Službeni glasnik

Službeni glasnik

Službeni glasnik broj 4 - 21. ožujka 2023.Objavljeno: 21.03.23.

32. Odluka o kriterijima i mjerilima te način financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva u 2023. godini

Na temelju točke V. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2023. godini („Narodne novine“, broj 8/23) i članka 39. Statuta  Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 2/21), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 19. sjednici,  održanoj 21. ožujka 2023., donijelo je

 

 

O D L U K U

o kriterijima i mjerilima te načinu financiranja decentraliziranih funkcija

osnovnog školstva u 2023. godini

 

 

 

OPĆE ODREDBE

Članak 1.

 

Ovom Odlukom utvrđuju se kriteriji i mjerila te način financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva kojima se u osnovnim školama Grada Dubrovnika osigurava minimalni financijski standard.

 

Članak 2.

 

Decentralizirana sredstva utvrđena su Odlukom o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2023. godini koju je donijela Vlada Republike Hrvatske na sjednici od 20. siječnja 2023. godine.

Sukladno citiranoj Odluci ukupna godišnja sredstava za decentralizirane funkcije osnovnog školstva u 2023. godini za Grad Dubrovnik iznose 1.030.018,00 eura.

 

 

VRSTE RASHODA, KRITERIJI I MJERILA

 

Članak 3.

 

Sredstvima minimalnog financijskog standarda financiraju se u osnovnim školama Grada Dubrovnika u 2023. godini: opći rashodi škola, rashodi za tekuće i investicijsko održavanje, rashodi za prijevoz učenika i rashodi za nabavu opreme u osnovnim školama.

 

 

Članak 4.

Opći rashodi škola

 

Opći rashodi škole obuhvaćaju sljedeće vrste troškova:

-          uredski materijal, materijal za nastavu i pedagošku dokumentaciju,

-          komunalne usluge i naknade,

-          usluge telefona (telefonski i telefaks troškovi, te poštarina),

-          pedagoška i druga obvezatna periodika, časopisi prema uputi Ministarstva znanosti i obrazovanja,

-          zakupnine prostora i opreme za realizaciju nastave,

-          nabava pribora za izvođenje nastavnih planova i programa, nabava sitnog inventara i sredstava zaštite na radu,

-          materijal za čišćenje,

-          odvoz smeća,

-          potrošak vode i propisane vodne naknade,

-          materijal i usluge za tekuće održavanje zgrada, sredstava rada i opreme,

-          sredstva za zaštitu na radu,

-          seminari, stručna literatura i časopisi,

-          bankarske usluge i zatezne kamate,

-          intelektualne usluge, usluge studentskih servisa,

-          reprezentacija,

-          dnevnice i troškovi putovanja na službenom putu,

-          stručno usavršavanje prema programu Ministarstva znanosti i obrazovanja,

-          povećani troškovi za korištenje računalne opreme, i to:

održavanje software-a, popravak računala, potrošni materijal i sl.,nužne staklarske usluge,

-          korištenje vlastitog prijevoznog sredstva (registracija, servisi, gorivo i dr.),

-          ostali tekući troškovi koji su nužni za ostvarivanje nastavnog plana i programa škole,

-          osiguranje imovine

-          otklanjanje nedostataka utvrđenih po ovlaštenim pravnim osobama i upravnim tijelima (inspekcijski nalazi), kao i troškovi za redovite propisane kontrole instalacija i postrojenja čije neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i škole,

-          zdravstveni pregledi zaposlenika škole.

 

Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje

 

Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje obuhvaćaju sljedeće vrste troškova:

 

-          Troškove tekućeg i investicijskog održavanja prostrojenja i opreme

-          Troškove tekućeg i investicijskog održavanja građevinskih objekata

 

Kriteriji i mjerila za financiranje općih rashoda škola i rashoda za tekuće i investicijsko održavanje su: broj učenika, broj razrednih odjela, broj područnih škola, broj školskih zgrada, kvadratura školskog prostora i smjenski rad, a mjerila su godišnje cijene određene prema sljedećim elementima, i to:

-          po učeniku 106,40 eura godišnje,

-          po razrednom odjelu 730,00 eura godišnje,

-          po područnoj školi 2.700,00 eura godišnje,

-          po školskoj zgradi 1.350,00 eura godišnje,

-          po kvadratnom metru školskog prostora 4,00 eura godišnje

-          po kriteriju smjenskog rada 2.500,00 (OŠ M. Getaldića) odnosno 7.500,00 eura (OŠ Mokošica) godišnje.

 

Opći rashodi škola i rashodi za tekuće i investicijsko održavanje iznose ukupno 694.405,00 eura decentraliziranih sredstava, koja su prema spomenutim kriterijima raspoređena na osnovne škole Grada Dubrovnika (v. tablicu u prilogu: Financiranje decentraliziranih sredstava osnovnog školstva po kriterijima i mjerilima Grada Dubrovnika za 2023. godinu).

Sredstva za opće rashode škola i rashode za tekuće i investicijsko održavanje isplaćuju se mjesečno sukladno zahtjevu škola.  

 

C. Rashodi za prijevoz učenika

 

Rashodi za prijevoz učenika odnose se na troškove organizacije prijevoza učenika sukladno članku 69. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi i odlukama Grada Dubrovnika.

 

Ovi troškovi temelje se na stvarnom trošku prijevoza učenika sukladno ugovoru s javnim poduzećem Libertas Dubrovnik d.o.o., a iznose 204.923,00 eura.

 

Sredstva za prijevoz učenika isplaćuju se dvaput mjesečno sukladno dostavljenim računima javnog poduzeća Libertas Dubrovnik d.o.o.

 

 

D.  Rashodi za nabavu opreme u osnovnim školama

 

Rashodi za nabavu opreme u osnovnim školama temelje se na potrebama osnovnih škola iskazanim prilikom planiranja Proračuna Grada Dubrovnika za 2023.godinu. 

 

Sredstva za nabavu opreme u osnovnim školama iznose 130.690,00 eura decentraliziranih sredstava.

 

Sredstva za nabavu opreme isplaćuju se temeljem zahtjeva škola, a nakon provedenog postupka nabave opreme. 

  

Članak 5.

 

Sve administrativne poslove vezano za izvršavanje ove Odluke obavlja Upravni odjel za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo.

 

 

Članak 6.

 

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenom glasniku Grada Dubrovnika“. 

 

KLASA: 602-01/23-02/01

URBROJ: 2117-1-09-23-03

Dubrovnik, 21. ožujka 2023.

 

Predsjednik Gradskog vijeća

mr. sc. Marko Potrebica, v. r.

----------------------------------------