Službeni glasnik broj 13. - 29. srpnja 2021.Objavljeno: 29.07.21.
81. Odluka o raspodjeli rezultata poslovanja za 2020. godinu
Na temelju članka 82., stavak 2., Pravilnika o proračunskom računovodstvu i računskom planu („Narodne novine“, broj 124/14, 115/15, 87/16, 3/18,126/19 i 108/20) i članka 39. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika", broj 2/21), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 2. sjednici, održanoj 27. srpnja 2021., donijelo je
O D L U K U
o raspodjeli rezultata poslovanja za 2020. godinu
Članak 1.
Ovom Odlukom utvrđuje se namjena i obavlja raspodjela viška prihoda i primitaka raspoloživog u narednom razdoblju, ostvarenog na razini izvornog proračuna, iskazanog u Financijskim izvještajima Grada Dubrovnika za 2020. godinu, u iznosu od 19.863.869 kuna
Članak 2.
Ukupni prihodi i primici 2020. godine Grada Dubrovnika sa uključenim vlastitim i namjenskim prihodima i primicima proračunskih korisnika, uvećani za raspoloživa sredstva iz prethodne godine iznose 558.919.644 kuna, a ukupni rashodi i izdaci ostvareni u 2020. godini sa uključenim rashodima i izdacima proračunskih korisnika financiranih iz vlastitih i namjenskih prihoda i primitaka iznose 537.258.134 kuna, iz čega proističe da konsolidirani raspoloživi višak prihoda i primitaka za naredno razdoblje iznosi 21.661.510 kuna, a koji će se sukladno izvorima financiranja i ostalim proračunskim načelima rasporediti u narednim proračunskim razdobljima.
Članak 3.
O raspodjeli financijskog rezultata proračunskih korisnika, utrošku prenesenog viška ili pokriću prenesenog manjka, odluke donose upravna vijeća odnosno školski odbori pojedinog proračunskog korisnika sukladno članku 82. stavku 2. Pravilnika o proračunskom računovodstvu i računskom planu („Narodne novine“ br. 124/14, 115/15, 87/16, 3/18, 129/19 i 108/20). Zapisnici sa sjednica i predmetne odluke pohranjeni su u nadležnim upravnim odjelima Grada Dubrovnika, a raspodjela rezultata sukladno donesenim odlukama provest će se u izmjenama i dopunama financijskih planova odnosno Proračuna za 2021.godinu.
Članak 4.
Rezultat poslovanja za 2020. godinu u iznosu 19.863.870 kuna sastoji se od slijedećih stavki:
― viška prihoda poslovanja u iznosu 14.855.980 kuna;
― manjka prihoda poslovanja u iznosu 3.115.480 kuna
― viška prihoda od prodaje nefinancijske imovine u iznosu 91.120 kuna
― viška primitaka od financijske imovine i zaduživanja u iznosu 11.220.550 kuna.
― manjka primitaka od financijske imovine i zaduživanja u iznosu 3.188.300 kuna.
Članak 5.
Struktura utvrđenog rezultata poslovanja prema izvorima financiranja je slijedeća:
Red.br. |
Šifra izvora |
Naziv izvora |
Iznos |
1 |
Izvor: 11 |
Opći prihodi i primici (beskamatni zajam) |
7.522.320 |
2 |
Izvor: 21 |
Prihodi od vlastite djelatnosti |
58.120 |
3 |
Izvor: 22 |
Višak prihoda iz prethodne godine |
3.110.110 |
4 |
Izvor: 31 |
Potpore za decentralizirane izdatke |
-24.220 |
5 |
Izvor: 32 |
Naknade za upotrebu pomorskog dobra |
205.740 |
6 |
Izvor: 33 |
Prihodi od spomeničke rente |
218.950 |
7 |
Izvor: 34 |
Naknade po gradskim odlukama sanacija Grabovice |
2.501.640 |
8 |
Izvor: 34 |
Naknade po gradskim odlukama nedostajuća parkirna mjesta |
25.060 |
9 |
Izvor: 35 |
Turistička pristojba |
515.820 |
10 |
Izvor: 36 |
Komunalni doprinosi |
2.868.150 |
11 |
Izvor: 37 |
Komunalne naknade |
5.224.060 |
12 |
Izvor: 39 |
Ostali prihodi za posebne namjene-Legalizacija |
2.100 |
13 |
Izvor: 42 |
Namjenske tekuće pomoći |
2.000 |
14 |
Izvor: 43 |
Kapitalne pomoći |
2.730 |
15 |
Izvor: 51 |
Kapitalne donacije (Cesta OS3) |
121.500 |
16 |
Izvor: 51 |
Kapitalne donacije (Sanacija nogostupa Pile - DPDS) |
-2.367.630 |
17 |
Izvor: 52 |
Tekuće donacije (Socijalni program - Blaga djela) |
-723.630 |
18 |
Izvor: 61 |
Prihodi od prodaje zemljišta |
91.120 |
19 |
Izvor: 71 |
Primjeni zajmovi od HBOR-a( tretira se kao izvor 11) |
3.698.230 |
20 |
Ukupno |
Višak za raspodjelu |
23.052.170 |
21 |
Izvor 72 |
Primljeni zajmovi ZABA-2020 – Manjak za pokriće u 2021. |
-3.188.300 |
22 |
|
U k u p n o |
19.863.870 |
Članak 6.
Od ukupno ostvarenog viška prihoda od 19.863.870 kuna (zaokruživanje na desetice), iznos od 1.416.900 kuna već je planiran kao preneseni višak u Proračunu za 2021. godinu, na programima i projektima njegovog posebnog dijela. Ovom odlukom izvršava se daljnja raspodjela viška odnosno korekcija (planiranog) viška kao i pokriće manjka, a sve sukladno namjeni i izvorima prihoda.
1. Višak od izvora opći prihodi i primici (11) u iznosu 7.522.320 kuna iznos je neutrošenog beskamatnog zajma iz sredstava državnog proračuna doznačenih u prosincu 2020. godine, a koji će se u iznosu (nakon pokrića manjka prihoda od potpore za decentralizirane izdatke u iznosu 24.220 kuna) od 7.498.100 kuna raspodijeliti u Upravnom odjelu za poslove gradonačelnika i to 5.883.800 kuna na projekt Administracija i upravljanje (A800501) i 1.614.300 kuna na projekt Izgradnja stanova za hrvatske ratne vojne invalide (K802504);
2. Višak prihoda (izvor 21) u iznosu 58.120 kuna prihod je od vlastite djelatnosti odnosno od usluge naplaćene od Hrvatskih voda i raspodjeljuje se Upravnom odjelu za komunalne djelatnosti i mjesnu samoupravu na projekt Čistoća javnih površina-zona ABCD (A801607);
3. Višak prihoda od izvora (22) neutrošen u 2020. godini u iznosu 3.110.110 kuna su sredstva prenesena kao višak prihoda iz 2019. godine i ista nisu utrošena tijekom 2020. godine zbog nepredvidivih uvjeta prilikom izvršavanja planiranih projekata, te se u tekućoj godini planiraju utrošiti. Prilikom donošenja Proračuna za 2021. godinu sa projekcijama za 2022. i 2023. godinu bilo je razvidno da se pojedini projekti planirani iz viška neće uspjeti realizirati do kraja 2020. godine te su u iznosu 1.416.900 kuna planirani u proračunu za 2021. godinu. Ovom odlukom vrši se korekcija planiranog viška u Upravnom odjelu za poslove gradonačelnika i to sa projekta Most – Osojnik (K802802) na kojem je planiran iznos viška od 500.000 kuna, skida se iznos od 492.000 kuna i prenosi na projekt Izgradnja stanova za hrvatske ratne vojne invalide (K802504) u ukupnom iznosu od 492.000 kuna. Iznos od 1.693.210 kuna preostalog neutrošenog viška iz 2019. godine ovom odlukom se raspodjeljuje po projektima kako slijedi:
3.1.Upravni odjel za poslove gradonačelnika iznos od 319.100 kuna na projekt Izgradnja stanova za hrvatske ratne vojne invalide (K802504);
3.2. Upravni odjel za komunalne djelatnosti i mjesnu samoupravu iznos od 95.610 kuna projekt Osnovna djelatnost dobrovoljnog vatrogastva (A803102)
3.3. Upravni odjel za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo, iznos od 4.680 kuna na projekt DU Motion (A806214)
3.4. Upravni odjel za promet, iznos od 523.570 kuna na projekt Javni gradski prijevoz (A812213)
3.5. Upravni odjel za izgradnju i upravljanje projektima iznos od 750.250 kuna planirat će se za pokriće dijela otplate glavnice primljenih zajmova kroz projekt Opći rashodi odjela (A813001);
4. Višak prihoda ( izvor 32) u iznosu od 205.740 kuna su namjenska sredstva naknade za uporabu pomorskog dobra i raspodjeljuju se u Upravni odjel za turizam gospodarstvo i more: iznos od 20.000 kuna na projekt Zaštita i spašavanje na plažama (A80001) i iznos od 185.740 kuna na projekt Pomorsko dobro i održavanje plaža (A810003);
5. Višak prihoda (izvor 33) u iznosu od 218.950 kuna namjenska su sredstva od spomeničke rente i raspodjeljuju se u Upravni odjel za kulturu i baštinu, Zavodu za obnovu Dubrovnika za očuvanje kulturne baštine na projekt Redovni programi (A812001);
6. Višak prihoda (izvor 34) u iznosu od 2.526.700 kuna namjenska su sredstva i to od naknade za nedostajuća parkirna mjesta u iznosu 25.060 kuna i utrošit će se u Upravnom odjelu za promet na projektu Prometne površine (A82203) i od namjenske naknade za sanaciju odlagališta Grabovica u iznosu 2.501.640 kuna, a budući je sanacija obustavljena do kraja 2022. godine ista će se rezervirati za 2023. proračunsku godinu za projekt Sanacija odlagališta Grabovica (K813502) i isto će biti uključeno u procesu donošenja Proračuna za 2022. godinu sa projekcijama za 2023. i 2024. godinu;
7. Višak prihoda (izvor 35) u iznosu od 515.820 kuna su namjenska sredstva od turističke pristojbe i raspodjeljuju se po projektima kako slijedi:
7.1. Upravni odjel za turizam gospodarstvo i more, iznos od 100.000 kuna na projekt Kulturni programi i manifestacije (A810011)
7.2. Upravni odjel za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo, iznos od 415.820 kuna na projekt Manifestacije u športu od značaja za Grad Dubrovnik (A806210);
8. Višak prihoda (izvor 36) u iznosu od 2.868.150 kuna sredstva su ostvarena kao višak od komunalnog doprinosa i raspodjeljuju se Upravnom odjelu za promet za subvencioniranje projekta Javni gradski prijevoz (A812213);
9. Višak prihoda (izvor 37) u iznosu od 5.224.060 kuna su sredstva ostvarena kao višak od komunalne naknade, iznos od 2.367.630 kuna pokrit će se manjak prihoda od kapitalnih donacija, a ostatak od 2.856.430 kuna utrošit će se u aktivnost Osnovna djelatnost dobrovoljnog vatrogastva (A803102)
10. Višak prihoda (izvor 39) u iznosu od 2.100 kuna su namjenska sredstva naknade za legalizaciju objekata i raspodjeljuju se Upravnom odjelu za poslove gradonačelnika za projekt Administracija i upravljanje (A800501);
11. Višak prihoda (42) u iznosu 2.000 kuna su namjenska sredstva od tekućih pomoći od čega će se 1.500 kuna utrošiti u Upravnom odjelu za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo na projekt Cjelodnevni i skraćeni jaslički i vrtićki programi (A805301), iznos od 500 kuna u Upravnom odjelu za turizam, gospodarstvo i more na projekt Opći rashodi vezani za razvoj gospodarstva i poduzetništva (A801301)
12. Višak prihoda (43) u iznosu od 2.730 kuna sredstva su od kapitalnih pomoći , koja će se u Upravnom odjelu za izgradnju i upravljanje projektima utrošiti na projekt Lapadska obala (K813606)
13. Višak prihoda (izvor 51) u iznosu od 121.500 kuna su namjenska sredstva od kapitalne donacije u Upravnom odjelu za poslove gradonačelnika i utrošit će se na projekt Cesta OS 3 (K802604)
14. Manjak prihoda od kapitalne donacije (izvor 51) u iznosu od 2.367.630 kuna nastao je izostankom donacije od DPDS-a kao donatora zbog drastičnog pada prihoda odnosno broja turističkih posjeta, uslijed epidemije izazvane širenjem korona virusa, predmetni manjak pokriva se viškom prihoda (izvor 37) komunalne naknade;
15. Manjak prihoda od tekuće donacije (izvor 52) u iznosu od 723.630 kuna nastao je izostankom donacije od Zaklade Blaga djela kao donatora zbog pada prihoda uslijed epidemije izazvane širenjem korona virusom, predmetni manjak pokriva se viškom primitaka (izvora 11) opći prihodi i primici (točka 17);
16. Višak prihoda ( izvor 61)u iznosu od 91.120 kuna su namjenska sredstva od prodaje zemljišta i utrošiti će se u Upravnom odjelu za poslove gradonačelnika na projekt Lapadska obala (K802601)
17. Višak primitaka od financijske imovine i zaduživanja u iznosu 3.698.230 kuna (izvor 71- kredit HBOR-a) u stvarnosti je rezultat različite dinamike izvršavanja rashoda za nabavu nefinancijske imovine i priliva sredstava od kredita u istoj proračunskoj godini. Manjak nastao u početnoj godini korištenja kredita (2018.), pokriven je u istoj godini općim prihodima i primicima (izvor 11), što je u godini iskorištenosti kredita (2020) rezultiralo viškom primitaka koji će se klasificirati kao nenamjenski odnosno opći prihod i primitak (izvor 11), i raspodjeljuje se na pokriće manjka prihoda poslovanja po osnovu tekućih donacija u iznosu 723.630 kuna, a preostali dio od 2.974.600 kuna raspodijeliti u Upravni odjel za poslove gradonačelnika na projekt Izgradnja stanova za hrvatske ratne vojne invalide (K802504).
18. Manjak primitaka od financijske imovine i zaduživanja u iznosu 3.188.300 kuna (izvor 72) nastao evidentiranjem obveza po računima iz 2020. godine sukladno modificiranom računovodstvenom načelu nastanka događaja, pokriva se iz kreditnih sredstava Zagrebačke banke doznačenih u siječnju 2021. godine.
Članak 7.
Ova odluka stupa na snagu prvog dana od dana objave u „Službenom glasniku“ Grada Dubrovnika.
KLASA: 400-06/19-02/01
URBROJ: 2117/01-09-21-111
Dubrovnik, 27. srpnja 2021.
Predsjednik Gradskog vijeća:
mr.sc. Marko Potrebica, v. r.
----------------------------------------