SLUŽBENI GLASNIK BROJ 5, 28. veljače 2025Objavljeno: 28.02.25.
43. Odluka o kriterijima i mjerilima te načinu financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva u 2025. godini
43
Na temelju točke V. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2025. godini („Narodne novine“, broj 16/25) i članka 39. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 2/21), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 40. sjednici, održanoj 28. veljače 2025., donijelo je
O D L U K U
o kriterijima i mjerilima te načinu financiranja decentraliziranih funkcija
osnovnog školstva u 2025. godini
OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom utvrđuju se kriteriji i mjerila te način financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva kojima se u osnovnim školama Grada Dubrovnika osigurava minimalni financijski standard.
Članak 2.
Decentralizirana sredstva utvrđena su Odlukom o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2025. godini koju je donijela Vlada Republike Hrvatske na sjednici od 31. siječnja 2025. godine.
Sukladno citiranoj Odluci ukupna godišnja sredstava za decentralizirane funkcije osnovnog školstva u 2025. godini za Grad Dubrovnik iznose 1.106.856,00 eura.
VRSTE RASHODA, KRITERIJI I MJERILA
Članak 3.
Sredstvima minimalnog financijskog standarda financiraju se u osnovnim školama Grada Dubrovnika u 2025. godini: opći rashodi škola, rashodi za tekuće i investicijsko održavanje, rashodi za prijevoz učenika i rashodi za nabavu opreme u osnovnim školama.
Članak 4.
- Opći rashodi škola
Opći rashodi škole obuhvaćaju sljedeće vrste troškova:
- uredski materijal, materijal za nastavu i pedagošku dokumentaciju,
- komunalne usluge i naknade,
- usluge telefona (telefonski i telefaks troškovi, te poštarina),
- pedagoška i druga obvezatna periodika, časopisi prema uputi Ministarstva znanosti i obrazovanja,
- zakupnine prostora i opreme za realizaciju nastave,
- nabava pribora za izvođenje nastavnih planova i programa, nabava sitnog inventara i sredstava zaštite na radu,
- materijal za čišćenje,
- odvoz smeća,
- potrošak vode i propisane vodne naknade,
- potrošnja energenata
- materijal i usluge za tekuće održavanje zgrada, sredstava rada i opreme,
- sredstva za zaštitu na radu,
- seminari, stručna literatura i časopisi,
- bankarske usluge i zatezne kamate,
- intelektualne usluge, usluge studentskih servisa,
- reprezentacija,
- dnevnice i troškovi putovanja na službenom putu,
- stručno usavršavanje prema programu Ministarstva znanosti i obrazovanja,
- povećani troškovi za korištenje računalne opreme, i to:
održavanje software-a, popravak računala, potrošni materijal i sl.,nužne staklarske usluge,
- ostali tekući troškovi koji su nužni za ostvarivanje nastavnog plana i programa škole,
- osiguranje imovine
- otklanjanje nedostataka utvrđenih po ovlaštenim pravnim osobama i upravnim tijelima (inspekcijski nalazi), kao i troškovi za redovite propisane kontrole instalacija i postrojenja čije neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i škole,
- zdravstveni pregledi zaposlenika škole
- usluge čuvanja imovine i obveza.
B. Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje
Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje obuhvaćaju sljedeće vrste troškova:
- Troškove tekućeg i investicijskog održavanja prostrojenja i opreme
- Troškove tekućeg i investicijskog održavanja građevinskih objekata
Kriteriji i mjerila za financiranje općih rashoda škola i rashoda za tekuće i investicijsko održavanje su: broj učenika, broj razrednih odjela, broj područnih škola, broj školskih zgrada, kvadratura školskog prostora i smjenski rad, a mjerila su godišnje cijene određene prema sljedećim elementima, i to:
- po učeniku 130,00 eura godišnje,
- po razrednom odjelu 730,00 eura godišnje,
- po područnoj školi 2.700,00 eura godišnje,
- po školskoj zgradi 1.350,00 eura godišnje,
- po kvadratnom metru školskog prostora 4,00 eura godišnje
- po kriteriju smjenskog rada 10.000,00 (OŠ Mokošica), uvjeta rada 8.000,00 (OŠ M. Getaldića) godišnje.
Opći rashodi škola i rashodi za tekuće i investicijsko održavanje iznose ukupno 784.000,00 eura decentraliziranih sredstava, koja su prema spomenutim kriterijima raspoređena na osnovne škole Grada Dubrovnika (v. tablicu u prilogu: Financiranje decentraliziranih sredstava osnovnog školstva po kriterijima i mjerilima Grada Dubrovnika za 2025. godinu).
Sredstva za opće rashode škola i rashode za tekuće i investicijsko održavanje isplaćuju se mjesečno sukladno zahtjevu škola.
- Rashodi za prijevoz učenika
Rashodi za prijevoz učenika odnose se na troškove organizacije prijevoza učenika sukladno članku 69. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi i odlukama Grada Dubrovnika.
Ovi troškovi temelje se na stvarnom trošku prijevoza učenika sukladno ugovoru s javnim poduzećem Libertas Dubrovnik d.o.o., a decentralizirana sredstva iznose 161.886,00 eura. Nedostajuća sredstva za realizaciju ugovora osiguravaju se iz izvornih prihoda proračuna.
Sredstva za prijevoz učenika isplaćuju se dvaput mjesečno sukladno dostavljenim računima javnog poduzeća Libertas Dubrovnik d.o.o.
- Rashodi za nabavu opreme u osnovnim školama
Rashodi za nabavu opreme u osnovnim školama temelje se na potrebama osnovnih škola iskazanim prilikom planiranja Proračuna Grada Dubrovnika za 2025.godinu.
Sredstva za nabavu opreme u osnovnim školama iznose 160.970,00 eura decentraliziranih sredstava.
Sredstva za nabavu opreme isplaćuju se temeljem zahtjeva škola, a nakon provedenog postupka nabave opreme.
Članak 5.
Sve administrativne poslove vezano za izvršavanje ove Odluke obavlja Upravni odjel za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo.
Članak 6.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenom glasniku Grada Dubrovnika“.
KLASA: 602-01/25-02/04
URBROJ: 2117-1-09-25-03
Dubrovnik, 28. veljače 2025.
Predsjednik Gradskog vijeća:
mr.sc. Marko Potrebica, v.r.
-------------------------------------