Službeni glasnik

Službeni glasnik

SLUŽBENI GLASNIK BROJ 2, 27. siječnja 2025.Objavljeno: 27.01.25.

28. Pravilnik o službenoj i radnoj odjeći službenika i namještenika i službenoj iskaznici službenika za komunalne pristojbe Grada Dubrovnika

Na temelju članka 48. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, i 19/13., 137/15., 123/17., 98/19. i 144/20) i članka 48. Statuta Grada Dubrovnika ("Službeni glasnik Grada Dubrovnika", broj: 2/21) gradonačelnik Grada Dubrovnika, donosi

 

 

P R A V I L N I K

O SLUŽBENOJ I RADNOJ ODJEĆI SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA I SLUŽBENOJ ISKAZNICI SLUŽBENIKA ZA KOMUNALNE PRISTOJBE GRADA DUBROVNIKA

 

 

 

I.       OPĆE ODREDBE

 

Članak 1.

 

Ovim se Pravilnikom određuju:

1.     službenici i namještenici Grada Dubrovnika koji imaju pravo na službenu i radnu odjeću i obuću,

a)     prava i obveze službenika i namještenika u svezi sa odjećom i obućom,

b)     postupak izdavanja i uporabe odjeće i obuće,

c)     način vođenja evidencije o odjeći i obući,

2.     oblik i sadržaj službene iskaznice službenika za komunalne pristojbe,

3.     način izdavanja i vođenja evidencije o službenim iskaznicama službenika za komunalne pristojbe,

4.     način korištenja službene iskaznice službenika za komunalne pristojbe

 

Članak 2.

 

Riječi i pojmovi koji se koriste u ovom Pravilniku, a koji imaju rodno značenje, odnose se jednako na muški i ženski rod, bez obzira u kojem su rodu navedeni.

 

 

Članak 3.

 

U smislu ovog Pravilnika pojedini pojmovi imaju sljedeće značenje:

a)     Vozač je namještenik upravnog tijela Grada Dubrovnika koji je prema važećem Pravilniku o unutarnjem redu upravnih tijela Grada Dubrovnika zadužen za poslove vozača (u daljnjem tekstu: vozač).

b)     Kave kuharica je namještenik upravnog tijela Grada Dubrovnika koji je prema važećem Pravilniku o unutarnjem redu upravnih tijela Grada Dubrovnika zadužen za pripremu i posluživanje kave i drugih napitaka (u daljnjem tekstu: kave kuharica).

c)     Čistačica je namještenik upravnog tijela Grada Dubrovnika koji je prema važećem Pravilniku o unutarnjem redu upravnih tijela Grada Dubrovnika zadužen za poslove održavanja čistoće u uredskim prostorima i zajedničkim prostorijama gradske uprave (u daljnjem tekstu: čistačica).

d)     Službenik za komunalne pristojbe je službenik upravnog tijela Grada Dubrovnika koji prema važećem Pravilniku o unutarnjem redu upravnih tijela Grada Dubrovnika na terenu utvrđuje obveznike komunalne naknade i spomeničke rente, izrađuje zapisnik o izvršenim očevidima, redovito prati stanje prostora i objekata na terenu te vodi evidenciju o istima, svakodnevno ažurira bazu podataka o stambenim, garažnim i poslovnim obveznicima (dalje u tekstu: službenik za komunalne pristojbe).

e)     Tehničar za održavanje je namještenik upravnog tijela Grada Dubrovnika koji je prema važećem Pravilniku o unutarnjem redu upravnih tijela Grada Dubrovnika zadužen za obavljanje pomoćno-tehničkih poslova (dalje u tekstu: tehničar za održavanje)

f)       Dostavljač je namještenik upravnog tijela Grada  Dubrovnika koji je prema važećem Pravilniku o unutarnjem redu upravnih tijela Grada Dubrovnika zadužen za preuzimanje i dostavljanje pošiljki (dalje u tekstu: dostavljač).

g)     Službenik za protokolarna događanja su službenici Odsjeka za protokol, regionalnu i međunarodnu suradnju i Odsjeka za odnose sa javnostima Upravnog odjela za poslove gradonačelnika koji na temelju odluke nadležnog pročelnika sudjeluju u protokolarnim događanjima te značajnim događanjima i manifestacijama za Grad Dubrovnik (dalje u tekstu: službenik za protokolarna događanja).

 

 

Članak 4.

 

Službenici i namještenici koji imaju pravo i obvezu nošenja odjeće na temelju ovog Pravilnika su:

a)     vozač

b)     kave kuharica

c)     čistačica

d)     tehničar za održavanje

e)     dostavljač

f)       službenik za protokolarna događanja.

 

 

II.     SLUŽBENA I RADNA ODJEĆA

 

Članak 5.

 

Službena odjeća za vozača osobnog automobila sastoji se od sljedećih odjevnih predmeta:

-       odijelo (muško/žensko)                    2 kom              24 mjeseca

-       košulja za odijelo                             2 kom              12 mjeseci

-       remen za hlače                                1 kom              24 mjeseca

-       kravata                                             1 kom              24 mjeseca

-       marama                                            1 kom              24 mjeseca

-       hlače                                               2 kom             12 mjeseci

-       košulja                                            2 kom             12 mjeseci

 

Odijelo je tamnoplave boje i izrađeno je od tkanine.

 

Košulja za odijelo je pamučna, bijele boje i  dugog rukava.

 

Klasične muške chino hlače. Napravljene od pamučnog materijala s dodatkom elastana.

 

Košulja je dugog rukava napravljena od pamučnog materijala s dodatkom elastana.

 

Ovratnik je pričvršćen skrivenim gumbima. Košulja je jednobojna bez uzorka.

 

Kravata je izrađena od svilene tkanine tamnoplave boje.

 

Remen za hlače je kožni, smeđe boje.

 

Dopunski dio službene odjeće uz ljetnu i zimsku odjeću su terenske cipele od smeđe kože s gumenim đonom, klasičnog kroja 1 par u 12 mjeseci.

 

Odijelo, košulju dugi rukav i kravatu/maramu vozači dužni su je nositi u svečanim prigodama, u vrijeme blagdana, a kada to odredi pročelnik nadležnog upravnog odjela.

 

Tijekom obavljanja poslova radnog mjesta, vozač je obvezan nositi propisanu službenu odjeću iz ovog članka.

 

Članak 6.

 

Radna odjeća za čistačicu sastoji se od sljedećih odjevnih predmeta:

-       radna tunika             2 kom              12 mjeseci

-       radne hlače                          2 kom              12 mjeseci

-       majica kratki rukav               2 kom              12 mjeseci

-       majica dugi rukav                 2 kom              12 mjeseci

 

Dopunski dio službene odjeće za čistačicu su cipele 1 par u 12 mjeseci.

Tijekom obavljanja poslova radnog mjesta čistačica je obvezna nositi propisanu službenu odjeću iz stavka 1. i 2. ovog članka.

 

 

Članak 7.

 

Radna odjeća za kave kuharicu sastoji se od sljedećih odjevnih predmeta:

-       Hlače                        2 kom                         12 mjeseci

-       košulja                      2 kom                          12 mjeseci

-       prsluk                        2 kom                          24 mjeseca

-       kravata                     2 kom                          24 mjeseca

 

Dopunski dio službene odjeće za kave kuharicu su cipele 1 par u 12 mjeseci.

Tijekom obavljanja poslova radnog mjesta kave kuharica je obvezna nositi propisanu službenu odjeću i obuću iz stavka 1. i 2. ovog članka.

 

 

Članak 8.

 

Radna odjeća za tehničara za održavanje sastoji se od sljedećih odjevnih predmeta:

-          Zaštitno odijelo ( dvodjelno ili jednodjelno)  2 kom              12 mjeseci

-          Zaštitne rukavice kožne s 5 prsta                            2 kom              12 mjeseci

-          Radni prsluk CE                                                       1 kom              12 mjeseci

 

Dopunski dio službene odjeće su zaštitne cipele s gumenim đonom, niske, 2 para u 12 mjeseci.

 

Tijekom obavljanja poslova radnog mjesta, tehničar za održavanje je obvezan nositi propisanu službenu odjeću iz ovog članka.

 

 

Članak 9.

 

Radna odjeća za dostavljača sastoji se od sljedećih odjevnih predmeta:

-       Radni prsluk CE

 

Dopunski dio službene odjeće su anatomske cipele, 2 para u 12 mjeseci.

 

Tijekom obavljanja poslova radnog mjesta, dostavljač je obvezan nositi propisanu službenu odjeću iz. ovog članka.

 

Članak 10.

 

Službena odjeća za službenika za protokolarna događanja sastoji se od sljedećih odjevnih predmeta:

-       odijelo (muško/žensko)                    2 kom             24 mjeseca

-       košulja                                              2 kom             12 mjeseci

-       remen za hlače                                2 kom             24 mjeseca

-       haljina                                               2 kom             24 mjeseca

-       marama                                            1 kom             24 mjeseca                 

-       kišni ogrtač                                       1 kom             36 mjeseci

 

Odijelo je tamne boje i izrađeno je od tkanine.

 

Košulja za odijelo je pamučna, svijetle boje i dugog rukava.

 

Remen za hlače je kožni, tamne boje.

 

Službenik za protokolarna događanja dužan je nositi službenu odjeću u protokolarnim događanjima te značajnim događanjima i manifestacijama za Grad Dubrovnik, a kada to odredi pročelnik nadležnog upravnog odjela.

 

 

Članak 11.

 

Upravni odjel za gospodarenje imovinom, opće i pravne poslove, Odsjek za opće poslove, vodi evidenciju o izdanoj i vraćenoj službenoj odjeći.

 

U evidenciju iz stavka 1. ovog članka unose se sljedeći podaci: datum nabave, vrijednost, vrsta i količina izdanih dijelova odjeće, rok trajanja odjeće, ime i prezime službenika/namještenika koji zadužuje odjeću, datum zaduženja, potpis službenika/namještenika te napomena.

 

 

Članak 12.

 

Službeniku/namješteniku koji je raspoređen na radno mjesto iz članka 4. točke ovog Pravilnika izdaje se nova odjeća, osim za službenika za protokolarna događanja.

 

Pročelnik Upravnog odjela za poslove gradonačelnika dužan je dostaviti Upravnom odjelu za gospodarenje imovinom, opće i pravne poslove, Odsjek za opće poslove, popis službenika za protokolarna događanja koji imaju obvezu nošenja službene odjeće temeljem kojeg će se ista izdati službeniku.

 

Službenik/namještenik dužan je odjeću održavati urednom i čistom o svom trošku te nije ovlašten odjeću otuđiti ili prepravljati.

 

Članak 13.

 

Pojedini dijelovi odjeće mogu se zamijeniti prije isteka rokova propisanih ovim Pravilnikom ako su oštećeni ili potpuno uništeni tijekom obavljanja poslova radnog mjesta.

 

Ako službenik/namještenik tijekom obavljanja poslova radnog mjesta grubom nepažnjom ošteti ili potpuno uništi odjeću, oštećena ili uništena odjeća, odnosno njezini dijelovi zamijenit će se novom odjećom na trošak službenika, odnosno namještenika.

 

Zamjenu oštećene ili uništene odjeće odobrava pročelnik Upravnog odjela za gospodarenje imovinom, opće i pravne poslove na prijedlog nadležnog upravnog odjela. 

 

 

Članak 14.

 

Uporabni rokovi odjeće produžit će se:

a)     za vrijeme provedeno na bolovanju dužem od mjesec dana neprekidno,

b)     za vrijeme provedeno na rodiljinome dopustu,

c)     kada je do umirovljenja po sili zakona ostalo manje od šest mjeseci,

d)     u drugim slučajevima tijekom kojih službenik/namještenik nije obavljao poslove radnog mjesta iz članka 3. ovog Pravilnika.

 

 

Članak 15.

 

Službenik/namještenik obvezan je vratiti odjeću u slučaju prestanka službe ili rasporeda na drugo radno mjesto za koje nije propisano nošenje odjeće.

 

 

III.    ISKAZNICA SLUŽBENIKA ZA KOMUNALNE PRISTOJBE

 

Članak 16.

 

Nakon rasporeda na radno mjesto službenika za komunalne pristojbe istom se izdaje službena iskaznica.

 

Službena iskaznica službenika za komunalne pristojbe izrađuje se tehnikom "zaštitnog tiska" u obliku plastične kartice pravokutnog oblika veličine 85x55 milimetara, od polikarbonatnog materijala u nijansama bijele boje, a tekst na iskaznici ispisan je crnom bojom.

 

Obrazac službene iskaznice službenika za komunalne pristojbe (u daljnjem tekstu: iskaznica) sadrži:

a)     na prednjoj strani:

1.     otisnuti grb "Republike Hrvatske"

2.     natpis "Republika Hrvatska",

3.     natpis "Grad Dubrovnik",

4.     natpis "Naziv nadležnog upravnog odjela",

5.     mjesto za fotografiju, veličine 28x32 mm, preko koje je u donjem lijevom kutu, otisnut

pečat nadležnog upravnog odjela

6.     ime i prezime nositelja iskaznice

7.     broj iskaznice,

b)     na poleđini:

1.     datum izdavanja iskaznice

2.     pečat i potpis ovlaštene osobe

3.     upozorenje da iskaznica vrijedi do opoziva

 

 

Članak 17.

 

Obrazac iskaznice službenika za komunalne pristojbe, uz podatke navedene u članku 15. stavku 3. ovoga Pravilnika:

-        na prednjoj strani, sadrži i natpis: "SLUŽBENA ISKAZNICA" s tim  da se iza riječi „ISKAZNICA“ dodaje odgovarajući naziv radnog mjesta za koje je, sukladno važećem Pravilniku o unutarnjem redu upravnih tijela Grada Dubrovnika, propisano na terenu utvrđenje obveznika komunalne naknade i spomeničke rente, izrada zapisnika o izvršenim očevidima, redovito praćenje stanja prostora i objekata na terenu te vođenje evidencije o istima, svakodnevno ažuriranje baze podataka o stambenim, garažnim i poslovnim obveznicima.

-        na poleđini i tekst koji glasi: "Nositelj ove iskaznice ovlašten je u okviru svoje nadležnosti obavljati poslove propisane Pravilnikom o unutarnjem redu upravnih tijela Grada Dubrovnika" s tim da se iza riječi "poslove“ dodaje naziv radnog mjesta službenika koji prema važećem Pravilniku o unutarnjem redu upravnih tijela Grada Dubrovnika na terenu utvrđuje obveznike komunalne naknade i spomeničke rente, izrađuje zapisnik o izvršenim očevidima, redovito prati stanje prostora i objekata na terenu te vodi evidenciju o istima, svakodnevno ažurira bazu podataka o stambenim, garažnim i poslovnim obveznicima.

 

 

Članak 18.

 

Službenik za komunalne pristojbe nosi iskaznicu na bordo vezici oko vrata.

 

 

Članak 19.

 

Iskaznicu izdaje Upravni odjel za gospodarenje imovinom, opće i pravne poslove, Odsjek za opće poslove te vodi evidenciju o izdanim i vraćenim iskaznicama i značkama.

 

Evidencija iz stavka 1. ovog članka sadrži sljedeće podatke:

-        ime i prezime službenika za komunalne pristojbe kojemu je izdana iskaznica

-        broj iskaznice

-        evidencijski broj iskaznice

-        nadnevak izdavanja iskaznice

-        nadnevak povratka, odnosno poništenja iskaznice ili značke

-        rubrika za napomenu i mjesto za potpis službenika za komunalne pristojbe.

 

 

Članak 20.

 

Za vrijeme obavljanja poslova službenik za komunalne pristojbe dužan je nositi iskaznicu te se istom smije koristiti samo u okviru nadležnosti obavljanja poslova službenika koji prema važećem Pravilniku o unutarnjem redu upravnih tijela Grada Dubrovnika na terenu utvrđuje obveznike komunalne naknade i spomeničke rente, izrađuje zapisnik o izvršenim očevidima, redovito prati stanje prostora i objekata na terenu te vodi evidenciju o istima, svakodnevno ažurira bazu podataka o stambenim, garažnim i poslovnim obveznicima.

 

Službeniku za komunalne pristojbe će se privremeno oduzeti iskaznica ako je protiv njega pokrenut stegovni postupak, istraga ili podignuta optužnica, do dovršetka postupka.

 

 

Članak 21.

 

Službenik za komunalne pristojbe kojem je prestala služba u upravnom tijelu Grada Dubrovnika, dužan je prilikom primitka rješenja o prestanku službe, odnosno rješenja o rasporedu na drugo radno mjesto, iskaznicu i značku, te zaduženu službenu odjeću predati Upravnom odjelu za gospodarenje imovinom, opće i pravne poslove, Odsjeku za opće poslove.

 

Vraćena iskaznica se poništava i pohranjuje.

 

Iskaznica vrijedi od dana njenog izdavanja do prestanka ovlaštenja za obavljanje poslova službenika za komunalne pristojbe.

 

 

Članak 22.

 

Službenik za komunalne pristojbe koji izgubi iskaznicu ili na drugi način ostane bez njih, dužan je odmah o tome izvijestiti nadležni upravni odjel koji je istu izdao.

 

Službenik za komunalne pristojbe dužan je oštećenu iskaznicu predati nadležnom upravnom odjelu koji je istu izdao.

 

Nova iskaznica izdati će se nakon što je oštećena, izgubljena ili na drugi način nestala iskaznica oglašena nevažećom u "Službenom glasniku Grada Dubrovnika".

 

 

Članak 23.

 

Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o službenoj i radnoj odjeći   službenika i namještenika i službenoj iskaznici komunalnog redara i službenika za komunalne pristojbe Grada Dubrovnika KLASA:121-14/18-01/01 URBROJ:2117/01-01-18-01 od 14. lipnja 2018. godine i Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnik o službenoj i radnoj odjeći   službenika i namještenika i službenoj iskaznici komunalnog redara i službenika za komunalne pristojbe Grada Dubrovnika KLASA:121-14/18-01/01 URBROJ:2117/01-01-18-02 od 09. ožujka 2019. godine.

Članak 24.

 

Ovaj Pravilnik objaviti će se u „Službenom glasniku Grada Dubrovnika“ i stupa na snagu osmog dana od dana objave.

 

KLASA:121-14/25-01/01

URBROJ:2117-1-01-25-01

Dubrovnik, 08. siječnja 2025.

 

Gradonačelnik:

Mato Franković, v. r.

-----------------------------