Službeni glasnik 15 - 19. studenoga 2020.Objavljeno: 19.11.20.
137. Odluka o izvršavanju Proračuna Grada Dubrovnika za 2021. godinu
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu („Narodne novine“, broj 87/08., 136/12 i 15/15) i članka 32. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 4/09., 6/10., 3/11., 14/12., 5/13., 6/13 – pročišćeni tekst, 9/15 i 5/18), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 34. sjednici, održanoj 16. studenog 2020., donijelo je
O D L U K U
O IZVRŠAVANJU PRORAČUNA
GRADA DUBROVNIKA ZA 2021. GODINU
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje struktura prihoda i primitaka, te rashoda i izdataka Proračuna Grada Dubrovnika za 2021. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva, upravljanje dugom te gradskom financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih sredstva, te ovlasti Gradonačelnika u izvršavanju proračuna.
Članak 2.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena procjenom prihoda u Proračunu, dok se iznosi rashoda i izdataka utvrđeni u Proračunu smatraju maksimalno dopuštenim svotama.
Stvarni rashodi i izdaci Grada Dubrovnika uključujući rashode i izdatke proračunskih korisnika financiranih iz njihovih namjenskih prihoda i primitaka i vlastitih prihoda, za 2021. godinu ne smiju biti veći od 579.335.780 kuna.
II. STRUKTURA PRORAČUNA
Članak 3.
Proračun se sastoji od slijedećih dijelova:
- Opći dio Proračuna
- Posebni dio Proračuna
- Plan razvojnih programa
Opći dio Proračuna sadrži: Račun prihoda i rashoda, Račun financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine te rashodi poslovanja i rashodi za nabavku nefinancijske imovine.
U Računu financiranja iskazani su primici od financijske imovine i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka korisnika proračuna iskazanih prema organizacijskoj, programskoj, funkcijskoj, ekonomskoj klasifikaciji i izvorima financiranja raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
Planom razvojnih programa provode se opći i posebni ciljevi iskazani u strateškom dokumentu, a odražavaju prioritete razvoja povezane s programskom i organizacijskom klasifikacijom proračuna.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 4.
Za planiranje i izvršavanje proračuna Gradonačelnik je odgovoran Gradskom vijeću, o čemu ga izvještava na način propisan Zakonom o proračunu.
Upravni odjel za proračun, financije i naplatu koordinira planiranje, izvršavanje i izvješćivanje o izvršavanju proračuna, te o tome izvještava nadležno izvršno tijelo iz stavka 1. ovog članka.
Odgovorna osoba proračunskog korisnika i korisnika proračuna, odgovorna je za zakonito i pravilno planiranje i izvršavanje proračuna, odnosno financijskog plana.
Sredstva iz Proračuna osiguravaju se korisnicima u njegovom Posebnom dijelu po utvrđenim programima i nositeljima na pojedinim stavkama.
Proračunska sredstva smiju se koristiti samo za namjene koje su određene Proračunom i do visine utvrđene u Posebnom dijelu.
Proračun se izvršava u skladu s raspoloživim sredstvima i dospjelim obvezama.
Ako aktivnosti i projekti za koje su sredstva osigurana u proračunu tekuće godine nisu izvršena do visine utvrđene proračunom, mogu se u toj visini izvršavati u slijedećoj godini, pod uvjetom da je isti aktivan u slijedećoj godini.
U proračunu za 2021. planiran je prijenos: manjka proračunskih prihoda u iznosu 5.000.000 kuna koji će se pokriti iz općih prihoda i primitaka 2021. godine; manjak prihoda proračunskog korisnika u iznosu 84.000 kuna koji se planira pokriti iz vlastitih prihoda i primitaka proračunskog korisnika; višak proračunskih prihoda u iznosu 1.416.900 kuna zbog neizvršenih projekata financiranih iz prenesenog viška prihoda iz 2019. godine; višak prihoda proračunskog korisnika u iznosu 200.000 kuna koji će se utrošiti u poboljšanje standarda vatrogastva.
Članak 5.
Grad Dubrovnik ima 24 proračunska korisnika i to:
1. JVP Dubrovački vatrogasci
2. Dječji vrtići Dubrovnik
3. Osnovna škola Marina Getaldića
4. Osnovna škola Marina Držića
5. Osnovna škola Lapad
6. Osnovna škola Ivana Gundulića
7. Osnovna škola Mokošica
8. Osnovna škola Antuna Masle
9. Osnovna škola Montovjerna
10. Prirodoslovni muzej Dubrovnik
11. Dubrovačke knjižnice
12. Javna ustanova u kulturi Dubrovačke ljetne igre
13. Dubrovački muzeji
14. Dubrovački simfonijski orkestar
15. Kazalište Marina Držića
16. Ustanova Kinematografi Dubrovnik
17. Folklorni ansambl Linđo
18. Umjetnička galerija Dubrovnik
19. Dom Marina Držića Dubrovnik
20. Muzej Domovinskog rata
21. Zavod za obnovu Dubrovnika
22. Agencija za društveno poticanu stanogradnju Grada Dubrovnika
23. Vijeće bošnjačke nacionalne manjine
24. Vijeće srpske nacionalne manjine
Članak 6.
Proračunskim korisnicima doznačuje se iznos sukladno mjesečnim planovima, a po pisanom nalogu za isplatu nadležnog upravnog odjela. Nalog se izdaje temeljem zahtjeva proračunskog korisnika provjerenog od strane nadležnog upravnog odjela.
Proračunski korisnici se koriste sredstvima Proračuna u skladu sa svojim godišnjim financijskim planom, usklađenim s ovim Proračunom, odnosno njegovim Posebnim dijelom, a što je dužan pratiti nadležni upravni odjel.
Korisnici smiju proračunska sredstva koristiti samo za namjene koje su određene proračunom, do visine utvrđene u njegovom Posebnom djelu i dinamikom navedenom u mjesečnim planovima koje u svrhu praćenja izvršenja proračuna moraju dostaviti nadležnom upravnom odjelu.
Članak 7.
Vlastiti prihodi i namjenski prihodi proračunskih korisnika koji se ostvaruju sukladno članku 48. i članku 52. Zakona o proračunu, iskazani u financijskom planu proračunskog korisnika, a time i u Proračunu, vode se kao izvori financiranja: 25 –Vlastiti prihodi proračunskih korisnika i 55 – Donacije i ostali prihodi proračunskih korisnika.
Proračunski korisnici zadržavaju prihode izvora financiranja 25 i 55 i iste troše u programe predviđene u financijskom planu odnosno Proračunu.
Nadalje u svrhu praćenja ostvarenja vlastitih i namjenskih prihoda i primitaka, odnosno izvršenja rashoda i izdataka financiranih iz istih, svaki proračunski korisnik će tromjesečno dostaviti Upravnom odjelu za proračun, financije i naplatu posredstvom nadležnog upravnog odjela, izvještaj o ostvarenju prihoda i izvršenju rashoda, radi evidencije u knjigovodstvu Proračuna. Rok dostave je 10 dana po isteku tromjesečja.
Vlastiti i namjenski prihodi i primici koje proračunski korisnici ostvaruju izvan Proračuna pribrajaju se (konsolidiraju) prilikom financijskog izvješćivanja kao i do sada polugodišnje i godišnje, sastavni su dio i polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna, koje Gradonačelnik u zakonom propisanim rokovima podnosi Gradskom vijeću.
Članak 8.
Proračunski korisnici koji se bave muzejsko-galerijskom djelatnošću (Dubrovački muzeji, Umjetnička galerija Dubrovnik, Prirodoslovni muzej Dubrovnik, Dom Marina Držića i Muzej Domovinskog rata), obvezni su sredstva koji ostvare od prodaje ulaznica uplaćivati u Proračun Grada, jer se ista smatraju proračunskim prihodom od nefinancijske imovine. Sredstva će navedeni proračunski korisnici uplaćivati u Proračun Grada po dostavljenom izvješću najkasnije do 10. u mjesecu za prethodni mjesec.
Članak 9.
Osnovne škole kao proračunski korisnici iz članka 5. ove Odluke sukladno Uputama za izradu proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za razdoblje 2020.-2022. godine, a počevši od 2020. godine podatke iz svojih financijskih planova o sredstvima za plaće i druge rashode za zaposlene osigurane u Državnom proračunu, uključuju u Proračun Grada Dubrovnika.
Članak 10.
Upravni odjel za proračun, financije i naplatu, između ostaloga planira i likvidnost proračuna u skladu s novčanim tijekom, te usklađuje sa zahtjevima iz mjesečnih financijskih planova.
U skladu s raspoloživim sredstvima, a sukladno nalozima nadležnih upravnih odjela, Upravni odjel za proračun, financije i naplatu izvršava mjesečne dodjele sredstava po korisnicima i programima.
Odgovorna osoba nadležnog upravnog odjela prije isplate mora provjeriti i potpisati pravni temelj i visinu obveze usuglašenu sa proračunskom stavkom.
Gradonačelnik ima pravo obustaviti od izvršenja odluku o dodjeli sredstava koja je suprotna Zakonu o proračunu.
Članak 11.
Posredstvom nadležnog upravnog odjela, proračunski korisnici obvezni su najkasnije 10 dana po primitku mjesečne doznake, Upravnom odjelu za proračun, financije i naplatu, dostaviti izvješće o utrošenim sredstvima.
Ako proračunski korisnik ne dostavi izvješće o utrošenim sredstvima, obustavlja mu se daljnja dodjela planiranih sredstava.
Tijekom mjeseca može se izvršiti i dodjela sredstava temeljem posebnog zahtjeva koji odobravaju nadležni upravni odjel, Gradonačelnik i Upravni odjel za proračun, financije i naplatu.
Putem nadležnog upravnog odjela, Proračunski korisnik dužan je sukladno Pravilniku o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu, dostavljati polugodišnje i godišnje izvještaje Upravnom odjelu za proračun, financije i naplatu.
Članak 12.
Pri neravnomjernom priljevu sredstava u Proračun, Upravni odjel za proračun, financije i naplatu razmjerno će smanjivati dinamiku doznačivanja sredstava proračunskim korisnicima.
Članak 13.
Ako tijekom godine dođe do neusklađenosti planiranih prihoda – primitaka i rashoda – izdataka Proračuna, Gradonačelnik će predložiti Gradskom vijeću Grada Dubrovnika donošenje izmjena i dopuna Proračuna tekuće godine.
Gradonačelnik uz suglasnost pročelnika Upravnog odjela za proračun, financije i naplatu može odobriti preraspodjelu sredstava unutar pojedinog razdjela na zahtjev pročelnika, ili između razdjela uz suglasnost pročelnika (sudionika u preraspodjeli), s tim da umanjenje ne može biti veće od 5% rashoda i izdataka dotične proračunske stavke.
Proračunska sredstva ne mogu se preraspodijeliti između Računa prihoda i rashoda i Računa financiranja.
O izvršenim preraspodjelama iz prethodnog stavka Gradonačelnik izvještava Gradsko vijeće u polugodišnjem i godišnjem izvještaju o izvršenju proračuna.
Članak 14.
Naredbodavac za izvršavanje Proračuna u cijelosti je Gradonačelnik.
Za izvršavanje Proračuna u smislu zakonitog, namjenskog i svrhovitog korištenja
sredstava, također u cijelosti je odgovoran Gradonačelnik.
Pročelnici upravnih odjela odgovorni su za zakonito, namjensko i svrhovito korištenje sredstava dijela proračuna iz svoje nadležnosti.
Čelnici proračunskih korisnika kao i svih drugih korisnika proračunskih sredstava, odgovorni su za zakonito, namjensko i svrhovito korištenje sredstava dobivenih iz Proračuna.
Rashodi i izdaci koji nisu predviđeni Proračunom izvršavat će se temeljem zaključka Gradonačelnika na teret proračunske zalihe.
Članak 15.
Slobodnim novčanim sredstvima na računu Proračuna upravlja Gradonačelnik.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se oročavati u poslovnu banku poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i isplativosti. Odluku o oročavanju sredstava donosi Gradonačelnik. Prihodi od oročavanja raspoloživih novčanih sredstava prihodi su proračuna.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se ulagati samo sa povratom do 31. prosinca 2021. godine.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka ne smiju se ulagati u dionice i udjele trgovačkih društava.
Članak 16.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno, na temelju odobrenja Gradonačelnika i suglasnosti pročelnika Upravnog odjela za proračun, financije i naplatu.
Iznimno, pročelnik upravnog odjela može odobriti plaćanje predujma bez odobrenja iz stavka 1. ovog članka do iznosa od 10.000 kuna, te za obveze preuzete po ugovorima za projekte koji se sufinanciraju iz sredstava Europske unije.
Članak 17.
Visina sredstava proračunske zalihe iznosi 250.000 kuna.
Sredstva proračunske zalihe mogu se, osim za hitne i nepredviđene rashode i izdatke, koristiti i za izvršavanje sudskih odluka (presuda, rješenja, nagodbi i dr.). Sredstva proračunske zalihe ne mogu se koristiti za kreditiranje. O korištenju sredstava proračunske zalihe odlučuje Gradonačelnik.
Gradonačelnik je dužan polugodišnje i godišnje izvijestiti Gradsko vijeće Grada Dubrovnika o korištenju proračunske zalihe.
Članak 18.
Ako se tijekom godine, na temelju propisa, smanji djelokrug ili nadležnost korisnika, što zahtijeva smanjenje sredstava, ili korisnik bude ukinut, neutrošena sredstva za njegove rashode ili izdatke usmjeravaju se izmjenama i dopunama Proračuna na korisnika koji preuzme njegove poslove, ili u druge svrhe.
Članak 19.
Osnovica za izračun plaće službenika, namještenika i dužnosnika Grada Dubrovnika i plaće službenika i namještenika korisnika utvrđuje se sukladno Zakonu o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“ broj 28/10.) i Uredbe o klasifikaciji radnih mjesta u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi («Narodne novine» 74/10 i 125/14).
Članak 20.
Izvještaji o izvršenju Proračuna podnosit će se Gradskom vijeću u skladu s odredbama Zakona o proračunu, za razdoblje siječanj – lipanj i siječanj – prosinac i po zahtjevu Gradskog vijeća.
Članak 21.
U skladu sa Zakonom o javnoj nabavi, proračunski korisnici mogu sklapati ugovore o nabavi robe, obavljanju usluga i ustupanju radova u visini dodijeljenih sredstava.
Članak 22.
Obvezuju se upravni odjeli koji u svojoj nadležnosti imaju obvezu naplate prihoda Proračuna Grada Dubrovnika, da za sve nepravodobno naplaćene prihode obračunaju i naplate zakonom propisane kamate.
Iznimno, moguća oslobađanja od dijela dugovanja, nastalog temeljem stvorenih obveza, provodit će se na način i pod uvjetima utvrđenim propisima koji reguliraju te obveze.
IV. UPRAVLJANJE GRADSKOM IMOVINOM I DUGOVIMA
Članak 23.
Grad Dubrovnik može stjecati udjele u kapitalu trgovačkih društava bez naknade i iz sredstava Proračuna.
Kada se sredstva Proračuna koriste za sanaciju, dokapitalizaciju ili kao udio u sredstvima pravne osobe, Grad Dubrovnik postaje suvlasnik imovine u tim pravnim osobama razmjerno uloženim sredstvima.
Udjele u kapitalu trgovačkog društva Grad može stjecati prijebojem potraživanja s osnove danih zajmova i plaćenih jamstava, ulaganjem pokretnina i nekretnina i zamjenom dionica i udjela.
Odluku o stjecanju udjela Grada Dubrovnika u kapitalu trgovačkog društva iz stavka 2. i 3. ovog članka donosi Gradsko vijeće na prijedlog Gradonačelnika.
Članak 24.
Izdaci za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova, iskazani u Računu zaduživanja/financiranja Proračuna u iznosu od 36.617.000 kuna, te pripadajuće kamate imaju u izvršavanju Proračuna prednost pred svim ostalim izdacima.
Članak 25.
Grad se može dugoročno zadužiti samo za investiciju koja se financira iz njegova proračuna, a koju potvrdi Gradsko vijeće uz suglasnost Vlade Republike Hrvatske, a na prijedlog ministra financija.
Ugovor o zaduživanju sklapa Gradonačelnik, na osnovi donesenog proračuna, uz suglasnost Vlade, a na prijedlog ministra financija.
O sklopljenom ugovoru, Grad je dužan izvijestiti Ministarstvo financija u roku od 8 dana od dana sklapanja istog.
Grad Dubrovnik se ne planira zaduživati u proračunskoj 2021. godini.
Očekivani iznos ukupnog duga glavnice po osnovi kredita Grada na kraju 2021. godine iznosit će 288.832.500 kuna, a sukladno planiranim rokovima iskorištenja odobrenih kredita.
Članak 26.
Grad Dubrovnik se može kratkoročno zadužiti najduže do 12 mjeseci samo za premošćivanje jaza nastalog zbog različite dinamike priljeva sredstava i dospijeća obveza, bez mogućnosti daljnjeg reprogramiranja ili zatvaranja postojećih obveza po kratkoročnim kreditima ili zajmovima uzimanjem novih kratkoročnih kredita ili zajmova.
Odluku o kratkoročnom zaduživanju iz stavka 1. ovog članka donosi gradonačelnik.
Članak 27.
Ukupna godišnja obveza Grada za zaduživanje može iznositi najviše 20% ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u kojoj se zadužuje.
U iznos ukupne godišnje obveze iz stavka 1. ovog članka uključen je iznos dospjelog godišnjeg anuiteta u tekućoj godini po kreditima Grada iz članka 25., danim suglasnostima iz članka 28., te odobrenim jamstvima iz članka 29. ove Odluke, kao i dospjele neizmirene obveze, te moguće druge obveze sukladno odredbama članaka 86. do 94. Zakona o proračunu.
Pod ostvarenim proračunskim prihodima razumijevaju se ostvareni prihodi Grada iz članka 18. Zakona o proračunu umanjeni za prihode od domaćih i inozemnih pomoći i donacija iz državnog proračuna i proračuna drugih jedinica lokalne samouprave i jedinica područne (regionalne) samouprave, za primitke iz posebnih ugovora (mjesni samodoprinos i sufinanciranje građana), te iz tuzemnog i inozemnog zaduženja.
Postotak zaduženja Grada Dubrovnika manji je od Zakonom dopuštenoga i po zadnjem izračunu iznosi 13,68%.
Članak 28.
Trgovačko društvo i javna ustanova kojih je osnivač i većinski vlasnik Grad Dubrovnik mogu se dugoročno zaduživati samo za investiciju uz suglasnost Grada.
Odluku o davanju suglasnosti iz stavka 1. ovog članka donosi Gradsko vijeće, a ista se uključuje u opseg mogućeg zaduživanja Grada iz članka 27. ove Odluke, a sukladno odredbama članka 90. Zakona o proračunu.
Grad je dužan izvijestiti Ministarstvo financija o danim suglasnostima iz stavka 1. ovog članka u roku od 8 dana od dane suglasnosti, te o sklopljenim ugovorima 8 dana od dana sklapanja.
Grad Dubrovnik dužan je izvještavati Ministarstvo financija unutar proračunske godine, tromjesečno do 10. u mjesecu za prethodno izvještajno razdoblje o otplati na temelju danih suglasnosti.
Članak 29.
Grad Dubrovnik može davati jamstva za ispunjenje obveza trgovačkog društva i javne ustanove kojima je osnivač i većinski vlasnik.
Odluku o davanju jamstva iz stavka 1. ovog članka, donosi Gradsko vijeće, a koja je izvršna nakon dobivanja suglasnosti Ministarstva financija.
Ista se uključuje u opseg mogućeg zaduživanja Grada iz članka 27. ove Odluke.
Jamstvena zaliha za prethodno izdana jamstva grada Dubrovnika, u 2021. iznosi 200.000 kuna.
Grad je dužan izvijestiti Ministarstvo financija o sklopljenom ugovoru o jamstvu u roku od 8 dana od dana o sklapanju.
Grad Dubrovnik dužan je izvještavati Ministarstvo financija unutar proračunske godine, tromjesečno do 10. u mjesecu za prethodno izvještajno razdoblje o stanju aktivnih jamstava za koja je dana suglasnost.
V. UNUTARNJA REVIZIJA
Članak 30.
Služba za unutarnju reviziju neovisno i objektivno utvrđuje ostvarivanje cjelovitih zadaća i funkcija Grada Dubrovnika, njegovih proračunskih korisnika, ustanova kojima je Grad osnivač, komunalnih i ostalih trgovačkih društava u kojima je Grad većinski vlasnik.
VI. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 31.
Na sve što nije obuhvaćeno odredbama ove Odluke, primjenjivat će se odredbe Zakona o proračunu, odnosno temeljem njega donesenih pravilnika i uredbi.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u "Službenom glasniku Grada Dubrovnika", a primjenjuje se od 1. siječnja 2021. godine.
KLASA: 400-06/20-02/01
URBROJ: 2117/01-09-20-15
Dubrovnik, 16. studenog 2020.
Predsjednik Gradskog vijeća:
mr.sc. Marko Potrebica, v. r.
------------------------------------------------