Službeni glasnik broj 7. - 10. svibnja 2023.Objavljeno: 10.05.23.
68. Odluka o davanju suglasnosti na Opće uvjete isporuke komunalne usluge opskrbe unutar povijesne jezgre Grada Dubrovnika posebnim vozilima
Na temelju članka 30. stavka 2. Zakona o komunalnom gospodarstvu („Narodne novine“, broj 68/18 i 110/18) i članka 39. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 2/21), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 20. sjednici, održanoj 8. svibnja 2023., donijelo je
O D L U K U
o davanju suglasnosti na Opće uvjete isporuke komunalne usluge opskrbe unutar povijesne jezgre Grada Dubrovnika posebnim vozilima
Članak 1.
Daje se prethodna suglasnost na Opće uvjete isporuke komunalne usluge opskrbe unutar Povijesne jezgre Grada Dubrovnika posebnim vozilima trgovačkog društva Sanitat Dubrovnik d.o.o. za komunalne djelatnosti, Ulica Marka Marojice 5, Dubrovnik, OIB 99080716453.
Članak 2.
Opći uvjeti isporuke komunalne usluge opskrbe unutar povijesne jezgre Grada Dubrovnika posebnim vozilima nalaze se u privitku ove Odluke i čine njezin sastavni dio.
Članak 3.
Opći uvjeti iz članka 1. ove Odluke objavit će se u „Službenom glasniku Grada Dubrovnika“ i na mrežnim stranicama Grada Dubrovnika www.dubrovnik.hr.
Članak 4.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenom glasniku Grada Dubrovnika“.
KLASA: 363-01/23-09/15
URBROJ: 2117-1-09-23-03
Dubrovnik, 8. svibnja 2023.
Predsjednik Gradskog vijeća
mr. sc. Marko Potrebica, v. r.
----------------------------------------
Na temelju odredaba članaka 26. i 30. Zakona o komunalnom gospodarstvu („Narodne novine“, broj 68/18, 110/18, 32/20, dalje u tekstu: Zakon), Odluke o komunalnim djelatnostima i organizacijskim oblicima obavljanja komunalne djelatnosti („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 3/22, 13/22 i 17/22) i Odluke Gradskog vijeća Grada Dubrovnika o povjeravanju obavljanja komunalne djelatnosti opskrbe trgovina i građana unutar Povijesne jezgre Grada posebnim vozilima („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 13/22), uz prethodno pribavljenu suglasnost Gradskog vijeća Grada Dubrovnika, KLASA: 363-01/23-09/15; URBROJ: 2117-1-09-23-03, od 8. svibnja 2023., trgovačko društvo SANITAT DUBROVNIK d.o.o., Dubrovnik, Marka Marojice 5, OIB: 99080716453 (dalje u tekstu: Društvo), zastupano po članici Uprave Klaudiji Barčot, dana __.__.2023. godine, donosi sljedeće
OPĆE UVJETE
isporuke komunalne usluge opskrbe
unutar Povijesne jezgre Grada Dubrovnika posebnim vozilima
- OSNOVNE ODREDBE
Članak 1.
(1) Ovim Općim uvjetima isporuke komunalne usluge opskrbe unutar Povijesne jezgre Grada Dubrovnika posebnim vozilima (u daljnjem tekstu: Opći uvjeti) uređuju se uvjeti pružanja odnosno korištenja komunalne usluge opskrbe unutar Povijesne jezgre Grada Dubrovnika posebnim vozilima (u daljnjem tekstu: usluga), međusobna prava i obveze isporučitelja i korisnika komunalne usluge te način mjerenja, obračuna i plaćanja isporučene komunalne usluge.
(2) Ovi se Opći uvjeti iz stavka (1) ovoga članka odgovarajuće primjenjuju i na isporučene komunalne usluge u Pretovarnoj zoni kao mjestu gdje će se roba i/ili tereti pretovarati odnosno prekrcavati i prijevoz nastavljati opskrbnim posebnim vozilima isporučitelja sukladno odredbama Odluke o komunalnom redu Grada Dubrovnika i drugim općim aktima Grada Dubrovnika do dostavnog mjesta.
(3) Izrazi koji se koriste u ovim Općim uvjetima, a imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i ženski rod.
Članak 2.
(1) Isporučitelj usluge je trgovačko društvo SANITAT DUBROVNIK d.o.o., Dubrovnik (Grad Dubrovnik), Marka Marojice 5, OIB: 99080716453 (dalje u tekstu: Isporučitelj), u skladu s odredbama ovih Općih uvjeta te pozitivnim zakonskim i podzakonskim propisima.
(2) Pojedini pojmovi, u smislu ovih Općih uvjeta, imaju sljedeće značenje:
1. „komunalna usluga opskrbe“ je uslužna komunalna djelatnost prijevoza robe i tereta posebnim vozilima koja uključuje isporuku navedene komunalne usluge preuzimanjem, prijevozom i dostavom.
2. „Povijesna jezgra Grada Dubrovnika“ je prostor kojeg kao Povijesnu jezgru obuhvatom definira Generalni urbanistički plan Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj: 10/05, 10/07, 8/12, 3/14, 9/14, 4/16, 25/18, 13/19, 08/20, 5/21, 8/21. i 6/22).
3. „Posebna vozila“ su vozila kojima se obavlja opskrba Povijesne jezgre Grada Dubrovnika kako ih određuje primjenjiva Odluka o komunalnom redu Grada Dubrovnika.
4. „Korisnik komunalne usluge“ (u daljnjem tekstu: „Korisnik“) je fizička ili pravna osoba koja s Isporučiteljem ugovara korištenje komunalne usluge na način propisan ovim Općim uvjetima i određen ugovorom o isporuci komunalne usluge te koji je dužan plaćati cijenu za pružene komunalne usluge i javna davanja koja se plaćaju uz komunalnu uslugu ili u vezi s komunalnom uslugom.
- UVJETI PRUŽANJA ODNOSNO KORIŠTENJA KOMUNALNE USLUGE
Članak 3.
(1) Komunalna usluga opskrbe obavlja se kao javna služba, a usluge koje se pružaju u obavljanju te komunalne djelatnosti od općeg su interesa. Obavljanje isporuke komunalnih usluga osigurava se na razini koja je najbliža korisnicima.
(2) Pristup, dostupnost i korištenje komunalne usluge osigurava se svim korisnicima pod jednakim i nediskriminatornim uvjetima, na način i pod uvjetima koji su prilagođeni potrebama unutar lokalne zajednice.
(3) Isporučitelj komunalne usluge obvezan je u obavljanju komunalne djelatnosti postupati na učinkovit, ekonomičan i svrhovit način uz najmanje troškove za korisnike uz najprihvatljivije uvjete za prostor, okoliš, kulturna dobra i održivi razvitak.
(4) Isporučitelj komunalne usluge dužan je komunalnu uslugu isporučivati korisnicima usluga na način koji ne može štetiti njihovoj imovini, pravima i pravnim interesima.
Članak 4.
(1) Radno vrijeme obavljanja komunalne usluge opskrbe unutar Povijesne jezgre Grada Dubrovnika posebnim vozilima određuje Isporučitelj te se objavljuje na oglasnoj ploči i na mrežnim stranicama Isporučitelja usluge.
(2) Radno vrijeme iz stavka (1) ovog članka mora biti određeno u skladu sa primjenjivom Odlukom o komunalnom redu Grada Dubrovnika koja je na snazi u trenutku određivanja radnog vremena.
Članak 5.
(1) Istim posebnim vozilom istovremeno se može koristiti više Korisnika usluge odnosno podredno za prijevoz robe i/ili tereta za više različitih nositelja prava pri čemu se ukupni račun izdaje za svakog Korisnika pojedinačno neovisno o predmetnim okolnostima.
(2) Redoslijed korištenja usluge određuje se prema tome koji Korisnik prvi pristupi na mjesto pružanja komunalne usluge – Pretovarnu zonu i zatraži uslugu, odnosno ukoliko je riječ o prijevozu između drugih različitih mjesta unutar Povijesne jezgre Grada Dubrovnika, tada se prioritet određuje prema tome koji Korisnik prvi od Isporučitelja naručio uslugu.
(3) Isporučitelj prilikom određivanja redoslijeda pružanja usluge utvrđuje sve okolnosti kako bi se izbjeglo da jedan Korisnik ostvari više uzastopnih vožnji/usluga prijevoza, a da se time onemogućuje pristup, dostupnost i korištenje komunalne usluge ostalim korisnicima pod jednakim i ne diskriminatornim uvjetima.
(4) Ukupno vrijeme korištenja usluge prijevoza robe i/ili tereta je najviše 45 minuta po prijevozu.
Članak 6.
(1) Dostavnim vozilom vrši se isključivo prijevoz robe i/ili tereta ukupne mase iznad 5 kg.
(2) Ukoliko je volumetrička masa robe i/ili tereta veća od stvarne primjenjuje se volumetrička masa. Volumetrička masa u kilogramima odgovara produktu dimenzija u centimetrima podijeljeno s 5000 (d x š x v cm / 5000 = kg).
Članak 7.
(1) Posebnim vozilom nije dozvoljene vršiti sljedeći prijevoz:
1. prijevoz putnika (vozilom upravlja isključivo radnik Isporučitelja),
2. prijevoz životinja,
3. prijevoz namirnica koje zahtijevaju posebne uvjete prijevoza i skladištenja (npr. meso, riba, jaja, mliječni proizvodi i sl.)
4. prijevoz robe i/ili tereta za koje je propisima određen poseban postupak i/ili uvjeti prijevoza.
5. prijevoz novca ili vrijednosnih papira,
6. prijevoz plina, benzina, lož ulja i plave nafte,
7. prijevoz eksplozivnih sredstava,
8. prijevoz robe i/ili tereta koji svojim dimenzijama i težinom prelaze gabarite i ukupnu dozvoljenu nosivost posebnog vozila.
(2) Tijekom prijevoza robe i/ili tereta posebnim vozilom zabranjeno je ometanje vozača, bacanje otpadaka i oštećivanje vozila.
(3) Korisnici koji se koriste prostorom dužni su voditi brigu o urednosti mjesta na kojem se obavlja utovar prije prijevoza robe i/ili tereta. Ukoliko nije riječ o robi i/ili teretu za kojeg je ugovoren prijevoz zabranjeno je ostavljati građevinski, ambalažni te ostali otpad, kao i sve ostale pokretne stvari.
(4) Zabranjeno je robu i/ili terete kao i ostale materijale kojima se vrši opskrba unutar Povijesne jezgre Grada Dubrovnika istovariti ili utovariti izvan prostora pretovarne zone, kao i odlagati na prostoru izvan pretovarne zone, te je zabranjeno parkiranje posebnih i radnih strojeva izvan pretovarne zone izuzev temeljem posebne dozvole nadležnog upravnog odjela.
Članak 8.
(1) Isporučitelj ne odgovara za nastala oštećenja na robi i/ili teretu prilikom utovara, transporta i istovara, kao ni za štetu nastalu zbog drugih okolnosti, izuzev ukoliko je riječ po postupanju iz namjere ili krajnje nepažnje radnika Isporučitelja koji je sudjelovao u predmetnim aktivnostima.
- MEĐUSOBNA PRAVA I OBVEZE ISPORUČITELJA I KORISNIKA KOMUNALNE USLUGE
Članak 9.
(1) Isporučitelj u svrhu obavljanja uslužne komunalne djelatnosti opskrbe unutar Povijesne jezgre Grada Dubrovnika posebnim vozilima u skladu sa Zakonom i propisima donesenim na temelju Zakona sklapa s Korisnikom komunalne usluge Ugovor o isporuci komunalne usluge.
(2) Ugovorom iz stavka (1) ovoga članka Isporučitelj i Korisnik komunalne usluge uređuju međusobna prava i obveze isporuke komunalne usluge u skladu s ovim Općim uvjetima.
(3) Ugovor iz stavka (1) ovoga članka te sve njegove izmjene i dopune sklapaju se u pisanom obliku.
Članak 10.
(1) Isporučitelj se obvezuje uslugu obavljati u skladu sa odredbama Zakona i propisima donesenim na temelju Zakona, odredbama Odluke o komunalnom redu Grada Dubrovnika i drugim općim aktima Grada Dubrovnika.
(2) Usluga iz stavka (1) ovoga članka obuhvaća, primjerice:
1. prijevoz robe i tereta po nalogu Korisnika unutar Povijesne jezgre Grada Dubrovnika posebnim vozilom,
2. zaprimanje od Korisnika ovjere robnih dokumenata otpremnice ili dostavnice potpisom osobe Korisnika koja je robu preuzela,
3. dostavu Korisniku ovjerene otpremnice/dostavnice za isporučenu robu,
4. izdavanje računa Korisniku za izvršene komunalne usluge
5. obavijesti Korisniku o nemogućnosti isporuke robe, odbijanju primitka robe od strane Korisnika ili odbijanju potpisa otpremnice/dostavnice, reklamaciji robe i/ili tereta, havariji tereta ili robe i slično.
(3) Komunalna usluga isporuke obuhvaća poslove specificirane cjenikom Isporučitelja usluge.
(4) Isporučitelj komunalne usluge ne smije bez opravdanih razloga prekinuti ili obustaviti isporuku komunalne usluge Korisniku.
(5) Isporučitelj komunalne usluge obvezan je o prekidu isporuke komunalnih usluga i razlozima tog prekida obavijestiti javnost na prikladan način odmah nakon saznanja okolnosti koje su uzrokovale prekid.
(6) Radniku Isporučitelja koji upravlja posebnim vozilom kojim se ostvaruje isporuka komunalne usluge zabranjeno je tijekom prijevoza pušenje, konzumiranje alkohola i/ili opojnih droga te se je isti dužan pridržavati sigurnosnih i prometnih propisa i općih akata Grada Dubrovnika.
Članak 11.
(1) Korisnik usluge dužan je:
1. koristiti se uslugom na način propisan ovim Općim uvjetima i određen ugovorom o isporuci komunalne usluge
2. suzdržavati se od radnji kojima bi se nanosila šteta Isporučitelju usluge, odnosno komunalnoj infrastrukturi.
3. pravovremeno dostaviti/dati nalog za isporuku robe i/ili tereta Isporučitelju s točnom količinom i vrstom robe, nazivom Korisnika i adresom isporuke te vremenom isporuke robe i/ili tereta korisniku,
4. platiti Isporučitelju cijenu za pružene komunalne usluge i javna davanja koja se plaćaju uz komunalnu uslugu ili u vezi s komunalnom uslugom.
- NAČIN MJERENJA, OBRAČUNA I PLAĆANJA ISPORUČENE KOMUNALNE USLUGE
Članak 12.
(1) Cijenu, način obračuna i način plaćanja komunalne usluge određuje Isporučitelj komunalne usluge posebnim cjenikom na način propisan Zakonom, posebnim propisima i ovim Općim uvjetima.
(2) Cijene komunalne usluge utvrđuju se tako da osiguravaju postupnost povrata sredstava uloženih u građenje i troškova održavanja komunalne infrastrukture te da omogućavaju obavljanje komunalne djelatnosti, vodeći računa o tome da one budu socijalno prihvatljive za stanovništvo te poštujući zaštitu prava potrošača u skladu s posebnim propisima.
(3) Prilikom određivanja cijene komunalne usluge uzimaju se u obzir:
1. izdaci potrebni za osiguranje dostupnosti komunalne usluge te
2. izdaci potrebni za upravljanje i održavanje komunalne infrastrukture koja se koristi za obavljanje uslužne komunalne djelatnosti.
(4) Prilikom određivanja cijene komunalne usluge uzimaju se u obzir, primjerice:
1. vrsta robe i/ili tereta koji se prevozi prema kilogramima,
2. vrsti ambalaže/pakiranja (npr. paketi, gajbe),
3. obujam ukoliko se radi o specifičnoj robi,
4. razdoblje u kojem se obavlja prijevoz,
5. trajanje prijevoza,
6. vrsta vozila koja služi za isporuku komunalne usluge
7. korištenje drugih usluga Isporučitelja vezanih uz prijevoz robe i/ili tereta.
Članak 13.
(1) Cijena komunalne usluge plaća se Isporučitelju usluge za isporučenu uslugu na temelju ispostavljenog računa.
(2) Obveznik plaćanja cijene komunalne usluge je Korisnik usluge.
(3) Korisnik plaća uslugu na blagajni Isporučitelja u Pretovarnoj zoni i/ili u sjedištu Isporučitelja ili uplatom na transakciji račun Isporučitelja do roka dospijeća naznačenog u računu.
(4) Ukoliko Korisnik usluge ne podmiri obveze u utvrđenom roku sukladno računu, Isporučitelj može upozoriti Korisnika na neizvršenu uslugu plaćanja slanjem opomene.
(5) Uslugu prijevoza mogu koristiti isključivo Korisnici koji su podmirili sve dospjele obveze prema Isporučitelju.
Članak 14.
(1) Isporučitelj komunalne usluge dužan je za cjenik komunalne usluge i za svaku njegovu izmjenu ili dopunu pribaviti prethodnu suglasnost gradonačelnika Grada Dubrovnika.
(2) Isporučitelj je dužan cjenik komunalne usluge objaviti na svojoj oglasnoj ploči i na svojim mrežnim stranicama te se pridržavati cjenika komunalnih usluga.
- NADZOR NAD PROVEDBOM OPĆIH UVJETA
Članak 15.
(1) Nadzor nad primjenom ovih Općih uvjeta obavlja ovlaštena osoba Isporučitelja.
(2) Isporučitelj komunalne usluge dužan je osigurati javnost svojeg rada te omogućiti korisnicima komunalne usluge pristup informacijama važnim za isporuku komunalnih usluga i njihovo sudjelovanje u donošenju odluka u komunalnom gospodarstvu.
(3) Korisnik je ovlašten podnijeti Isporučitelju prigovor na pruženu uslugu u poslovnim prostorijama Isporučitelja, putem pošte i elektroničke pošte, kao i putem drugih sredstava mrežne komunikacije koja omogućuju pohranu vremena i sadržaja komunikacije na trajnom mediju.
(4) Isporučitelj je dužan odgovoriti na prigovor Korisnika iz prethodnog stavka ovog članka u roku od 15 (slovima: petnaest) dana od dana zaprimanja prigovora Korisnika.
(5) Nakon primitka odgovora na pisani prigovor iz prethodnog stavka ovog članka, odnosno po isteku roka za dostavu odgovora Isporučitelja na pisani prigovor, u slučaju ako Isporučitelj Korisniku ne dostavi odgovor na pisani prigovor u roku iz prethodnog stavka ovog članka, Korisnik može podnijeti reklamaciju Povjerenstvu za zaštitu potrošača osnovanom kod Isporučitelja. Korisnik je reklamaciju ovlašten podnijeti osobno u poslovnim prostorijama Društva, putem pošte i elektroničke pošte.
Članak 16.
Inspekcijski nadzor nad provedbom odredaba Zakona o komunalnom gospodarstvu kojima se uređuju opći uvjeti isporuke i cijene komunalnih usluga obavljaju tržišni inspektori središnjeg tijela državne uprave za poslove gospodarstva.
- ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 17.
Ovi Opći uvjeti objavit će se u Službenom glasniku Grada Dubrovnika, na mrežnim stranicama Grada Dubrovnika te na oglasnoj ploči i na mrežnim stranicama trgovačkog društva SANITAT DUBROVNIK d.o.o. kao Isporučitelja.
Članak 18.
Ovi Opći uvjeti stupaju na snagu osmog dana od dana objave u Službenom glasniku Grada Dubrovnika.
SANITAT DUBROVNIK d.o.o.
članica Uprave
Klaudia Barčot
----------------------