Službeni glasnik broj 4 - 21. ožujka 2023.Objavljeno: 21.03.23.
32. Odluka o kriterijima i mjerilima te način financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva u 2023. godini
Na temelju točke V. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2023. godini („Narodne novine“, broj 8/23) i članka 39. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 2/21), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 19. sjednici, održanoj 21. ožujka 2023., donijelo je
O D L U K U
o kriterijima i mjerilima te načinu financiranja decentraliziranih funkcija
osnovnog školstva u 2023. godini
OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom utvrđuju se kriteriji i mjerila te način financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva kojima se u osnovnim školama Grada Dubrovnika osigurava minimalni financijski standard.
Članak 2.
Decentralizirana sredstva utvrđena su Odlukom o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2023. godini koju je donijela Vlada Republike Hrvatske na sjednici od 20. siječnja 2023. godine.
Sukladno citiranoj Odluci ukupna godišnja sredstava za decentralizirane funkcije osnovnog školstva u 2023. godini za Grad Dubrovnik iznose 1.030.018,00 eura.
VRSTE RASHODA, KRITERIJI I MJERILA
Članak 3.
Sredstvima minimalnog financijskog standarda financiraju se u osnovnim školama Grada Dubrovnika u 2023. godini: opći rashodi škola, rashodi za tekuće i investicijsko održavanje, rashodi za prijevoz učenika i rashodi za nabavu opreme u osnovnim školama.
Članak 4.
Opći rashodi škola
Opći rashodi škole obuhvaćaju sljedeće vrste troškova:
- uredski materijal, materijal za nastavu i pedagošku dokumentaciju,
- komunalne usluge i naknade,
- usluge telefona (telefonski i telefaks troškovi, te poštarina),
- pedagoška i druga obvezatna periodika, časopisi prema uputi Ministarstva znanosti i obrazovanja,
- zakupnine prostora i opreme za realizaciju nastave,
- nabava pribora za izvođenje nastavnih planova i programa, nabava sitnog inventara i sredstava zaštite na radu,
- materijal za čišćenje,
- odvoz smeća,
- potrošak vode i propisane vodne naknade,
- materijal i usluge za tekuće održavanje zgrada, sredstava rada i opreme,
- sredstva za zaštitu na radu,
- seminari, stručna literatura i časopisi,
- bankarske usluge i zatezne kamate,
- intelektualne usluge, usluge studentskih servisa,
- reprezentacija,
- dnevnice i troškovi putovanja na službenom putu,
- stručno usavršavanje prema programu Ministarstva znanosti i obrazovanja,
- povećani troškovi za korištenje računalne opreme, i to:
održavanje software-a, popravak računala, potrošni materijal i sl.,nužne staklarske usluge,
- korištenje vlastitog prijevoznog sredstva (registracija, servisi, gorivo i dr.),
- ostali tekući troškovi koji su nužni za ostvarivanje nastavnog plana i programa škole,
- osiguranje imovine
- otklanjanje nedostataka utvrđenih po ovlaštenim pravnim osobama i upravnim tijelima (inspekcijski nalazi), kao i troškovi za redovite propisane kontrole instalacija i postrojenja čije neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i škole,
- zdravstveni pregledi zaposlenika škole.
Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje
Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje obuhvaćaju sljedeće vrste troškova:
- Troškove tekućeg i investicijskog održavanja prostrojenja i opreme
- Troškove tekućeg i investicijskog održavanja građevinskih objekata
Kriteriji i mjerila za financiranje općih rashoda škola i rashoda za tekuće i investicijsko održavanje su: broj učenika, broj razrednih odjela, broj područnih škola, broj školskih zgrada, kvadratura školskog prostora i smjenski rad, a mjerila su godišnje cijene određene prema sljedećim elementima, i to:
- po učeniku 106,40 eura godišnje,
- po razrednom odjelu 730,00 eura godišnje,
- po područnoj školi 2.700,00 eura godišnje,
- po školskoj zgradi 1.350,00 eura godišnje,
- po kvadratnom metru školskog prostora 4,00 eura godišnje
- po kriteriju smjenskog rada 2.500,00 (OŠ M. Getaldića) odnosno 7.500,00 eura (OŠ Mokošica) godišnje.
Opći rashodi škola i rashodi za tekuće i investicijsko održavanje iznose ukupno 694.405,00 eura decentraliziranih sredstava, koja su prema spomenutim kriterijima raspoređena na osnovne škole Grada Dubrovnika (v. tablicu u prilogu: Financiranje decentraliziranih sredstava osnovnog školstva po kriterijima i mjerilima Grada Dubrovnika za 2023. godinu).
Sredstva za opće rashode škola i rashode za tekuće i investicijsko održavanje isplaćuju se mjesečno sukladno zahtjevu škola.
C. Rashodi za prijevoz učenika
Rashodi za prijevoz učenika odnose se na troškove organizacije prijevoza učenika sukladno članku 69. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi i odlukama Grada Dubrovnika.
Ovi troškovi temelje se na stvarnom trošku prijevoza učenika sukladno ugovoru s javnim poduzećem Libertas Dubrovnik d.o.o., a iznose 204.923,00 eura.
Sredstva za prijevoz učenika isplaćuju se dvaput mjesečno sukladno dostavljenim računima javnog poduzeća Libertas Dubrovnik d.o.o.
D. Rashodi za nabavu opreme u osnovnim školama
Rashodi za nabavu opreme u osnovnim školama temelje se na potrebama osnovnih škola iskazanim prilikom planiranja Proračuna Grada Dubrovnika za 2023.godinu.
Sredstva za nabavu opreme u osnovnim školama iznose 130.690,00 eura decentraliziranih sredstava.
Sredstva za nabavu opreme isplaćuju se temeljem zahtjeva škola, a nakon provedenog postupka nabave opreme.
Članak 5.
Sve administrativne poslove vezano za izvršavanje ove Odluke obavlja Upravni odjel za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo.
Članak 6.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenom glasniku Grada Dubrovnika“.
KLASA: 602-01/23-02/01
URBROJ: 2117-1-09-23-03
Dubrovnik, 21. ožujka 2023.
Predsjednik Gradskog vijeća
mr. sc. Marko Potrebica, v. r.
----------------------------------------