SLUŽBENI GLASNIK BROJ 27, 30. listopada 2024.Objavljeno: 31.10.24.
377. Odluka o izvršavanju Proračuna Grada Dubrovnika za 2025. godinu
O D L U K U
O IZVRŠAVANJU PRORAČUNA
GRADA DUBROVNIKA ZA 2025. GODINU
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje struktura prihoda i primitaka, te rashoda i izdataka Proračuna Grada Dubrovnika za 2025. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih sredstva, te ovlasti Gradonačelnika u izvršavanju proračuna.
Članak 2.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena procjenom prihoda u Proračunu, dok se iznosi rashoda i izdataka utvrđeni u Proračunu smatraju maksimalno dopuštenim svotama.
Stvarni rashodi i izdaci Grada Dubrovnika uključujući rashode i izdatke proračunskih korisnika financiranih iz njihovih namjenskih prihoda i primitaka i vlastitih prihoda, za 2025. godinu ne smiju biti veći od 160.550.868 eura.
II. STRUKTURA PRORAČUNA
Članak 3.
Proračun se sastoji od slijedećih dijelova:
- Opći dio Proračuna
- Posebni dio Proračuna
- Obrazloženje proračuna
Opći dio Proračuna sadrži:
- sažetak Računa prihoda i rashoda i Računa financiranja.
- Račun prihoda i rashoda i Račun financiranja
Račun prihoda i rashoda sastoji se od prihoda i rashoda iskazanih prema ekonomskoj klasifikaciji, prihoda i rashoda iskazanih prema izvorima financiranja i rashoda iskazanih prema funkcijskoj klasifikaciji
U Računu financiranja iskazani su primici od financijske imovine i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova, prema ekonomskoj klasifikaciji i izvorima financiranja.
Ukupni prihodi i primici proračuna i ukupni rashodi i izdaci proračuna za 2025. godinu uravnoteženi su sa planiranim prijenosom viška prihoda iz prethodne godine u iznosu od 422.955 eura.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka korisnika proračuna iskazanih prema organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
Obrazloženje proračuna sastoji se od obrazloženja općeg dijela proračuna i obrazloženja posebnog dijela proračuna.
Obrazloženje općeg dijela sadrži obrazloženje prihoda i rashoda, primitaka i izdataka proračuna i prikaz viška odnosno manjka prihoda proračuna.
Obrazloženje posebnog dijela proračuna temelji se na obrazloženjima financijskih planova upravnih tijela Grada Dubrovnika i njihovih proračunskih korisnika, a sastoje se od obrazloženja programa koje se daje kroz obrazloženje aktivnosti i projekata zajedno sa ciljevima i pokazateljima uspješnosti iz akata strateškog planiranja.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 4.
Za planiranje i izvršavanje proračuna Gradonačelnik je odgovoran Gradskom vijeću, o čemu ga izvještava na način propisan Zakonom o proračunu.
Upravni odjel za proračun, financije i naplatu koordinira planiranje, izvršavanje i izvješćivanje o izvršavanju proračuna, te o tome izvještava nadležno izvršno tijelo iz stavka 1. ovog članka.
Odgovorna osoba proračunskog korisnika i korisnika proračuna, odgovorna je za zakonito i pravilno planiranje i izvršavanje proračuna, odnosno financijskog plana.
Sredstva iz Proračuna osiguravaju se korisnicima u njegovom Posebnom dijelu po utvrđenim programima i nositeljima na pojedinim stavkama.
Proračunska sredstva smiju se koristiti samo za namjene koje su određene Proračunom i do visine utvrđene u Posebnom dijelu.
Proračun se izvršava u skladu s raspoloživim sredstvima i dospjelim obvezama.
Ako aktivnosti i projekti za koje su sredstva osigurana u proračunu tekuće godine nisu izvršena do visine utvrđene proračunom, mogu se u toj visini izvršavati u slijedećoj godini, pod uvjetom da je isti aktivan u slijedećoj godini.
U proračunu za 2025. planiran je prijenos viška prihoda: proračunski prihodi (izvor 92 Višak/manjak prihoda) u iznosu 420.000 eura, vlastitih prihoda proračunskih korisnika ( izvor 99 Višak/manjak prihoda proračunskih korisnika) u iznosu od 69.255 eura.
U proračunu za 2025. godinu planira se i pokriće manjka prihoda, u iznosu 66.300 eura kod proračunskog korisnika „Agencije za poticanu stanogradnju Grada Dubrovnika“.
U posebnom dijelu proračuna iskazani su projekti na koje će se utrošiti planirani višak prihoda.
Članak 5.
Grad Dubrovnik ima 28 proračunskih korisnika i to:
1. JVP Dubrovački vatrogasci
2. Javna ustanova „Sklonište za nezbrinute životinje Dubrovnik“
3. Dječji vrtići Dubrovnik
4. Dječji vrtić Pčelica
5. Javna ustanova športski objekti Dubrovnik
6. Osnovna škola Marina Getaldića
7. Osnovna škola Marina Držića
8. Osnovna škola Lapad
9. Osnovna škola Ivana Gundulića
10. Osnovna škola Mokošica
11. Osnovna škola Antuna Masle
12. Osnovna škola Montovjerna
13. Dom za starije Ragusa
14. Prirodoslovni muzej Dubrovnik
15. Dubrovačke knjižnice
16. Javna ustanova u kulturi Dubrovačke ljetne igre
17. Dubrovački muzeji
18. Dubrovački simfonijski orkestar
19. Kazalište Marina Držića
20. Ustanova Kinematografi Dubrovnik
21. Folklorni ansambl Linđo
22. Umjetnička galerija Dubrovnik
23. Dom Marina Držića Dubrovnik
24. Muzej Domovinskog rata
25. Zavod za obnovu Dubrovnika
26. Agencija za društveno poticanu stanogradnju Grada Dubrovnika
27. Vijeće bošnjačke nacionalne manjine
28. Vijeće srpske nacionalne manjine
Članak 6.
Proračunski korisnici raspolažu sredstvima Proračuna u skladu sa svojim financijskim planovima, koji su sastavni dio ovog Proračuna, odnosno njegovog Posebnog dijela, a što je dužan pratiti nadležni upravni odjel.
Temeljem članka 50. stavka 2. Zakona o proračunu, u pripremi je donošenje Odluke o uvođenju Riznice Grada Dubrovnika, koja će biti u primjeni od 01.01.2025. godine.
U roku od 30 dana nakon stupanja na snagu Odluke o uvođenju Riznice Grada Dubrovnika, Upravni odjel za proračun, financije i naplatu izradit će upute za proračunske korisnike o procesima po fazama provođenja Odluke.
Članak 7.
Ako tijekom godine dođe do neusklađenosti planiranih prihoda – primitaka i rashoda – izdataka Proračuna, Gradonačelnik će predložiti Gradskom vijeću Grada Dubrovnika donošenje izmjena i dopuna Proračuna tekuće godine.
Gradonačelnik uz suglasnost pročelnika Upravnog odjela za proračun, financije i naplatu može odobriti preraspodjelu sredstava na stavkama rashoda i izdataka, i to najviše do pet posto na stavci razine skupine ekonomske klasifikacije, koju donosi Gradsko vijeće koja se umanjuje i to unutar izvora financiranja.
Proračunska sredstva ne mogu se preraspodijeliti između Računa prihoda i rashoda i Računa financiranja.
O izvršenim preraspodjelama iz prethodnog stavka Gradonačelnik izvještava Gradsko vijeće u polugodišnjem i godišnjem izvještaju o izvršenju proračuna.
Članak 8.
Naredbodavac za izvršavanje Proračuna u cijelosti je Gradonačelnik.
Za izvršavanje Proračuna u smislu zakonitog, namjenskog i svrhovitog korištenja
sredstava, također u cijelosti je odgovoran Gradonačelnik.
Pročelnici upravnih odjela odgovorni su za zakonito, namjensko i svrhovito korištenje sredstava dijela proračuna iz svoje nadležnosti.
Čelnici proračunskih korisnika kao i svih drugih korisnika proračunskih sredstava, odgovorni su za zakonito, namjensko i svrhovito korištenje sredstava dobivenih iz Proračuna.
Rashodi i izdaci koji nisu predviđeni Proračunom izvršavat će se temeljem zaključka Gradonačelnika na teret proračunske zalihe.
Članak 9.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno, na temelju odobrenja Gradonačelnika i suglasnosti pročelnika Upravnog odjela za proračun, financije i naplatu.
Iznimno, pročelnik upravnog odjela može odobriti plaćanje predujma bez odobrenja iz stavka 1. ovog članka do iznosa od 10.000 eura, te za obveze preuzete po ugovorima za projekte koji se sufinanciraju iz sredstava Europske unije.
Članak 10.
Obveze po ugovorima koji zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama, neovisno o izvoru financiranja, proračunski korisnici mogu preuzeti u skladu sa odredbama članka 48. Zakonom o proračunu, samo na temelju odluke Gradonačelnika, na koju je prethodno dobivena suglasnost Upravnog odjela za proračun, financije i naplatu.
Zahtjev za suglasnost iz stavka 1. ovog članka proračunski korisnici podnose putem nadležnog upravnog odjela Upravnom odjelu za proračun, financije i naplatu, koji po davanju suglasnosti prosljeđuje Gradonačelniku na donošenje odluke.
Plaćanja koja proizlaze iz preuzetih obveza iz stavka 1. ovog članka, moraju se kao obveza uključiti u financijski plan u godini u kojoj obveza dospijeva.
Odredbe ovog članka ne odnose se na sklapanje ugovora kojima se preuzimaju obveze za rashode za redovno poslovanje proračunskog korisnika koji nastaju kontinuirano i za koje su sredstva planirana u financijskom planu i projekcijama te na ugovore o zaduživanju proračunskih korisnika sukladno članku 19. Odluke.
Pod rashodima za redovno poslovanje iz stavka 4. ovog članka podrazumijevaju se troškovi komunalnih usluga (opskrba vodom, odvoz smeća i sl.) i drugi režijski troškovi (troškovi opskrbe strujom, plinom, troškovi usluge telefona, pošte, interneta i sl.), troškovi redovnog održavanja postojećih informacijskih sustava, obnavljanja postojećih licenci, redovne nabave uredskog materijala i slični rashodi koji se ponavljaju iz godine u godinu, neovisno o tome je li razdoblje trajanja ugovora isto kao i proračunska godina.
Članak 11.
Visina sredstava proračunske zalihe iznosi 39.817 eura.
Sredstva proračunske zalihe koriste se za financiranje rashoda nastalih pri otklanjanju posljedica elementarnih nepogoda, epidemija, ekoloških i ostalih nepredvidivih nesreća odnosno izvanrednih događaja tijekom godine.
U rješenju o odobrenju sredstava na teret proračunske zalihe utvrđuje se namjena, način, dinamika isplate i rokovi utroška sredstava, kao i obveza o izvještaju utroška sredstava sukladno članku 67. Zakona o proračunu.
Gradonačelnik je obvezan tromjesečno izvijestiti Gradsko vijeće Grada Dubrovnika o korištenju sredstava proračunske zalihe.
Članak 12.
Osnovica za izračun plaće službenika, namještenika i dužnosnika Grada Dubrovnika i plaće službenika i namještenika korisnika utvrđuje se sukladno Zakonu o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“ broj 28/10 i 10/23.) i Uredbe o klasifikaciji radnih mjesta u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi («Narodne novine» 74/10., 125/14. I 48/23).
Članak 13.
Izvještaji o izvršenju Proračuna podnosit će se Gradskom vijeću u skladu s odredbama Zakona o proračunu, za razdoblje siječanj – lipanj i siječanj – prosinac.
Članak 14.
Obvezuju se upravni odjeli koji u svojoj nadležnosti imaju obvezu naplate prihoda Proračuna Grada Dubrovnika, da za sve nepravodobno naplaćene prihode obračunaju i naplate zakonom propisane kamate.
Iznimno, moguća oslobađanja od dijela dugovanja, nastalog temeljem stvorenih obveza,
provodit će se na način i pod uvjetima utvrđenim propisima koji reguliraju te obveze.
UPRAVLJANJE GRADSKOM IMOVINOM I DUGOVIMA
Članak 15.
Grad Dubrovnik može stjecati udjele u kapitalu trgovačkih društava bez naknade i iz sredstava Proračuna.
Kada se sredstva Proračuna koriste za sanaciju, dokapitalizaciju ili kao udio u sredstvima pravne osobe, Grad Dubrovnik postaje suvlasnik imovine u tim pravnim osobama razmjerno uloženim sredstvima.
Udjele u kapitalu trgovačkog društva Grad može stjecati prijebojem potraživanja s osnove danih zajmova i plaćenih jamstava, ulaganjem pokretnina i nekretnina i zamjenom dionica i udjela.
Odluku o stjecanju udjela Grada Dubrovnika u kapitalu trgovačkog društva iz stavka 2. i 3. ovog članka donosi Gradsko vijeće na prijedlog Gradonačelnika.
Članak 16.
Grad Dubrovnik se može kratkoročno zadužiti isključivo za premošćivanje jaza nastalog zbog različite dinamike priljeva sredstava i dospijeća obveza, i to najduže do 12 mjeseci bez mogućnosti daljnjeg reprogramiranja ili zatvaranja postojećih obveza po kratkoročnim kreditima ili zajmovima uzimanjem novih kratkoročnih kredita ili zajmova.
Odluku o kratkoročnom zaduživanju iz stavka 1. ovog članka do iznosa od 5.000.000 eura donosi gradonačelnik.
Članak 17.
Izdaci za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova, iskazani u Računu financiranja u iznosu od 4.308.631 eura, sa pripadajućim kamatama imaju u izvršavanju Proračuna prednost pred svim ostalim izdacima i rashodima.
Članak 18.
Očekivani iznos nedospjelog duga Grada Dubrovnika, po osnovi glavnice dugoročnih kredita za investicije, na kraju 2025. godine je 22.250.624 eura, a sukladno planiranim rokovima iskorištenja odnosno otplate predmetnih kredita.
Očekivani iznos duga temeljem dodijeljenih beskamatnih zajmova iz Državnog proračuna, na osnovu oslobođenja, odgode ili odobrene obročne otplate poreza i prirezu porezu na dohodak, i na osnovu pada prihoda tijekom 2020. i 2021. godine je 10.068.220.
Članak 19.
Grad se može dugoročno zaduživati sukladno odredbama članka 120. do članka 125. Zakona o proračuna odnosno sukladno Pravilnika o postupku dugoročnog zaduživanja te davanja jamstva i suglasnosti jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ( NN 67/22).
Ukupna godišnja obveza Grada Dubrovnika u 2024., sukladno stavku 1. ovog članka može iznositi najviše do 20% ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u kojoj se zadužuje.
U iznos ukupne godišnje obveze iz stavka 2. ovog članka uključen je iznos prosječnoga godišnjeg anuiteta po kreditima, zajmovima, obveze po osnovi izdanih vrijednosnih papira i danih jamstava i suglasnosti iz članka 127. stavka 1. Zakona o proračunu te dospjele obveze iskazane u zadnjem raspoloživom financijskom izvještaju.
Grad Dubrovnik planira se zaduživati u proračunskoj 2025. godini, za kapitalne projekte sufinancirane sredstvima iz Europskih fondova, i to 10.956.000 eura za predfinanciranje i 9.300.000 eura za sufinanciranje vlastitog udjela.
Dugoročno zaduživanje proračunskih i izvanproračunskih korisnika i drugih pravnih osoba u većinskom vlasništvu ili suvlasništvu Grada regulirano je odredbama članka 127. i članka 128. Zakona o proračuna odnosno Pravilnika iz stavka 1. ovog članka.
Davanje jamstva za dugoročno zaduživanje regularno je je odredbama članka 129. i članka 130. Zakona o proračuna odnosno Pravilnika iz stavka 1. ovog članka.
Grad Dubrovnik ne planira izdavati jamstva u proračunskoj 2025. godini.
Jamstvena zaliha za prethodno izdana jamstva Grada Dubrovnika, u 2025. iznosi 26.545 eura.
V. UNUTARNJA REVIZIJA
Članak 20.
Služba za unutarnju reviziju neovisno i objektivno utvrđuje ostvarivanje cjelovitih zadaća i funkcija Grada Dubrovnika, njegovih proračunskih korisnika, ustanova kojima je Grad osnivač, komunalnih i ostalih trgovačkih društava u kojima je Grad većinski vlasnik.
VI. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 21.
Na sve što nije obuhvaćeno odredbama ove Odluke, primjenjivat će se odredbe Zakona o proračunu, odnosno temeljem njega donesenih pravilnika i uredbi.
Ova Odluka objavit će se u "Službenom glasniku Grada Dubrovnika", i stupa na snagu 1. siječnja 2025. godine.
KLASA: 400-06/24-02/01
URBROJ: 2117-1-09-24-15
Dubrovnik, 29. listopada 2024.
Predsjednik Gradskog vijeća
mr. sc. Marko Potrebica, v. r.
----------------------------------------