Službeni glasnik broj 13 - 19. lipnja 2018.Objavljeno: 29.06.18.
114. Pravilnik o službenoj i radnoj odjeći službenika i namještenika, službenoj iskaznici komunalnog redara i službenika za komunalne pristojbe Grada Dubrovnika
Na temelju članka 48. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi ("Narodne novine", broj: 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13-pročišćeni tekst, 137/15 i 123/17), članka 41. Statuta Grada Dubrovnika ("Službeni glasnik Grada Dubrovnika", broj: 04/09, 06/10, 03/11, 14/12, 05/13, 06/13 – pročišćeni tekst, 09/15 i 5/18) i članka 121. st. 3. Odluke o komunalnom redu ("Službeni glasnik Grada Dubrovnika", broj: 10/09, 02/10, 06/11, 02/12, 05/14, 08/14, 19/15 i 10/16) gradonačelnik Grada Dubrovnika, donosi
P R A V I L N I K
o službenoj i radnoj odjeći službenika i namještenika,
službenoj iskaznici komunalnog redara i službenika za komunalne pristojbe
Grada Dubrovnika
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom određuju:
1. službenici i namještenici Grada Dubrovnika koji imaju pravo na službenu i radnu odjeću i obuću,
a. prava i obveze službenika i namještenika u svezi sa odjećom i obućom,
b. postupak izdavanja i uporabe odjeće i obuće,
c. način vođenja evidencije o odjeći i obući,
2. oblik i sadržaj službene iskaznice komunalnog redara i službenika za komunalne pristojbe,
3. način izdavanja i vođenja evidencije o službenim iskaznicama komunalnog redara i službenika za komunalne pristojbe,
4. način korištenja službene iskaznice komunalnog redara i službenika za komunalne pristojbe
5. oblik i izgled značke komunalnog redara.
Članak 2.
Riječi i pojmovi koji se koriste u ovom Pravilniku, a koji imaju rodno značenje, odnose se jednako na muški i ženski rod, bez obzira u kojem su rodu navedeni.
Članak 3.
U smislu ovog Pravilnika pojedini pojmovi imaju sljedeće značenje:
a) Vozač je namještenik Upravnog odjela nadležnog za poslove gradonačelnika Grada Dubrovnika koji je prema važećem Pravilniku o unutarnjem redu gradske uprave Grada Dubrovnika zadužen za poslove vozača (u daljnjem tekstu: vozač).
b) Kave kuharica je namještenik Upravnog odjela nadležnog za poslove gradonačelnika Grada Dubrovnika koji je prema važećem Pravilniku o unutarnjem redu gradske uprave Grada Dubrovnika zadužen za pripremu i posluživanje kave i drugih napitaka službenicima i gostima ureda gradonačelnika i pročelnika (u daljnjem tekstu: kave kuharica).
c) Čistačica je namještenik Upravnog odjela nadležnog za poslove gradonačelnika Grada Dubrovnika koji je prema važećem Pravilniku o unutarnjem redu gradske uprave Grada Dubrovnika zadužen za poslove održavanja čistoće u uredskim prostorima i zajedničkim prostorijama gradske uprave (u daljnjem tekstu: čistačica).
d) Komunalni redar je službenik Upravnog odjela nadležnog za komunalno gospodarstvo Grada Dubrovnika koji je prema važećem Pravilniku o unutarnjem redu gradske uprave Grada Dubrovnika zadužen za poslove komunalnog redarstva (u daljnjem tekstu: komunalni redar)
e) Službenik za komunalne pristojbe je službenik Upravnog odjela nadležnog za komunalno gospodarstvo Grada Dubrovnika koji prema važećem Pravilniku o unutarnjem redu gradske uprave Grada Dubrovnika na terenu utvrđuje obveznike komunalne naknade i spomeničke rente, izrađuje zapisnik o izvršenim očevidima, redovito prati stanje prostora i objekata na terenu te vodi evidenciju o istima, svakodnevno ažurira bazu podataka o stambenim, garažnim i poslovnim obveznicima (dalje u tekstu: službenik za komunalne pristojbe).
Članak 4.
Službenici i namještenici koji imaju pravo i obvezu nošenja odjeće na temelju ovog Pravilnika su:
a) Vozač
b) Kave kuharica.
c) Čistačica
d) Komunalni redar
e) Službenik za komunalne pristojbe.
II. SLUŽBENA I RADNA ODJEĆA
Članak 5.
Službena odjeća za vozača osobnog automobila sastoji se od slijedećih odjevnih predmeta:
― odijelo zimsko 2 kom 24 mjeseca
― odijelo ljetno 2 kom 24 mjeseca
― košulja zimska dugi rukav 2 kom 12 mjeseci
― kosulja ljetna dugi rukav 2 kom 12 mjeseci
― remen za hlače 1 kom 12 mjeseci
― kravata 2 kom 24 mjeseca
Odijelo je tamnoplave boje i izrađeno je od tkanine.
Košulja zimska i ljetna je pamučna, bijele boje, istog su oblika, dugog rukava.
Kravata je izrađena od svilene tkanine tamnoplave boje.
Remen za hlače je kožni, smeđe boje.
Dopunski dio službene odjeće uz ljetnu i zimsku odjeću su terenske cipele od smeđe kože s gumenim đonom, klasičnog kroja 1 par u 12 mjeseci.
Tijekom obavljanja poslova radnog mjesta vozač je obvezan nositi propisanu službenu odjeću iz stavka 1. ovog članka.
Članak 6.
Radna odjeća za čistačicu sastoji se od sljedećih odjevnih predmeta:
― radna tunika 2 kom 12 mjeseci
― radne hlače 2 kom 12 mjeseci
― majica kratki rukav 2 kom 12 mjeseci
― majica dugi rukav 2 kom 12 mjeseci
Dopunski dio službene odjeće za čistačicu su cipele 1 par u 12 mjeseci.
Tijekom obavljanja poslova radnog mjesta čistačica je obvezna nositi propisanu službenu odjeću iz stavka 1. i 2. ovog članka.
Članak 7.
Radna odjeća za kave kuharicu sastoji se od sljedećih odjevnih predmeta:
― Hlače 2 kom 12 mjeseci
― košulja 2 kom 12 mjeseci
― prsluk 2 kom 24 mjeseca
― kravata 2 kom 24 mjeseca
Dopunski dio službene odjeće za kave kuharicu su cipele 1 par u 12 mjeseci.
Tijekom obavljanja poslova radnog mjesta kave kuharica je obvezna nositi propisanu službenu odjeću i obuću iz stavka 1. i 2. ovog članka.
Članak 8.
Za vrijeme obavljanja nadzora komunalni redar i službenik za komunalne pristojbe moraju nositi službenu odjeću.
Službena odjeća je zimska i ljetna, a sastoji se od sljedećih odjevnih predmeta:
― hlače zimske (muške/ženske) 2 kom 24 mjeseca
― hlače ljetne (muške/ženske) 2 kom 24 mjeseca
― zimska jakna (muška/ženska) 1 kom 24 mjeseca
― vjetrovka proljetno/jesenska (muška/ženska) 1 kom 24 mjeseca
― košulja zimska dugi rukav (muška/ženska) 2 kom 24 mjeseca
― košulja ljetna dugi rukav (muško/ženska) 1 kom 12 mjeseci
― polo majica kratkih rukava (muška/ženska) 4 kom 24 mjeseca
― remen za hlače 1 kom 36 mjeseci
― prozirni kišni ogrtač sa kapuljačom 1 kom 36 mjeseci
― kravata 1kom 36 mjeseci
Hlače su tamnoplave boje i izrađene su od tkanine.
Zimska jakna je tamnoplave boje, klasičnog kroja, s vezenim grbom Grada Dubrovnika i vezenim ili apliciranim logom " GRAD DUBROVNIK, KOMUNALNI REDAR“ ili „GRAD DUBROVNIK, SLUŽBENIK ZA KOMUNALNE PRISTOJBE" na prednjoj lijevoj strani, te na stražnjoj strani vezeni grb Grada Dubrovnika, vezeni ili aplicirani logo " GRAD DUBROVNIK, KOMUNALNI REDAR“ ili „GRAD DUBROVNIK, SLUŽBENIK ZA KOMUNALNE PRISTOJBE".
Vjetrovka je tamnoplave boje, izrađena od plastificiranog platna s vezenim grbom Grada Dubrovnika i vezenik ili apliciranim logom "GRAD DUBROVNIK, KOMUNALNI REDAR“ ili „GRAD DUBROVNIK, SLUŽBENIK ZA KOMUNALNE PRISTOJBE" na prednjoj lijevoj strani, te na stražnjoj strani vezeni grb Grada Dubrovnika, vezeni ili aplicirani logo " GRAD DUBROVNIK, KOMUNALNI REDAR“ ili „GRAD DUBROVNIK, SLUŽBENIK ZA KOMUNALNE PRISTOJBE".
Košulja zimska je pamučna, ima duge rukave i bijele boje s vezenim grbom Grada Dubrovnika i vezenim ili apliciranim logom " GRAD DUBROVNIK, KOMUNALNI REDAR“ ili „GRAD DUBROVNIK, SLUŽBENIK ZA KOMUNALNE PRISTOJBE" na prednjoj lijevoj strani košulje.
Košulja ljetna je pamučna, ima duge rukave i bijele boje s vezenim grbom Grada Dubrovnika i vezenim ili apliciranim logom " GRAD DUBROVNIK, KOMUNALNI REDAR“ ili „GRAD DUBROVNIK, SLUŽBENIK ZA KOMUNALNE PRISTOJBE" na prednjoj lijevoj strani košulje.
Polo majica je bijele boje s vezenim grbom Grada Dubrovnika i vezenim ili apliciranim logom "GRAD DUBROVNIK, KOMUNALNI REDAR“ ili „GRAD DUBROVNIK, SLUŽBENIK ZA KOMUNALNE PRISTOJBE" na prednjoj lijevoj strani majice, te na stražnjoj strani majice vezeni grb Grada Dubrovnika te vezeni ili aplicirani logo " GRAD DUBROVNIK, KOMUNALNI REDAR“ ili „GRAD DUBROVNIK, SLUŽBENIK ZA KOMUNALNE PRISTOJBE"
Kravata je izrađena od svilene tkanine tamnoplave boje.
Remen za hlače ili suknju je kožni, crne boje.
Dopunski dio službene odjeće uz ljetnu i zimsku odjeću su terenske cipele od crne kože s gumenim đonom, klasičnog kroja 2 para u 12 mjeseci, 1 zimske i 1 ljetne.
Košulja zimska/ljetna, dugi rukav i kravata komunalni redari i dužni su je nositi u svečanim prigodama, u vrijeme blagdana, a kada to odredi pročelnik nadležnog upravnog odjela za komunalno gospodarstvo.
Članak 9.
Zimska se odjeća nosi, u pravilu, od 15. listopada do 30. travnja, a ljetna od 1. svibnja do 14. listopada, osim ako pročelnik upravnog odjela nadležnog za komunalno gospodarstvo, ovisno o vremenskim uvjetima, ne odredi drugačije.
Članak 10.
Upravni odjel za poslove gradonačelnika, Odsjek za opće poslove, vodi evidenciju o izdanoj i vraćenoj službenoj odjeći.
U evidenciju iz stavka 1. ovog članka unose se sljedeći podaci: datum nabave, vrijednost, vrsta i količina izdanih dijelova odjeće, rok trajanja odjeće, ime i prezime službenika, odnosno namještenika koji zadužuje odjeću, datum zaduženja, potpis službenika, odnosno namještenika te napomena.
Članak 11.
Službeniku, odnosno namješteniku koji je raspoređen na radno mjesto iz članka 3. ovog Pravilnika izdaje se nova odjeća.
Službenik, odnosno namještenik dužan je odjeću održavati urednom i čistom o svom trošku te nije ovlašten odjeću otuđiti ili prepravljati.
Članak 12.
Pojedini dijelovi odjeće mogu se zamijeniti prije isteka rokova propisanih ovim Pravilnikom ako su oštećeni ili potpuno uništeni tijekom obavljanja poslova radnog mjesta.
Ako službenik, odnosno namještenik tijekom obavljanja poslova radnog mjesta grubom nepažnjom ošteti ili potpuno uništi odjeću, oštećena ili uništena odjeća, odnosno njezini dijelovi zamijenit će se novom odjećom na trošak službenika, odnosno namještenika.
Zamjenu oštećene ili uništene odjeće odobrava pročelnik Upravnog odjela za poslove gradonačelnika na prijedlog nadležnog upravnog odjela.
Članak 13.
Uporabni rokovi odjeće produžit će se:
a) za vrijeme provedeno na bolovanju dužem od mjesec dana neprekidno,
b) za vrijeme provedeno na rodiljinome dopustu,
c) kada je do umirovljenja po sili zakona ostalo manje od šest mjeseci,
d) u drugim slučajevima tijekom kojih službenik, odnosno namještenik nije obavljao poslove radnog mjesta iz članka 3. ovog Pravilnika.
Članak 14.
Službenik, odnosno namještenik obvezan je vratiti odjeću u slučaju prestanka službe ili rasporeda na drugo radno mjesto za koje nije propisano nošenje odjeće.
III. ISKAZNICA I ZNAČKA KOMUNALNOG REDARA I ISKAZNICA SLUŽBENIKA ZA KOMUNALNE PRISTOJBE
Članak 15.
Nakon rasporeda na radno mjesto komunalnog redara, odnosno službenika za komunalne pristojbe istom se izdaje službena iskaznica.
Službena iskaznica komunalnog redara izrađuje se tehnikom "zaštitnog tiska" u obliku plastične kartice pravokutnog oblika veličine 85x55 milimetara, od polikarbonatnog materijala u nijansama bijele boje, a tekst na iskaznici ispisan je crnom bojom.
Službena iskaznica službenika za komunalne pristojbe izrađuje se tehnikom "zaštitnog tiska" u obliku plastične kartice pravokutnog oblika veličine 85x55 milimetara, od polikarbonatnog materijala u nijansama bijele boje, a tekst na iskaznici ispisan je crnom bojom.
Obrazac službene iskaznice komunalnog redara i službenika za komunalne pristojbe (u daljnjem tekstu: iskaznica) sadrži:
a) na prednjoj strani:
1. otisnuti grb "Republike Hrvatske"
2. natpis "Republika Hrvatska",
3. natpis "Grad Dubrovnik",
4. natpis "Naziv nadležnog upravnog odjela",
5. mjesto za fotografiju, veličine 28x32 mm, preko koje je u donjem lijevom kutu, otisnut pečat nadležnog upravnog odjela
6. ime i prezime nositelja iskaznice
7. broj iskaznice,
b) na poleđini:
1. datum izdavanja iskaznice
2. pečat i potpis ovlaštene osobe
3. upozorenje da iskaznica vrijedi do opoziva
Članak 16.
Obrazac službene iskaznice komunalnog redara, uz podatke navedene u članku 14. stavku 4. ovoga Pravilnika, na prednjoj strani sadrži i natpis: "SLUŽBENA ISKAZNICA KOMUNALNOG REDARA", a na poleđini i tekst koji glasi: " Nositelj ove iskaznice ovlašten je u okviru zakonski danim nadležnostima i drugim propisima Grada Dubrovnika obavljati poslove komunalnog redara."
Obrazac iskaznice službenika za komunalne pristojbe, uz podatke navedene u članku 15. stavku 4. ovoga Pravilnika:
― na prednjoj strani, sadrži i natpis: "SLUŽBENA ISKAZNICA" s tim da se iza riječi „ISKAZNICA“ dodaje odgovarajući naziv radnog mjesta za koje je, sukladno važećem Pravilniku o unutarnjem redu gradske uprave Grada Dubrovnika, propisano na terenu utvrđenje obveznika komunalne naknade i spomeničke rente, izrada zapisnika o izvršenim očevidima, redovito praćenje stanja prostora i objekata na terenu te vođenje evidencije o istima, svakodnevno ažuriranje baze podataka o stambenim, garažnim i poslovnim obveznicima (Prilog 2).
― na poleđini i tekst koji glasi: "Nositelj ove iskaznice ovlašten je u okviru svoje nadležnosti obavljati poslove propisane Pravilnikom o unutarnjem redu gradske uprave Grada Dubrovnika." s tim da se iza riječi "poslove“ dodaje naziv radnog mjesta službenika koji prema važećem Pravilniku o unutarnjem redu gradske uprave Grada Dubrovnika na terenu utvrđuje obveznike komunalne naknade i spomeničke rente, izrađuje zapisnik o izvršenim očevidima, redovito prati stanje prostora i objekata na terenu te vodi evidenciju o istima, svakodnevno ažurira bazu podataka o stambenim, garažnim i poslovnim obveznicima
Članak 17.
Značka komunalnog redara izrađena je od metala, podloga je mesingana, a aplikacija sjajno niklana okruglog je oblika, promjera 55 mm i sastoji se od tri koncentrična kruga. U središnjem krugu, na sivoj podlozi grb je grada Dubrovnika. Srednji je niklani krug, promjera 40 mm, a sadrži, u gornjem dijelu tamnoplavim slovima ispisan natpis "KOMUNALNO REDARSTVO". Vanjski je krug mesingan, promjera 55 mm, na kojem je istaknut tekst "GRAD DUBROVNIK". Na donjem dijelu značke nalazi se niklana traka u koju se, plavom bojom, upisuje broj značke.
Na poleđini značke nalazi se lisnata opruga od pernog čelika.
Članak 18.
Komunalni redar nosi iskaznicu na bordo vezici oko vrata, a značku u kožnoj, crnoj futroli koja se nosi zakačena na remenu.
Članak 19.
Službenik za komunalne pristojbe nosi iskaznicu na bordo vezici oko vrata.
Članak 20.
Iskaznicu i značku izdaje Upravni odjel nadležan za poslove gradonačelnika.
Upravni odjel nadležan za poslove gradonačelnika, Odsjek nadležan za opće poslove, vodi evidenciju o izdanim i vraćenim iskaznicama i značkama.
Evidencija iz stavka 1. ovog članka sadrži sljedeće podatke:
― ime i prezime komunalnog redara, odnosno službenika za komunalne pristojbe kojemu je izdana iskaznica i značka,
― ime i prezime službenika za komunalne pristojbe kojemu je izdana iskaznica,
― broj iskaznice i /ili značke,
― evidencijski broj iskaznice i značke,
― nadnevak izdavanja iskaznice i značke,
― nadnevak povratka, odnosno poništenja iskaznice ili značke
― rubrika za napomenu i mjesto za potpis komunalnog redara, odnosno službenika za komunalne pristojbe.
Članak 21.
Za vrijeme obavljanja poslova komunalni redar dužan je nositi iskaznicu i značku te se istima smije koristiti samo u okviru nadležnosti obavljanja poslova komunalnog redara.
Za vrijeme obavljanja poslova službenik za komunalne pristojbe dužan je nositi iskaznicu te se istom smije koristiti samo u okviru nadležnosti obavljanja poslova službenika koji prema važećem Pravilniku o unutarnjem redu gradske uprave Grada Dubrovnika na terenu utvrđuje obveznike komunalne naknade i spomeničke rente, izrađuje zapisnik o izvršenim očevidima, redovito prati stanje prostora i objekata na terenu te vodi evidenciju o istima, svakodnevno ažurira bazu podataka o stambenim, garažnim i poslovnim obveznicima.
Komunalnom redaru će se privremeno oduzeti iskaznica i značka, a službeniku za komunalne pristojbe iskaznica ako je protiv njega pokrenut stegovni postupak, istraga ili podignuta optužnica, do dovršetka postupka.
Članak 22.
Komunalni redar, odnosno službenik za komunalne pristojbe kojem je prestala služba u upravnom odjelu Grada Dubrovnika nadležnom za komunalno gospodarstvo, dužan je prilikom primitka rješenja o prestanku službe, odnosno rješenja o rasporedu na drugo radno mjesto, iskaznicu i značku, te zaduženu službenu odjeću predati Upravnom odjelu za poslove gradonačelnika, Odsjeku za opće poslove.
Vraćena iskaznica se poništava i pohranjuje, a vraćena se značka pohranjuje.
Iskaznica vrijedi od dana njenog izdavanja do prestanka ovlaštenja za obavljanje poslova komunalnog redara, odnosno službenika za komunalne pristojbe.
Članak 23.
Komunalni redar, odnosno službenik za komunalne pristojbe koji izgubi iskaznicu ili značku ili na drugi način ostane bez njih, dužan je odmah o tome izvijestiti nadležni upravni odjel koji je izdao iskaznicu ili značku.
Nova iskaznica ili značka izdati će se nakon što je oštećena, izgubljena ili na drugi način nestala iskaznica ili značka oglašena nevažećom u "Službenom glasniku Grada Dubrovnika".
Komunalni redar, odnosno službenik za komunalne pristojbe dužan je oštećenu iskaznicu ili značku predati nadležnom upravnom odjelu koji je izdao iskaznicu ili značku.
Članak 24.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o službenoj i radnoj odjeći službenika i namještenika i službenoj iskaznici komunalnog redara KLASA:030-02/14-01/03 urbroj:2117/01-01-14-1 od 16. travnja 2014. godine i Pravilnik o izmjenama i dopunama pravilnika o službenoj i radnoj odjeći službenika i namještenika i službenoj iskaznici komunalnog redara KLASA:121-14/14-01/01 URBROJ:2117/01-01-15-2 od 27. listopada 2015. godine.
Članak 25.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja, a objavit će se na oglasnoj ploči Grada Dubrovnika i u „Službenom glasniku Grada Dubrovnika“.
KLASA:121-14/18-01/01
URBROJ:2117/01-01-18-01
Dubrovnik, 14. lipnja 2018.
Gradonačelnik
Mato Franković, v. r.
----------------------------