranost suradnje kao kvalitetnog međusektorskog i unutar-generacijskog partnerstva i uz angažiranje ostalih zainteresiranih ciljnih javnosti kao što su nastavnici, roditelji, umirovljenici, socijalni radnici, aktivisti i volonteri.

Naziv programa: „Mladi i Grad skupa“ s jedne strane simbolizira zajedništvo mladih i Grada, a s druge strane upućuje na interakciju i partnerstvo, čime se naglašava ne samo skrb Grada, već i poštovanje koje gradonačelnik i gradska uprava gaje prema djeci i mladima i njihovom pravu da utječu na planove i aktivnosti koje se tiču kvalitete njihova života.

Operacionalizacija ovog programa je kroz dva projekta: Razvoj klubova mladih na području grada Dubrovnika i Forum mladih Grada Dubrovnika

 

Projekt razvoj klubova mladih na području grada Dubrovnika

 

Cilj projekta: stručno i financijski pomoći osnivanju i razvoju klubova mladih na području grada Dubrovnika u svim gradskim kotarevima i mjesnim odborima kao mjesta okupljanja mladih koji će dobiti prostor za zabavu, učenje, druženje i sport u roku dvije godine.

Na ovaj način će se stvoriti jezgra u svakom dijelu grada gdje će mladi moći razvijati svoju kreativnost, neformalno učenje, amaterski šport i rekreaciju te moći izraziti svoje mišljenje u sklopu diskusija, tribina, okruglih stolova i drugih oblika participacije mladih u zajednici.

Ovaj projekt biti će temelj za snažnu implementaciju programa „Mladi i Grad skupa“ u zajednici.

Također stvoriti će se i temelji za organiziranje novih formalnih i neformalnih skupina mladih prema interesima u području umjetnosti, športa, subkulture te će se time stvoriti mogućnosti za aktivniji život mladih u Dubrovniku

 

Projekt „Forum mladih grada Dubrovnika“

 

Projekt „Forum mladih“ je neposredna izvedba programa „Mladi i Grad skupa“ i predstavlja neposredni rad gradske uprave sa djecom i mladima u razvoju njihove kreativnosti kao uvjeta za zdrav razvoj.

Nedostatak sadržaja za mlade, klubova, centara i mali broj udruga koje djeluju u području djeca i mladi potakli su Gradsku upravu da izradi jedan ovakav projekt.

Projekt se sastoji od niza manifestacija koje djeluju na podizanju kvalitete života djece i mladih na način da svi dobiju priliku pokazati svoj kreativni rad javnosti. Njihov se rad prikazuje u javnosti kao afirmativno djelovanje te motivira i ostale da pokušaju razviti svoju kreativnost. Istovremeno pokreću se nove udruge i inicijative koje za svako područje umjetničkog i tehničkog kreativnog djelovanja postaju partneri gradu te u konačnici sami osmišljavaju i unapređuju svaku pojedinu manifestaciju. Ovakav pristup zadovoljava i oba posebna cilja: „Forum mladih“ je i edukativan i preventivan, a  projekt je dio većeg programa „Mladi i Grad skupa“ koji postoji od 2007. godine.

Cjelokupni program „Mladi i Grad skupa“ a naročito njegov izvedbeni projekt „Forum mladih“ je uvršten u kandidaturu Dubrovnika za Europsku prijestolnicu kulture 2020.

Za projekte, akcije i manifestacije namijenjene djeci mladima u okviru strateškog programa „Mladi i Grad skupa“ u  2015. planiran je iznos od  447.100,00 kn.

 

4.6 .  SUFINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKTA NAMIJENJENIH DJECI,

         MLADIMA  I OBITELJI ZA 2016 GODINU

 

Potrebna sredstva: 900.000,00 kn

 

Programi/projekti namijenjeni aktivnom uključivanju mladih u život zajednice, programi/projekti participacije mladih u odlučivanju, organiziranju slobodnog vremena, neformalno učenje mladih i druge edukacije za mlade, projekti razmjene mladih, projekti pripreme za zapošljavanje i zapošljavanja mladih, savjetovališta za mlade.

 

4.6.1   Erasmus student network Dubrovnik – projekt E-učionica,

iznos: 10.000,00 kn;

4.6.2 Centar za karijere mladih Dubrovnik- projekt  Tvornica vještina,

iznos: 10.000,00 kn;

4.6.3.  Centar za karijere mladih Dubrovnik- projekt Eurolab - projektni inkubator za mlade,    iznos: 8.000,00 kn;

4.6.4 Udruga za razvoj civilnog društva Bonsai – projket Generacija A,

iznos: 11.000,00 kn

 

Programi/projekti provođenja djelatnosti za poslove informativnog centra za mlade. Temeljem ovog programa/projekta dodjeljuje se iznos samo jednoj organizaciji koja prema odluci povjerenstva bude imala najbolje razrađen program/projekt

 

4.6.5 Udruga za mlade Maro i Baro - projekt Informadur - Informativni centar za mlade grada Dubrovnika,

 iznos: 100.000,00 kn

 

Programi/projekti klubova mladih;

4.6.6.    Europski dom Dubrovnik -  projekt Klub za mlade Drito,

iznos: 72.000,00 kn;

4.6.7.    Sportska udruga Komolac - projekt Klub za mlade Komolac,

iznos: 33.000,00 kn;

4.6.8    Amatersko športsko društvo Orašac - projekt Klub mladih Orašac,

iznos: 47.000,00 kn;

4.6.9. Udruga studenata Dubrovnika "Libertas" - projekt Klub Dubrovčana,

iznos: 34.000,00 kn.

 

Programi/projekti za zaštitu i skrb o djeci i obitelji;

        programski i projektni sadržaji prevencije tretmana nasilja u obitelji,

        programski i projektni sadržaji u sklopu nacionalne akcije „Gradovi/općine-prijatelji djece“, pod nazivom „Grad Dubrovnik-prijatelj djece“,

        programski i projektni sadržaji obiteljskog savjetovališta,

        programi skrbi o djeci i obitelji kojim se potiču zdravi stilovi življenja i kvalitetno roditeljstvo;

 

4.6.10. Gradsko društvo naša djeca Dubrovnik - projekt Ostvarivanje dječjih prava rad s djecom i za djecu, rad  s roditeljim u slobodno vrijeme,

iznos: 70.000,00 kn

4.6.11. Eko centar Zeleno sunce – projekt  Učinimo zajedno ljepšim i sretnijim dječji svijet,

iznos: 19.000,00 kn;

4.6.12. Udruga Feniks – projekt CAP - preventivni program zlostavljanja djece,

 iznos: 27.000,00 kn;

4.6.13. Udruga Feniks – projekt Savjetovalitše za žrtve nasilja u obitelji sa centrom za provođenje psihosocijalnog tretmana počinitelja nasilja u obitelji,

iznos: 49.000,00 kn

4.6.14. Udruga Poseban prijatelj        - projekt Različitost je naše bogastvo - učimo se toleranciji i suradnji,

iznos: 24.000,00 kn

4.6.15. Udruga Poseban prijatelj        - projekt Udaljenost koja povezuje

Iznos: 25.000,00 kn

4.6.16.  RODA - podružnica Dubrovnik – projekt Rodina pusina u Dubrovniku

iznos: 29.000,00 kn

4.6.16.  RODA - podružnica Dubrovnik - projekt Auto sjedalica  - Uvijek i bez iznimke

iznos: 19.000,00 kn

4.6.17.  Dubrovačka biskupija – projekt  Obiteljsko savjetovalište; programski i projektni sadržaj obiteljskog savjetovališta,

iznos: 34.000,00 kn

 

 

Programski i projektni sadržaji u sklopu strateškog programa za djecu i mlade pod nazivom „Mladi i Grad skupa“;

        programski i projektni sadržaji kulturno umjetničkih i tehničkih manifestacija za djecu i mlade,

        programski i projektni sadržaji za amaterska športska natjecanja i manifestacije promocije športa i zdravih stilova življenja,

        programski i projektni sadržaji koji promoviraju i informiraju javnost o zdravim stilovima u svezi s tim i športskim aktivnostima djece i mladih, kulturno-umjetničkom i tehničkom stvaralaštvu djece i mladih, participacija djece i mladih u zajednici, volonterske aktivnosti djece i mladih (portali za djecu i mlade, facebook stranice,

        programe radio postaja za djecu i mlade, programe televizija za djecu i mlade, novine za djecu i mlade itd.).

4.6.19.   Amatersko športsko društvo Orašac - projekt Balinjera 2016

Iznos: 5.000,00 kn

4.6.20.   Amatersko športsko društvo Orašac- projekt Škola vaterpola i plivanja Orašac

Iznos: 9.000,00 kn

4.6.21. Aster kulturno društvo Dubrovnik – projekt  Dječja lutkarska družina

Iznos: 13.000,00 kn

4.6.22. Aster kulturno društvo Dubrovnik – projekt  Prostor za nas

Iznos: 13.000,00 kn

4.6.23. Aster kulturno društvo Dubrovnik – projekt Odrazi generacija

Iznos: 15.000,00 kn

4.6.24. Hrvatsko planinarsko društvo Snježnica - projekt    Promicanje aktivnog boravka u prirodi kroz edukacije i škole

Iznos: 10.000,00 kn

4.6.25. Institut za antropologiju – projekt Temeljni razvojni miljokazi kao sredstvo stimuliranja razvoja predškolske djece

Iznos: 5.000,00 kn

4.6.26. Judo klub Dubrovnik 1966 - projekt Stjecanje prehrambenih navika sportaša

Iznos: 5.000,00 kn

4.6.27. Judo klub Ura nage – projekt Ljetni judo kamp

Iznos: 7.000,00 kn

4.6.28. Kazališni studio – projekt Ljetna kazališna radionica Play Držić

Iznos: 7.000,00 kn

4.6.29. Plesno rekreacijski studio Dubrovnik – projekt Kreativnost ples i zdravlje 2016

Iznos: 6.000,00 kn

4.6.30. Pokret aktivan i zdrav – projekt Odaberi sport

Iznos: 6.000,00 kn

4.6.31. SKAC – Dubrovnik - projekt Digitalna tehnologija i kultura za mlade

Iznos: 10.000,00 kn

4.6.32. SKAC – Dubrovnik - projekt Čovječe otvori se

Iznos: 12.000,00 kn

4.6.33. SKAC – Dubrovnik – projekt Održivi kamp na Mljetu

Iznos: 10.000,00 kn

4.6.34. Sportska udruga Komolac - projekt Sport u Rijeci Dubrovačkoj

Iznos: 7.000,00 kn

4.6.35. Udruga Kalamota       - projekt 10 kup Elafita u vaterpolu

Iznos: 8.000,00 kn

4.6.36. Streljačko društvo dragovoljac Mokošica - projekt Promocija i popularizacija streljačkog sporta među djecom i mladima

Iznos: 9.000,00 kn

4.6.37. Tenis klub Ragusa - projekt Tenis za sve

Iznos: 5.000,00 kn

4.6.38. Udruga DEA – projekt Upoznaj Zdravka

Iznos: 6.000,00 kn

4.6.39. Udruga studenata Dubrovnika "Libertas" – projekt  Sportska sekcija

Iznos: 8.000,00 kn

4.6.40. UNIDU RADIO – projekt Prijepodne na UNIDU radiu

Iznos: 8.000,00 kn

4.6.41. UR institut - projekt Moderni prometej

Iznos: 5.000,00 kn

4.6.42. Vaterpolo klub JUG - Croatia osiguranje      - projekt Tomo tournament

Iznos: 10.000,00 kn

4.6.43. Ženski košarkaški klub Ragusa – projekt II međunarodni uskršnji turnir za mlađe kadetkinje

Iznos: 6.000,00 kn

4.6.44. Ženski košarkaški klub Ragusa – projekt Woman konjic Cup 2016

Iznos: 5.000,00 kn

 

Programski i projektni sadržaji promocije i poticanja volonterstva u zajednici među djecom i mladima, kao i edukacije u području razvoja volonterstva u zajednici.

 

4.6.45. Udruga za razvoj civilnog društva Bonsai - projekt Volonterski program po mjeri

Iznos: 50.000,00 kn

4.6.46.  Ostale tekuće donacije po posebnim zaključcima –19.000,00 KN

4.6.47.  Zaklada „Vaša pošta“- sufinanciranje polica životnog osiguranja za djecu bez adekvatne roditeljske skrbi-150.000,00 kn

 

 

5.       SKRB O STRADALNICIMA DOMOVINSKOG RATA

 

Stradalnici Domovinskog rata i njihove obitelji posebno su vulnerabilna skupina, kojoj dubrovačka gradska uprava posvećuje posebnu pozornost, ne samo kroz mjere Socijalnog programa, nego i kroz dodjelu stanova i zemljišta za obiteljske kuće hrvatskim ratnim vojnim invalidima, poticanje osnivanja i djelovanja braniteljskih zadruga, pomoć pri zapošljavanju, davanje prednosti kod zakupa poslovnih prostora u vlasništvu Grada (ukoliko prihvate najveću ponuđenu cijenu), oslobađanje od plaćanja komunalnog doprinosa i dr.

 

Mjerama Socijalnog programa Grada Dubrovnika posebno su definirane mjere i oblici skrbi o hrvatskim ratnim vojnim invalidima, braniteljima i članovima njihovih obitelji, s naglaskom na stipendiranje učenika i studenata, nabavu ortopedskih pomagala, poboljšanje uvjeta stanovanja obiteljima branitelja, pomoći u liječenju i teškim materijalnim situacijama, uređenje grobnica poginulih branitelja, kao i postavljanje liftova za invalide na dubrovačkim plažama Copacabana i Solitudo.

 

Također se razrađuju projekti udruga proisteklih iz Domovinskog rata, temeljem objave javnog poziva za predlaganje projekta i programa iz ove oblasti i ocjene Povjerenstva za vrjednovanje projekata.

 

5.1.      Uređenje grobnica poginulih branitelja                                                  

Grad Dubrovnik je od Domovinskog rata do danas osigurao sredstva za uređenje grobnica svih poginulih dubrovačkih branitelja koji su podnijeli zahtjev. Ova stavka je rezervirana za eventualne nove zahtjeve.

Potrebna sredstva: 20.000,00 kn

 

5.2.      Nabava ortopedskih pomagala                                                                

Sudjelovat će se u nabavi ortopedskih pomagala invalidima Domovinskog rata. Grad Dubrovnik pokrit će troškove nabavke ortopedskih pomagala HRVI  koji spadaju na teret osiguranika.

Potrebna sredstva: 167.900,00 kn

 

5.3.      Poboljšanje uvjeta stanovanja obiteljima branitelja

Braniteljima Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji odobravat će se potpore za poboljšanje uvjeta stanovanja uz predočenje posebnih zahtjeva i odgovarajuće dokumentacije (vlasnički list, troškovnici).

Potrebna sredstva: 200.000,00 kn

 

5.4.      Stipendiranje učenika i studenata                                                

Sukladno Pravilniku o stipendiranju i dodjeli jednokratnih novčanih pomoći učenicima i studentima s područja Grada Dubrovnika (Službeni glasnik Grada Dubrovnika 10/09), Grad Dubrovnik raspisuje natječaj za stipendiranje za svaku školsku godinu za učenike i studente koji su sami stradalnici ili su djeca stradalnika iz Domovinskog rata.

Pravo na stipendiju ostvaruju:

        djeca ili posvojenici poginulih hrvatskih branitelja ili civilnih žrtava iz Domovinskog rata,

        civilni invalidi iz Domovinskog rata, bez obzira na stupanj oštećenja organizma,

        djeca ili posvojenici ratnih vojnih invalida ili civilnih invalida iz Domovinsko rata s najmanje 50%-tnim stupnjem tjelesnog oštećenja,

        djeca ili posvojenici ratnih vojnih invalida ili civilnih invalida iz Domovinskog rata bez obzira na stupanj oštećenja organizma, ali samo ako u njihovoj obitelji ima troje ili više djece.

Pravo na ovu vrstu stipendije ostvaruje 61 učenik na školovanju u Dubrovniku, 11 studenata koji studiraju u Dubrovniku te 21 student koji studira izvan Dubrovnika.

Potrebna sredstva: 477.520,00 kuna

 

5.5.     Sufinanciranje udruga proisteklih iz Domovinskog rata                                   

Povjerenstvo za vrjednovanje programa i projekata u području skrbi o stradalnicima i sudionicima Domovinskog rata pripremilo je prijedlog raspodjele rezerviranih sredstava. Sukladno tom prijedlogu, udrugama proisteklim iz Domovinskog rata sufinancirat će se sljedeći programi i projekti iz njihovog djelokruga rada:

 

5.5. 1.        Projekt informatičkog obrazovanja branitelja – nositelj udruga BRANITELJI HRVATSKE - podružnica Dubrovnik  - 15.000,00 kn

 

5.5. 2.    Projekt  Putevima hrvatske policije u Domovinskom ratu - nositelj POLICIJSKA UDRUGA BRANITELJA  POLICIJSKE UPRAVE  DUBROVNIK 91 – 15.000,00 kn

5.5. 3.  Projekt  Sjećanje na Domovinski rat - nositelj UDRUGA BOŠNJAKA BRANITELJA DOMOVINSKOG RATA HRVATSKE ZA GRAD DUBROVNIK I DUBROVAČKO-NERETVANSKU ŽUPANIJU – 15.000,00 kn

 

5.5. 4.  Projekt  skupština i druženje  - nositelj UDRUGA DRAGOVOLJACA HRVATSKE RATNE MORNARICE – 11.000,00 kn

 

5.5. 5.    Projekt  Susreti HRM Split, Šibenik, Vukovar - nositelj UDRUGA DRAGOVOLJACA HRVATSKE RATNE MORNARICE – 8.000,00 kn

 

5.5.6.   Projekt  Tribine  i resocijalizacija branitelja  - nositelj UDRUGA HRVATSKIH BRANITELJA DRAGOVOLJACA DOMOVINSKOG RATA –  29.500,00 kn

 

5.5.7.    Projekti  Športske igre, Grupne seanse, Fišijada i Duhovna obnova - nositelj UDRUGA HRVATSKIH  BRANITELJA LIJEČENIH OD PTSP-a - 15000,00 kn

 

5.5.8.    Projekt  Obljetnice - nositelj UDRUGA HRVATSKIH CIVILNIH STRADALNIKA IZ DOMOVINSKOG RATA DNŽ  – 29500,00 kn

 

5.5.9. Projekti:  Dobrovoljno darivanje krvi, ŠNIDOR,  Križni put na Srđ, Obilježavanje dana sjećanja na žrtvu Vukovara, Projekt Športski klubovi – nositelj UDRUGA HRVATSKIH VOJNIH INVALIDA DOMOVINSKOG RATA (HVIDRA)  - 85.000,00 kn

 

5.5. 10.   Projekt Sjećanje na Domovinski rat - nositelj UDRUGA MALOLJETNIH DRAGOVOLJACA DOMOVINSKOG RATA – 15.000,00 kn

 

5.5. 11.   Projekti: Oni su naša Hrvatska, Hodočašća i duhovna obnova, Održavanje spomenika (Osojnik, Bosanka, Strinčijera) - nositelj UDRUGA  RODITELJA POGINULIH BRANITELJA DOMOVINSKOG RATA DUBROVNIK   - 45.000,00 kn

 

5.5. 12.   Projekti: Sjećanje na poginule hrvatske branitelje, Stazama naših očeva i muževa i Hodočašće Aljmaš - nositelj UDRUGA UDOVICA HRVATSKIH BRANITELJA DOMOVINSKOG RATA – 45.000,00 kn

 

5.5. 13.   Projekt Dani ponosa i slave - nositelj UDRUGA PRIPADNIKA ODREDA NAORUŽANIH BRODOVA – 10.000,00 kn

 

5.5. 14.    Projekt Održavanje i sanacija spomen obilježja – nositelj UDRUGA BRANITELJA DUBROVNIKA – 15.000,00 KN

Potrebna sredstva: 361.280,00 kn    

 

5.6.      Centar za branitelje                                                                            

Želeći prije svega omogućiti zadovoljavanje što većeg broja potreba sudionika i stradalnika Domovinskog rata, ova je gradska uprava pokrenula osnivanje Centra za branitelje, koji bi pod motom „Zajedno u ratu, zajedno u miru“ omogućio pravnu, administrativnu i psihosocijalnu pomoć na jednom mjestu. Uz navedeno Centar će imati prostorije za sastanke, druženja, radionice i slično. Stalno bi bio uposlen i pravnik, dok bi se stručnjak za psihosocijalnu pomoć angažirao po potrebi.

Do ostvarenja Centra za branitelje, kroz ovu proračunsku stavku financiraju se administrativni djelatnici u tri udruge proistekle iz Domovnskog rata, ali koji obavljaju stručno-administrativne poslove i za druge srodne udruge. Također će se kroz ovu stavku financirati i obilježavanje godišnjica iz Domovinskog rata, izdavaštvo (monografije, knjige, filmovi…), projekti udruga iz Domovinskog rata koji nisu obuhvaćeni sufinanciranjem redovitih programa i projekata te potpore udrugama proisteklim iz Domovinskog rata izvan Dubrovnika.

Potrebna sredstva: 310.000,00 kn

 

5.7.    Oslobađanje od plaćanja komunalnog doprinosa

Odlukom o komunalnom doprinosu utvrđena je mogućnost da Gradsko vijeće Grada Dubrovnika potpuno ili djelomično oslobodi od plaćanja komunalnog doprinosa članove obitelji smrtno stradalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata i  članove obitelji zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata i HRVI iz Domovinskog rata od I. do X. skupine koji su ostvarili pravo na stambeno zbrinjavanje dodjelom stambenog kredita preko Ministarstva obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti za izgradnju građevine odgovarajuće stambene površine sukladno odredbi članka 43. Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji.

Članovi obitelji poginulog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja i HRVI iz Domovinskog rata koji grade stambenu građevinu veću od odgovarajuće stambene površine, sukladno odredbi članka 43. Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji («Narodne novine»,broj: 174/04.), plaćaju komunalni doprinos za razliku obujma planirane građevine i odgovarajuće stambene površine.

 

6.  Skrb o udrugama proisteklim iz Drugog svjetskog rata                   

Temeljem objave javnog poziva za predlaganje projekta i programa iz ove oblasti, Povjerenstvo za vrjednovanje projekata ocijenilo je sve pristigle prijave te Gradskom vijeću Grada Dubrovnika predložilo sufinanciranje projekata.       

           

6.1. Za sufinanciranje projekata  Saveza antifašističkih boraca i antifašista Republike Hrvatske - Udruge antifašista Dubrovnik planira se 49.900,00 kn

 

6.2.  Za sufinanciranje projekata (Hodočašća, Komemoracija Jakljan, Ostala stratišta i Domobransko groblje)  udruge Hrvatski domobran Dubrovnik planira se 44.000,00 kn.

 

6.3. Za sufinanciranje projekata (Uređenje kapelice na Daksi, Održavanje spomen obilježja žrtvama i dodatna ekshumacija na Daksi te ostale djelatnosti) Udruge „Daksa 1944/45“ planira se 46.000,00 kn

 

 

                       

KLASA: 550-01/16-02/01

URBROJ: 2117/01-09-16-3

Dubrovnik, 25. siječnja 2016.

 

Predsjednik Gradskoga vijeća:

Mato Franković, v. r.

-------------------------------------