Službeni glasnik broj 14 - 30. lipnja 2017.Objavljeno: 07.07.17.
53. Odluka o kriterijima i mjerilima za financiranje materijalnih i financijskih rashoda te rashoda za tekuće i investicijsko održavanje osnovnih škola na području Grada Dubrovnika u 2017
Na temelju točke V. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2017. godini („Narodne novine“, broj 14/17) i članka 32. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 4/09, 6/10, 3/11, 14/12, 5/13, 6/13 – pročišćeni tekst i 9/15), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 2. sjednici, održanoj 30. lipnja 2017., donijelo je
O D L U K U
o kriterijima i mjerilima za financiranje materijalnih i financijskih rashoda
te rashoda za tekuće investicijsko održavanje osnovnih škola
na području Grada Dubrovnika u 2017. godini
OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom odlukom utvrđuje se iznos sredstava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda te rashoda za tekuće i investicijsko održavanje osnovnih škola na području Grada Dubrovnika nužnih za realizaciju nastavnog plana i programa te kriteriji i mjerila za njihovu raspodjelu po pojedinoj osnovnoj školi.
Članak 2.
U proračunu Grada Dubrovnika koji je preuzeo financiranje dijela javnih potreba u osnovnom školstvu osiguravaju se sredstva za:
― materijalne i financijske rashode osnovnih škola,
― rashode za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja osnovnih škola,
― rashode za izgradnju, dogradnju i rekonstrukciju školskog prostora te opremanje školskih ustanova prema standardima i normativima koje propisuje ministar, a u skladu s državnim pedagoškim standardom,
― prijevoz učenika osnovnih škola,
― rashode za projekte širih javnih potreba kao što su produženi boravak, stručno-razvojne službe, asistent u nastavi, sufinanciranje školskog športa te ostali projekti u osnovnom školstvu.
Članak 3.
Materijalne i financijske rashode te rashode za tekuće i investicijsko održavanje za decentralizirane funkcije osnovnog školstva, koji su predmet ove odluke, utvrđuje Vlada Republike Hrvatske Odlukom o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva.
Sukladno citiranoj odluci Vlade Republike Hrvatske ukupna godišnja sredstava za materijalne i financijske rashode te rashode za tekuće i investicijsko održavanje osnovnih škola, kojima je osnivač Grad Dubrovnik, za 2017. godinu iznose 5.741.156,00 kuna.
PLANIRANJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA TE RASHODA ZA TEKUĆE I INVESTICIJSKO ODRŽAVANJE
Članak 4.
Školama na području Grada Dubrovnika priznaju se materijalni i financijski troškovi i troškovi održavanja školskih prostora koji osiguravaju minimalni financijski standard osnovnih škola. Obračun ovih prava obavlja se prema kriterijima i mjerilima iz ove odluke za sljedeće vrste rashoda:
― Opći rashodi škole
― Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje
― Posebni rashodi škole.
VRSTE RASHODA, KRITERIJI I MJERILA
Članak 5.
A. Opći rashodi škole
Opći rashodi škole obuhvaćaju sljedeće vrste:
― uredski materijal, materijal za nastavu i pedagošku dokumentaciju,
― komunalne usluge i naknade,
― usluge telefona (telefonski i telefaks troškovi, te poštarina),
― pedagoška i druga obvezatna periodika, časopisi prema uputi Ministarstva prosvjete i športa,
― zakupnine prostora i opreme za realizaciju nastave,
― nabava pribora za izvođenje nastavnih planova i programa, nabava sitnog inventara i sredstava zaštite na radu,
― materijal za čišćenje,
― odvoz smeća,
― potrošak vode i propisane vodne naknade,
― materijal i usluge za tekuće održavanje zgrada, sredstava rada i opreme,
― sredstva za zaštitu na radu,
― seminari, stručna literatura i časopisi,
― bankarske usluge i zatezne kamate,
― intelektualne usluge, usluge studentskih servisa,
― reprezentacija,
― dnevnice i troškovi putovanja na službenom putu,
― stručno usavršavanje prema programu Ministarstva prosvjete i športa,
― povećani troškovi za korištenje računalne opreme, i to:
održavanje software-a, popravak računala, potrošni materijal i sl.,
― nužne staklarske usluge,
― korištenje vlastitog prijevoznog sredstva (registracija, servisi, gorivo i dr.),
― ostali tekući troškovi koji su nužni za ostvarivanje nastavnog plana i programa škole,
― osiguranje imovine
― otklanjanje nedostataka utvrđenih po ovlaštenim pravnim osobama i upravnim tijelima (inspekcijski nalazi), kao i troškovi za redovite propisane kontrole instalacija i postrojenja čije neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i škole,
― zdravstveni pregledi zaposlenika škole.
B. Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje
Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje obuhvaćaju sljedeće vrste troškova:
― Troškove tekućeg i investicijskog održavanja prostrojenja i opreme
― Troškove tekućeg i investicijskog održavanja građevinskih objekata
Kriteriji i mjerila za financiranje općih rashoda škola i rashoda za tekuće i investicijsko održavanje su: broj učenika, broj razrednih odjela, broj područnih škola, broj školskih zgrada, kvadratura školskog prostora i smjenski rad, a mjerila su godišnje cijene određene prema sljedećim elementima, i to:
― po učeniku 750,00 kuna godišnje,
― po razrednom odjelu 5.000,00 kuna godišnje,
― po područnoj školi 12.000,00 kuna godišnje,
― po školskoj zgradi 6.000,00 kuna godišnje,
― po kvadratnom metru školskog prostora 36,00 kuna godišnje
― po kriteriju smjenskog rada 20.000,00 kuna godišnje.
C. Posebni rashodi škole
Pod posebnim rashodima škole smatraju se sljedeće vrste troškova:
― prijevoz učenika sukladno članku 69. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi.
Troškovi prijevoza učenika temelje se na stvarnom trošku prijevoza učenika za koje je u proračunu Grada Dubrovnika za 2017. godinu osigurano 1.163.400,00 kuna.
Članak 6.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenom glasniku Grada Dubrovnika“.
KLASA: 602-01/17-02/07
URBROJ: 2117/01-09-17-3
Dubrovnik, 30. lipnja 2017.
Predsjednik Gradskog vijeća:
mr. sc. Marko Potrebica, v. r.
------------------------------------