Službeni glasnik

Službeni glasnik

SLUŽBENI GLASNIK BROJ 4, 20. ožujka 2024.Objavljeno: 20.03.24.

55. Zaključak o donošenju Godišnjeg plana upravljanja imovinom Grada Dubrovnika za 2024. godinu

Na temelju članka 48. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19 i 144/20), članka 53., 54. i 55. Zakona o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 155/23) i članka 39. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 2/21), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 30. sjednici, održanoj 19. ožujka 2024., donijelo je

 

 

Z A K LJ U Č A K

 

  1. Donosi se Godišnji plan upravljanja imovinom Grada Dubrovnika za 2024. godinu.

 

  1. Godišnji plan upravljanja imovinom Grada Dubrovnika za 2024. iz točke 1.ovog Zaključka prilaže se i čini sastavni dio ovog Zaključka.

 

  1. Godišnji plan upravljanja imovinom Grada Dubrovnika za 2024. godinu donosi se za razdoblje od godinu dana.

 

  1. Gradonačelnik Grada Dubrovnika obvezan je do 30. rujna 2025. godine dostaviti Gradskom vijeću na usvajanje Izvješće o provedbi Godišnjeg plana upravljanja imovinom Grada Dubrovnika za 2024. godinu.

 

  1. Godišnji plan upravljanja imovinom Grada Dubrovnika za 2024. godinu će se objaviti na službenoj internetskoj stranici Grada Dubrovnika i u Službenom glasniku Grada Dubrovnika .

 

O b r a z l o ž e nj e

                         

Člankom 53. i 54. Zakona o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske (NN, br. 155/2023) propisana je obveza donošenja strategije upravljanja i raspolaganja državnom imovinom, kao i obveza donošenja godišnjih planova upravljanja i raspolaganja državnom imovinom.

 

Člankom 35. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima („Narodne novine“, broj: 91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 73/00, 129/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08, 38/09, 153/09, 143/12, 152/14, 81/15 i 94/17) propisano je da ovlasti za raspolaganje, upravljanje i korištenje stvarima u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave imaju tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave određena propisom o ustrojstvu lokalne i područne (regionalne) samouprave, osim ako posebnim zakonom nije drukčije određeno. Na pravo vlasništva jedinica lokalne samouprave i jedinica područne (regionalne) samouprave na odgovarajući način se primjenjuju pravila o vlasništvu Republike Hrvatske, ako nije što drugo određeno zakonom, niti proizlazi iz naravi tih osoba.

 

Godišnjim planom se prikazuje sveobuhvatno upravljanje nekretninama u vlasništvu Grada Dubrovnika, odnosno njime se uređuje postojeći sustav upravljanja nekretninama, a temeljem kojega će se istima upravljati u 2024.godini.

 

Predloženim Godišnjim planom upravljanja imovinom Grada Dubrovnika za 2024. godinu definirane su mjere i aktivnosti provođenjem kojih će se osigurati pretpostavke za implementaciju posebnih ciljeva koji se vezuju na strateške ciljeve vezane uz upravljanje imovinom u vlasništvu Grada Dubrovnika.

 

Budući da Strategija upravljanja imovinom Grada Dubrovnika za razdoblje od 2023. do 2029. godine obuhvaća dugoročne ciljeve i smjernice upravljanja gradskom imovinom, potrebno je donijeti Godišnji plan upravljanja imovinom Grada Dubrovnika. S tim u vezi ističe se kako godišnjim planom upravljanja nisu obuhvaćeni redovni poslovi poput primjerice priprema dokumentacije, provođenje uknjižbi, vođenje upravnih postupaka i sporova, održavanje nekretnina i slično) i koji se obavljaju u kontinuitetu sukladno zakonskim i podzakonskim propisima, kao i općim aktima Grada Dubrovnika, radi realizacije projekata od interesa za Grad, sukladno osiguranim sredstvima u Proračunu Grada Dubrovnika za 2024. godinu.

 

Ključne smjernice za izradu godišnjeg plana upravljanja imovinom bile su:

-        ispunjenje preporuka od strane Državnog ureda za reviziju

-        početak implementacije Strategije upravljanja imovinom Grada Dubrovnika s realno mogućim ostvarenjem ciljeva

-        nastavak započetih procesa kvalitetnijeg i sveobuhvatnijeg evidentiranja imovine Grada Dubrovnika, posebno komunalne infrastrukture.

 

Godišnji plan upravljanja imovinom Grada Dubrovnika za 2024. godinu donosi se za razdoblje od godinu dana. Na temelju članka 55. Zakona o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske gradonačelnik Grada Dubrovnika obvezan je najkasnije do 30. rujna tekuće godine dostaviti Gradskom vijeću na donošenje Izvješće o provedbi Godišnjeg plana upravljanja imovinom Grada Dubrovnika za prethodnu godinu.

 

Godišnji plan upravljanja imovinom Grada Dubrovnika za 2024. je bio upućen na javno savjetovanje koje je trajalo od 9. veljače 2024. do 24. veljače 2024. (do 12 sati), a do kada svi zainteresirani mogu dati svoje prijedloge i sugestije na tekst Godišnjeg plana na e-mail adresu: gospodarenjeimovinom@dubrovnik.hr, s naznakom ''Javno savjetovanje – Godišnji plan upravljanja imovinom Grada Dubrovnika za 2024.''.

 

Grad Dubrovnik  na predloženi Godišnji plan nije zaprimio prijedloge i mišljenja od zainteresiranih osoba, te je o istome izrađeno Izvješće o provedenom savjetovanju sa zainteresiranom javnošću, koje je objavljeno na službenoj web stranici Grada Dubrovnika dana 28.veljače 2024., te je time završen proces savjetovanja s zainteresiranom javnošću o Prijedlogu Godišnjeg plana upravljanja imovinom Grada Dubrovnika za 2024.

 

Na temelju članka 19. i 21. Zakona o Državnom uredu za reviziju („Narodne novine“, br. 25/19) obavljena je revizija učinkovitosti upravljanja i korištenja skloništa za građane na području Grada Dubrovnika. Postupci revizije provedeni su od 21.kolovoza 2023. do 29.veljače 2024., te je o istom izrađen Nacrt izvješća o obavljenoj reviziji učinkovitosti: Upravljanje i korištenje skloništa za građane na području Grada Dubrovnika KLASA: 041-01/23-10/20 URBROJ: 613-21-24-7 od 29.veljače 2024. Navedeni nacrt izvješća, između ostalog; sadrži preporuku kojim se predlaže: 1.općim aktom urediti upravljanje i korištenje javnih skloništa, kao jednog od pojavnih oblika imovine, na način da utvrdi namjenu odnosno djelatnosti koje se mogu obavljati u javnim skloništima u mirnodopskim uvjetima te način i uvjete korištenja i održavanja javnih skloništa; 2. godišnjim planom upravljanja imovinom obuhvatiti upravljanje skloništima te sastavljati izvješća o izvršenju godišnjih planova upravljanja nekretninama, koja bi , između ostalog, sadržavala i podatke o upravljanju i korištenju javnih skloništa. S obzirom na navedene preporuke u predmetnom izvješću o obavljenoj reviziji Godišnji plan upravljanja imovinom Grada Dubrovnika za 2024. je dopunjen nakon provedenog javnog savjetovanja na način da se istim obuhvatilo upravljanje i korištenje javnim skloništima.

 

Slijedom navedenog, na temelju članaka 48. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“ broj: 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20), članak 48. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“ broj: 2/21) riješeno se kao uvodno.

 

KLASA: 940-01/22-01/149

URBROJ: 2117/01-09-24-43

Dubrovnik, 19. ožujka 2024.

 

Predsjednik Gradskog vijeća

mr. sc. Marko Potrebica, v. r.

----------------------------------------

 

GODIŠNJI PLAN UPRAVLJANJA IMOVINOM GRADA DUBROVNIKA ZA 2024.

 

 

 

UVOD

 

Člankom 35. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima (NN 91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 73/00, 129/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08, 38/09, 153/09, 143/12, 152/14, 81/15 i 94/17) propisano je da ovlasti za raspolaganje, upravljanje i korištenje stvarima u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave imaju tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave određena propisom o ustrojstvu lokalne i područne (regionalne) samouprave, osim ako posebnim zakonom nije drukčije određeno. Na pravo vlasništva jedinica lokalne samouprave i jedinica područne (regionalne) samouprave na odgovarajući način se primjenjuju pravila o vlasništvu Republike Hrvatske, ako nije što drugo određeno zakonom, niti proizlazi iz naravi tih osoba.

 

Člankom 53. i 54. Zakona o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske (NN, br. 155/2023) propisana je obveza donošenja strategije upravljanja i raspolaganja državnom imovinom, kao i obveza donošenja godišnjih planova upravljanja i raspolaganja državnom imovinom.

 

Ključni i međusobno povezani dokumenti upravljanja imovinom u vlasništvu Grada Dubrovnika su Strategija upravljanja imovinom Grada Dubrovnika za razdoblje od 2023.-2029., Godišnji plan upravljanja imovinom u vlasništvu Grada Dubrovnika i Izvješće o provedbi Godišnjeg plana upravljanja imovinom u vlasništvu Grada Dubrovnika.

 

Godišnjim planom se prikazuje sveobuhvatno upravljanje nekretninama u vlasništvu Grada Dubrovnika, odnosno njime se uređuje postojeći sustav upravljanja nekretninama, a temeljem kojega će se istima upravljati u 2024.godini.

 

Strategija upravljanja imovinom Grada Dubrovnika, za razdoblje od 2023.-2029., donesena u lipnju 2023. godine (u daljnjem tekstu: Strategija) se odnosi na razdoblje od sedam godina i spada u srednjoročne dokumente koji sadrži ciljeve, mjere, vizije i smjernice za osiguranje učinkovitog, djelotvornog i transparentnog upravljanja imovinom Grada Dubrovnika.

 

Vizija Strategije  je očuvanje vrijednosti i optimalno upravljanje sveukupnom imovinom u vlasništvu Grada Dubrovnika, kako bi se njezinim stavljanjem u potpunu funkciju postiglo da imovina pridonosi općem dobru na razini gospodarstva, infrastrukture i strateškog razvoja lokalne zajednice.

Misija Strategije je zakonito, učinkovito, transparentno i održivo upravljanje imovinom Grada Dubrovnika i učinkovito izvršavanje naloga i preporuka nadležnih nadzornih tijela te poštivanje zakonskih obveza u različitim područjima rada u odnosu na gradsku imovinu.

 

Strategijom upravljanja imovinom Grada Dubrovnika predviđeno je 5 (pet) strateških ciljeva te  24 (dvadesetičetiri) posebna cilja koji se nadovezuju na strateške ciljeve vezane za upravljanje imovinom Grada Dubrovnika.

 

Odlukom o gospodarenju nekretninama u vlasništvu Grada Dubrovnika ("Službeni glasnik Grada Dubrovnika" br. 6/22) uređeni su način, uvjeti i postupak upravljanja, stjecanja i raspolaganja nekretninama u vlasništvu Grada Dubrovnika.

 

„Raspolaganje“ nekretninama u vlasništvu Grada podrazumijeva sklapanje pravnih poslova čija je posljedica otuđenje, opterećenje, odricanje od prava ili ograničenje prava vlasništva Grada u korist druge pravne ili fizičke osobe, kao što su: prodaja, osnivanje prava građenja, razvrgnuće suvlasničke zajednice, zamjena, osnivanje prava zaloga na nekretninama, osnivanje prava služnosti na nekretninama u vlasništvu Grada, dodjela nekretnina na uporabu, davanje nekretnina na korištenje i upravljanje, davanje nekretnina u najam, davanje nekretnina u zakup.

 

„Upravljanje“ nekretninama u vlasništvu Grada podrazumijeva izvršavanje svih vlasničkih ovlasti i preuzimanje svih vlasničkih obveza, poduzimanje svih radnji radi uređenja pravnih odnosa, utvrđivanje ili promjena namjene nekretnina te sklapanje drugih pravnih poslova čija je posljedica ograničenje prava vlasništva Grada u korist druge pravne ili fizičke osobe, a što nije obuhvaćeno odredbama o raspolaganju.

 

 „Stjecanje“ podrazumijeva stjecanje vlasništva nekretnina i drugih prava na nekretninama u vlasništvu trećih osoba za korist Grada.

 

Nekretnine u vlasništvu Grada tijela nadležna za njihovo raspolaganje mogu otuđiti ili njima na drugi način raspolagati samo na osnovi javnog natječaja i uz naknadu utvrđenu po tržišnoj cijeni, ako zakonom, posebnim propisima ili ovom Odlukom nije drukčije određeno. Nekretnine u vlasništvu Grada Dubrovnika prodaju se temeljem javnog natječaja ili neposrednom pogodbom.

 

 

KRITERIJI ODABIRA AKTIVNOSTI ZA GODIŠNJE PLANOVE

 

Odabir aktivnosti koje će se poduzimati u okviru godišnjih planova ovisi o:

-        zakonskim obvezama Grada Dubrovnika,

-        odlukama Gradskog vijeća Grada Dubrovnika,

-        prioritetima za poduzimanje mjera i aktivnosti u pojedinim područjima strateških i posebnih ciljeva,

-        mogućnostima gradskih upravnih tijela za poduzimanje mjera i aktivnosti.

 

 

ODABIR MJERA I AKTIVNOSTI ZA REALIZACIJU U 2024. GODINI

U Godišnjem planu upravljanja imovinom Grada Dubrovnika za 2024. godinu odabrane su mjere i aktivnosti provođenjem kojih će se osigurati pretpostavke za implementaciju posebnih ciljeva koji se vezuju na strateške ciljeve vezane uz upravljanje imovinom u vlasništvu Grada Dubrovnika.

Budući da Strategija upravljanja imovinom Grada Dubrovnika za razdoblje od 2023. do 2029. godine obuhvaća dugoročne ciljeve i smjernice upravljanja gradskom imovinom, potrebno je donijeti Godišnji plan upravljanja imovinom Grada Dubrovnika. S tim u vezi ističe se kako godišnjim planom upravljanja nisu obuhvaćeni redovni poslovi poput primjerice priprema dokumentacije, provođenje uknjižbi, vođenje upravnih postupaka i sporova, održavanje nekretnina i slično) i koji se obavljaju u kontinuitetu sukladno zakonskim i podzakonskim propisima, kao i općim aktima Grada Dubrovnika, radi realizacije projekata od interesa za Grad, sukladno osiguranim sredstvima u Proračunu Grada Dubrovnika za 2024. godinu.

 

Ključne smjernice za izradu godišnjeg plana upravljanja imovinom bile su:

-        ispunjenje preporuka od strane Državnog ureda za reviziju;

-        početak implementacije Strategije upravljanja imovinom Grada Dubrovnika s realno mogućim ostvarenjem ciljeva;

-        nastavak započetih procesa kvalitetnijeg i sveobuhvatnijeg evidentiranja imovine Grada Dubrovnika, posebno komunalne infrastrukture.

 

Do implementacije PRLS metodologije upravljanja imovinom Grada Dubrovnika, a koje aktivnosti su predviđene ovim Godišnjim planom, redovni poslovi upravljanja imovinom Grada Dubrovnika (poput primjerice kupoprodaje nekretnina, vođenje sporova, postupci uknjižbe nekretnina i sl.) obavljat će se u kontinuitetu sukladno zakonskim propisima kao i do sada.

 

Grad Dubrovnik u Proračunu za 2024. planira prihode od nekretnina u iznosu od 6.961.446,00 eura. Stoga, ključni kriteriji kod odabira nekretnina za prodaju u 2024. su: započeti postupci prodaje nekretnina za koju je već pripremljena dokumentacija, iskazani interes kupaca za pojedine nekretnine, ostali kriteriji: nekretnine koje su legalizirane i za koje je ishođeno pravomoćno rješenje o utvrđenju građevinske čestice, nekretnine u suvlasništvu, nekretnine za koje je utvrđen interes RH.

 

Uređenje građevinskog zemljišta obveza je Grada i javnopravnih tijela koja prema posebnim propisima grade i/ili upravljaju infrastrukturom. Grad uređuje građevinsko zemljište sukladno Programu gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture na području Grada Dubrovnika koji se donosi svake godine uz  Proračun.

 

Evidencija zemljišta aktivno se vodi u Excel datotekama prema katastarskim općinama. Excel datoteke međusobno su definirane s identičnom internom strukturom podataka. Podaci su grupirani prema: zemljišnoknjižnim, katastarskim i prostornoplanskim podacima, a sastoje se od zemljišnoknjižnih podataka o čestici i zemljišnoknjižnom ulošku, titularu vlasništva, površini, kulturi, teretima, sudskim sporovima i zabilježbama, temeljima stjecanja te ostaloj dokumentaciji. Ujedno, evidencija sadrži katastarske podatke, kao što su broj katastarske čestice, posjedovni list, površinu, nositelje prava, udjele te broj detaljnog lista katastarskog plana i adresu odnosno način uporabe katastarske čestice. Prostorno-planski podaci sastoje se od namjene površine čestice, važećeg izvornika prostorno-planske dokumentacije te oznake nalazi li se čestica unutar građevinskog odnosno izvan građevinskog područja te unutar ili izvan naselja. Evidencija je proširena na dodatne podatke o tome je li čestica trajno povezana s drugim pojavnim oblikom nekretnine, kao što su stan, poslovni prostor, komunalna infrastruktura i nerazvrstana cesta te s osnovnim podacima opisuje korisnike, pravnu osnovu korištenja i vrijednost. Sve gore navedene podatke potrebno je implementirati u odgovarajući informacijski sustav, odnosno aplikaciju.

 

Sukladno Strategiji upravljanja imovinom Grada Dubrovnika, Grad Dubrovnik učinit će javno dostupnima svoj registar nekretnina po izradi aplikacije, a akti kojima se uređuje upravljanje i raspolaganja nekretninama Grad Dubrovnik objavljuje na svojoj službenoj web stranici.

 

Godišnjim planom se prikazuje sveobuhvatno upravljanje nekretninama u vlasništvu Grada Dubrovnika, odnosno njime se uređuje postojeći sustav upravljanja nekretninama, a temeljem kojega će se istima upravljati u 2024.godini.

 

OPĆI STRATEŠKI CILJEVI  I MJERE

 

Poglavljima godišnjih planova definiraju se kratkoročni ciljevi, pružaju izvedbene mjere, odnosno specificiraju se konkretne mjere i aktivnosti koje će se tijekom godine provoditi, a sve u svrhu učinkovitog upravljanja i raspolaganja imovinom Grada.

 

Strategijom upravljanja imovinom Grada Dubrovnika predviđeno je 5 (pet) strateških ciljeva i to: 1. Cjelovito i sveobuhvatno evidentiranje gradske nefinancijske imovine i uspostava jedinstvenog mjesta evidentiranja nekretnina, 2. Procjena vrijednosti imovine i povezivanje internih imovinskih evidencija putem inventarnog broja, 3. Menadžersko upravljanje imovinom, 4. Uređenje normativnog okvira i vlasničkopravnih odnosa i 5. Unaprjeđenje postupanja s gradskom imovinom koju koriste proračunski korisnici te s imovinom proračunskih korisnika.

 

U okviru strateškog cilja 1. Cjelovito i sveobuhvatno evidentiranje gradske nefinancijske imovine i uspostava jedinstvenog mjesta evidentiranja nekretnina definirani su posebni ciljevi cjelovito i sveobuhvatno evidentiranje imovine, klasificiranje pojavnih oblika imovine u službenim evidencijama po portfeljima, primjena koncepta funkcionalne klasifikacije nekretnina, uspostava aplikacijskog rješenja registra nekretnina, izrada pisane procedure o ovlastima i obvezama unošenja dokumentacije u registar nekretnina i implementacija klasifikacije nekretnina u registar nekretnina na način da omogući povezivanje službenih evidencija i zadovolji zakonske preduvjete za isporuku podataka u Središnji registar državne imovine. Svi navedeni ciljevi usmjereni su na poboljšanje slabosti u ovom segmentu upravljanja gradskom imovinom.

 

Strateškim ciljem 2. Procjena vrijednosti imovine i povezivanje internih imovinskih evidencija putem inventarnog broja definirani su posebni ciljevi osnivanje internog procjeniteljskog povjerenstva za knjigovodstveno usklađenje vrijednosti imovine i uspostava pravila (metode) procjene, planiranje dinamike izrade procjena kako bi se u razdoblju važenja strategije u cijelosti dovršile i uskladile procjene vrijednosti jedinica imovine, procjena jedinica imovine (po portfeljima), evidentiranje procijenjenih vrijednosti jedinica imovine u poslovnim knjigama (evidenciji dugotrajne imovine) i u aplikaciji registar nekretnina i usklađivanje podataka i povezivanje imovinskih evidencija putem inventarnog broja, a koji ciljevi su usmjereni na ispunjavanje naloga i preporuka Državnog ureda za reviziju.

 

Strateškim ciljem 3. Menadžersko upravljanje imovinom definirani su posebni ciljevi utvrđivanje i propisivanje nadležnosti različitih upravnih odjela u odnosu na raspolaganje nekretninama iste vrste u vlasništvu Grada Dubrovnika, analiza mogućnosti povećanja prihoda po portfeljima (stanova, poslovnih površina i zemljišta), povećanje financijskih učinaka i transparentnost rada gradske uprave, a koji ciljevi donose nov pristup poboljšanju upravljanja gradskom imovinom i istovremeno nude dodatan uvid građanima u način rada gradske uprave.

 

Strateškim ciljem 4. Uređenje normativnog okvira i vlasničkopravnih odnosa definirani su posebni ciljevi izrada godišnjih planova s ciljem rješavanja imovinskopravnih odnosa (uređivanja vlasništva) na nekretninama Grada Dubrovnika u zemljišnim knjigama, uspostava pravila i procedura za rješavanje imovinskopravnih predmeta, uspostava baze podataka vođenja sudskih i upravnih postupaka, unaprjeđenje sustava vođenja baza podataka o komunalnoj infrastrukturi, organizacija vođenja kapitalnih projekata i unaprjeđenje sustava unutarnjih kontrola, a koji ciljevi posebno ukazuju na realne poteškoće s kojima se službenici gradske uprave svakodnevno susreću u rješavanju imovinskopravnih odnosa i usmjereni su na rješavanje istih.

 

Strateškim ciljem 5. Unaprjeđenje postupanja s gradskom imovinom koju koriste proračunski korisnici te s imovinom proračunskih korisnika definirani su posebni ciljevi upoznavanje proračunskih korisnika sa Strategijom kroz radne sastanke i provedbene akte, izrada popisa imovine u vlasništvu proračunskih korisnika i reguliranje imovinskopravnih odnosa nekretnina u vlasništvu proračunskih korisnika s ciljem uspostave jedinstvenog mjesta upravljanja. Navedeni ciljevi usmjereni su i na učinkovito upravljanje imovinom proračunskih korisnika kojih je osnivač Grad Dubrovnik.

 

 

1.   CJELOVITO I SVEOBUHVATNO EVIDENTIRANJE GRADSKE NEFINANCIJSKE IMOVINE I USPOSTAVA JEDINSTVENOG MJESTA EVIDENTIRANJA NEKRETNINA

 

Posebni ciljevi:

-        cjelovito i sveobuhvatno evidentiranje imovine - Grad Dubrovnik ima ustrojenu evidenciju poslovnih prostora, stanova i zemljišta koja se kontinuirano ažurira, kako bi se ispunila obveza unošenja podataka o gradskoj imovini u Središnji registar državne imovine potrebno je da isti podaci budu strukturirani na jedinstven način u skladu s odredbama podzakonskih akata.

-        primjena koncepta funkcionalne klasifikacije nekretnina

 

Aktivnosti:

-        ažuriranje i dopuna evidencije komunalne infrastrukture na način da sadrži sve propisane podatke sukladno Zakonu o komunalnom gospodarstvu

-        izvršenje prilagodbe klasifikacije pojavnih oblika nekretnina u službenim evidencijama gradske imovine

-        izrada analize svih aplikacijskih rješenja i mogućnost njihovog povezivanja u Gradu Dubrovniku

-        osiguranje tehničkih pretpostavki za uvođenje aplikacijskog rješenja registra nekretnina

 

2.   PROCJENA VRIJEDNOSTI IMOVINE I POVEZIVANJE INTERNIH IMOVINSKIH EVIDENCIJA PUTEM INVENTARNOG BROJA

 

Posebni ciljevi:

-        Planiranje dinamike izrade procjena kako bi se u razdoblju važenja strategije u cijelosti dovršile i uskladile procjene vrijednosti jedinica imovine

 

Aktivnosti:

-        analiza i po potrebi revidiranje vrijednosti ranije procijenjenih jedinica imovine, a čije vrijednosti evidentno višestruko odstupaju od realnih

-        definiranje procedura za internu procjenu različitih pojavnih oblika imovine (stanova, poslovnih prostora, zemljišta, komunalne infrastrukture)

-        definiranje prioritetnih portfelja imovine za internu procjenu.

 

 3. MENADŽERSKO UPRAVLJANJE IMOVINOM

 

Posebni ciljevi:

-        analiza mogućnosti povećanja prihoda po portfeljima (stanova, poslovnih površina i zemljišta)

-        povećanje financijskih učinaka

-        transparentnost rada gradske uprave

 

Aktivnosti:

-        kontinuirane analize odabranih uzoraka za prikaz financijskih efekata od različitih nekretnina iz C skupine

-        povećanje prihoda od telekomunikacijskih, prometnih i drugih vodova, povećanje prihoda kroz rješavanje imovinskopravnih odnosa na gradskim nekretninama za koje su ishođena pravomoćna rješenja o izvedenom stanju, povećanje prihoda od prodaja gradskih nekretnina putem javnog natječaja, osnivanjem prava građenja, razvrgnućem suvlasničke zajednice, zamjenom, , osnivanjem prava služnosti, dodjelom nekretnina na uporabu, davanje na korištenje i upravljanje, davanje nekretnina u najam, davanje nekretnina u zakup, a sve temeljem provedene analize stručnih službi prilikom evidentiranja jedinica imovine u navedenu Excel datoteku evidencije zemljišta ili po zahtjevu fizičkih ili pravnih osoba te ukoliko se utvrdi da pojedine nekretnine, a za koje nije predviđeno stavljanje u funkciju u svrhu realizacije gradskih projekata, objavljivati javne natječaje za raspolaganje nekretninama po tržišnoj vrijednosti nekretnine koja je izrađena u skladu s propisima kojima se regulira procjena vrijednosti nekretnina, izuzev kada je izravna prodaja predviđena posebnim propisima, a sve s ciljem učinkovitijeg raspolaganjem nekretninama kao i aktivacijom neiskorištene gradske imovine.

-        općim aktom urediti upravljanje i korištenje javnih skloništa, kao jednog od pojavnih oblika imovine

-        nabava informatičkog sustava za evidenciju i upravljanje imovinom – registar nekretnina

-        javna objava registra imovine.

 

 

4. UREĐENJE NORMATIVNOG OKVIRA I VLASNIČKOPRAVNIH ODNOSA

 

Posebni ciljevi:

-        uspostava pravila i procedura za rješavanje imovinskopravnih predmeta

-        unaprjeđenje sustava vođenja baza podataka o komunalnoj infrastrukturi 

-        organizacija vođenja kapitalnih projekata

 

Aktivnost:

-        izrada godišnjih planova s ciljem rješavanja imovinskopravnih odnosa (uređivanja vlasništva) na nekretninama Grada Dubrovnika u zemljišnim knjigama

-        ažuriranje popisa komunalne infrastrukture kojom upravlja Grad Dubrovnik u skladu sa Zakonom o komunalnom gospodarstvu

-        analiza postojeće imovine i njenog korištenja i usporedba sa novim potrebama koje se pojavljuju

 

5. UNAPRJEĐENJE POSTUPANJA S GRADSKOM IMOVINOM KOJU KORISTE   PRORAČUNSKI KORISNICI TE S IMOVINOM PRORAČUNSKIH KORISNIKA

 

Posebni ciljevi:

-        upoznavanje proračunskih korisnika sa Strategijom kroz radne sastanke i provedbene akte

-        reguliranje imovinskopravnih odnosa nekretnina u vlasništvu proračunskih korisnika s ciljem uspostave jedinstvenog mjesta upravljanja

 

Aktivnosti:

-        izraditi analizu popisa imovine u vlasništvu proračunskih korisnika s obzirom da je Grad Dubrovnik izradio evidenciju nekretnina u vlasništvu proračunskih korisnika u excel datoteci

-        unijeti imovinu u vlasništvu proračunskih korisnika u registar nekretnina

 

 

STRATEŠKI CILJEVI PO PORTFELJIMA

 

POSLOVNI PROSTORI

 

Grad Dubrovnik poslovnim prostorima u svom vlasništvu upravlja temeljem zakonskih propisa te Odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnih prostora u vlasništvu Grada Dubrovnika (Službeni glasnik Grada Dubrovnika, br. 25/17, 12/18 i 11/19, u daljnjem tekstu: Zakon).

 

Poslovnim prostorom sukladno Zakonu smatra se poslovna zgrada, poslovna prostorija, garaža i garažno mjesto. Poslovnom zgradom smatra se zgrada namijenjena obavljanju poslovne djelatnosti ako se pretežitim dijelom i koristi u tu svrhu.

Poslovnom prostorijom smatra se jedna ili više prostorija u poslovnoj ili stambenoj zgradi namijenjena obavljanju poslovne djelatnosti koja, u pravilu, čini samostalnu uporabnu cjelinu i ima zaseban glavni ulaz.  Garaža je prostor za smještaj vozila. Garažno mjesto je prostor za smještaj vozila u garaži.

 

Člankom 6.  Zakona propisano je da se poslovni prostor u vlasništvu Republike Hrvatske i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te pravnih osoba u njihovu vlasništvu ili pretežitom vlasništvu daje u zakup putem javnoga natječaja. Iznimno od navedenoga, ugovor o zakupu poslovnoga prostora sklapa se bez javnog natječaja kada ga sklapaju međusobno Republika Hrvatska i jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice područne (regionalne) samouprave te pravne osobe u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu Republike Hrvatske, odnosno pravne osobe u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, ako je to u interesu i cilju općega, gospodarskog i socijalnog napretka njezinih građana.

U stavku 3. istog članka navedena je još jedna iznimka od provođenja javnog natječaja pri sklapanju ugovora o zakupu poslovnog prostora u vlasništvu navedenih osoba javnog prava. Naime, prema toj odredbi, zakupodavac je dužan sadašnjem zakupniku poslovnoga prostora koji u potpunosti ispunjava obveze iz ugovora o zakupu, ili na zahtjev zakupnika, najkasnije 60 dana prije isteka roka na koji je ugovor sklopljen, dati pisanu ponudu za sklapanje novog ugovora o zakupu na određeno vrijeme – ne dulje od pet godina, osim ako mu je taj poslovni prostor potreban za obavljanje njegove djelatnosti. Zakupnik može podnijeti zakupodavcu pisani zahtjev za davanje ponude najkasnije 90 dana prije isteka roka na koji je ugovor sklopljen (pravo prvozakupa). Ugovori o zakupu sklopljeni su na određeno vrijeme odnosno s rokom važenja do 31.12.2024., koji ukoliko i dalje budu ispunjavali uvjete sukladno postojećim zakonskim propisima i Odlukama Grada će se ponuditi  sklapanje novog ugovora o zakupu.

 

Godišnjim planom upravljanja imovinom u vlasništvu Grada Dubrovnika za 2023. propisano je kako je potrebno klasificirati pojavne oblike imovine u službenim evidencijama po portfeljima, odnosno potrebno je izvršiti analizu korisnika poslovnih prostora prema klasifikaciji A, B i C. Stoga je u evidencijama Grad Dubrovnika koji obuhvaća popis poslovnih prostora kojima Grad gospodari izvršena predmetna klasifikacija, od čega je 122 poslovna prostora klasificirano u skupinu C, 77 poslovnih prostora klasificirano u skupinu B te 88 poslovnih prostora klasificirano u skupinu A.

 

Sukladno strateškoj mjeri 3. Menadžersko upravljanje Grad Dubrovnik kontinuirano raspisuje javne natječaje za zakup praznih poslovnih prostora.

 

Grad Dubrovnik temeljem načela učinkovitosti i ekonomičnosti upravlja poslovnim prostorima na način da oni prostori koji su u svrsi za potrebe Grada služe njezinom racionalnijem i učinkovitijem funkcioniranju. Svi ostali prostori koji tijekom vremena budu bez korisnika biti će ponuđeni na tržištu putem javnog natječaja temeljem kojega će se dodijeliti u zakup sukladno Zakonu i Odluci o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora Grada Dubrovnika.

 

U okviru strateške mjere 4. koja obuhvaća rješavanja imovinskopravnih odnosa na nekretninama (poslovnim prostorima) u izvanknjižnom ili predmnijevanom vlasništvu Grada Dubrovnika, potrebno je nastaviti i u 2024.g. rješavanje imovinskopravnih odnosa na istima.

 

U tijeku je izrada prijedloga Pravilnika o kriterijima za utvrđivanje zakupnine i djelatnosti za poslovne prostore u vlasništvu i suvlasništvu Grada Dubrovnika.

 

U Proračunu Grada Dubrovnika svake godine osiguravaju se sredstva za tekuće i investicijsko održavanje nekretnina u vlasništvu Grada Dubrovnika. U skladu s politikom energetske učinkovitosti i održivosti provode se energetske obnove nekretnina u vlasništvu Grada Dubrovnika čime će se ostvariti uštede tekućih troškova. Predviđena je energetska obnova uredskih prostora Grada Dubrovnika u upravnoj zgradi na adresi Ćira Carića: čest. zgr. 2324/1 k.o. Gruž (s.i.), čest. zem 5762/1 k.o. Dubrovnik (n.i.); također na zgradi ex zatvora koja se nalazi na adresi Braće Andrijića 5 i 7, Dubrovnik zemljišnoknjižne oznake čest.zgr. 906 k.o. Dubrovnik; dana  22. svibnja 2023.godine  projekt energetske obnove javne uredske zgrade "Krvnikova kuća" na adresi Svetog Dominika 7 je prijavljen na Poziv “Energetska obnova zgrada javnog sektora pri  Ministarstvu prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine, ukupna vrijednost projekta: 167.045,26 EUR, te će se tijekom 2024.godine  objaviti rezultati javnog poziva.

 

Grad Dubrovnik upravlja sa devet javnih skloništa na području Grada Dubrovnika te se isti vode u Evidenciji javnih skloništa Grada Dubrovnika, u kojoj evidenciji se nalaze podaci o adresi skloništa, zemljišnoknjižnoj oznaci nekretnine, katastarskoj općini, vlasništvu, upisu u zemljišnoj knjizi, položaju u prostoru-ortofoto snimak, korisniku. Grad Dubrovnik u zemljišnim knjigama Općinskog suda u Dubrovniku upisan je na četiri nekretnine kao vlasnik, jedna nekretnina upisana je kao vlasništvo osnovne škole, jedna nekretnina upisana je kao suvlasništvo Grada Dubrovnika i pravne osobe-trgovačkog društva te je u tijeku postupak razvrgnuća suvlasničke zajednice dok tri nekretnine nisu evidentirane u zemljišnim knjigama Općinskog suda u Dubrovniku već samo u katastarskom operatu Državne geodetske uprave, Područnog ureda za katastar Dubrovnik. Dva skloništa se koriste za potrebe Grada Dubrovnika dok preostalih sedam skloništa dano je na korištenje udrugama. Osim navedenih skloništa u gradu Dubrovniku postoji  prema nama dostupnim podacima 14 stambenih skloništa koja nisu u nadležnosti Grada Dubrovnika, a ista se nalaze u stambenim zgradama. Oni predstavljaju zajednički dio stambene zgrade koji temeljem Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima i Uredbom o održavanju zgrada, upravitelji stambenih zgrada održavaju u graditeljskom i funkcionalnom stanju nužnom za normalno korištenje, a koje se financira sredstvima zajedničke pričuve utvrđene međuvlasničkim ugovorom suvlasnika stambene zgrade.

 

Osim namjenski izgrađenih skloništa za zaštitu ljudi i materijalnih dobara, u slučaju potrebe mogu se koristiti i drugi pogodni objekti kao što su podrumske prostorije, podzemne garaže u stambenim zgradama, javne garaže i sl.

 

Sukladno strateškoj mjeri 3. Menadžersko upravljanje, za javna skloništa kojima upravlja Grad Dubrovnik tijekom 2024. regulirat će se način korištenja istih Strategiji upravljanja imovinom Grada Dubrovnika za razdoblje od 2023.-2029. i Odlukom o gospodarenju nekretninama u vlasništvu Grada Dubrovnika, a sve sukladno preporuci Državnog ureda za reviziju definiranog u Nacrtu Izvješća o obavljenoj reviziji učinkovitosti: Upravljanje i korištenje skloništa za građane na području Grada Dubrovnika KLASA: 041-01/23-10/20 URBROJ: 613-21-24-7 od 29.veljače 2024. Također, sukladno preporuci Državnog ureda za reviziju Grad predviđa se općim aktom urediti upravljanje i korištenje javnih skloništa, kao jednog od pojavnih oblika imovine, na način da se utvrdi namjena djelatnosti koje se mogu obavljati u javnim skloništima u mirnodopskim uvjetima te način i uvjete korištenja i održavanja javnih skloništa. Na temelju javnog natječaja zaključiti ugovore o zakupu.

 

Grad Dubrovnik i dalje kontinuirano poduzima sve aktivnosti u cilju stavljanja u funkciju svake pojedinačne nekretnine sukladno njenoj namjeni.

 

 

STANOVI

 

Grad Dubrovnik upravlja  s 255 stanova (162 stana u izvornom vlasništvu dok je preostalih 93 stanova u postupku povrata prijašnjim vlasnicima)  temeljem zakonskih propisa te Odluke o najmu stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika (Službeni glasnik Grada Dubrovnika, br.: 15/23), Odluka o davanju u najam stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika u svrhu rješavanja stambenog pitanja obitelji s više djece na području povijesne jezgre grada Dubrovnika (Službeni glasnik Grada Dubrovnika, br.: 15/23), Odluke o davanju u najam stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika u svrhu rješavanja stambenog pitanja mladih i mladih obitelji na području grada Dubrovnika (Službeni glasnik Grada Dubrovnika, br.: 25/21 i 10/22) i Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o određivanju obveznika plaćanja i o uvjetima i mjerilima za utvrđivanje slobodno ugovorene najamnine za korištenje stanom u vlasništvu Grada Dubrovnika i naknade glede koristi od uporabe stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika bez valjane pravne osnove (Službeni glasnik Grada Dubrovnika, br.: 11/16 i 10/22).

 

U povijesnoj jezgri grada Dubrovnika Grad gospodari s 81 stanom, od kojih se 22 stana nalaze u izvornom vlasništvu. Grad Dubrovnik je temeljem prava prvokupa sukladno  Zakonu o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara (NN 69/99, 151/03, 157/03, 100/04,  87/09, 88/10, 61/11, 25/12, 136/12, 157/13, 152/14 , 98/15, 44/17, 90/18, 32/20, 62/20, 117/21, 114/22) u prosincu 2023.g. stekao pravo vlasništva dva stana na adresi Lučarica 8 i Kneza Hrvaša 6, Dubrovnik.

 

U tijeku je ishođenje projektne dokumentacije za obnovu stanova i to na adresi Prijeko 28 i Od Kaštela 11.

-        Stan na adresi Prijeko 34 (Palača Đorđić): Zavod za obnovu Dubrovnika sklopio je ugovor s društvom  Projekt 22 d.o.o., Dubrovnik od dana 5.prosinca 2023.g. kojim je ugovorena vrijednost radova u iznosu od 111.905,65 eura s PDV-om, odnosno 89.524,52 eura bez PDV-a. Predmetni radovi sukladno ugovoru trebaju se završiti u roku od 120 dana od dana uvođenja u posjed predmetnog stana (15.prosinca 2023.). Radovi adaptacije stana obuhvaćaju građevinsko-obrtničke i instalaterske radove (vodovod i odvodnju, elektroinstalacije i strojarske instalacije), kao i radove izmjene vanjskih i unutrašnjih otvora, a sve u skladu s Posebnim uvjetima zaštite nepokretnog kulturnog dobra nadležnog Konzervatorskog odjela u Dubrovniku (Klasa: 612-08/23-23/3907, Urbroj: 532-05-02-17/2-23-02, od 12. rujna 2023.

 

Dana 8. siječnja  2024.  potpisan je ugovor za radove na uređenju stana na adresi Marka Marulića 19. Vrijednost radova je 15.956,00 eura bez PDV-a. U tijeku je provođenje postupaka javne nabave temeljem kojega će se potpisati ugovor za izvođenje radova na uređenju stana na adresi Liechtensteinov put 25,  čija procijenjena vrijednost radova je 55.000,00 eura.

 

U okviru strateške mjere 4. koja obuhvaća rješavanja imovinskopravnih odnosa na nekretninama (stanovima) u izvanknjižnom ili predmnijevanom vlasništvu Grada Dubrovnika, potrebno je nastaviti rješavanje imovinskopravnih odnosa na istima, odnosno nastaviti postupke za nekretnine koje je potrebno ishoditi potvrdu da su posebni dijelovi nekretnine samostalne uporabne cjeline, temeljem kojeg bi se pokrenuo postupak provođenja kojim se uspostavlja etažno vlasništvo, podnošenje prijedloga za otvaranje pojedinačnog ispravnog postupka u zemljišnim knjigama i prijedloga za upis u svrhu uknjižbe prava vlasništva i druge.

 

Sukladno strateškom cilju 3. Menadžersko upravljanje:

-        na osnovi odredbe članka  20. Odluke o najmu stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika i Zaključka Gradonačelnika Grada Dubrovnika od 25. listopada 2023. godine, 28. listopada 2023. godine objavljen je Javni natječaj za utvrđivanje Liste reda prvenstva za davanje gradskih stanova u najam (u daljnjem tekstu; Javni natječaj). Predmet Javnog natječaja bilo je utvrđivanje Liste reda prvenstva za davanje stanova u najam u vlasništvu Grada Dubrovnika te je isti bio otvoren do 27. studenog 2023. godine. Nakon isteka roka za podnošenje zahtjeva za davanje stana Povjerenstvo je na temelju utvrđenog činjeničnog stanja, sukladno mjerilima iz Odluke utvrdilo broj bodova prema svakom pojedinom mjerilu, te ukupni broj bodova po svakom zahtjevu kod kojeg su ispunjeni uvjeti za davanje stana u najam. Na osnovi utvrđenog ukupnog broja bodova po svakom zahtjevu kod kojeg su ispunjeni svi uvjeti za davanje stana u najam, Povjerenstvo je utvrdilo prijedlog Liste reda prvenstva s redoslijedom podnositelja zahtjeva prema ukupnom broju bodova.  Na prijedlog Liste reda prvenstva svaka osoba s Liste imala je pravo pisanog prigovora na obavljeno bodovanje i utvrđeni redoslijed na Listi.  Spomenuti prigovor podnosio se gradonačelniku putem nadležnog upravnog odjela, i to u roku od 15 (petnaest) dana od dana objave Liste reda prvenstva. Nakon konačnog odlučivanja po prigovorima, na prijedlog Povjerenstva gradonačelnik je utvrdio konačnu Listu reda prvenstva. Temeljem Konačne liste Povjerenstvo predlaže gradonačelniku dodjelu slobodnih stanova.

-        Uređenjem ukupno 6 (šest ) gradskih stanova u povijesnoj jezgri Grad Dubrovnik će moći stambeno zbrinuti šest dubrovačkih obitelji s više djece te će se tako doprinijeti revitalizaciji života u gradu, a što je cilj jedne od aktivnosti održivog razvoja Plana upravljanja. Sukladno Odluci o davanju u najam stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika u svrhu rješavanja stambenog pitanja obitelji s više djece na području povijesne jezgre grada Dubrovnika (Službeni glasnik Grada Dubrovnika, br.: 15/23) objavljen je Javni natječaj za podnošenje zahtjeva za davanje stanova u najam na području povijesne jezgre grada Dubrovnika za obitelj s više djece objavljen dana 3.veljače 2024.godine i traje do 4. ožujka 2024.godine, nakon čega će se donijeti Lista reda prvenstva te će se temeljem iste stanovi dodjeljivati na korištenje.

-        s obzirom na zatečeno stanje, funkciju i pristupačnost te površinu nekretnine čest.zgr. 1644 k.o. Gruž, odnosno čest.zem. 2120/3 k.o. Dubrovnik, uspoređujući s očekivanim prihodom od prodaje iste predstavlja svrsishodno upravljanje navedenom jedinicom imovine. Stoga je Grad Dubrovnik tijekom siječnja 2024. raspisao javni natječaj za podnošenje ponuda za kupnju nekretnine u vlasništvu Grada Dubrovnika, zemljišnoknjižne oznake čest.zgr. 1644 upisane u zk.ul. 2001 k.o. Gruž. Dana 9.veljače 2024. je bilo javno otvaranje pristiglih ponuda (ukupno zaprimljene 4 (slovima: četiri) pravovaljane ponude) te će se odluka o izboru najpovoljnijeg ponuditelja uputiti na sjednicu Gradskog vijeća na odlučivanje. Prihodi ostvareni od prodaje predmetne nekretnine namjenski bi se utrošili u obnovu stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika ili kupnju novih stambenih objekata, u svrhu provođenja Odluke o davanju u najam stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika u svrhu rješavanja stambenog pitanja obitelji s više djece na području povijesne gradske jezgre Grada Dubrovnika ("Službeni glasnik Grada Dubrovnika" broj: 15/23)."

 

 

JAVNE POVRŠINE

 

Grad Dubrovnik upravlja i raspolaže javnim površinama na temelju pozitivnih zakonskih propisa te Odluke o zakupu javnih površina (Službeni glasnik Grada Dubrovnika 1/14, 21/15, 3/16, 17/16, 15/17, 25/17, 12/18, 15/19, 3/22 i 10/22), Plana korištenja javnim površinama u povijesnoj jezgri (Službeni glasnik Grada Dubrovnika 17/16 i 25/17,12/18, 14/18, 9/20, 14/20 , 3/22 i 4/23), Plana korištenja javnim površinama Grada Dubrovnika izvan povijesne jezgre (Službeni glasnik Grada Dubrovnika 13/14, 8/15, 11/15, 4/16, 8/16, 11/16, 12/16, 17/16, 5/18, 14/18, 3/19, 11/19, 1/20, 6/20, 9/20, 15/20 i 1/21.) i Pravilnika o visini zakupnine za korištenje javnim površinama Grada Dubrovnika (Službeni glasnik Grada Dubrovnika 17/16, 15/19, 17/22 i 11/23). Javne površine određene su za ostvarivanje prihoda Grada Dubrovnika. Javnim površinama u smislu Odluke o zakupu javnih površina smatraju se zemljišne čestice unutar građevnih područja koja su u općoj upotrebi (ulice, trgovi, perivoji, nogostupi, zelene površine, šetališta, parkovi), kao i neizgrađeno građevinsko zemljište u vlasništvu Grada Dubrovnika kada se ono koristi za namjene predviđene navedenom Odlukom. Na temelju Odluke o zakupu javnih površina Gradonačelnik imenuje Povjerenstvo za izradu Plana korištenja javnim površinama Grada Dubrovnika i određivanje visine zakupnine za korištenje javnim površinama. Strategija upravljanja imovinom Grada Dubrovnika za razdoblje 2023. – 2029. 35 Plan korištenja javnim površinama Grada Dubrovnika donosi Gradsko vijeće na prijedlog Gradonačelnika. Prednje navedeno Povjerenstvo razmatra zahtjeve u svezi gospodarenja javnim površinama i donosi zaključke na temelju Odluke o zakupu javnih površina, općih odredaba Plana korištenja javnim površinama, prostorno-planske dokumentacije, prethodnog mišljenja Vijeća Gradskog kotara ili Vijeća Mjesnog odbora u kojem se nalazi predmetna javna površina te u slučaju površina u povijesnoj jezgri odredaba Plana upravljanja povijesnom jezgrom i ostalih zakonskih akata. Nakon donošenja Plana korištenja javnim površinama u Povijesnoj jezgri za 2020. i dalje (ili Izmjena Plana), Povjerenstvo ne razmatra zahtjeve za izmjenama Plana korištenja javnim površinama u Povijesnoj jezgri (u daljnjem tekstu: Plan) u razdoblju od 1. siječnja 2020. do 31. prosinca 2024. godine, osim u iznimnim slučajevima u kojima se traži preraspodjela javnih površina. S obzirom na da Povjerenstvo ne razmatra zahtjeve za izmjenama Plana do navedenog roka,  tijekom 2024.godine  pristupit će se izradi novih akata koji reguliraju korištenje javnim površinama: Odluke o zakupu javnih površina, Plana korištenja javnim površinama u povijesnoj jezgri i Pravilnika o visini zakupnine za korištenje javnim površinama Grada Dubrovnika.

 

 

ZEMLJIŠTA

 

Grad Dubrovnik upravlja i raspolaže zemljištima u svom vlasništvu na temelju pozitivnih zakonskih propisa te Odluke o gospodarenju nekretninama u vlasništvu Grada Dubrovnika (Službeni glasnik Grada Dubrovnika 6/22).

 

Zemljišta predstavljaju najbrojniji portfelj imovine u vlasništvu Grada Dubrovnika koji je većim dijelom određen za ostvarivanje prihoda. Za zemljišta su uglavnom uređeni imovinskopravni odnosi dok je manji dio u postupku rješavanja. Potonje se posebno odnosi na one nekretnine koje su još uvijek u javnim upisnicima upisane kao društveno vlasništvo ili općenarodna imovina.

 

Aktivnosti u upravljanju i raspolaganju nekretninama u vlasništvu Grada Dubrovnika podrazumijeva između ostalog provođenje postupka stavljanja nekretnine u funkciju prodajom, osnivanjem prava služnosti, prava građenja, rješavanjem imovinskopravnih odnosa te kupnjom u korist Grada Dubrovnika.

 

Sukladno Zakonu o uređivanju imovinskopravnih odnosa, u svrhu izgradnje infrastrukturnih građevina i Zakonu o cestma osnivati će se prava građenja i služnosti u korist subjekata javnog prava u svrhu izgradnje infrastrukturnih građevina.

 

U odnosu na ostvarivanje prihoda od zemljišta u vlasništvu Grada Dubrovnika može se izdvojiti sljedeće:

-        prodaja nekretnina u vlasništvu Grada Dubrovnika provodi se temeljem javnog natječaja sukladno članku 391. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima i Odluci o gospodarenju nekretninama u vlasništvu Grada Dubrovnika

-        sukladno Zakonu o prostornom uređenju na zahtjev zainteresiranih stranaka provode se postupci prodaje zemljišta neposrednom pogodbom koja čine građevnu česticu zgrade, a kojem postupku često prethodi i ukidanje statusa javnog dobra u općoj uporabi sukladno Zakonu o cestama

-        sukladno Zakonu o vlasništvu i drugim stvarnim pravima na zahtjev zainteresiranih stranaka provode se postupci osnivanja prava služnosti i prava građenja te davanja nekretnina u vlasništvu Grada Dubrovnika u zakup.

 

U svrhu raspolaganja nekretninama Grad Dubrovnik je naručitelj procjembenog elaborata koji izrađuje ovlašteni sudski procjenitelj. Izrađeni procjembeni elaborat kada dobije pozitivno mišljenje Procjeniteljskog povjerenstva da je isti u skladu sa Zakonom o procjeni vrijednosti nekretnina postaje sastavni dio ugovora o raspolaganju određenom nekretninom. Prethodno navedeno provodi se sukladno pozitivnim zakonskim propisima Republike Hrvatske kao i Odluke o gospodarenju nekretninama u vlasništvu Grada Dubrovnika.

 

Grad Dubrovnik u 2024.godini planira nakon što provede analizu stručnih službi prilikom evidentiranja jedinica imovine u navedenu Excel datoteku evidencije zemljišta ili po zahtjevu fizičkih ili pravnih osoba te utvrdi da pojedine nekretnine, a za koje nije predviđeno stavljanje u funkciju u svrhu realizacije gradskih projekata, objavljivati javne natječaje za raspolaganje nekretninama po tržišnoj vrijednosti nekretnine koja je izrađena u skladu s propisima kojima se regulira procjena vrijednosti nekretnina, izuzev kada je izravna prodaja predviđena posebnim propisima, a sve s ciljem učinkovitijeg raspolaganjem nekretninama kao i aktivacijom neiskorištene gradske imovine.

 

U tijeku je obnova zemljišne knjige za k.o. Dubrovnik i k.o. Koločep a u kojem aktivno sudjeluju službenici  upravnih odjela Grada Dubrovnika.

 

Grad Dubrovnik sufinancira troškove rada Državne geodetske uprave, Područnog ureda za katastar Dubrovnik i Općinskog suda u Dubrovniku, Zemljišnoknjižnog odjela odnosno zemljišnoknjižnog povjerenstva, također osiguran je prostor za rad u uredima Grada Dubrovnika, a sve u svrhu realizacije projekta obnove zemljišne knjige za k.o. Gruž i k.o. Dubrovnik. Do sada je izvršena obnova za 1.zonu zemljišne knjige u k.o. Gruž te je dobila naziv Dubrovnik Nova.

 

 

 

PROŠIRENJE DJELOKRUGA RADA UPRAVNOG ODJELA ZA GOSPODARENJE IMOVINOM, OPĆE I PRAVNE POSLOVE

 

Vlada Republike Hrvatske u studenom 2023.godine je prihvatila prijedlog Zakona o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu RH, kojeg je izradilo Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine,  te ga uputila u saborsku proceduru.

 

Ministarstvo je izradilo novi Zakon o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu RH na temelju analize provedbe postojećeg Zakona o državnoj imovini.

Jedan od razloga donošenja novog zakona proizlazi iz opredjeljenja Vlade RH o daljnjoj funkcionalnoj i financijskoj decentralizaciji poslova državne uprave. Konkretno, ovim zakonom prepušta se upravljanje građevinskim zemljištem i građevinama sa zemljištem za redovnu uporabu županijama, gradovima sjedištima županija i velikim gradovima na način da su: 

-         gradonačelnici i župani ovlašteni raspolagati nekretninama tržišne vrijednosti od iznosa do 130 000 eura,

-         gradska vijeća, odnosno županijske skupštine raspolažu nekretninama vrijednima do iznosa od 1 milijun eura

-         raspolaganje nekretninama čija je vrijednost od 1 milijun do 1,5 milijuna eura je u nadležnosti ministra nadležnog za državnu imovinu

-         o nekretninama iznad tog iznosa odlučuje Vlada Republike Hrvatske

 

Sredstva ostvarena od upravljanja nekretninama dijele se na način da Republici Hrvatskoj pripada 60% prihoda, županiji na čijem je području predmetna nekretnina 20%  te jedinci lokalne samouprave 20% prihoda.

 

Upravljanje stanovima, poslovnim prostorima i rezidencijalnim objektima povjerava se društvu Državne nekretnine.

 

Zakon o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske (NN, br. 155/2023) stupio je na snagu 30.prosinca 2023. Slijedom navedenog, od 30.prosinca 2023., fizičke i pravne osobe zahtjeve podnose za građevinsko zemljište i građevine u vlasništvu Republike Hrvatske Gradu Dubrovniku, ukoliko se nekretnina nalazi na administrativnom području Grada Dubrovnika.

 

Navedenim Zakonom je propisano kako će Ministarstvo uspostaviti i održavati interoperabilni informacijski sustav za upravljanje i raspolaganje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske (Interni registar nekretnina - IRN) koji će u upravljanju nekretninama primjenjivati sva nadležna tijela kojima je na temelju Zakona povjereno upravljanje, odnosno vršenje poslova upravljanja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske. Ministarstvo upisuje postojeće nekretnine u vlasništvu RH kao I novostečene nekretnine u IRN nakon što zaprimi presude, rješenja, nagodbe i druge akte na temelju kojih Republika Hrvatska stječe pravo vlasništva nekretnina u IRN. Ministarstvo će u poslovnim knjigama evidentirati nekretnine u vlasništvu Republike Hrvatske, a Grad, nekretnine u odnosu na koje vrše poslove upravljanja evidentirat će izdvojeno u svojim poslovnim knjigama kao izvanbilančnu evidenciju. Grad je dužan najkasnije u roku od 30 dana od dana sklapanja pravnog posla raspolaganja nekretninama u vlasništvu RH obavijestiti Ministarstvo o izvršenom raspolaganju radi usklađenja podataka u poslovnim knjigama Ministarstva te su dužna izvršiti usklađenja u izvanbilančnoj evidenciji svojih poslovnih knjiga. Grad je  dužan jednom godišnje do 31. ožujka tekuće godine za prethodnu godinu, a po potrebi i češće na zahtjev Ministarstva, izvještavati Ministarstvo o učincima upravljanja nekretninama koje su im povjerene na upravljanje. Sadržaj navedenog izvješća propisati će Ministar pravilnikom.

 

 

ZAKON O ZAŠTITI I OČUVANJU KULTURNIH DOBARA (pravo prvokupa)

 

Sukladno odredbama Zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara (NN 69/99, 151/03, 157/03, 100/04,  87/09, 88/10, 61/11, 25/12, 136/12, 157/13, 152/14 , 98/15, 44/17, 90/18, 32/20, 62/20, 117/21, 114/22) vlasnik koji namjerava prodati kulturno dobro zaštićeno posebnim rješenjem ili kulturno dobro unutar zaštićene kulturno-povijesne cjeline upisane u Listu svjetske baštine ili Listu ugrožene svjetske baštine dužan ga je prije prodaje istodobno ponuditi Republici Hrvatskoj, županiji, Gradu Zagrebu, gradu ili općini na čijem se području to kulturno dobro nalazi, navodeći cijenu i druge uvjete prodaje. Prvenstvo u ostvarenju prava prvokupa ima grad ili općina u odnosu na županiju i Grad Zagreb, pa Republika Hrvatska. Republika Hrvatska, županija, Grad Zagreb, grad ili općina mora se očitovati o toj ponudi u roku od 60 dana od dana primitka pisane ponude. Ako se navedene pravne osobe ne namjeravaju koristiti svojim pravom prvokupa, dužne su u roku od 30 dana od dana primitka ponude o tome obavijestiti druge pravne osobe koje imaju pravo prvokupa i vlasnika. Nakon isteka roka vlasnik može kulturno dobro prodati drugoj osobi uz cijenu koja ne može biti niža od cijene navedene u ponudi i pod uvjetima koji za kupca nisu povoljniji od uvjeta sadržanih u ponudi iz stavka 1. ovoga članka.

 

Postupak kupnje nekretnine propisan je odredbama čl. 24.-31. Odluke o gospodarenju nekretninama u vlasništvu Grada Dubrovnika  („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“ br. 6/22, dalje u tekstu: Odluka). Na temelju članka 25. Odluke Grad Dubrovnik na inicijativu nadležnog upravnog odjela može pokrenuti postupak kupnje nekretnine kada je to  propisano zakonom te kada je to u interesu Grada. Člankom 30. stavkom 1. navedene Odluke određeno je da odluku o kupnji nekretnine u korist Grada, na prijedlog upravnog odjela za imovinsko-pravne poslove, a na temelju prijedloga Povjerenstva donosi Gradonačelnik ili Gradsko vijeće te da ugovor o kupoprodaji u ime Grada sklapa Gradonačelnik, ukoliko odlukom o kupnji nije drukčije određeno. U slučajevima kad na temelju posebnoga propisa ili drugog akta, Grad ima pravo prvokupa nekretnine, ako se donese odluka o korištenju prava prvokupa, primjenjivat će se odredbe o kupnji. Sukladno članku 4. Odluke prije svakog gospodarenja nekretninama u vlasništvu Grada izvršit će se procjena tržišne vrijednosti tih nekretnina, a u slučaju gospodarenja nekretninama sklapanjem drugog naplatnog pravnog posla koji podrazumijeva korištenje i/ili plodouživanje nekretnine, odnosno ograničenje prava vlasništva Grada, kao što je osnivanje prava građenja, osnivanje prava služnosti, zakup, najam i drugo, izvršit će se i procjena naknade, osim ako se nekretnina daje na uporabu. Člankom 5. stavkom 2. određeno je da procjenu vrše ovlaštene osobe koje su stalni sudski vještaci i stalni sudski procjenitelji. Prema članku 8. stavku 2. Odluke Procjeniteljsko povjerenstvo između ostalog daje mišljenje o usklađenosti izrađenih procjembenih elaborata s odredbama propisa  kojim se uređuje procjena vrijednosti nekretnina, a na zahtjev jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za svoje potrebe.

 

Grad Dubrovnik u svojem samoupravnom djelokrugu obavlja poslove lokalnoga značenja kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana. Uzimajući u obzir potrebe građana, posebno obitelji s više djece te uzimajući u obzir porast tržišnih cijena najma nekretnina, Grad Dubrovnik donio je Odluku o davanju u najam stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“ br. 15/23 ).  i Odluku o davanju u najam stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika u svrhu rješavanja stambenog pitanja mladih i mladih obitelji na području grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“ br. 25/21 ). Također je donesena Odluka o najmu stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika u svrhu rješavanja stambenog pitanja obitelji s više djece na području povijesne jezgre Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“ br. 15/23).

 

Prema Planu upravljanja svjetskim dobrom UNESCO-a ˝Starim Gradom Dubrovnikom˝ („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“ br. 6/21)  revitalizacija života u gradu i jačanje lokalne zajednice primarni su uvjeti koje treba ispuniti kako bi se sačuvao kulturni i društveni identitet u povijesnoj jezgri grada. Koristeći pravo prvokupa koje bi imalo za cilj demografsku revitalizaciju povijesne jezgre, potrebno je povećati broj stambenih jedinica koje su u vlasništvu Grada Dubrovnika.

 

 

POVEĆANJE IMOVINE U VLASNIŠTVU GRADA DUBROVNIKA U SKLOPU REALIZACIJE INFRASTRUKTURNIH I KAPITALNIH PROJEKATA PLANIRANIH U 2024. ( izvlaštenja )

 

Grad Dubrovnik može stjecati nekretnine izvlaštenjem sukladno pozitivnim zakonskim propisima kojima se uređuju izvlaštenje i određivanje naknade kada je to potrebno radi izgradnje građevina ili izvođenja radova gospodarske infrastrukture, groblja i drugih objekata komunalne infrastrukture, zdravstvenih, prosvjetnih, kulturnih, sportskih i dr. građevina u interesu Republike Hrvatske, za koje je Grad ishodio pravomoćnu lokacijsku dozvolu. Prije podnošenja prijedloga za izvlaštenje nekretnina pred nadležnim tijelom, na prijedlog Grada kao korisnika izvlaštenja provest će se postupak osiguranja dokaza o stanju i vrijednosti nekretnina u kojem postupku će se izraditi procjembeni elaborati tržišne vrijednosti nekretnina i poljoprivrednih poboljšica sukladno pozitivnim zakonskim propisima kojima se uređuje procjena vrijednosti nekretnina. Za provođenje postupka izvlaštenja Grad je dužan u Proračunu osigurati sredstva za naknadu tržišne vrijednosti i poljoprivrednih poboljšica vlasnicima za izvlaštene nekretnine kao i sredstva za pokriće troškova postupka.

 

Grad Dubrovnik je u Proračunu za 2024. osigurao sredstva za pokretanje osiguranja dokaza u postupcima izvlaštenja pred nadležnim uredom u Dubrovačko-neretvanskoj županiji za sljedeće projekte:

1.      Cesta Osojnik – Ljubač, osigurana sredstva u Proračunu Grada Dubrovnika u iznosu od 50.000,00 eura

2.      Cesta Montovjerna (prometnica iza zgrada Kineski zid), osigurana sredstva u Proračunu Grada Dubrovnika u iznosu od 425.000,00 eura

3.      Cesta Nuncijata, osigurana sredstva u Proračunu Grada Dubrovnika u iznosu od 368.000,00 eura

4.      Cesta Komolac – za dječiji vrtić, osigurana sredstva u Proračunu Grada Dubrovnika u iznosu od 7.000,00 eura.

 

 

POPIS PREDVIĐENIH INFRASTRUKTURNIH I KAPITALNIH PROJEKATA PLANIRANIH U 2024, TE IZRADA DOKUMENTACIJE ZA PRIJAVU PROJEKATA FINANCIRANIH IZ FONDOVA EUROPSKE UNIJE

 

Naziv

Lokacija

Opis

Park'n'ride

k.č. 23/1 k.o. Petrovo Selo

Uređenje parkirališnog platoa Park'n'Ride s pripadajućim priključkom na lokalnu cestu sa ukupno 624 parkirna mjesta.

 

Montovjerna-Batala (oborinska odvodnja)

k.č. 5110/1, 1673/1, 1970/1, 1656/1, 1657, 5108/1, 5109, 5101/10, 1556/1, 1552/1, 1552/2 i 1552/3 k.o. Dubrovnik

Kolektor oborinske odvodnje sa ulice Iva Vojnovića, kroz ulicu Marka Marojice i ulicu Od Mihajla do ispusta Batala u moru ukupne duljine 800,00 m.

Igralište Šipan

k.č.1564 k.o. Suđurađ

Izvedba radova I faze igrališta, odnosno dječjeg igrališta u mjestu Suđurađ na Šipanu.

 

Spremnik za otpad u staroj gradskoj jezgri

Pretpostavljena lokacija k.č. 4542 k.o. Dubrovnik

Planira se izgradnja podzemnog spremnika otpada koji će se nalaziti na području GK Grad na predloženoj lokaciji ulici Ilije Sarake (preko puta Katedrale).

 

Garaža Naš dom Mokošica

k.č. 63, 1027, 1028, 1029, 1030, 1031 i 948/1 k.o. Obuljeno

Izrada projektno-tehničke dokumentacije i ishođenje lokacijske dozvole za izgradnju garaže s igralištem i zelenom površinom na ulazu u Naš dom na području Nove Mokošice.

 

Komunalna infrastruktura Šunj

k.č. 1539, 1604/1 i 790 k.o. Lopud

Planira se uređenje Puta od Šunja do kuća na adresama Getina 11 i 15 te postavljanje dodatne javne rasvjete na području ulice i naselja Šunj.

Boćarska dvorana Gospino polje

k.č. 5789/1 k.o. Dubrovnik

Izgradnja montažne boćarske dvorane

Pretovarna zona Ploče iza Grada

kat. čest. 5124, 4683/1 i 4683/2, sve k.o. Dubrovnik (n.i.) odnosno čest. zem. 1660 i 1661/8, obje k.o. Dubrovnik (s.i.)

Izrada projektne dokumentacije za izgradnju podzemne garaža te sadržaja potrebnih za funkcioniranje pretovarne zone

Plato na spoju šetnica Uvale Lapad

kat. čest. 399/2, 5094/2, 5094/3, 5810, 598/5, 619/1 i 5098/3, sve k.o. Dubrovnik (n.i.) odnosno čest. zem. 1089/2, 1261, 1226, 1362, 1077/9, 906/1 i 1274/3, sve k.o. Gruž (s.i.)

Izrada projektne dokumentacije za uređenje platoa na spoju šetnice Nika i Meda Pucića i Šetališta kralja Zvonimira te izgradnju privezišta kao zone ukrcaja/iskrcaja za plovila

Parking Mokošica – Ulica Između dolaca

čest. zem. 773/8, 773/9, 614/20 i dio čest. zem. 614/14, sve k.o. Obuljeno

Izgradnja dodatnih parkirnih mjesta u Mokošici, u Ulici Između dolaca

Montovjerna – rekonstrukcija zgrade javne namjene

kat. čest. 1963 k.o Dubrovnik (n.i.) odnosno čest. zem. 606/1 k.o Gruž (s.i.)

Izrada glavnog projekta za rekonstrukciju postojeće zgrade javne namjene. Planira se garaža u podzemnoj etaži te društveni sadržaji na etaži prizemlja.

Sanacija dvorane OŠ Lapad

kat. čest. 1571/1 k.o. Dubrovnik (n.i.) odnosno čest. zem. 660/1 k.o. Gruž (s.i.)

Sanacija vlage u OŠ Lapad te izvođenje radova na postavljanju nove sportske podloge u dvorani.

Uređenje platoa uz OŠ Montovjerna

kat. čest. 1963 k.o Dubrovnik (n.i.) odnosno čest. zem. 606/1 k.o Gruž (s.i.)

Projekt izglasan kroz participativno budžetiranje. Izrada projektne dokumentacije i izvođenje radova. Predviđa se napraviti igralište za mali nogomet i košarku za djecu predškolskog uzrasta, postaviti stol za stolni tenis te ograditi igralište za pse.

Igralište OŠ Lapad

kat. čest. 1571/1 k.o. Dubrovnik (n.i.) odnosno čest. zem. 660/1 k.o. Gruž (s.i.)

Projekt izglasan kroz participativno budžetiranje. Izrada projektne dokumentacije i izvođenje radova. Predviđa se uređenje podloge, nova sportska oprema, klupe, rasvjeta, izgradnja novog odbojkaškog igrališta na neizgrađenom dijelu platoa te hortikulturno uređenje

Uređenje Doma mladeži Orašac

2164 k.o. Orašac

Projekt izglasan kroz participativno budžetiranje. Izrada projektne dokumentacije i izvođenje radova. Planira se unutarnje uređenje prostorija doma

Park Gradac

dio 113/1, 113/2, dio 122/1, dio 122/2, dio 157, dio 2306, dio 2309, k.č.zg.147/1, .147/2, dio 147/3

Predmet ovog projekta je arhitektonsko-krajobrazno uređenje parka Gradac. Cilj projekta je u oblikovnom i programskom smislu  dobiti cjelovito rješenje parka koje će sadržavati elemente obnove u prostoru prepoznatljive postojeće povijesne matrice, poštujući prepoznatljiv identitet ambijenta, ali i s elementima suvremenog oblikovanja kojima će se uravnoteženo i suptilno sadržajno obogatiti prostor parka, omogućujući baštinjenje suvremenih praksi obitavanja u javnom parku stanovnika grada i njegovih posjetitelja u širem smislu. Financiranje investicije planira se  u sklopu mehanizma integriranih teritorijalnih ulaganja (ITU mehanizma).

Cesta Tamarić

čest.zem.1247/8, 662/3, 1216/3,1216/4, 651/11, 1217/3,1141/2, 635/5 , 592/3,1217/4,1212/2 , 1216/5, 1209/2, 1207/4 k.o.Mokošica, 1006/4, 1039/6 k.o. Obuljeno

Izgradnja gradske ceste na području Tamarića u Mokošici. Navedena prometnica spaja Osnovnu školu Mokošica sa nerazvrstanom cestom Lozica – Mokošica -Komolac - Sustjepan. Glavna cesta planira se kao dvosmjerna sa obostranim nogostupom i pripadajućom infrastrukturom unutar trupa prometnice. Ukupna duljina 895 m.

 

Multifunkcionalna  Dvorana

čest. zem. 569/2 k.o.Gruž

U tijeku izrada izvedbenog projekta i pratećih elaborata.

Igralište Riđica

čestica u privatnom vlasništvu koju će vlasnik darovati

Planira se izgradnja dječjeg igrališta u središtu sela. Cilj projekta osiguranje društvenih sadržaja i poboljšanje kvalitete življenja u ruralnim prigradskim naseljima.

OŠ Mrčevo

čest.zem.10 k.o. Mrčevo

Planira se obnova krova škole u Mrčevu (radovi izvanrednog održavanja objekta)

Drvored Bulevar

čest.zem. 880/1 k.o. Gruž (s.i.)

Sadnja drvoreda uz postojeću prometnicu cca 200m, "Bulevar" , sufinancirano iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost radi provedbe mjera iz Programa ublažavanja, prilagodbe klimatskim promjenama i zaštiti ozonskog sloja

Drvored Gruž

5086/1, 5086/4, 5086/2, 5086/8 k.o. Dubrovnik (n.i.) tj. 1194/2, 1194/9, 1194/6 k.o. Gruž

Sadnja drvoreda uz postojeću prometnicu Obala S. Radića, sufinancirano iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost radi provedbe mjera iz Programa ublažavanja, prilagodbe klimatskim promjenama i zaštiti ozonskog sloja

D8-Nuncijata - Izgradnja spojne prometnice D8

čest.zem. 106/2 (čest.zem. 136/1), 107/2 (čest.zem.133/1), 204/2 (čest.zem. 178/2), 209/3 (čest.zem. 180/2 i 163/2), 211/2 (čest.zem. 161/3), 226/2 (čest.zem. 151/4), 229/3 (čest.zem. 148/3), 5731/1 (čest.zem. 1290/1) k.o. Dubrovnik (k.o. Gruž)

Novi prometno-tehnički siguran ulaz u naselje Nuncijata, formiranjem novog križanja na D8 i izgradnjom nove dvotračne prometnice za naselje Nuncijata

Prometnica Kineski zid

čest.zem. 525/1, 525/49, 598/10, 598/4, 598/2, 598/11, 599/1, 599/11, 603/1, 604/1, 604/2, 616/19 i 1319 sve k.o. Gruž (stara izmjera), odnosno na k.č.br. 2218/1, 2219/1, 1997/1, 1997/3, 1996/4, 1996/1, 1996/5, 1967/1, 1996/6 i 5754 sve k.o. Dubrovnik (nova izmjera)

Izgradnja jednosmjerne gradske prometnice od spoja s Ul. M. Hamzića do spoja na Ul. Kneza Branimira

OŠ Mokošica

čest.zem. 1039/1 k.o. Obuljeno

rekonstrukcija i dogradnja OŠ Mokošica za prelazak u jednosmjenski rad 2026/2027.g. Projekt prijavljen

DV Komolac (i prometnica Komolac)

čest.zem. 344/6, 344/2, 345/2, 344/3 sve k.o. Komolac (prometnica 324, 325, 344/3, 345/2 i 452/6 sve k.o. Komolac)

Izrada projektne dokumentacije

Dječje igralište Ploče iza Grada

k.č.br. 4713/10, 4713/11, 4713/12 k.o. Dubrovnik (n.i.), čest.zem. 1690/12, 1690/11, 1690/10  k.o. Dubrovnik (s.i.)

Izgradnja dječjeg igrališta u Ul. Bruna Bušića

Obnova doma mladeži Osojnik

čest.zem. 276 k.o. Osojnik

Obnova Doma mladeži Osojnik (unutarnje uređenje, grijanje/hlađenje)

Prijeko 28

čest.zgr. 2137 k.o. Dubrovnik (s.i.) (kat.čest.3766 k.o. Dubrovnik) (n.i.)

Adaptacija gradskog stana za potrebe obitelji s više djece

Od Kaštela 11

čest.zgr. 1159 k.o. Dubrovnik (s.i) (kat.čest.4389 k.o. Dubrovnik) (n.i.)

Adaptacija gradskog stana za potrebe obitelji s više djece

Prijeko 34

kat.č.br. 3715 k.o.Dubrovnik (n.i.)

Adaptacija gradskog stana za potrebe obitelji s više djece

Spomenik djeci poginuloj u Domovinskom ratu

k.č. 5047/1, 5047/4, 5055 i 5080/1 k.o.Dubrovnik

Izrada projektne dokumentacije za spomenik djeci poginuloj u Domovinskom ratu u sklopu javnog gradskog parka a sve prema arhitektonsko - urbanističko -krajobraznom natječaju za izradu idejnog rješenja javnog gradskog parka sa spomen obilježjem za djecu poginulu u Domovinskom ratu.

Komunalna infrastruktura

čest. zem. 2806/1 k.o Dubrovnik

Sukladno Zaključku koji je donio Gradonačelnik KLASA:940-01/22-01/117, URBROJ:2117-1-1-22-05, od 12. rujna 2022. Zlatanu Rajčeviću pripada pravo na komunalno opremanje nekretnina oznaka čest zem 1179, 1177/2 i 1177/3 preko dijela čest zem 2806/1 k.o Dubrovnik, a sve u smislu članka 87.st.4 Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata (NN 121/17, 98/19, 84/21)

Infrastruktura Solitudo

čest. zem. 10575/5, 10575/6, 1057/7 i 1057/8 sve k.o. Gruž (s.i.) k.č.br. 320/7, 320/6, 320/5, 320/4 sve k.o. Dubrovnik

Izrada izvedbenog projekta za dio oborinske odvodnje ispusta u more.

Centar za starije - Dom za starije i nemoćne osobe Dubrovnik

novoformirana čestica 717/1

k.o. Gruž (s.i.) tj. 1915/3 k.o. Dubrovnik (n.i.)

Centar za starije osobe osigurat će za

smještaj starijih osoba novih

205 smještanih kapaciteta. Također će se u centru osigurati pružanje izvaninstitucijskih usluga u zajednici za

410 korisnika usluga, a kojima je svrha omogućiti što duži ostanak starije osobe u svome domu.

Park Pile

3672/1, 3672/2, 3672/3, 3660 k.o. Dubrovnik (n.i.)

Rekonstrukcija parka predstavlja rješenje uz otvoreni društveni dio parka za odmor i rekreaciju te dječje igralište sa predviđenim krajobraznim odnosno hortikulturnim uređenjem, zamjenu stare i ugradnju nove posve urbane opreme i rasvjete. Financiranje investicije planira se  u sklopu mehanizma integriranih teritorijalnih ulaganja (ITU mehanizma).

Park ispod platane na Pilama

čest.zgr. 289, 290 i čest.zem. 452, 454, 455 (s.i.), kat.čest. 3497, 3498 k.o. Dubrovnik (n.i.)

Projektno rješenje obuhvaća krajobrazno uređenje platoa platane s otvorenim prostorom za druženje i odmor, izgradnju javnog sanitarnog čvora i uređenje javnog parkirališta za mopede. Financiranje investicije planira se  u sklopu mehanizma integriranih teritorijalnih ulaganja (ITU mehanizma).

Park Đorđić-Mayneri

1038/2 i 1038/1 sve k.o. Lopud.

Izrada projektne dokumentacije za obnovu i revitalizaciju perivoja Đorđić-Mayneri na otoku Lopudu. Projekt se planira prijaviti na program ITP za otoke.

Upravna zgrada Ćira Carića 3

čest. zgr. 2324/1 k.o. Gruž (s.i.), čest. zem 5762/1 k.o. Dubrovnik (n.i.)

Energetska obnova uredskih prostora Grada Dubrovnika

Autobusna stanica Zaton Veliki

404/1 k.o. Zaton

Planira se izrada projektno-tehničke dokumentacije i izgradnja autobusne stanice u Velikom Zatonu s ciljem bolje prometne povezanosti

Ljubač-igralište

63 k.o. Ljubač

Planira se izrada projektno-tehničke dokumentacije za igralište i izgradnja istog. Cilj projekta je izgradnja novih sadržaja za mještane

Vila „Senkićevo“

čest. zgr. 107, k.č. 242, 243, 244 i 228/2 sve k.o. Lopud

Izrada projektno-tehničke dokumentacije za adaptaciju postojeće vile. Projekt se planira prijaviti za program ITP za otoke.

Oborinska odvodnja Kantafig i Šipčine

k.o. Gruž

Izrada projektne dokumentacije za potrebe ishođenja lokacijske i građevinske dozvole za izgradnju sustava oborinske odvodnje priljevnog područja državne ceste D8 - ispusni kanali Kantafig i Šipčine

Vodosprema Kliševo

k.č. 683 Kliševo

Adaptacija postojeće vodospreme sa pripadajućom infratstrukturom.

Uređenje prostorija Doma mladeži u Orašcu

k.č. 276 k.o. Osojnik

Obnova doma mladeži za potrebe mještana

 

 

POPIS PRIJAVA PROJEKATA FINANCIRANIH IZ FONDOVA EUROPSKE UNIJE

 

*PROJEKTI ULAGANJA U INFRASTRUKTURU U VLASNIŠTVU USTANOVA ČIJI JE OSNIVAČ GRAD DUBROVNIK /PRAVO GRAĐENJA GRADU DUBROVNIKU*

 

*Energetska obnova ljetnikovaca Crijević Pucić, Branitelja Dubrovnika 29, 20 000 Dubrovnik

Građevina koja je predmet ovog projekta se nalazi u Dubrovniku na adresi Branitelja Dubrovnika 29, na č.zgr. 139, č.zem.125,127,129, sve k.o. Dubrovnik (stara izmjera), odnosno k.č.br. 3556 i 3557 k.o. Dubrovnik (nova izmjera). Vlasnički dio: 1/1 DUBROVAČKI SIMFONIJSKI ORKESTAR, OIB: 74755178858, SVETOGA DOMINIKA 9, 20000 DUBROVNIK. Projekt u provedbi.

*Energetska obnova Osnovne škole Marina Držića - škole s posebnim programom na adresi Volantina 6, 20000 Dubrovnik

Osnovna škola Marina Držića – Škola s posebnim programom planira izvesti radove na povećanju energetske učinkovitosti zgrade. Predmetna građevina je smještena na č.zem. 1043/1 k.o. Dubrovnik (s.i.), odnosno na dijelu k.č.br. 3345/1 k.o. Dubrovnik (n.i.), na adresi Baltazara Bogišića 12 i 16, Dubrovnik. Vlasništvo OSNOVNA ŠKOLA '' MARIN DRŽIĆ ''. Projekt prijavljen.

* Rekonstrukcija i opremanje postojeće građevine druge namjene Dječjeg vrtića Biskupski dvor 

(čest. zem. 2177/4 k.o. Dubrovnik).  Građevina je vlasništvo Svetišta Blažene Gospe od Milosrđa, organ upravljanja Dubrovačka biskupija  Dioecesis Ragusina. S vlasnikom građevine (Biskupija) Grad Dubrovnik sklopio je Ugovor o osnivanju prava građenja, ovjeren u uredu javnog bilježnika Nikše Mozara pod Posl.br. OV-4561/2023.  Uz Ugovor dostavlja se Suglasnost Dubrovačke Biskupije Dioecesis Ragusina, ovjerena  u uredu javnog bilježnika Nikše Mozare pod brojem: OV-4559/2023. Projekt prijavljen.

Uređenje i opremanje knjižnice u TUP-u

TUP k.č. 836/1 k.o Dubrovnik. JU Dubrovačke  Knjižnice Ugovor o zakupu. Planirana prijava na natječaj Ministarstva kulture (izrada troškovnika i tehničkih specifikacija u tijeku)

Energetska obnova Športske dvorane Gospino polje *

č.zgr. 1988, 1989; č.zem 1339 k.o. Gruž (s.i). k.č. 5789/1 k.o. Dubrovnik (n.i). Projekt prijavljen.

Energetska obnova Javne uredske zgrade "Krvnikova kuća"*

 Građevina koja je predmet ovog projekta se nalazi u Dubrovniku na adresi Svetog Dominika 7, na č.zgr. 2417 k.o.Dubrovnik (s.i.), odnosno k.č.br. 4619/2 k.o. Dubrovnik (n.i.). Projekt prijavljen.

Energetska obnova Osnovne škole Mokošica*

Čest.zgr. 81. i čest.zem.1039/1 sve k.o. Obuljeno. Projekt prijavljen.

Uređenje i opremanje vanjskog sportskog igrališta u Gospinom polju

Prijava u tijeku.

Ugradnja sustava dizalica topline s morskom vodom za potrebe Gradskog bazena

Radovi u tijeku.

Uređenje parka i sportskog igrališta u Suđurđu, Šipan faza II

Dio k.č. 1564,k.o. Suđurađ. Prijava u tijeku.

Rekonstrukcija i revitalizacija Ljetnikovca Gučetić

Rekonstrukcija i revitalizacija Ljetnikovca Gučetić kao objekta javne i društvene namjene je na lokaciji k.č. 625/1, 625/2, 626/2, 708/1, 708/2, 709, 710/1, 710/2, 711, 712, 713, 714, 715, 716, 720. Prijava u tijeku na natječaj za obnovu kulturne infrastrukture Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije .