SLUŽBENI GLASNIK BROJ 4, 20. ožujka 2024.Objavljeno: 20.03.24.
52. Program javnih potreba u školstvu Grada Dubrovnika za 2024. godinu
Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19 i 144/20) i članka 39. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 2/21), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 30. sjednici, održanoj 19. ožujka 2024., donijelo je
PROGRAM JAVNIH POTREBA U ŠKOLSTVU
GRADA DUBROVNIKA ZA 2024. GODINU
1. UVOD
Programom javnih potreba u školstvu Grada Dubrovnika obuhvaćeni su poslovi, projekti i manifestacije iz područja odgoja i obrazovanja, koji sukladno pozitivnim zakonskim propisima spadaju u nadležnost Grada Dubrovnika ili su od posebnog interesa za Grad Dubrovnik. Programom su obuhvaćeni projekti na tri razine obrazovanja: osnovnom, srednjem i visokom, za koje Grad Dubrovnik, sukladno nadležnostima i proračunskim mogućnostima, osigurava financijska sredstva u svom proračunu.
2. IZVJEŠĆE O PROVEDBI PROGRAMA JAVNIH POTREBA U ŠKOLSTVU
GRADA DUBROVNIKA ZA 2023. GODINU
Programom javnih potreba u školstvu Grada Dubrovnika za 2023. godinu obuhvaćeni su poslovi, projekti i manifestacije na području osnovnog, srednjeg i visokog obrazovanja za koje je Grad Dubrovnik osigurao sredstva u svom proračunu.
2.1. OSNOVNO ŠKOLSTVO
Na području osnovnog školstva proračun Grada Dubrovnika za 2023. godinu predvidio je sredstva za decentralizirane funkcije osnovnog školstva, kojima se osigurava minimalni financijski standard te sredstva širih javnih potreba, kojima se obogaćuje sustav osnovnog odgoja i obrazovanja na području Grada Dubrovnika.
Sredstva za decentralizirane funkcije osnovnog školstva utvrđena su Odlukom o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2023. godini Vlade Republike Hrvatske (NN 8/23) i iznosila su ukupno 1.030.018,00 eura (7.760.670,62 kuna). Sukladno uputama iz Odluke Vlade Republike Hrvatske Grad Dubrovnik je donio vlastitu Odluku o kriterijima i mjerilima te načinu financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva u 2023. godini. Decentralizirana sredstva utrošila su se sukladno spomenutoj odluci i planu proračuna Grada Dubrovnika za 2023. godinu.
Projekti širih javnih potreba, koji su financirani iz izvornih sredstava Grada Dubrovnika, realizirani su planiranom dinamikom i u skladu s osiguranim sredstvima u proračunu.
Uslugu Produženog boravka u sedam osnovnih škola Grada Dubrovnika koristilo je u pedagoškoj 2022./2023. godini 537 učenika 1. i 2. razreda osnovnih škola: OŠ Marina Getaldića 37 učenika u dva razredna odjela, OŠ Marina Držića 64 učenika u četiri razredna odjela, OŠ Lapad 114 učenika u šest razrednih odjela, OŠ Ivana Gundulića 147 učenika u sedam razrednih odjela, OŠ Mokošica 66 učenika u tri razredna odjela, OŠ Antuna Masle 24 učenika u kombiniranom razrednom odjelu te u OŠ Montovjerna 85 učenika u četiri razredna odjela.
Projekt Asistent u nastavi provodio se u pedagoškoj godini 2022./2023. u svim osnovnim školama Grada Dubrovnika. Na poslovima asistenta u nastavi bilo je zaposleno 68 pomoćnika za 70 djece s teškoćama u razvoju: u OŠ Marina Getaldića 4, OŠ Marina Držića 14, OŠ Lapad 12, OŠ Ivana Gundulića 20, OŠ Mokošica 11, OŠ Antuna Masle 1 i u OŠ Montovjerna 6. U lipnju 2022. godine Grad Dubrovnik se u partnerstvu s Dubrovačkom razvojnom agencijom (DURA) i osnovnim školama javio na otvoreni poziv za dostavu projektnih prijedloga „Osiguravanje pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika učenicima s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskim i srednjoškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama faza V“ koji je raspisalo Ministarstvo znanosti i obrazovanja za dodjelu sredstava iz Europskog socijalnog fonda.
U rujnu 2022. godine potpisan je ugovor kojim su Gradu Dubrovniku za ovaj projekt odobrena bespovratna sredstva u iznosu od 1.963.833,03 kuna za jednogodišnje razdoblje odnosno pedagošku godinu 2022./2023.
U 2023.godini uplaćeno je za ovaj projekt u proračun Grada Dubrovnika 259.586,41 eura bespovratnih sredstava, a Grad Dubrovnik osigurao je još 300.807,89 eura vlastitih sredstava.
U rujnu 2023. godine Gradsko vijeće Grada Dubrovnika donijelo je Odluku o visini bruto satnice za pomoćnike djece s teškoćama u razvoju u predškolskim i osnovnoškolskim ustanovama na području Grada Dubrovnika kojim se visina bruto satnice pomoćnika povećala na 7,70 eura.
U okviru projekta sufinanciranja školskog športa Grad Dubrovnik je proračunskim sredstvima sufinancirao školska sportska natjecanja učenika gradskih osnovnih škola koje provodi Županijski savez školskog športa (ugovor sa Županijskim savezom školskog športa u iznosu od 9.954,00 eura) te stručni rad u školskim športskim klubovima.
Projekt sufinanciranja stručno razvojnih službi, koji obuhvaća sufinanciranje plaća stručnih suradnika u osnovnim školama (1 socijalnog pedagoga u OŠ Marina Getaldića, 1 pedagoga na pola radnog vremena u OŠ Lapad, 2 pedagoga u OŠ Ivana Gundulića, 1 socijalnog pedagoga na pola radnog vremena u OŠ Mokošica, 1 pedagoga na pola radnog vremena u OŠ Antuna Masle i 1 pedagoga na pola radnog vremena i 1 stručnog suradnika struke edukator rehabilitator na pola radnog vremena u OŠ Montovjerna) realiziran je u planiranom opsegu. Unutar ovog projekta osigurava se i pola plaće računovodstvenog referenta u OŠ Mokošica.
U suradnji s Agencijom za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju i osnovnim školama Grada Dubrovnika realizirani su projekti Sheme školskog voća (tjedna isporuka voća učenicima kontinuirano tijekom pedagoške godine) i Školskog mednog dana (podjela tegli meda učenicima 1. razreda osnovnih škola u prosincu 2023.).
U 2023. godini uspješno je završen projekt dodjele obveznih udžbenika i obrazovnih materijala učenicima osnovnih škola Grada Dubrovnika. Grad Dubrovnik je, u suradnji s osnovnim školama, proveo dva postupka javne nabave, nabavu obveznih udžbenika i nabavu obrazovnih materijala za učenike osnovnih škola Grada Dubrovnika. Udžbenici i drugi obrazovni materijali – radne bilježnice su nabavljeni, isporučeni i podijeljeni učenicima osnovnih škola na početku školske godine. Troškove nabave školskih udžbenika i radnih bilježnica u iznosu 347.622,47 eura snosili su Ministarstvo znanosti i obrazovanja za obvezne udžbenike (171.591,58 eura) i Grad Dubrovnik za radne bilježnice (176.030,89 eura), a sve sukladno Zakonu o udžbenicima i drugim obrazovnim materijalima za osnovnu i srednju školu (NN116/18) i Pravilniku o financiranju obrazovnih materijala učenicima osnovnih škola Grada Dubrovnika (Službeni glasnik Grada Dubrovnika, 6/19, 10/22).
U 2023. godini završen je projekt adaptacije zgrade u ulici Ilije Sarake 7/Pobijana 8 za potrebe Osnovne škole Marina Getaldića. Osnovna škola Marina Getaldića preselila se u potpunosti iz zgrade Gimnazije Dubrovnik i djeluje u jednoj smjeni na dvije lokacije u povijesnoj gradskoj jezgri. U novoobnovljenu zgradu u ulici Ilije Sarake 7 smješteni su učenici od 1. do 3. razreda osnovne škole, a zgrada Centar na adresi Nikole Gučetića 1, koja je ujedno postala i sjedište škole, preuređena je za potrebe učenika viših razreda osnovne škole. Troškovi rekonstrukcije i adaptacije školskih zgrada za potrebe Osnovne škole Marina Getaldića financirani su dobrotvornom donacijom zaklade Caboga-Stiftung, a Grad Dubrovnik preuzeo je troškove preseljenja iz Gimnazije Dubrovnik (15.000 eura), troškove sanacije poda u sportskoj dvorani (39.676,25 eura), troškove nadogradnje informatičkog sustava (9.425,25 eura), troškove bojanja učionica u školi Centar (43.891,50 eura) te troškove prijevoza namještaja i opreme iz luke Gruž (6.250,00 eura).
Osim financijskih potpora Osnovnoj školi Marina Getaldića iz proračuna Grada Dubrovnika financirani su u 2023. godini i drugi projekti tekućeg i investicijskog održavanja u osnovnim školama Grada Dubrovnika. U Osnovnoj školi Mokošica izmijenjen je dio stolarije – vrata u zgradi matične škole (19.807,95 eura), vanjska stolarija - prozori u učionici informatike (30.905,25 eura), a u Područnoj školi Osojnik sanirano je curenje vode na krovu (6.873,75 eura). Osnovna škola Antuna Masle nadogradila je proračunskim sredstvima vatrodojavni alarmni sustav (4.168,75 eura) i sanirala dio fasade na matičnoj školi (5.466,25 eura). Osnovnoj školi Lapad odobrena su sredstva za podmirenje troškova radova na rekonstrukciji zbornice i radionice u učionicu za odjel djelomične integracije (36.604,75 eura) te za troškove izrade elaborata o stanju stabala u dvorištu škole (4.936,75 eura).
2.2. OSTALO ŠKOLSTVO
Pravo na subvenciju troškova pripreme za državnu maturu ostvarilo je tijekom 2023. godine 25 učenika četvrtog razreda srednje škole. Svi učenici koji su ostvarili pravo na subvenciju pohađali su pripreme za državnu maturu koje je organiziralo Otvoreno učilište Algebra. Ostvarili su pravo na subvenciju u iznosu od 1/3 ukupnih troškova pripreme za što je utrošeno 2.904,64 eura. Sukladno izvješću organizatora pripreme za državnu maturu za školsku godinu 2022./2023. održane se u jednom ciklusu i to od 4. ožujka do 29. svibnja 2023. godine u učionici u Dubrovniku.
Sukladno izmijenjenom Pravilniku o sufinanciranju nabave udžbenika učenicima/cama srednjih škola pravo na refundaciju za nabavu udžbenika u iznosu do 132,72 eura ostvarila su 202 srednjoškolca. Iz proračuna Grada Dubrovnika potrošeno je za ovu namjenu 21.800,45 eura.
Sukladno Pravilniku o dodjeli stipendija učenicima i studentima s područja Grada Dubrovnika (Službeni glasnik Grada Dubrovnika 27/17) u školskoj godini 2022./2023. dodijeljena je ukupno 71 stipendija, 19 učeničkih i 52 studentskih (2 učenika i 8 studenata u kategoriji djece stradalnika Domovinskog rata, 31 stipendija u kategoriji nadarenih studenata, 6 učenika i 11 studenta u kategoriji deficitarnih zanimanja, 11 učenika i 1 student u kategoriji djece iz obitelji slabijeg imovnog stanja te 1 student s invaliditetom).
Tijekom 2023. godine Grad Dubrovnik je stipendirao ukupno 196 učenika i studenata (140 studenata i 56 učenika) odlukom gradonačelnika dodijeljeno još 14 jednokratnih novčanih pomoći za školovanje.
U srpnju 2023. godine Gradsko vijeće Grada Dubrovnika donijelo je Pravilnik o nagrađivanju učenika i studenata Grada Dubrovnika. Cilj donošenja ovog Pravilnika bio je poticanje izvrsnosti kod učenika i studenata kao i motivacija za sudjelovanje na natjecanjima. Sukladno Pravilniku nagrađeni su učenici koji su pojedinačno ili grupno na državnom natjecanju osvojili jedno od prva tri mjesta, a u ovu svrhu utrošeno je 14.150,00 eura.
3. PROGRAM OSNOVNOG ŠKOLSTVA U 2024. GODINI
Djelatnost osnovnog školstva od posebnog je društvenog interesa i obuhvaća odgoj i obvezno obrazovanje sa svrhom da učeniku omogući stjecanje znanja, umijeća, stavova i navika potrebnih za život i rad te daljnje školovanje. Jedan od temeljnih ciljeva osnovnoškolskog obrazovanja je osiguranje uvjeta za intelektualni, tjelesni, estetski, društveni, moralni i duhovni razvoj djeteta u skladu s njegovim sposobnostima i sklonostima.
Temelji se, između ostalog, na načelu jednakosti obrazovnih šansi za sve učenike te na partnerstvu svih odgojno-obrazovnih čimbenika na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini.
Sva pitanja vezana za osnovno obrazovanje u Republici Hrvatskoj regulirana su Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN 87/08, 86/09, 92/10, 105/10 - ispravak, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 152/14, 07/17, 68/18, 98/19, 64/20, 151/22 i 156/23) i Državnim pedagoškim standardom osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja (NN 63/08).Na temelju Zakona o financiranju jedinica lokalne samouprave i uprave i tada važećeg Zakona o osnovnom školstvu Grad Dubrovnik je počevši od 1. srpnja 2001. godine preuzeo obvezu financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva za osnovne škole na svom području i to:
OŠ MARINA GETALDIĆA, Frana Supila 3 / Nikole Gučetića 1, Dubrovnik
OŠ LAPAD, Od Batale 14, Dubrovnik
OŠ MARINA DRŽIĆA, Volantina 6, Dubrovnik
OŠ IVANA GUNDULIĆA, Sustjepanska 4, Dubrovnik
OŠ MOKOŠICA, Bartola Kašića 20, Mokošica
OŠ ANTUNA MASLE, Lujaci 2, Orašac
Osnivačka prava nad spomenutim osnovnim školama prenesena su na Grad Dubrovnik Odlukom Ministarstva prosvjete i športa od 20. veljače 2002. godine.
Grad Dubrovnik postao je 2020. godine osnivač još jedne osnovne škole, Osnovne škole MONTOVJERNA na adresi Vladka Mačeka 11, Dubrovnik. Osnivanje Osnovne škole Montovjerna započelo je Odlukom o podjeli Osnovne škole Lapad, KLASA:602-01/19-01/50, URBROJ:2117/01-09-19-07 od 10. prosinca 2019. godine, a dovršeno Rješenjem, KLASA: UP/I-602-02/20-01/00010, URBROJ: 533-05-20-0004 od 17. kolovoza 2020. godine kojim je Ministarstvo znanosti i obrazovanja utvrdilo da Osnovna škola Montovjerna ispunjava sve uvjete propisane zakonom za početak rada.
Osnovne škole Grada Dubrovnika u tekućoj pedagoškoj godini pohađaju 3544 učenika što je 29 djece manje nego u protekloj godini. Godinama su osnovne škole na području Grada Dubrovnika bilježile porast broja učenika, no posljednje tri godine bilježi se opet pad broja učenika u osnovnim školama Grada Dubrovnika.
U sljedećoj tablici prikazan je broj učenika po pojedinoj školi od 2014. do 2024. godine.
Broj učenika u osnovnim školama Grada Dubrovnika
Osnovna škola |
2014
|
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
2021 |
2022 |
2023 |
2024 |
|
MARINA GETALDIĆA |
319 |
309 |
303 |
292 |
299 |
312 |
305 |
315 |
305 |
307 |
287 |
-20 |
MARINA DRŽIĆA |
556 |
568 |
579 |
570 |
570 |
567 |
578 |
555 |
529 |
496 |
466 |
-30 |
LAPAD |
911 |
885 |
853 |
883 |
895 |
887 |
922 |
506 |
527 |
523 |
542 |
+19 |
IVANA GUNDULIĆA |
689 |
705 |
746 |
785 |
813 |
840 |
839 |
840 |
841 |
811 |
788 |
-23 |
MOKOŠICA |
613 |
622 |
645 |
654 |
674 |
696 |
735 |
735 |
756 |
780 |
790 |
+10 |
ANTUNA MASLE |
110 |
113 |
131 |
151 |
169 |
181 |
193 |
208 |
213 |
232 |
229 |
-3 |
MONTOVJERNA |
|
|
|
|
|
|
|
442 |
421 |
424 |
442 |
+18 |
Ukupno: |
3198 |
3202 |
3257 |
3335 |
3420 |
3483 |
3572 |
3601 |
3592 |
3573 |
3544 |
-29 |
Decentralizacija školstva nezavršeni je proces, jer su jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave dobile samo jedan dio kompleksnog sustava školstva u svoju nadležnost.
Država je kroz resorno ministarstvo, primjerice, zadržala u svojoj nadležnosti cijelo područje radnih odnosa i plaća zaposlenika u školstvu.
Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave kao osnivači imenuju svoje predstavnike u školske odbore te na taj način sudjeluju u upravljanju školom, odlučuju o imovini škole i svim važnim pitanjima vezanim za funkcioniranje škole kao pravne osobe. Shodno tome osiguravaju u svojim proračunima sredstva za materijalne i financijske rashode škola, rashode za tekuće i investicijsko održavanje, rashode za izgradnju, dogradnju, rekonstrukciju i opremanje školskog prostora, prijevoz učenika osnovnih škola te sredstva za sufinanciranje širih javnih potreba u osnovnom školstvu.
Sredstva za spomenute namjene osiguravaju se dijelom iz decentraliziranih funkcija osnovnog školstva s razine Ministarstva znanosti i obrazovanja, čime se osigurava minimalni financijski standard, a dijelom su to vlastita proračunska sredstva lokalne samouprave ili sredstva iz Europskog socijalnog fonda i državnog proračuna.
3.1. Decentralizirane funkcije osnovnog školstva - minimalni financijski standard
Sredstva za financiranje minimalnog financijskog standarda osnovnih škola Grada Dubrovnika u 2024. godini planirana su na temelju Uputa za izradu proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za razdoblje 2024. – 2026. U proračunu za 2024. godinu decentralizirana sredstva planirana su u iznosu od 1.060.918,00 eura.
Planirana sredstva u iznosu od 696.000,00 eura ravnomjerno su prema kriterijima raspoređena po školama za financiranje materijalnih i financijskih rashoda te rashoda za tekuće i investicijsko održavanje školskih objekata. Dio sredstava (210.000,00 eura) namijenjen je podmirenju troškova prijevoza učenika, a dio za nabavu opreme (120.460,00 eura).
Vlada Republike Hrvatske donijela je 26. siječnja 2024. godine Uredbu o načinu financiranja decentraliziranih funkcija te izračuna iznosa pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za 2024. godinu te Odluku o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijsko standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2024. godini kojima Grad Dubrovnik ostvaruje pravo na 1.064.367,00 eura decentraliziranih sredstava minimalnog standarda (NN 10/2024). Temeljem članka 5. spomenute Odluke Grad Dubrovnik će donijeti vlastitu odluku o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva za 2024. godinu.
Minimalni financijski standard financira se iz prihoda iz dodatnog udjela poreza na dohodak (1,9%) te na teret prihoda državnog proračuna.
3.2. Decentralizirane funkcije osnovnog školstva - iznad minimalnog financijskog standarda
Programom javnih potreba u osnovnom školstvu Grada Dubrovnika za 2024. godinu obuhvaćeni su i projekti širih javnih potreba koji se financiraju iz izvornih sredstava Grada Dubrovnika. To su različiti projekti poboljšanja standarda u osnovnom školstvu te projekti izvanškolskih aktivnosti koji učenicima osnovnih škola omogućavaju razvijanje različitih sposobnosti i zanimanja za određena područja i specijalnosti. Cilj im je također pomoći djeci, roditeljima i školama u svladavanju odgojno-obrazovnih izazova koje sa sobom nosi osnovnoškolsko obrazovanje.
U proračunu Grada Dubrovnika za 2024. godinu osiguravaju se sredstva za sljedeće projekte u osnovnim školama Grada Dubrovnika:
Produženi boravak
Stručno razvojne službe
Asistent u nastavi
Sufinanciranje školskog športa
Ostali projekti u osnovnom školstvu
Produženi boravak
Produženi boravak je oblik organiziranog zbrinjavanja djece nakon redovite nastave koji se nudi u svih sedam osnovnih škola Grada Dubrovnika. U školskoj godini 2023./2024. program produženog boravka odvija se u 27 odgojnih skupina.
U program Produženog boravka uključeno je u ovoj školskoj godini 543 djece 1. i 2. razreda osnovnih škola i to: OŠ Marina Getaldića 35, OŠ Marina Držića 61, OŠ Ivana Gundulića 129, OŠ Lapad 105, OŠ Mokošica 83, OŠ Antuna Masle 26 i OŠ Montovjerna 104. Pet osnovnih škola (OŠ Marina Držića, OŠ Ivana Gundulića, OŠ Lapad, OŠ Mokošica i OŠ Montovjerna) imaju dobre uvjete za organiziranje Produženog boravka, što znači da imaju uređene učionice i školske kuhinje u kojima se svakodnevno priprema hrana za djecu. Učenicima OŠ Marina Getaldića obroke dostavlja tvrtka Tabono j.d.o.o., a učenicima OŠ Antuna Masle hranu priprema Dječji vrtić Pčelica. Obroci za djecu u Produženom boravku pripremaju se sukladno Uputama o prehrani i jelovnicima koje je izradio Zavod za javno zdravstvo Dubrovačko-neretvanske županije.
Sukladno Pravilniku o organizaciji Programa produženog boravka u osnovnim školama Grada Dubrovnika dnevna cijena usluge produženog boravka za roditelje iznosi 3,32 eura, a razliku do ekonomske cijene programa podmiruje Grad Dubrovnik. Izmjenama i dopunama ovog Pravilnika za drugo dijete u produženom boravku odobrava se popust od 50%, a za svako sljedeće dijete odobrava se oslobođenje od 100% cijene za roditelje. Roditelji koji primaju zajamčenu minimalnu naknadu Centra za socijalnu skrb oslobođeni su plaćanja usluge produženog boravka.
Na poslovima Produženog boravka zaposleno je 27 učiteljica i 8 kuharica.
Početkom školske godine 2022./2023. godine u Osnovnoj školi Montovjerna započeo je projekt toplog obroka za sve zainteresirane učenike. U projektu sudjeluje 88 učenika od 1. do 8. razreda. Topli obrok se poslužuje u tri različita termina u blagovaonici škole, roditelji plaćaju trošak toplog obroka u iznosu od 3,32 eura, a Grad Dubrovnik financira troškove plaće jedne zaposlene kuharice.
Stručno-razvojne službe
U cilju što kvalitetnije skrbi o učenicima osnovnih škola, posebno učenika s poteškoćama koje im onemogućavaju uspješno svladavanje nastavnih sadržaja te učenika koji pokazuju neprimjerene oblike ponašanja, Grad Dubrovnik osigurava sredstva za rad stručnih službi u osnovnim školama i to: OŠ Lapad - 1 stručni suradnik pedagog na pola radnog vremena, OŠ Marina Getaldića – 1 stručni suradnik socijalni pedagog, OŠ Ivana Gundulića – 2 stručna suradnika pedagoga, OŠ Mokošica – 1 stručni suradnik socijalni pedagog na pola radnog vremena, OŠ Antuna Masle – 1 stručni suradnik pedagog na pola radnog vremena i OŠ Montovjerna – 1 stručni suradnik struke edukator-rehabilitator.
Unutar ovog projekta osigurava se i ½ plaće računovodstvenog referenta u Osnovnoj školi Mokošica nakon što je Ministarstvo znanosti i obrazovanja najprije odbilo zapošljavanje na upražnjeno radno mjesto, a onda ipak prihvatilo financiranje druge polovice plaće računovodstvenog referenta.
Asistent u nastavi
S ciljem uključivanja učenika s posebnim obrazovnim potrebama u redoviti sustav odgoja i obrazovanja, Grad Dubrovnik već dugi niz godina provodi projekt Asistent u nastavi. Sredstva za ovaj projekt osiguravaju se dijelom iz Europskog socijalnog fonda, a dijelom iz proračuna Grada Dubrovnika. Naime, u rujnu 2023. godine Grad Dubrovnik se u suradnji s Dubrovačkom razvojnom agencijom (DURA) i osnovnim školama javio na otvoreni poziv za dostavu projektnih prijedloga „Osiguravanje pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika učenicima s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskim i srednjoškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama faza VI“ koji je raspisalo Ministarstvo znanosti i obrazovanja za dodjelu sredstava iz Europskog socijalnog fonda.
Odobrena su bespovratna sredstva u iznosu od 253.912,68 eura za jednogodišnje razdoblje odnosno pedagošku godinu 2023./2024.
Sukladno Pravilniku o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima (NN102/18, 59/19 i 22/20) postupak odobravanja pomoćnika u nastavi započinje zahtjevom škole prema nadležnom županijskom odjelu koji predmete zaprimljene od škola dostavlja Stručnom povjerenstvu. Mišljenje Stručnog povjerenstva s cjelokupnom dokumentacijom županijski odjel dostavlja osnivaču koji donosi odluku o uključivanju pomoćnika u nastavi te istu dostavlja Ministarstvu znanosti i obrazovanja na prethodnu suglasnost.
U osnovnim školama Grada Dubrovnika zaposlena su 72 pomoćnika u nastavi koji rade s 74 učenika s poteškoćama u razvoju. U suradnji s Dubrovačkom razvojnom agencijom DURA podnesen je zahtjev Agenciji za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih za sufinanciranje plaća 42 pomoćnika iz Europskog socijalnog fonda, a Grad Dubrovnik će plaće ostalih pomoćnika zajedno s povećanjem satnice svim pomoćnicima financirati iz svog proračuna.
Pomoćnici u nastavi rade u svim osnovnim školama Grada Dubrovnika: OŠ Marina Getaldića 5, OŠ Marina Držića 11, OŠ Lapad 14, OŠ Ivana Gundulića 19, OŠ Mokošica 12, OŠ Antuna Masle 2, OŠ Montovjerna 9.
Sufinanciranje školskog športa
S ciljem reguliranja rada školskih športskih klubova u osnovnim školama, Grad Dubrovnik u proračunu osigurava sredstva za sufinanciranje školskog športa. To se u prvom redu odnosi na rad školskih športskih klubova u kojima rade vanjski suradnici. Oni sa školom sklapaju ugovor o djelu, koji se financira dijelom iz članarina (u svim školama članarina iznosi 6,64 eura), a dijelom iz proračuna.
Projekt će se provoditi u OŠ Marina Držića, OŠ Lapad i OŠ Montovjerna.
Unutar ovog projekta osiguravaju se također sredstva za gradska natjecanja osnovnih škola koje provodi Županijski savez školskog športa.
Tekuće i investicijsko održavanje
Osnovne škole Grada Dubrovnika prijavile su za sufinanciranje iz Proračuna Grada Dubrovnika za 2024. godinu niz projekata tekućeg i investicijskog održavanja školskih objekata. Slijedom prijava osigurano je na zajedničkoj stavci tekućeg i investicijskog održavanja iznad minimalnog standarda 325.000,00 eura proračunskih sredstava koji će se dodijeliti školama sukladno utvrđenim prioritetima u 2024. godini.
Ostali projekti u osnovnom školstvu
Osnovne škole Grada Dubrovnika sudjeluju i u 2024. godini u programima Shema školskog voća i Školski medni dan.
U Proračunu Grada Dubrovnika za 2024. godinu osigurana su na stavkama škola sredstva za kupnju školskih udžbenika koje financira Ministarstvo znanosti i obrazovanja te sredstva za nabavu obrazovnih materijala – radnih bilježnica za učenike osnovnih škola Grada Dubrovnika.
Grad Dubrovnik je u proračunu za 2024. godinu osigurao i sredstva za sufinanciranje mjesečne autobusne karte svim učenicima osnovnih i srednjih škola koji to pravo ne ostvaruju iz drugih izvora financiranja.
Sukladno Odluci o kriterijima i načinu financiranja, odnosno sufinanciranja troškova prehrane za učenike osnovnih škola za školsku godinu 2023./2024. (NN 87/2023.) Vlada Republike Hrvatske nastavlja financirati prehranu učenika u osnovnim školama. Vlada za ovaj projekt osigurava u državnom proračunu 1,33 eura po danu po učeniku. Grad Dubrovnik proveo je u ovom projektu postupak javne nabave te sklopio ugovor o izradi i dostavi obroka za prehranu učenika u osnovnim školama Grada Dubrovnika s tvrtkom Tabono j.d.o.o. iz Dubrovnika.
Grad Dubrovnik se zajedno s Dubrovačko-neretvanskom županijom uključio u projekt „Informatizacija upisa i uspostave cjelovite elektroničke usluge upisa u odgojno-obrazovne ustanove e-Upisi“ tako da će se upisi u osnovne škole Grada Dubrovnika za školsku godinu 2024./2025. obavljati elektronski.
Oprema
Sukladno iskazanim potrebama osnovnih škola u proračunu Grada Dubrovnika za 2024. godinu osigurano je 120.460,00 eura decentraliziranih sredstava za nabavu potrebne opreme u osnovnim školama.
4. OSTALO ŠKOLSTVO
Za razliku od osnovnih škola na području Grada Dubrovnika, kojima je Grad Dubrovnik osnivač, na području srednjeg i visokog školstva Grad Dubrovnik sufinancira samo određene projekte od posebnog interesa za Grad.
4.1. Srednje školstvo
Na području srednjeg školstva Grad Dubrovnik u 2024. godini osigurava sredstva za dva projekta: projekt pripreme za državnu maturu i projekt subvencioniranja udžbenika za srednje škole.
S ciljem poboljšanja uspjeha naših srednjoškolaca pri upisima na željene fakultete Grad Dubrovnik sufinancira organizirane oblike priprema za državnu maturu koje se organiziraju na području Grada Dubrovnika. Sukladno zaključku gradonačelnika pravo na subvenciju troškova pripreme za državnu maturu imaju svi polaznici koji imaju prebivalište na području Grada Dubrovnika u iznosu od 1/3 ukupnih troškova pripreme. Pravo na subvenciju troškova za dodatnu 1/3 ukupnih troškova pripreme imaju polaznici koji ispunjavaju uvjet imovine i prihoda iz Odluke o socijalnoj skrbi Grada Dubrovnika. Za ovaj projekt osigurano je u proračunu za 2024. godinu 4.000,00 eura, s tim da isplata subvencije, temeljem izmjene zaključka gradonačelnika, ne ide više organizatoru priprema već polaznicima na osobni račun.
Sukladno Pravilniku o sufinanciranju nabave udžbenika učenicima srednjih škola s područja Grada Dubrovnika (Službeni glasnik Grada Dubrovnika, 10/22) pravo na subvencioniranje nabave udžbenika u iznosu do 132,72 eura ostvaruju učenici srednjih škola čiji roditelji imaju prebivalište na području Grada Dubrovnika najmanje šest mjeseci prije podnošenja zahtjeva uz uvjet da:
- potječu iz obitelji koja prima dječji doplatak ili
- potječu iz obitelji s troje i više djece predškolskog uzrasta ili su na redovitom školovanju.
4.2. Stipendije i krediti za školovanje
Sukladno Pravilniku o stipendiranju učenika i studenata s područja Grada Dubrovnika (Službeni glasnik Grada Dubrovnika 27/17) Grad Dubrovnik je raspisao natječaje za školsku godinu 2023./2024. i to:
- natječaj za učenike i studente koji su sami stradalnici ili su djeca stradalnika iz Domovinskog rata
- natječaj za nadarene studente: 10 stipendija u području prirodnih, tehničkih i biotehničkih znanosti te području biomedicine i zdravstva, 10 stipendija u području društvenih i humanističkih znanosti i 2 stipendije u umjetničkom području
- natječaj za učenike i studente u deficitarnim zanimanjima: 12 stipendija za učenike i 18 stipendija za studente,
- natječaj za učenike i studente iz obitelji slabijeg imovnog stanja: 6 stipendija za učenike i 10 stipendija za studente
- natječaj za studente koji su osobe s invaliditetom
Grad Dubrovnik je povećao iznose stipendija za otprilike 10% te one počevši od školske/akademske godine 2023./2024. iznose:
- za studente koji studiraju izvan Dubrovnika 220,00 eura
- za studente koji studiraju u Dubrovniku 120,00 eura
- za učenike koji se školuju u Dubrovniku 75,00 eura
- za učenike koji se školuju izvan Dubrovnika 145,00 eura
Grad Dubrovnik će sukladno Sporazumu o stipendiranju studenata Grada Vukovara stipendirati 10 studenata Grada Vukovara.
Pored stipendiranja Grad Dubrovnik već dugi niz godina provodi projekt kreditiranja školovanja koji se provodi u suradnji sa Zagrebačkom bankom.
Ovim projektom željelo se omogućiti svakom dubrovačkom studentu da, neovisno o materijalnim mogućnostima roditelja, završi željeno školovanje. Projekt još uvijek bilježi interes studenata za ovim oblikom pomoći, no realizacija kredita odvija se otežano što u poslovnoj banci objašnjavaju trenutnom situacijom na bankarskom tržištu.
Ova poslovna banka predložit će Gradu Dubrovniku izmijenjeni oblik kreditiranja školovanja koji će biti u skladu s uputama Hrvatske narodne banke.
Sukladno Pravilniku o nagrađivanju učenika i studenata Upravni odjel za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo raspisat će u lipnju 2024. godine Javni poziv za podnošenje prijedloga za dodjelu nagrada za posebna postignuća učenika i studenata Grada Dubrovnika za školsku godinu 2023./2024. Za novčane nagrade učenicima i studentima osigurano je u proračunu za 2024. godinu 15.000,00 eura.
5. KAPITALNA ULAGANJA U ŠKOLSTVO
Kapitalna ulaganja u školstvo spadaju u djelokrug rada Upravnog odjela za izgradnju i upravljanje projektima. U proračunu Grada Dubrovnika za 2024. godinu planirani su sljedeći projekti iz područja školstva:
5.1. Dogradnja Osnovne škole Mokošica
Najvažnije kapitalno ulaganje u školstvu je dogradnja Osnovne škole Mokošica, a nalazi se u fazi izrade glavnog projekta. Projekt je prijavljen na natječaj Nacionalnog programa oporavka i otpornosti. U proračunu Grada Dubrovnika za 2024. godinu planirana su za ovaj kapitalni projekt sredstva u iznosu od 1.100.000,00 eura.
5.2. Sportska dvorana Osnovne škole Antuna Masle
Za dogradnju školske sportske dvorane u Osnovnoj školi Antuna Masle ishođena je pravomoćna građevinska dozvola. Zgrada sportske dvorane nalazi se sjeverno od zgrade škole na postojećem nogometnom igralištu. Zgrada škole i nove dvorane međusobno su povezane toplom vezom, a za ulaz u samu dvoranu može se koristiti i vlastiti ulaz bez potrebe ulaženja u školu.
Obzirom na sportsko-rekreacijsku namjenu novo-planirane građevine ista će zasigurno obogatiti i razne izvanškolske sportsko-društvene sadržaje šire zajednice.
Za planiranu dogradnju u proračunu Grada Dubrovnika osigurana su inicijalna sredstva u iznosu od 3.300,00 eura.
5.3. Sanacija dvorane Osnovne škole Lapad
Krajem siječnja završeni su radovi postavljanja nove podne obloge u sportskoj dvorani OŠ Lapad, a investicija je uključila i izvedbu hidro i toplinske izolacije čime je podignuta kvaliteta rada i izvođenja sportskih aktivnosti. Postavljena je polipropilenska sportska podloga nove generacije.
Radovi zamjene podne površine sportske dvorane započeli su krajem studenog prošle godine, a izvela ih je tvrtka KL SPORT International d.o.o. iz Karlovca, dok je radove hidroizolacije provela tvrtka PALIR d.o.o. iz Solina. Nadzor je provela Tvrtka Canosa inženjering iz Trstenoga.
Ukupna vrijednost investicije, koja je uz materijal, dopremanje i postavljanje podloge, uključivala i uklanjanje dotrajale podloge kao i radove hidroizolacije te nadzor, iznosila je 120.000,00 eura.
5.4. Igralište Osnovne škole Lapad
U 2024. godini planira se uređenje igrališta Osnovne škole Lapad kao projektni prijedlog participativnog budžetiranja. Projekt predviđa uređenje podloge igrališta, sportske opreme, klupica, izgradnju novog odbojkaškog igrališta na neuređenom dijelu platoa i postavljanje rasvjete. U proračunu Grada Dubrovnika osigurano je za uređenje igrališta Osnovne škole Lapad 120.000,00 eura.
KLASA: 602-01/24-01/05
URBROJ: 2117-1-09-24-03
Dubrovnik, 19. ožujka 2024.
Predsjednik Gradskog vijeća
mr. sc. Marko Potrebica, v. r.
----------------------------------------