Službeni glasnik

Službeni glasnik

Službeni glasnik 1 - 29. siječnja 2020.Objavljeno: 29.01.20.

5. Mjere socijalnog programa Grada Dubrovnika za 2020. godinu

Na temelju članka 32. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 4/09, 6/10, 3/11, 14/12 , 5/13, 6/13 – pročišćeni tekst, 9/15 i 5/18), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 27. sjednici, održanoj 27. siječnja 2020., donijelo je

 

 

MJERE SOCIJALNOG PROGRAMA

GRADA DUBROVNIKA ZA 2020. GODINU

 

 

Uvod

 

Mjere socijalnog programa Grada Dubrovnika za 2020. godinu predstavljaju kontinuirane procese koji  imaju za cilj očuvanje životnog standarda građana te primjereno zadovoljavanje potreba socijalno osjetljivih skupina, te unaprjeđenje kvalitete života svih dobnih skupina.

Već dugi niz godina Grad Dubrovnik skrbi o svojim sugrađanima kojima zbog bolesti, dugotrajne nezaposlenosti, starosti, invaliditeta i sličnih teških životnih okolnosti prijeti  socijalna isključenost, te im je potrebna  pomoć.

 

Osim prava na pomoć u podmirenju troškova stanovanja i obroka u pučkoj kuhinji, koji se jamče svim građanima Republike Hrvatske kojima prijeti siromaštvo, u Dubrovniku su tim građanima, kao i onima izloženima socijalnoj isključenosti (npr. osobe s invaliditetom, starije osobe) dostupna i mnoga druga prava i pomoći.

 

Podmirujemo dio njihovih troškova stanovanja, prehrane, pojedinih zdravstvenih i socijalnih usluga kada su im nužne, te usluge javnoga gradskog prijevoza. Umirovljenicima i starijim osobama bez osobnog prihoda dodatno pomažemo i mjesečnom novčanom potporom.

Svim tim socijalnim mjerama prije svega nastojimo ublažiti posljedice teških životnih okolnosti, ali i osnažiti građane kako bi se u budućnosti samostalno mogli nositi sa životnim izazovima.

 

Uz to, niz ustanova i udruga  pruža različite socijalne usluge posebno osjetljivim skupinama građana kako bi spriječili socijalnu isključenost tih skupina. Zahvaljujući sufinanciranju iz proračuna Grada Dubrovnika, veći dio tih usluga i programa besplatan je za korisnike.

Posljednjih godina u tijeku je preispitivanje postojećeg sustava socijalnih naknada, s ciljem povećanja učinkovitosti, transparentnosti, bolje usmjerenosti te osiguranja njegove održivosti.

 

Naime, u Izvješću Europske komisije za Hrvatsku 2017. godinu naglašeno je da Hrvatska i dalje bilježi visoke razine socijalne isključenosti. Oslabljena učinkovitost sustava socijalne zaštite dovodi se u izravnu vezu s rascjepkanošću sustava socijalne zaštite, njegovom neusklađenosti i transparentnosti. Utvrđene su znatne regionalne razlike u rashodima za socijalne naknade, a bilježi se i nisko izdvajanje za programe namijenjene najsiromašnijim građanima.

U izradi je novi Zakon o socijalnoj skrbi koji će donijeti novine u osnaživanju sustava, unaprjeđenju međusektorske suradnje kao i osiguravanje razvoja i dostupnosti socijalnih usluga.

 

Uvažavajući činjenicu da je obiteljska i socijalna politika pod snažnim utjecajem promjena koje se događaju u društvu (demografska recesija), planiraju se i poduzimaju mjere kojima je cilj odgovoriti na konkretnu demografsku situaciju te osnaživanje i podupiranje obitelji i skrb o djeci.

 

27. lipnja 2019. Gradsko vijeće Grada Dubrovnika usvojilo je novu Odluku o ostvarivanju prava na dar za novorođeno dijete. Donošenjem nove Odluke povećao se iznos jednokratnih potpora za tisuću kuna. Ovom Odlukom uvela se  i nova potpora roditeljima za treće i svako daljnje novorođeno dijete od 1. siječnja 2019. u ukupnom  iznosu od iznosi 33.600,00 kuna, koja će se isplaćivati u jednakim godišnjim obrocima do navršene 7 godine djetetova života.                                                 

U 2019. godini to pravo ostvarila je 71 obitelj.

 

Mjere socijalnog programa također obuhvaćaju projekte i aktivnosti  koji unaprjeđuju zdravlje, zdravstvenu skrb i kvalitetu života građana Dubrovnika.

 

Grad Dubrovnik nije osnivač niti jedne zdravstvene ustanove, tako da su zdravstveni programi i projekti pretežito usmjereni na preventivnu zdravstvenu zaštitu, odnosno na očuvanje i promicanje zdravlja i zdravih načina življenja djece, mladih i žena, osoba s invaliditetom, kronično oboljelih osoba, te na pomoć zdravstvenim ustanovama nabavkom nužno potrebne medicinske opreme, kao i na potporu u  opremanju prostora.

 

Grad Dubrovnik ustupio je Domu zdravlja Dubrovnik prostor u naselju Mokošica kako bi se u ovom naselju roditeljima i njihovoj djeci pružila prijeko potrebna zdravstvena skrb. Grad Dubrovnik uredio je i opremio navedeni prostor, te osigurao financijska sredstva za plaće pedijatra i medicinske sestre.

 

U 2020. godini osiguravaju se financijska sredstva za nabavu prijeko potrebne medicinske opreme u Općoj bolnici Dubrovnik, kao i sredstava za rekonstrukciju postojećeg bazena na Odjelu fizikalne terapije, koji će biti namijenjen rehabilitaciji djece s poteškoćama u razvoju.

Područje skrbi o djeci i mladima je izuzetno važno zbog izuzetno nepovoljne socijalne situacije u kojoj mladi ljudi posljednjih nekoliko godina  napuštaju Hrvatsku. Nekoliko recentnih istraživanja pokazala su sve veću neaktivnost i neinformiranost mladih. Stoga, Grad Dubrovnik pokušava aktivnom politikom prema djeci i mladima suzbiti te negativne trendove. Tako Grad Dubrovnik već godinama uspješno nosi titulu Grada prijatelja djece, dobivajući svake godine priznanja za uspješno provedene akcije za djecu (Balinjera; Šarena zima u Uvali, Različitost je naše bogatstvo). Grad Dubrovnik kroz financiranje, savjetovanje i neposredno izvršavanje programa kao što su Forum mladih grada Dubrovnika, sufinanciranje programa i projekata udruga u području rada sa djecom, Dubrovački karnevo, Šarena zima u Uvali Dubrovačkog zimskog festivala i obilježavanje Dana dječjih prava, potiče razvoj  programa i usluga za djecu.

 

Grad Dubrovnik po prvi put ima i strateški dokument u području skrbi za mlade. Gradsko vijeće grada Dubrovnika usvojilo je 2019. Lokalni program za mlade Grada Dubrovnika za razdoblje od 2019. do 2021. „Mladi i Grad skupa.“ Pod tim nazivom je i do sada postojao program koji je osmislila gradska uprava prateći želje i potrebe mladih. Lokalni program pripremile su udruge mladih pod vodstvom udruge Centar za karijere mladih, a u suradnji sa Gradom Dubrovnikom. Ovim strateškim dokumentom obuhvaćena su ključna područja života i djelovanja mladih: osnaživanje gradske uprave u radu s mladima, aktivni mladi u zajednici za razvoj društvene i političke participacije mladih, mladi, umjetnost i kultura, razvoj Dubrovnika kao studentskog grada te promocija mobilnosti među mladima, mladi i poduzetništvo, mladi i obrazovanje, mladi i zdravlje, razvoj volonterskih prilika usmjerenih mladima te mladi i stambena politika. Ostvarivanjem strateških mjera Grad usmjerenih mladima, Grad Dubrovnik neposrednim djelovanjem (kroz vlastite programe poput Foruma mladih, razvoj klubova za mlade na cijelom gradskom području, razvoj Centra za mlade u novom prostoru u Luci Dubrovnik), kao i posrednim djelovanjem kroz podršku udrugama mladih, aktivno radi na razvoju politike za mlade.

 

Ostvarivanje mjera socijalne skrbi u 2019. godini

 

Sukladno Zakonu o socijalnoj skrbi, Grad Dubrovnik prioritetno skrbi o građanima koji primaju zajamčenu minimalnu naknadu, odnosno prava na novčani iznos kojim se osigurava  zadovoljavanje osnovnih životnih potreba samca ili kućanstva koji nemaju dovoljno sredstava za podmirenje osnovnih životnih potreba (utvrđuje se na temelju ostvarenih prihoda te na osnovi imovine koja je u vlasništvu članova obitelji koja živi u zajedničkom kućanstvu.) Visina te pomoći ovisi o broju članova kućanstva. Za samca trenutno iznosi 800 kuna, odnosno 920 kuna ako je ta osoba radno nesposobna, dok se za kućanstvo utvrđuje u iznosu koji predstavlja zbroj udjela za svakog člana kućanstva, s tim da udjeli članova kućanstva iznose za odraslog člana kućanstva 480 kuna, za dijete 320 kuna, za samohranog roditelja 800 kuna, te za dijete samohranog roditelja odnosno dijete u jedno roditeljskoj obitelji 440 kuna. Treba napomenuti da je Zakonom o socijalnoj skrbi propisano da jedinice lokalne samouprave trebaju skrbiti o ovoj skupini stanovnika, podmirenjem njihovih troškova stanovanja i korištenja usluge prehrane u pučkoj kuhinji.

 

U Dubrovniku su 162 korisnika nositelja zajamčene minimalne naknade, od kojih je 51 višečlanih kućanstava, a 111 su samci. Za ovu kategoriju u 2019. godini temeljem Mjera socijalnog programa ukupno se izdvojio iznos od 2.313.541,00 kn (troškovi stanovanja, ogrjev, božićnica i jednokratne novčane pomoći). 

     

U objektu privremenog prihvatilišta za beskućnike u hotelu Vis 2 trenutno borave 34 korisnika. Osam je osoba ženskog spola, a 26 su muškarci.  Prema obiteljskom statusu 27 korisnika su samci,  dvije  obitelji su dvočlane i jedna je peteročlana

 

Najbrojnija kategorija građana obuhvaćena Mjerama socijalnog programa su umirovljenici. U 2019 . godini ukupno je 2764 umirovljenika  primilo novčani dodatak na mirovinu.

 

U Gradu Dubrovniku su 274  korisnika iznad 65 godina koji nemaju vlastitu mirovinu, te im je osigurana novčana pomoć u iznosu od 300 kn mjesečno.  

 

Mjerom subvencija najma stana osobama slabijeg materijalnog statusa u 2019. godini  bilo je obuhvaćeno ukupno 179   korisnika  od kojih su  5 samci, 12  dvočlanih obitelj, 34 tročlanih, a četveročlanih i više je 128 korisnika.       .

 

Mladi do 35 godina života, koji prelaze zadani cenzus kao osobe slabijeg materijalnog statusa, također ostvaruju  subvenciju za najma stana.  U 2019. godini ukupno je ovu mjeru koristilo  52  korisnika, od kojih je 20 samaca, 10 dvočlanih kućanstava, 18 tročlanih, a četveročlanih i više su 4 kućanstava.

 

Novčani dar za novorođeno dijete u 2019. godini  ukupno je ostvarilo 418 korisnika, a 71 korisnik ostvario je stalnu godišnju naknadu za treće i svako daljnje novorođeno dijete.

 

Vrsta prava

Broj korisnika

Iznos

Troškovi stanovanja

149

901.969,00

Ogrjev

151

143.450,00

Pučka kuhinja

175

2.019.725,00

Godišnja potpora za nezaposlene samohrane

16

49.950

Božićnica

213

50.000,00

Jednokratne novčane pomoći

463

997.567,00

Dodatak na mirovinu do 1800 kn

1046

2.453.220,00

Dodatak na mirovinu od 1800-2200

1097

703.200,00

Dodatak na mirovinu od 2200-2500

621

248.200,00

Troškovi pogreba

4

23.904,18

Mjesečni dodatak korisnicima osobne invalidnine

345

1.250.100,00

Subvencije za najam stana mladima

52

332.850,00

Subvencije za najam stana osobama slabijeg materijalnog statusa

179

2.843.400,00

Novčana pomoć starijima od 65

274

949.500,00

Dar za novorođeno dijete

489

2.027.100,00

Ukupno

5274

14.994.135,18

 

 

MJERE SOCIJALNOG PROGRAMA ZA 2020. GODINU

 

1. SOCIJALNA SKRB

 

Sukladno Zakonu o socijalnoj skrbi,  jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave dužne su osigurati sredstva za obavljanje djelatnosti socijalne skrbi sukladno Zakonu i posebnim propisima, u skladu sa socijalnim planom na svom području.

 

Veliki gradovi i gradovi sjedišta županija dužni su u svom proračunu osigurati sredstva za uslugu prehrane u pučkim kuhinjama, kao i pružanje usluga smještaja u prihvatilišta ili prenoćišta za beskućnike na način propisan Zakonom.

 

Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave mogu osigurati sredstva za ostvarivanje novčanih naknada i socijalnih usluga stanovnicima na svom području u većem opsegu nego što je utvrđeno Zakonom, na način propisan njihovim općim aktom, ako u svom proračunu imaju za to osigurana sredstva.

 

1.1.        TROŠKOVI OGRJEVA

 

Korisnici: Socijalno ugroženi samci i obitelji - korisnici zajamčene minimalne naknade

Broj korisnika: 170

Potrebna sredstva: 190.800,00 kn

 

Obrazloženje: Sukladno članu 43. Zakona o socijalnoj skrbi, samcu ili obitelji koji se grije na drva, osigurava se jednom godišnje 3 m3 drva plaćanjem troškova ovlaštenoj pravnoj ili fizičkoj osobi koja je uslugu izvršila ili  mu se  može odobriti novčani iznos  za podmirenje troškova ogrjeva u visini koju odlukom odredi jedinica područne (regionalne) samouprave. Radi osiguravanja sredstava  za odobrenje ove pomoći  jedinica lokalne samouprave  podnosi zahtjev nadležnoj jedinici područne (regionalne) samouprave.

 

1.2.        PREHRANA U PUČKOJ KUHINJI

 

Korisnici: Socijalno ugroženi samci i obitelji

Broj korisnika: 190

Potrebna sredstva: 2.226.000,00 kn

 

Pravo na prehranu u Pučkoj kuhinji imaju sljedeće kategorije građana s prijavljenim prebivalištem na području Grada Dubrovnika:

      samac koji je ostvario prosječni mjesečni prihod u tri mjeseca koja prethode mjesecu u kojem je podnesen zahtjev ili pokrenut postupak po službenoj dužnosti, koji ne prelazi 250%  osnovice iz članka  27. stavak  2.  Zakona o socijalnoj skrbi (NN br. 157/13), a da u svom vlasništvu, osim stana koji koristi za stanovanje, nema drugi stan ili kuću, kao ni ostala dobra veće materijalne vrijednosti  (vozilo, plovilo i sl.);

      obitelj koja je ostvarila prosječni mjesečni prihod u tri mjeseca koja prethode mjesecu u kojem je podnesen zahtjev, ili pokrenut postupak po službenoj dužnosti, koji ne prelazi 350% osnovice iz članka 27. stavak 2. Zakona o socijalnoj skrbi.

 

Ako u obitelji živi više od dvije osobe, iznos prihoda utvrđen za dvočlanu obitelj uvećava se za svakog daljnjeg člana za 100% osnovice  iz članka 27. stavak 1. Zakona o socijalnoj  skrbi, uz uvjet da u svom vlasništvu , osim stana koji koristi za stanovanje, nema drugi stan ili kuću, kao ni ostala dobra veće materijalne vrijednosti  (vozilo, plovilo i sl.).

Pravo na prehranu u Pučkoj kuhinji ima član obitelji stariji od jedne godine.

 

Zahtjev za korištenje prehrane u Pučkoj kuhinji podnosi se Centru za socijalnu skrb       Dubrovnik, a o pravu na korištenje prehrane u Pučkoj kuhinji odlučuje Odjel pružanja usluga za odrasle osobe - Stručna cjelina pružanja usluga odraslim osobama.

 

Zahtjev za korištenje prehrane u Pučkoj kuhinji podnosi se najkasnije do petnaestog dana u mjesecu prije početka mjeseca u kojem će korisnik započeti korištenje prehrane, a ostvarivanje prava počinje od prvog dana mjeseca koji slijedi nakon podnošenja zahtjeva.

 

1.3.  SUBVENCIONIRANJE JAVNOG GRADSKOG PRIJEVOZA ZA UMIROVLJENIKE I

        OSTALE SOCIJALNE KATEGORIJE

 

Svim osobama s prebivalištem na području Grada Dubrovnika koji imaju navršenih 65 godina života osigurat će se besplatni javni gradski prijevoz.

 

Umirovljenici do 65 godina sa zaštitnim dodatkom i umirovljenici s mirovinom manjom od 1.800,00 kn, ostvaruju pravo na subvenciju javnog prijevoza uz participaciju od 10 kn, a umirovljenici izvan naselja Dubrovnik i Mokošica uz participaciju od 30 kn.

 

Umirovljenici do 65 godina s mirovinom od 1.801,00 do 2.000,00 kn ostvaruju pravo na djelomičnu subvenciju javnog prijevoza uz osobnu participaciju u iznosu od 35 kn, a umirovljenici izvan naselja Dubrovnik i Mokošica uz participaciju od 50 kn.

 

Karta u javnom gradskom prijevozu subvencionira se za:

      korisnike  zajamčene minimalne naknade i korisnike pučke kuhinje koji imaju prebivalište na području Grada Dubrovnika,

      višestruke dobrovoljne darivatelje krvi i to: za muškarce po kriteriju 25, a za žene 20 darivanja,

      volontere koji imaju ugovor o volontiranju u  socijalno-humanitarnim udrugama osoba s invaliditetom i  udrugama za djecu i mlade, ako pravo na troškove prijevoza ne ostvaruju po nekoj drugoj osnovi,

      osobe s invaliditetom, ako pravo na troškove prijevoza ne ostvaruju po nekoj drugoj osnovi i to:

      slijepe osobe,

      gluhe osobe,

      osobe s umjerenim, težim i teškim intelektualnim teškoćama,

       osobe s autizmom,

       osobe na dijalizi i osobe s transplantiranim organima,

      osobe s utvrđenim funkcionalnim poremećajima i motoričkim oštećenjima ekstremiteta (multipla skleroza, cerebralna paraliza, mišićna distrofija),

      osobe oboljele od težih duševnih  bolesti,

      djeca korisnici prava na osobnu invalidninu,

      članovi uže obitelji poginulih branitelja iz Domovinskog rata,

      članovi  uže obitelji poginulih civila iz Domovinskog rata,

      vojni invalidi iz Domovinskog rata i

      civilni invalidi iz Domovinskog rata.

 

Pravo na besplatno korištenje subvencioniranje karte ima i pratitelj osobe s invaliditetom, koja se zbog invaliditeta ili težeg oštećenja zdravlja nije u mogućnosti samostalno kretati bez pratnje.

 

Udruge osoba s invaliditetom koje djeluju na području Grada Dubrovnika dostavljaju Upravnom odjelu za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo popis svojih članova koji udovoljavaju navedenim uvjetima i imaju prebivalište na području Grada Dubrovnika.

 

Udruge koje se bave socijalno- humanitarnom djelatnošću, udruge osoba s invaliditetom i udruge djece i mladih dostavljaju Upravnom odjelu za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo popis volontera koji imaju sklopljene ugovore o volontiranju.

 

Subvencioniranje javnog gradskog prijevoza integralni je dio sufinanciranja društva „Libertas“ putem Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i mjesnu samoupravu.

 

1.4.  JEDNOKRATNE NOVČANE POMOĆI

 

Korisnici: Samci i obitelji koji zbog trenutačnih nepovoljnih socijalnih, zdravstvenih ili drugih životnih okolnosti nisu u mogućnosti djelomično  ili u cijelosti zadovoljiti  životnu potrebu, a koje su nastale zbog rođenja ili školovanja djeteta, bolesti ili smrti člana obitelji, elementarne nepogode i sl.

 

Jednokratna novčana pomoć može se ostvariti ukoliko podnositelj zahtjeva ispunjava socijalni uvjet, uvjet imovine i prihoda i poseban uvjet sukladno Odluci o socijalnoj skrbi Grada Dubrovnika.

 

Broj korisnika: 450

Potrebna sredstva: 1.000.000,00 kn

 

Obrazloženje: Ova mjera odnosi se na socijalno ugrožene osobe i osobe slabijeg imovnog stanja  koji se zbog izvanrednih životnih okolnosti  nalaze u izuzetno nepovoljnoj životnoj situaciji (uvjet imovine i prihoda) te na stradalnike Domovinskog rata i njihove obitelji (poseban uvjet).

Ova mjera provodi se u suradnji sa Zakladom „Blaga djela“.

 

1.5.  DODATAK UMIROVLJENICIMA

 

Korisnici: Umirovljenici s  mirovinama do 1.800,00 kn, umirovljenici s mirovinama od 1.801,00 do 2.200,00 kn i umirovljenici s mirovinama od 2.201,00 do 2.500,00 kn

 

Broj korisnika: 3.000

 

Potrebna sredstva: 3.600.000,00 kn

Umirovljenici čiji iznos mirovine nije dostatan za zadovoljenje osnovnih životnih potreba ostvaruju pravo na  mjesečni novčani dodatak u iznosu od 200 kn. Cenzus za ostvarivanje mjesečnog dodataka iznosi 1.800,00 kn mirovine sa svim dodatcima.

 

Umirovljenici čija mirovina sa svim dodatcima ne prelazi iznos od 1.800,00 kn, a čije su socijalne prilike posebno otegotne ostvaruju  uvećani mjesečni dodatak  od 500 kn i to:

        umirovljenici koji od vlastite mirovine sami uzdržavaju jednog ili više članova obitelji,

        umirovljenici koji sami od vlastite mirovine podmiruju troškove najma stana,

        umirovljenici koji ostvaruju pravo na doplatak za pomoć i njegu temeljem uvjeta prihoda sukladno Zakonu o socijalnoj skrbi.

 

Umirovljenicima čija mirovina sa svim dodatcima iznosi od 1.801,00 kn do 2.000,00 kn isplatit će se dva puta godišnje iznos od 400 kn, a umirovljenicima čija mirovina sa svim dodatcima iznosi od 2.001,00 kn do 2.200,00 kn isplatit će se dva puta godišnje iznos od 300 kn. Umirovljenicima čija mirovina sa svim dodatcima iznosi od 2.201,00 do 2.500,00 kn isplatit će se dva puta godišnje iznos od 200 kn.

 

1.6. NOVČANA POMOĆ STARIJIMA OD 65 GODINA KOJI NEMAJU VLASTITU MIROVINU I DRUGE PRIHODE

 

Korisnici: Osobe starije od 65 godina koji nemaju vlastitu mirovinu i druga primanja

Broj korisnika: 290

Potrebna sredstva: 1.000.000,00 kn

 

Obrazloženje: Osobe starije od 65 godina koje nemaju vlastitu mirovinu ili drugu vrstu primanja ostvarivat će novčanu pomoć u mjesečnom iznosu od 300 kuna.

Ova mjera provodi se u suradnji sa Zakladom „Blaga djela“.

 

1.7.  GODIŠNJA POTPORA ZA NEZAPOSLENE SAMOHRANE RODITELJE

 

Korisnici: Nezaposleni samohrani roditelji                                                                                    

Broj korisnika: 30

Potrebna sredstva: 50.000,00 kn

 

Obrazloženje: Nezaposleni samohrani roditelji,  prema evidenciji Upravnog odjela  za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo i Centra za socijalnu skrb Dubrovnik, ostvaruju pravo na godišnju potporu, i to prema broju maloljetne djece. Godišnja potpora isplaćuje se  povodom blagdana Sv. Nikole.

 

1.8. STAMBENA ZAJEDNICA ZA MLADE

 

Korisnici: Mladi nakon navršenih 18 godina, bivši štićenici Doma za djecu i mlađe punoljetne

osobe „Maslina“

Broj korisnika: 2-4

Potrebna sredstva: 20.000,00 kn

 

Obrazloženje: Sredstva su namijenjena korisnicima stambene zajednice za mladež Doma „Maslina“ za poboljšanje uvjeta stanovanja.

 

1.9. POTPORA DJECI BEZ RODITELJSKE SKRBI - KORISNICIMA DJEČJIH DOMOVA

 

Korisnici: Djeca bez roditeljske skrbi, korisnici Doma za djecu „Sveta Ana“ U Vinkovcima

Broj korisnika: 11

Potrebna sredstva: 73.000,00 kn

 

Obrazloženje: Sredstva će se iskoristiti za trošak polica životnog osiguranja za jedanaestoro djece korisnika doma „Sveta Ana“ u Vinkovcima u dobi od 9 do 17 godina, čime će sva djeca koja trenutno borave u domu nakon napuštanja institucionalne skrbi biti zbrinuta te će im se olakšati početak samostalnog života.

 

1.10. SUBVENCIONIRANJE TROŠKOVA STANOVANJA OSTALIM SOCIJALNIM

         KATEGORIJAMA

 

Korisnici: Samci i obitelji slabijeg materijalnog statusa koji ispunjavaju uvjete iz Odluke o ostvarivanju prava na subvenciju troškova  najma stana

Broj korisnika: 250

Potrebna sredstva: 3.050.000,00 kn

Obrazloženje: Obiteljima i samcima koji žive u unajmljenim stanovima u statusu podstanara, koji u vlasništvu nemaju nekretnine, a slabijeg su materijalnog stanja, osigurat će se novčana subvencija za plaćanje najma stana. Uvjeti i način ostvarivanja prava na mjesečnu subvenciju regulirani su Odlukom o ostvarivanju prava na subvenciju troškova najma stana osobama slabijeg materijalnog statusa.

 

1.11.  NAKNADA ZA TROŠKOVE STANOVANJA

 

Korisnici: Obitelji i samci  sukladno čl. 41. i čl. 42. Zakona o socijalnoj skrbi

Broj korisnika: 178

Potrebna sredstva: 1.000.200,00 kn

 

Sukladno članku 41. i članku 42.  Zakona o socijalnoj skrbi, pravo na naknadu za troškove stanovanja priznaje se korisniku zajamčene minimalne naknade. Troškovi stanovanja odnose se na najamninu, komunalnu naknadu, električnu energiju, plin, grijanje, vodu, odvodnju i druge troškove stanovanja u skladu s posebnim propisima. Naknada za troškove stanovanja isplaćivat će se do iznosa polovice iznosa zajamčene minimalne naknade priznate samcu odnosno kućanstvu  utvrđene prema članku 27. stavku 1. Zakona.

Napomena: Ova mjera provodi se u suradnji sa Centrom za socijalnu skrb  Dubrovnik.

 

1.12. DODJELA STANOVA U NAJAM  SOCIJALNO UGROŽENIM OSOBAMA I OSOBAMA SLABIJEG IMOVNOG STANJA

 

Korisnici: Samci i obitelji slabijeg imovnog stanja

Grad  Dubrovnik provodi stambeno zbrinjavanje svojih građana na temelju odredbi Odluke o davanju  u najam stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika socijalno ugroženim osobama i osobama slabijeg imovnog stanja.

 

Pravo na dodjelu stana u najam ostvaruju građani Grada  Dubrovnika pod uvjetom da:

      nemaju riješeno stambeno pitanje niti mogućnosti da ga riješe na drugi način;

      prebivaju na području Grada Dubrovnika najmanje 15 godina;

      nemaju drugi stan u najmu, u skladu s Zakonom o najmu stanova.

 

Stan se daje u najam na temelju liste reda prvenstva, utvrđene po provedbenom natječaju.

 

Mjerila za   davanje stanova u najam:

      vrijeme prebivanja u Gradu Dubrovniku,

      broj maloljetnih osoba,

      status samohranog roditelja,

      status osobe s invaliditetom,

      visina primanja po članu kućanstva,

      status korisnika nekog oblika socijalne skrbi,

      sudjelovanje u Domovinskom ratu,

      uvjeti stanovanja i

      broj članova kućanstva.

     

Prema svakom pojedinom mjerilu utvrđuje se broj bodova, a na temelju ukupno ostvarenog broja bodova utvrđuje se lista reda prvenstva.

 

Ugovor o najmu zaključuje se na određeno vrijeme od godinu dana.

 

1.13. TROŠKOVI POGREBA

 

Korisnici: Socijalno ugroženi samci i obitelji

Broj korisnika: 5-10

Potrebna sredstva: 40.000,00 kn

Obrazloženje: Ova mjera odnosi se na  socijalno ugrožene pojedince i obitelji koji nemaju sredstva za pogrebne troškove, a nemaju bližnjih koji bi mogli podmiriti troškove pogreba i koji ovu vrstu pomoći ne mogu ostvariti putem Centra za socijalnu skrb ili iz drugih izvora.

 

1.14. BOŽIĆNICA

 

Korisnici: Samci i obitelji korisnici zajamčene minimalne naknade

Broj korisnika: 200

Potrebna sredstva: 50.000,00 kn

Obrazloženje: Ova mjera odnosi se na sve korisnike zajamčene minimalne naknade prema evidenciji Centra za socijalnu skrb  Dubrovnik, a dodjeljuje se povodom Božićnih blagdana.

 

1.15. POTPORA ZA NAJAM STANA MLADIMA

 

Korisnici: Osobe do 35 godina života koji su podstanari

Broj korisnika: 50

Potrebna sredstva: 350.000,00 kn

 

Obrazloženje: Mladim osobama i obiteljima do navršenih 35 godina života, koji imaju prebivalište na području grada Dubrovnika najmanje 5 godina, koji nemaju vlastitih nekretnina, a čiji  mjesečni dohodak po članu kućanstva nije veći od prosječne isplaćene neto plaće u RH u prethodnoj godini sufinancirat će se troškovi podstanarstva  i to:

      za samca 400 kn,

      za dvočlano kućanstvo 500 kn,

      za tročlano kućanstvo 600 kn,

      za četveročlano kućanstvo i više 750 kn.

 

1.16. DAR ZA NOVOROĐENO DIJETE

 

Korisnici: Roditelji novorođenčadi u gradu Dubrovniku

Broj korisnika: 440

Potrebna sredstva: 2.400.000,00 kn

 

Temeljem Odluke o ostvarivanju prava na dar za novorođeno dijete jednokratne potpore za novorođeno dijete  iznose:

      za prvo novorođeno dijete u obitelji – 2.500,00 kuna,

      za drugo novorođeno dijete u obitelji – 3.500,00 kuna

      za treće novorođeno dijete u obitelji – 5.000,00 kuna

      za svako daljnje novorođeno dijete u obitelji iznos se povećava za 2.500,00 kuna.

 

Pravo na dar za novorođeno dijete  u iznosu od 10.000,00 kuna  priznaje se  roditeljima koji ispunjavaju uvjete navedene u čl. 2.Odluke, a koje imaju prijavljeno prebivalište u povijesnoj jezgri Grada Dubrovnika, na području otoka Koločepa, Lopuda, Šipana ili na području Dubravice, Gromače, Kliševa, Ljubača, Mravinjca, Mrčeva, Osojnika, Šumeta, Knežice, Čajkovice te Petrova sela. 

 

Pravo na stalnu godišnju naknadu priznaje se za treće i svako daljnje dijete rođeno ili  posvojeno od 01. 01. 2019. g.

Visina stalne godišnje naknade za treće i svako daljnje dijete ukupno iznosi 33.600,00 kuna te će se isplaćivati u  jednakim godišnjim obrocima do navršene 7. godine života djeteta.

 

1.17. PRIVREMENO PRIHVATILIŠTE ZA SMJEŠTAJ SOCIJALNO UGROŽENIH OSOBA

 

Korisnici: Beskućnici s područja grada Dubrovnika

Broj korisnika: 15-20     

Potrebna sredstva: 314.500,00 kn

 

Privremeno prihvatilište za smještaj socijalno ugroženih osoba s područja Grada Dubrovnika  trenutno je organizirano u objektu hotela Vis 2. U evidenciji Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo trenutno je 36 osoba koji borave u hotelu Vis 2, iako se procjenjuje da svega petnaestak ima opravdanu potrebu za smještajem u prihvatilište, dok ostali imaju druge mogućnosti za samostalan život ili im je potrebna drugi oblik podrške.

Prema dostupnim podacima razvidno je da Prihvatilište za socijalno ugrožene osobe koristi 30 do 40 korisnika godišnje te je njihov smještaj u najvećem broju slučajeva trajnije prirode. Grad Dubrovnik sufinancira privremeno prihvatilište (režijski troškovi, popravci i sanacije) .

Uslugu psihosocijalnog tretmana korisnika prihvatilišta pruža Gradsko društvo Crvenog križa Dubrovnik.

 

Ova mjera provodi se u suradnji sa Zakladom „Blaga djela“.

 

1.18. STRUČNE USLUGE  CENTRU ZA SOCIJALNU SKRB DUBROVNIK

 

Obrazloženje: Sukladno sklopljenom ugovoru između Grada Dubrovnika i Centra za socijalnu skrb Dubrovnik, Centar  donosi rješenja o ostvarivanju prava na troškove stanovanja, prava na pučku kuhinju, isplaćuje božićnice za korisnike zajamčene minimalne naknade te dostavlja mjesečna izvješća o korisnicima prava.

 

Broj korisnika: 300

Potrebna sredstva: 36.000,00 kn

 

1.19. PROJEKT „HALO POMOĆ“

 

Obrazloženje: Dom za starije i nemoćne osobe Domus Christi  provodi projekt „Halo pomoć“. Projekt se zasniva na pružanju interventne pomoći starijim osobama putem poziva koji se aktivira preko specijalizirane opreme koja je instalirana u prostorijama Doma kao i preko opreme koju će posjedovati svaka starija osoba koja bude uključena u ovaj projekt.

Ova mjera provodi se u suradnji sa Zakladom „Blaga djela“ u iznosu od 250.000,00 kn.

 

1.20. SENIOR SERVIS

 

Grad Dubrovnik u suradnji s razvojnom agencijom DURA  provodi program osposobljavanja za njegovatelje starijih i nemoćnih osoba zbog nedostatka navedenog kadra na području Dubrovnika.  Prednost u programu osposobljavanja imaju nezaposlene i dugotrajno nezaposlene osobe.

Ova mjera provodi se u suradnji sa Zakladom „Blaga djela“ u iznosu od 70.500,00 kn.

 

1.21. SUFINANCIRANJE PROJEKATA IZ PODRUČJA SOCIJALNIH I HUMANITARNIH DJELATNOSTI      

 

Javne potrebe u socijalno-humanitarnoj djelatnosti za koje se sredstva osiguravaju u Proračunu Grada Dubrovnika za 2020. godinu, u razdjelu Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo, jesu socijalno-humanitarne i slične djelatnosti te poslovi kojima je cilj poboljšati postojeće stanje u navedenim djelatnostima, a koje su od interesa za Grad Dubrovnik.

Financijska sredstva osiguravaju se za sufinanciranje javnih potreba čiji se sadržaj odnosi na pružanje izravnih socijalnih usluga korisnicima, kako bi se povećalo komplementarno djelovanje u zadovoljenju potreba ciljanih korisničkih skupina, izbjeglo dupliciranje usluga, poboljšala kvaliteta života i smanjila socijalna isključenost korisnika.

 

Za sufinanciranje projekata iz područja socijalnih i humanitarnih djelatnosti u Proračunu Grada Dubrovnika za 2020. osigurano je 337.500,00 kn.

 

Prioritetna područja:

1.    Programi, projekti ili manifestacije namijenjeni smanjenju i prevenciji socijalne isključenosti i socijalnom uključivanju ranjivih skupina (beskućnici, osobe i obitelji u riziku od siromaštva, dugotrajno nezaposlene osobe, jedno roditeljske obitelji);

  1. Programi, projekti ili manifestacije namijenjeni unapređenju kvalitete života osoba starije životne dobi putem organiziranih aktivnosti u zajednici;
  2. Programi, projekti ili manifestacije namijenjeni razvoju udomiteljstva (za djecu i odrasle).

 

2. ZDRAVLJE

 

Grad Dubrovnik nije osnivač niti jedne zdravstvene ustanove, tako da su zdravstveni programi i projekti pretežito usmjereni na preventivnu zdravstvenu zaštitu, odnosno na očuvanje i promicanje zdravlja i zdravih načina življenja djece, mladeži, žena, osoba sa invaliditetom, kronično oboljelih osoba te na pomoć zdravstvenim ustanovama nabavom nužno potrebne medicinske opreme, kao i na potporu u  uređenju objekata i opremanju prostora. Imajući u vidu sve navedeno, uvažavajući razvojne potrebe Strategije razvoja Grada Dubrovnika, u programima zdravstvene skrbi prioritet se dao provedbi preventivnih programa, nastavku ulaganja u postojeće zdravstvene ustanove radi podizanja standarda zdravstvenih usluga, edukaciji zdravstvenih i psihosocijalnih djelatnika te jačanju i osnaživanju nevladinog sektora u području zdravstva .

 

2.1. PROJEKT DUBROVNIK - ZDRAVI GRAD

 

Korisnici: građani Grada Dubrovnika

Potrebna sredstva: 3.312.000,00 kn

 

Obrazloženje: Ovim sredstvima financirat će se projekti i aktivnosti  koji su prepoznati kao prioriteti, a koji unaprjeđuju zdravlje, zdravstvenu skrb i kvalitetu života građana Dubrovnika:

        programi i projekti koji se odnose na promicanje zdravlja, zdravstvenog odgoja i

        prosvjećivanja

        programi prevencije kroničnih oboljenja i zaraznih bolesti,

        programi prevencije ovisnosti i zaštite mentalnog zdravlja,

        programi namijenjeni promociji oralnog zdravlja  kroz zdravstveni odgoj,

        programi i projekti u okviru nacionalne mreže Zdravih gradova te

        sustavno bavljenje utjecajem politike i strategija na zdravlje, temama nejednakosti i socijalne

        isključenosti te potreba vulnerabilnih skupina

 

Za potrebe članstva i programa Hrvatske mreže zdravih gradova predviđen je iznos od 36.000 kn.

 

2.1. 1. GRADSKO DRUŠTVO CRVENOG KRIŽA DUBROVNIK  

 

Korisnici: Građani grada Dubrovnika

Potrebna sredstva: 1.615.000,00 kn

 

Obrazloženje: Temeljem Zakona o Hrvatskom crvenom križu, sufinancirat će se programi Gradskog društva Crvenog u oblastima: organiziranja i animiranja dragovoljnih darivatelja krvi, organiziranja službe prve pomoći, službe traženja, socijalno-humanitarne pomoći, organiziranja akcija solidarnosti, ostvarivanja humanitarnih ciljeva i zadaća na području zaštite i unaprjeđenja zdravlja, socijalne skrbi, zdravstvenog i humanitarnog odgoja, poštivanja međunarodnog humanitarnog prava, zaštite ljudskih prava, unaprjeđenja i zaštite zdravlja, prevencije bolesti, podizanju zdravstvene i ekološke kulture građana te poticanja i unaprjeđenja solidarnosti.

Za redovnu djelatnost Crvenog križa  planiran je iznos od 745.000,00 kn, za projekt „Upravljanje transporterom za osobe s invaliditetom u povijesnoj gradskoj jezgri “ predviđen je iznos od 70.000,00 kn, iznos od 400.000,00 predviđen je za nabavu i stavljanje u funkciju plovila za potragu i spašavanje na vodi, a preostali iznos od 400.000,00 rasporedit će se na projekte i programe sukladno konačnom rezultatu rada Povjerenstva za ocjenjivanje programa i projekta u području socijalne i zdravstvene skrbi.

 

2.1.2.  DOM ZDRAVLJA DUBROVNIK - SUFINANCIRANJE AMBULANTE NA  KOLOČEPU  i PEDIJATRIJSKE AMBULANTE U MOKOŠICI

 

Korisnici: Građani i posjetitelji otoka Koločepa, djeca i roditelji naselja Mokošica

Potrebna sredstva: 757.000,00 kn

 

Obrazloženje: Temeljem ugovora s Dubrovačko-neretvanskom županijom sufinancirat će se pružanje zdravstvene zaštite na otoku Koločepu, odnosno troškovi liječničkog tima u tamošnjoj ambulanti u iznosu od 325.000,00 kn

Sufinancirat će se plaće liječnika specijalista pedijatrije i medicinske sestre u pedijatrijskoj ambulanti u Mokošici u iznosu od 432.000,00 kn.

 

2.1.3. ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO DUBROVAČKO - NERETVANSKE ŽUPANIJE

 

Korisnici: Građani Dubrovnika

Potrebna sredstva: 100.000,00 kn

U cilju poboljšanja javno zdravstvenih potreba stanovništva, sufinancirat će se programi i projekti namijenjeni poboljšanju kvalitete života svih dobnih skupina građana.

 

2.1.4. OPĆA BOLNICA DUBROVNIK

 

U cilju unaprjeđenja zdravstvene skrbi za djecu s teškoćama u razvoju sufinancirat će se plaća jednog fizioterapeuta za potrebe djece korisnika dnevnog boravka udruge Dva skalina.

Potrebna sredstva: 102.000,00 kn

 

 2.1. 5.MEDICINSKO BIOKEMIJSKI LABORATORIJ U MOKOŠICI

 

Građanima s područja Mokošice osigurat će se pružanje laboratorijskih usluga primarne razine zdravstvene zaštite kao oblik nad standarda sukladno Zakonu o zdravstvenoj zaštiti.

Za ovu namjenu osigurava se iznos od 132.000,00 kn  

 

2.1.6. SUFINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKTA NAMIJENJENIH SKRBI O ZDRAVLJU

 

U području skrbi o zdravlju sufinancirat će se programi i projekti namijenjeni promicanju zdravlja, zdravstvenog odgoja i zdravstvenog prosvjećivanja, programi i projekti namijenjeni prevenciji ovisnosti i unaprjeđenju zaštite mentalnog zdravlja te programi i projekti    namijenjeni psihosocijalnoj zaštiti teško bolesnih i kronično bolesnih osoba.

 

Za sufinanciranje programa i projekata udruga iz područja zdravlja i zdravstvene skrbi osigurava se iznos od 570.000,00 kn.

 

 2.2.  INTERVENTNI TIM ELAFITI

 

Za punkt pripravnosti hitne medicine na Elafitima, Zavod za hitnu medicinu Dubrovačko neretvanske županije osigurat će dva liječnika i dva medicinska tehničara  na otocima Šipanu i Lopudu te jednog vozača.

 

Za sufinanciranje interventnog tima na Elafitima osigurava se iznos od 431.000,00 kn.

 

 

2.3. DOM ZDRAVLJA DUBROVNIK -  AMBULANTA U POVIJESNOJ GRADSKOJ JEZGRI

 

Grad Dubrovnik dodijelio je bez naknade te obnovio i opremio prostor u Androvićevoj ulici za potrebe ambulante u povijesnoj gradskoj jezgri. Grad iz svog proračuna osigurava sredstva za djelovanje liječničkog tima te za režijske troškove ambulante.

 

Za troškove funkcioniranja ambulante u povijesnoj gradskoj jezgri planiran je iznos od 381.700,00 kn.

 

2.4. ZAVOD ZA HITNU MEDICINU DUBROVAČKO-NERETVANSKE ŽUPANIJE

 

Grad Dubrovnik osigurat će financijska sredstva  u iznosu od 192.000,00 kn za subvencioniranje troškova smještaja liječnika   Zavoda za hitnu medicinu.

 

2.5. ULAGANJE U MEDICINSKU OPREMU

 

Ulaganje u medicinsku opremu Opće bolnice Dubrovnik - 990.000,00 kn

Uređenje VI  kata Opće bolnice Dubrovnik - 500.000,00 kn

Rekonstrukcija  bazena za potrebe rehabilitacije djece s teškoćama u  razvoju –

1 .000.000,00 kn

Uređenje senzoričkog parka - 2.500,000,00 kn

Ukupna financijska sredstva iznose - 4.990.000,00 kn.

 

 

3.  POBOLJŠANJE KVALITETE ŽIVOTA OSOBA S INVALIDITETOM I DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU

 

 3.1.  MJERE IZ STRATEGIJE  ZA OSOBE S INVALIDITETOM

 

Korisnici: Osobe s invaliditetom grada  Dubrovnika

 

Obrazloženje: Provođenjem mjera Strategije jedinstvene politike za osobe s invaliditetom 2015.-2020. godine uspostavljen je učinkovit i odgovoran sustav cjelovite skrbi o osobama s invaliditetom putem aktivnosti koje gradski odjeli provode samostalno ili u suradnji s tijelima državne uprave, ustanovama i trgovačkim društvima u vlasništvu Grada Dubrovnika, udrugama osoba s invaliditetom i drugim pravnim i fizičkim osobama.

 

Za unaprjeđenje i podršku  provedbe mjera i aktivnosti u 2020. planirana su sredstva u iznosu od 417.500,00 kn.

Projekt “Vijesti za gluhe“ - 75.000,00 kn;

Prijevoz korisnika Centra Josipovac - 250.000,00 kn;

Sufinanciranje predškolskog programa odgoja i obrazovanja u Poliklinici SUVAG – 25.000,00 kn;

Obilježavanje  Međunarodnog dana osoba s invaliditetom - 5.000,00 kn;

Izrada  Strategije izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom Grada Dubrovnika 2021-2026. godine  - 62.500,00 kn.

 

3.2. NOVČANA POMOĆ KORISNICIMA OSOBNE INVALIDNINE

 

Korisnici: osobe koje primaju osobnu invalidninu prema evidenciji Centra za socijalnu skrb Dubrovnik

Broj korisnika:180

Potrebna sredstva: 1.280.000,00 kn

 

Obrazloženje: Korisnicima osobne invalidnine prema evidenciji Centra za socijalnu skrb Dubrovnik isplaćivat će se mjesečni dodatak u iznosu od 300,00 kn.

3.3     CENTAR ZA REHABILITACIJU JOSIPOVAC

 

Korisnici: Osobe s invaliditetom koje su na poludnevnom, dnevnom ili stacionarnom smještaju u Zavodu.

Broj korisnika: 20-30

Potrebna sredstva: 33.000,00 kn

 

Obrazloženje: Ova mjera odnosi se na poboljšanje uvjeta života korisnika koji su upućeni u Zavod za rehabilitaciju Josipovac. Sufinancirat će se projekt „Zapošljavanjem do bolje skrbi“.

3.4. SPECIJALIZIRANI PRIJEVOZ ZA OSOBE S INVALIDITETOM

 

Korisnici: Osobe s invaliditetom koje se kreću pomoću invalidskih kolica, osobe s teškim motoričkim smetnjama (80% i više tjelesno oštećenje u donjim ekstremitetima) i slijepe osobe s područja Grada Dubrovnika.

Broj korisnika: 50

Potrebna sredstva: 465.000,00 kn

 

Obrazloženje: Sukladno Strategiji izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom, Grad Dubrovnik sustavno provodi mjere i aktivnosti s ciljem poboljšanja kvalitete života osoba s invaliditetom i njihove integracije u zajednicu. Uvažavajući potrebe i probleme  s kojima se susreću osobe koje se kreću uz pomoć invalidskih kolica i osobe s teškim motoričkim smetnjama, kao i slijepe osobe,  Grad Dubrovnik nabavio je specijalizirano vozilo za prijevoz osoba s invaliditetom. Uslugu prijevoza pruža Libertas d.o.o. Pravilnikom o obavljanju prijevoza osoba s invaliditetom uređuje se način pružanja usluge prijevoza specijaliziranim vozilom.

 

Ova mjera provodi se u suradnji sa Zakladom „Blaga djela“.

 

3.5. ODRŽAVANJE LIFTERA ZA OSOBE S INVALIDITETOM

 

Za potrebe održavanja  liftera na dubrovačkim plažama: Copacabana, Mandrač, Koločep, Lopud, Suđurađ, te dva liftera  na području Zatona osiguravaju se sredstva u iznosu od 50.000,00 kn.

 

3.6. SUFINANCIRANJE PROJEKATA I PROGRAMA UDRUGA OSOBA S           

       INVALIDITETOM I DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU

 

Javne potrebe u skrbi za osobe s invaliditetom i djecu s teškoćama u razvoju za koje se sredstva osiguravaju u proračunu Grada Dubrovnika za 2020. godinu u razdjelu Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo jesu jačanje kapaciteta udruga osoba s invaliditetom na području grada Dubrovnika, provođenje edukacija stručnjaka koji rade s osobama s invaliditetom, razvoj održivih preventivnih i specijaliziranih usluga za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom koje se pružaju u obitelji i zajednici u svrhu sprječavanja institucionalizacije, usluge dnevnog i  poludnevnog boravka, pomoć pri uključivanju djece u programe redovnih i predškolskih i školskih ustanova, usluge pomoći i njege u kući, usluge stručne pomoći u obitelji, programi psihosocijalne pomoći članovima obitelji osoba s invaliditetom s ciljem unaprjeđenja vještina samopomoći, promicanja obiteljskih vrijednosti i značenja kvalitetnog obiteljskog okruženja za razvoj djeteta s teškoćama u razvoju temeljem prioriteta propisanih u javnom pozivu.

 

Prioriteti i ciljane skupine definirane su sukladno Strategiji izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom Grada Dubrovnika za razdoblje od 2015. do 2020. godine kao i sukladno Nacionalnoj strategiji izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom 2017.-2020. godine.

Financijska sredstva osiguravaju se sukladno trogodišnjim projekcijama proračuna Grada Dubrovnika za svaku pojedinu godinu za predmetno razdoblje Javnog poziva.

 

Za sufinanciranje programa i projekata udruga osoba s invaliditetom i djece s teškoćama u razvoju u Proračunu Grada Dubrovnika za 2020. osigurano je 700.000,00 kn

 

3.7. STIPENDIJE ZA STUDENTE S INVALIDITETOM

       

Korisnici: Studenti sa 50% i većim stupnjem invaliditeta

Broj korisnika: 3

Potrebna sredstva: 38.000,00 kn

 

Pravilnikom o stipendiranju i dodjeli jednokratne novčane potpore učenicima i studentima Grada Dubrovnika utvrđeno je da  studenti koji imaju stupanj invaliditeta od 50% i više ostvaruju pravo na stipendiju.

 

3.8. NOVČANA POMOĆ SAMOHRANIM RODITELJIMA I JEDNORODITELJSKIM OBITELJIMA KOJE IMAJU STATUS RODITELJA- NJEGOVATELJA

 

Korisnici: samohrani roditelji i jedno roditeljske obitelji kojima je Centar za socijalnu skrb Dubrovnik priznao status roditelja njegovatelja

Broj korisnika:6-7

Potrebna sredstva: 85.000,00 kn

 

Obrazloženje: samohranim roditeljima i jedno roditeljskim obiteljima koji imaju status roditelja njegovatelja isplaćivat će se novčana pomoć u iznosu od 1.000 kuna mjesečno

 

 

4.   SKRB O DJECI I MLADIMA

 

4.1. STIPENDIJE ZA UČENIKE I STUDENTE IZ OBITELJI SLABIJEG IMOVNOG STANJA

 

Korisnici: učenici i studenti iz obitelji slabijeg imovnog stanja

Broj korisnika: 20

Potrebna sredstva: 110.000,00 kn

 

Pravilnikom o stipendiranju i dodjeli jednokratne novčane potpore učenicima i studentima Grada Dubrovnika utvrđeno je da učenicima i studentima iz obitelji slabijeg imovnog stanja,  koji ispunjavaju uvjet prihoda iz čl. 13. Odluke o socijalnoj skrbi, dodjeljuju stipendije  za školovanje odnosno studiranje.

 

4.2. SUBVENCIONIRANJE STUDENTSKE PREHRANE

 

Kroz ovu mjeru Grad Dubrovnik pomaže u povećanju kvalitete življenja studentske populacije na području grada Dubrovnika.

 

Korisnici: studenti Sveučilišta u Dubrovniku

Broj korisnika: 167

Potrebna sredstva: 210.500,00 kn

 

Subvencionirat će se troškovi studentske prehrane u iznosu od 2 kn po obroku, sukladno kriterijima Studentskog centra u Dubrovniku, a na temelju ugovora između Grada i Studentskog centra.

 

4.3.   SAVJET MLADIH

 

U  svrhu aktivnog uključivanja mladih u javni život Grada i unaprjeđenje kvalitete života mladih u lokalnoj zajednici  u 2020. godini planira se poticanje rada Savjeta mladih Grada Dubrovnika

Za rad Savjeta planiran je iznos od 10.000,00 kn.

 

4.4.  Program „MLADI I GRAD SKUPA “

 

Potrebna sredstva: 689.000,00kn

 

Grad Dubrovnik, u suradnji s udrugom Centar za karijere mladih Dubrovnik, izradio Lokalni program za mlade Grada Dubrovnika Mladi i Grad skupa za razdoblje od 2019. do 2021. Lokalni program za mlade Grada Dubrovnika temeljni je iskaz društveno-političke vizije razvoja, položaja i potencijala mladih u Dubrovniku. Implicitno, kao pozadina detektiranim mjerama, ovaj temeljni okvir partnerskog djelovanja svih relevantnih dionika komunicira načela, vrijednosti i ciljeve kojima Grad Dubrovnik smjera poboljšati kvalitetu života društvene skupine mladih i gradske politike za mlade. Ovaj dokument sadrži sveobuhvatan strukturni pristup izgradnji socijalnih, ekonomskih, obrazovnih, kulturnih i drugih uvjeta za kvalitetan razvoj mladih.

Ovaj se program provodi i kroz akciju „Grad Dubrovnik prijatelj djece“, koju titulu Grad Dubrovnik ponosno nosi od 2006. godine.

Operacionalizacija ovog programa odvija se kroz  nekoliko projekata u kojima gradska uprava neposredno djeluje: Razvoj klubova mladih na području grada Dubrovnika,  Forum mladih Grada Dubrovnika, Dubrovački karnevo, Šarena zima u Uvali Dubrovačkog zimskog festivala, razvoj Centra za mlade te obilježavanje dana kojima se ističu dječja prava te prava mladih.

 

Projekt  „Razvoj klubova mladih na području grada Dubrovnika

 

Cilj projekta je stručno i financijski pomoći osnivanju i razvoju klubova mladih na cijelom području grada Dubrovnika, u svim gradskim kotarevima i mjesnim odborima, kao mjesta okupljanja mladih koji će dobiti prostor za zabavu, učenje, druženje i šport u roku dvije godine.

Na ovaj način će se stvoriti jezgra u svakom dijelu grada, gdje će mladi moći razvijati svoju kreativnost, neformalno učenje, amaterski šport i rekreaciju te moći izraziti svoje mišljenje kroz diskusije, tribine, okrugle stolove i druge oblike sudjelovanja mladih u zajednici.

Ovaj projekt bit će temelj za snažnu implementaciju lokalnog programa „Mladi i Grad skupa“ u zajednici kroz mjeru razvoja klubova mladih.

Također će se stvoriti i temelji za organiziranje novih formalnih i neformalnih skupina mladih prema interesima u području umjetnosti, športa, supkulture,  čime će se stvoriti mogućnosti za aktivniji život mladih u Dubrovniku

 

Projekt „Forum mladih grada Dubrovnika“

 

Projekt „Forum mladih“ je stožerna manifestacija strateškog programa „Mladi i Grad skupa“ i predstavlja neposredni rad gradske uprave sa djecom i mladima u razvoju njihove kreativnosti kao uvjeta za zdrav razvoj.

Nedostatak sadržaja za mlade (klubova, centara) i mali broj udruga koje djeluju u području skrbi o djeci i mladima potakli su gradsku upravu na izradu ovog projekta.

Projekt se sastoji od niza manifestacija koje djeluju na podizanju kvalitete života djece i mladih na način da svi dobiju priliku pokazati svoj kreativni rad javnosti. Njihov se rad prikazuje u javnosti kao afirmativno djelovanje te motivira i ostale da pokušaju razviti svoju kreativnost. Istovremeno pokreću se nove udruge i inicijative koje za svako područje umjetničkog i tehničkog kreativnog djelovanja postaju partneri Gradu te u konačnici sami osmišljavaju i unapređuju svaku pojedinu manifestaciju. Ovakav pristup zadovoljava i oba posebna cilja: „Forum mladih“ je i edukativan i preventivan.

 

Projekt „Razvoj Centra za mlade“

 

Grad Dubrovnik, u suradnji s Lukom Dubrovnik i Lučkom upravom Dubrovnik, zakupio je i započeo uređenje novog prostora Centra za mlade u Luci Dubrovnik.

 

Centar za mlade središnje je mjesto neformalne edukacije mladih te pružanja usluga za mlade iz područja savjetovanja, umjetnosti, tehnologije, znanosti.

 

Mjere koje provodi Centar za mlade temelje se na mjerama i preporukama iz Nacionalnog programa za mlade. Prioritetna područja djelovanja Centra za mlade Grada Dubrovnika su:

   aktivnosti, projekti i manifestacije participacije mladih u odlučivanju (razvoj Savjeta za mlade    

   i drugih oblika participacije);

   neformalno učenje mladih i druge edukacije za mlade;

   aktivnosti  razmjene mladih te program ERASMUS;

   aktivnosti usmjerene na zapošljavanju mladih i pripremu za tržište rada;

   aktivnosti savjetovališta za mlade;

   aktivnosti usmjerene zdravim stilovima življenja mladih (predavanja, radionice);

   obilježavanje Međunarodnog dana mladih;

   poslovi informiranja mladih kroz Info centar za mlade koji je sastavni dio Centra za mlade;

   aktivnosti vezane za razvoj volontiranja i volonterskog centra za mlade

   organiziranje jednodnevnih i višednevnih manifestacija i festivala u suradnji sa Gradom Dubrovnikom, ustanovama u kulturi i udrugama u kulturi i usmjerenih mladima.

Kako bi se Centar u potpunosti osposobio za nesmetan rad udruga kojima je područje djelovanja skrb o mladima, potrebno je osigurati sredstva za adaptaciju, uređenje, opremanje i održavanje prostora.

 

Potrebna sredstva osigurana su u gradskom proračunu u iznosu od 811.000,00 kuna.

 

4.5 .  SUFINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKTA NAMIJENJENIH DJECI

I OBITELJI

 

Raspodjela sredstava u ovom području osigurava se kroz javni poziv i kroz jednokratno izravno sufinanciranje projekata i programa. Po prvi put je odvojeno područje djece i obitelji u zasebnu proračunsku poziciju pa tako i u zaseban javni poziv.

 

Potrebna sredstva: 440.000,00kn

 

Javne potrebe u području skrbi o djeci, mladima i obitelji, za koje se sredstva osiguravaju u Proračunu Grada Dubrovnika za 2019. godinu u razdjelu Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo jesu skrb o djeci i obitelji te poslovi kojima je cilj poboljšati postojeće stanje u navedenim djelatnostima, a koje su od interesa za Grad Dubrovnik.

Financijska sredstva osiguravaju se za sufinanciranje javnih potreba čiji se sadržaj odnosi na pružanje izravnih socijalnih usluga korisnicima, kako bi se povećalo komplementarno djelovanje u zadovoljenju potreba ciljanih korisničkih skupina, izbjeglo dupliciranje usluga, poboljšala kvaliteta života djeci  i obitelji  i smanjila socijalna isključenost korisnika, otklonili ili ublažili socijalni rizici u ovim kategorijama, povećao stupanj obrazovanja i mobilnosti mladih, povećao stupanj zaposlenosti mladih, ne samu u turizmu i ugostiteljstvu već i u drugim područjima rada,  spriječilo razvoj socio-patoloških oblika ponašanja kod djece te spriječio razvoj ovisnosti.

Javne potrebe u području skrbi o djeci, mladima i obitelji temelje se  na nacionalnoj akciji „Gradovi i općine prijatelji djece“, pozitivnim propisima u Republici Hrvatskoj kojima se osigurava skrb za djecu, i obitelj.

 

Skrb o djeci i obitelji

 

Osim skrbi o djeci kroz akciju „Gradovi općine prijatelji djece“ u ovom je području naglasak na razvoju usluga za obitelj u skladu s pozitivnim propisima Republike Hrvatske koji reguliraju skrb o obitelji i djeci te Nacionalnom strategijom zaštite od nasilja u obitelji za razdoblje od 2017. do 2022.

 

U ovom su području utvrđeni su sljedeći prioriteti: razvoj programa savjetovališta koji pružaju usluge djeci i obitelji, preventivne aktivnosti za djecu i obitelj kroz suzbijanje ovisnosti, nasilja i drugih oblika socio-patološkog ponašanja i poticanje zdravih stilova življenja te savjetodavne usluge za djecu i obitelj (kvalitetno roditeljstvo, djeca sa razvojnim teškoćama, žrtve nasilja, nasilnici, savjetovanje u sklopu demografskih mjera, ovisnici, djeca i mladi sa teškoćama u ponašanju)

 

Posebno će se ocjenjivati i vrjednovati programi udruga prema područjima akcije „Gradovi i općine prijatelji djece“ koji uključuju: aktivnosti poticanja zdravih stilova življenja kod djece, aktivnosti uključivanja djece i obitelji u amaterske športske aktivnosti i rekreaciju, aktivnosti afirmativnog korištenja slobodnog vremena kroz razvoj kreativnosti i umjetničkog stvaralaštva za djecu te aktivnosti razvoja participativnosti i razvoja demokracije kod djece i poštivanju dječjih prava

 

4.6 . SUFINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKTA NAMIJENJENIH MLADIMA

 

Raspodjela sredstava u ovom području osigurava se kroz javni poziv i kroz jednokratno izravno sufinanciranje projekata i programa. Po prvi put je odvojeno područje mladih u zasebni program pa tako i u zaseban javni poziv, a temeljem Lokalnog programa za mlade.

 

Potrebna sredstva: 760.000,00kn

 

Skrb o mladima

 

Područje skrbi o mladima temelji se na preporukama Nacionalne strategije za mlade, programu „Razvoj klubova za mlade“  te Lokalnom programu za mlade Grada Dubrovnika za razdoblje od 2019 do 2021 „ Mladi i Grad skupa“.  Korisnici usluga u ovom području su mladi ljudi od 15 do 30 godina.

 

U području skrbi o mladima utvrđeni su sljedeći prioriteti: razvoj Centra za mlade u novom prostoru u Luci Dubrovnik,  razvoj klubova za mlade u svim gradskim kotarevima i mjesnim odborima na području Grada Dubrovnika te razvoj volonterskih programa za mlade.

 

4.7. SUBVENCIONIRANJE STAMBENIH KREDITA ZA MLADE- 2.000.000,00 kn

 

Jedan od najvećih problema naše lokalne zajednice je manjak stambenih prostora za mlade kao i previsoka cijena najma. Ova mjera uz mjeru potpore za najam stana mladima bi pomogla u razvoju stambene politike prema mladim ljudima što je i predviđeno mjerama Lokalnog programa za mlade Mladi i Grad skupa 2019-2021.

 

Potrebna sredstva: 2.000.000,00 kn

Broj korisnika: 10

 

 

5.    SKRB O STRADALNICIMA DOMOVINSKOG RATA

 

Stradalnici Domovinskog rata i njihove obitelji posebno su vulnerabilna skupina, kojoj dubrovačka gradska uprava posvećuje posebnu pozornost, ne samo kroz mjere Socijalnog programa, nego i kroz dodjelu stanova i zemljišta za obiteljske kuće hrvatskim ratnim vojnim invalidima, poticanje osnivanja i djelovanja braniteljskih zadruga, pomoć pri zapošljavanju, davanje prednosti kod zakupa poslovnih prostora u vlasništvu Grada (ukoliko prihvate najveću ponuđenu cijenu), oslobađanje od plaćanja komunalnog doprinosa i dr.

Mjerama Socijalnog programa Grada Dubrovnika posebno su definirane mjere i oblici skrbi o hrvatskim ratnim vojnim invalidima, braniteljima i članovima njihovih obitelji, s naglaskom na stipendiranje učenika i studenata, nabavu ortopedskih pomagala, poboljšanje uvjeta stanovanja obiteljima branitelja, pomoći u liječenju i teškim materijalnim situacijama, uređenje grobnica poginulih branitelja, kao i postavljanje liftera za invalide na dubrovačkim plažama Copacabana, Solitudo, Lopud, Suđurađ i Zaton.

Također se razrađuju projekti udruga proisteklih iz Domovinskog rata, temeljem objave javnog poziva za predlaganje projekta i programa iz ove oblasti i ocjene Povjerenstva za vrjednovanje projekata.

 

5.1.      Nabava ortopedskih pomagala                                                               

 

Sudjelovat će se u nabavi ortopedskih pomagala invalidima Domovinskog rata. Grad Dubrovnik pokrit će troškove nabavke ortopedskih pomagala hrvatskim ratnim vojnim invalidima  koji spadaju na teret osiguranika.

Potrebna sredstva: 95.000,00 kn

 

5.2.      Poboljšanje uvjeta stanovanja obiteljima branitelja

 

Braniteljima Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji odobravat će se potpore za poboljšanje uvjeta stanovanja uz predočenje posebnih zahtjeva i odgovarajuće dokumentacije (vlasnički list, troškovnici).

Potrebna sredstva: 275.500,00 kn

 

5.3.  Stipendiranje učenika i studenata

 

Sukladno Pravilniku o stipendiranju i dodjeli jednokratnih novčanih pomoći učenicima i studentima s područja Grada Dubrovnika, Grad Dubrovnik raspisuje natječaj za stipendiranje za svaku školsku godinu za učenike i studente koji su sami stradalnici ili su djeca stradalnika iz Domovinskog rata.

 

Pravo na stipendiju ostvaruju:

   djeca ili posvojenici poginulih hrvatskih branitelja ili civilnih žrtava iz Domovinskog rata,

   civilni invalidi iz Domovinskog rata, bez obzira na stupanj oštećenja organizma,

   djeca ili posvojenici ratnih vojnih invalida ili civilnih invalida iz Domovinsko rata s najmanje 50 postotnim stupnjem tjelesnog oštećenja,

   djeca ili posvojenici ratnih vojnih invalida ili civilnih invalida iz Domovinskog rata bez obzira na stupanj oštećenja organizma, ali samo ako u njihovoj obitelji ima troje ili više djece.

 

Potrebna sredstva: 353.000,00 kuna

 

5.4.  Sufinanciranje udruga proisteklih iz Domovinskog rata

 

Povjerenstvo za vrjednovanje programa i projekata u području skrbi o stradalnicima i sudionicima Domovinskog rata priprema prijedlog raspodjele rezerviranih sredstava. Sukladno tom prijedlogu, udrugama proisteklim iz Domovinskog rata sufinancirat će se  programi i projekti iz njihovog djelokruga rada po prioritetnim područjima:

 

„Zajedno u ratu – zajedno u miru“

 

1.    Programi i projekti  psihosocijalne potpore namijenjeni stradalnicima i sudionicima Domovinskog rata i njihovim obiteljima;

2.    Programi i projekti zadrugarstva i radno-okupacijskih aktivnosti sudionika Domovinskog rata i njihovim obiteljima;

3.    Programi i projekti vezani uz trajnu skrb o zdravstvenim, socijalnim i drugim potrebama sudionika i stradalnika Domovinskog rata, te članovima njihovih obitelji, kroz razne oblike, mjere i modalitete skrbi, kao što su stipendiranje učenika i studenata, dodjela stanova odnosno zemljišta za gradnju obiteljskih kuća sukladno zakonu, subvencioniranje podstanarstva, poboljšanje uvjeta stanovanja, pomoć za liječenje, olakšice i oslobađanja u oblastima obrazovanja, športa, socijalne skrbi i komunalnim djelatnostima i dr;

4.    Podrška, bilo kroz podršku suradnje s udrugama iz drugih hrvatskih gradova, s naglaskom na suradnju s Gradom Vukovarom, gradom prijateljem te

5.    Podrška projektima, programima i manifestacijama braniteljskih zadruga, kao najboljeg vida rehabilitacije i socijalizacije branitelja i hrvatskih ratnih vojnih invalida kroz proces rada, stvaralaštva i potvrde vrijednosti;

6.    Održavanje spomenika i spomen obilježja na području Grada Dubrovnika u organizaciji udruga proisteklih iz Domovinskog rata

 

Potrebna sredstva za ovo prioritetno područje iznose 410.000,00 kuna.

 

Centar za branitelje

 

Ovo prioritetno područje odnosi se na programe i projekte usmjerene na osnivanje „Centra za branitelje“, kao središnjeg mjesta za pravnu, psihosocijalnu i savjetodavnu podršku sudionicima i stradalnicima Domovinskog rata i njihovim obiteljima.

 

Ovo prioritetno područje podrška je svim programima i projektima usmjerenim na trajno sjećanje na sve važne datume iz Domovinskog rata, poglavito na nemjerljivi doprinos dubrovačkih branitelja obrani Grada, bilo kroz programe obilježavanja Dana dubrovačkih branitelja i državnih blagdana, bilo kroz organiziranje projekata poput "Sata povijesti" u dubrovačkim osnovnim i srednjim školama uz sudjelovanje dubrovačkih branitelja.

 

Kroz ovo prioritetno područje sufinancirat će se:

1.    Administrativni, organizacijski i drugi izdaci obilježavanja značajnih nadnevaka iz Domovinskog rata na području Grada Dubrovnika;

2.    Administrativni, organizacijski i drugi izdaci obilježavanja značajnih nadnevaka iz Domovinskog rata izvan području Grada Dubrovnika – hodočašće u Vukovar.

 

Potrebna sredstva za ovo prioritetno područje iznose 200.000,00 kuna.

 

Manifestacije od značaja za Grad u području skrbi o stradalnicima i sudionicima Domovinskog rata i njihovim obiteljima

 

Kroz ovo prioritetno područje sufinancirat će se i druge manifestacije koje će kandidirati i realizirati same udruge proistekle iz Domovinskog rata, a koje udovolje kriterijima vrjednovanja nadležnog povjerenstva za ocjenu projekata i manifestacija.

Potrebna sredstva za ovo prioritetno područje iznose 70.000,00 kuna.

 

5.5.    Oslobađanje od plaćanja komunalnog doprinosa

 

Odlukom o komunalnom doprinosu utvrđena je mogućnost da Gradsko vijeće Grada Dubrovnika potpuno ili djelomično oslobodi od plaćanja komunalnog doprinosa članove obitelji smrtno stradalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata i  članove obitelji zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata i HRVI iz Domovinskog rata od I. do X. skupine koji su ostvarili pravo na stambeno zbrinjavanje dodjelom stambenog kredita preko Ministarstva obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti za izgradnju građevine odgovarajuće stambene površine sukladno odredbi članka 43. Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji.

 

Članovi obitelji poginulog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja i HRVI iz Domovinskog rata koji grade stambenu građevinu veću od odgovarajuće stambene površine, sukladno odredbi članka 43. Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji («Narodne novine», broj: 174/04.), plaćaju komunalni doprinos za razliku obujma planirane građevine i odgovarajuće stambene površine.

 

6.  Skrb o udrugama proisteklim iz Drugog svjetskog rata i poraća               

 

Povjerenstvo za vrjednovanje programa i projekata u području skrbi o udrugama proisteklim iz Drugog svjetskog rata i poraća priprema prijedlog raspodjele rezerviranih sredstava. Sukladno tom prijedlogu, udrugama proisteklim iz Drugog svjetskog rata sufinancirat će se  programi i projekti iz njihovog djelokruga rada.

 

Potrebna sredstva: 150.000,00 kn   

 

RE.br.

SOCIJALNA  SKRB, ZDRAVLJE,  osobe s invaliditetom,SKRB O DJECI I MLADIMA, SKRB ZA STRADALNIKE DOMOVINSKOG RATA

2020.

1.

SOCIJALNA SKRB

16.058.500

1.1.

OGRJEV

190.800

1.2.

PUČKA KUHINJA

2.226.000

1.3.

JEDNOKRATNE NOVČANE POMOĆI

1.000.000

1.4.

DODATAK NA MIROVINU

3.600.000

1.5.

NOVČANA POMOĆ STARIJIMA OD 65 GODINA

1.000.000

1.6.

GODIŠNJA POTPORA ZA NEZAPOSLENE  SAMOHRANE  RODITELJE

50.000

1.7.

STAMBENA ZAJEDNICA ZA MLADE

20.000

1.8.

POTPORA DJECI BEZ RODITELJSKE SKRBI-KORISNICIMA DJEČJIH DOMOVA

73.000

1.9.

SUBVENCIONIRANJE TROŠKOVA STANOVANJA OSTALIM SOCIJALNIM KATEGORIJAMA

3.050.000

1.10.

NAKNADA ZA TROŠKOVE STANOVANJA

1.000.200

1.11.

TROŠKOVI POGREBA  SOCIJALNO UGROŽENIMA

40.000

1.12.

BOŽIĆNICA

50.000

1.13.

POTPORA ZA NAJAM STANA MLADIMA

350.000

1.14.

DAR ZA NOVOROÐENO DIJETE

2.400.000

1.15.

 PRIVREMENO PRIHVATILIŠTE ZA SOCIJALNO UGROŽENE

314.500

1.16.

STRUČNE USLUGE CENTRA ZA SOCIJALNU SKRB DUBROVNIK

36.000

1.17.

HALO POMOĆ

250.000

1.18.

SENIOR SERVIS

70.500

1.19.

SUFINANCIRANJE PROJEKATA UDRUGA IZ PODRUČJA SOCIJALNE SKRBI

337.500

2.

ZDRAVLJE I ZDRAVSTVENA SKRB

9.306.700

2.1.

PROJEKT DUBROVNIK ZDRAVI GRAD

3.312.000

2.1.1.

SUFINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKTA IZ PODRUČJA SKRBI O ZDRAVLJU

570.000

2.1.2.

GRADSKO DRUŠTVO CRVENOG KRIŽA DUBROVNIK

1.615.000

2.1.3.

DOM ZDRAVLJA DUBROVNIK

757.000

2.1.4.

ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO

100.000

2.1.5.

OPĆA BOLNICA DUBROVNIK

102.000

2.1.6.

ČLANARINA HRVATSKE MREŽE ZDRAVIH GRADOVA

36.000

2.2.

AMBULANTA U POVIJESNOJ JEZGRI

381.700

2.3.

INTERVENTNI TIM NA ELAFITIMA

431.000

2.4

ZAVOD ZA HITNU MEDICINU DNŽ

192.000

2.5

ULAGANJE U MEDICINSKU OPREMU

4.990.000

3.

POBOLJŠANJE  KVALITETE ŽIVOTA OSOBA  S INVALIDITETOM I DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU

3.068.500

3.1.

MJERE IZ STRATEGIJE ZA OSOBE S INVALIDITETOM

417.500

 

3.2.

NOVČANA POMOĆ KORISNICIMA OSOBNE INVALIDNINE

1.280.000

3.3.

CENTAR ZA REHABILITACIJU JOSIPOVAC

33.000

3.4.

SPECIJALIZIRANI PRIJEVOZ ZA OSOBE S INVALIDITETOM

465.000

3.5.

ODRŽAVANJE LIFTERA ZA OSOBE S INVALIDITETOM

50.000

3.6.

SUFINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKATA  UDRUGA OSOBA S INVALIDITETOM I DJECE STEŠKOĆAMA U RAZVOJU

700.000

3.7.

STIPENDIIJE ZA STUDENTE S INVALIDITETOM

38.000

3.8.

NOVČANA POMOĆ SAMOHRANIM RODITELJIMA I JEDNORODITELJSKIM OBITELJIMA KOJE IMAJU STATUS RODITELJA  NJEGOVATELJA

85.000

4.

SKRB O DJECI I MLADIMA

4.215.500

4.1.

STIPENDIJE  ZA UČENIKE I STUDENTE  IZ OBITELJI SLABIJEG IMOVNOG STANJA

106.000

4.2.

SUBVENCIONIRANJE STUDENTSKE PREHRANE

210.500

4.3.

SAVJET MLADIH

10.000

4.4.

PROGRAM MLADI I GRAD SKUPA

689.000

4.5.

SUFINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKATA  NAMIJENJENIH DJECI I OBITELJI

440.000

4.6

SUFINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKATA NAMIJENJENIH MLADIMA

760.000

4.7

SUBVENCIONIRANJE STAMBENIH KREDITA ZA MLADE

2.000.000

5.

SKRB O STRADALNICIMA IZ DOMOVINSKOG RATA I DRUGI RATNI STRADALNICI

1.403.500

5.1.

NABAVA ORTOPEDSKIH POMAGALA INVALIDIMA DOMOVINSKOG RATA

95.000

5.2.

POBOLJŠANJE UVJETA STANOVANJA  OBITELJIMA BRANITELJA

275.500

5.3.

STIPENDIRANJE UČENIKA I STUDENATA

353.000

5.4.

SUFINANCIRANJE UDRUGA PROISTEKLIH IZ DOMOVINSKOG RATA

680.000

6.

UDRUGE PROISTEKLE IZ DRUGOG SVJETSKOG RATA

150.000

1. – 6.

MJERE SOCIJALNOG PROGRAMA

34.202.700

 

KLASA: 550-01/20-01/06

URBROJ: 2117/01-09-20-02

Dubrovnik, 27. siječnja 2020.

 

Predsjednik Gradskog vijeća:           

mr.sc. Marko Potrebica, v. r.

------------------------------------------------