Službeni glasnik 1 - 29. siječnja 2020.Objavljeno: 29.01.20.
2. Odluka o nerazvrstanim cestama na području Grada Dubrovnika
Na temelju članka 109. Zakona o cestama ("Narodne novine", broj 84/11, 22/13, 54/13, 148/13, 92/14), članka 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi ("Narodne novine", broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17.) i članka 32. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 4/09, 6/10, 3/11, 14/12, 5/13, 6/13-pročišćeni tekst, 9/15 i 5/18) ), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 27. sjednici, održanoj 27. siječnja 2020., donijelo je
O D L U K U
o nerazvrstanim cestama na području Grada Dubrovnika
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom se uređuje upravljanje, građenje, rekonstrukcija i održavanje nerazvrstanih cesta na području Grada Dubrovnika (u daljnjem tekstu: Grad), kontrola i nadzor nad izvođenjem radova na nerazvrstanim cestama te mjere za zaštitu nerazvrstanih cesta.
Članak 2.
Pojedini izrazi, u smislu ove Odluke, imaju sljedeće značenje:
1. "nerazvrstana cesta" je cesta na području Grada koja se koristi za promet vozilima, koju svatko može slobodno koristiti na način i pod uvjetima propisanim zakonom kojim se uređuju ceste, drugim propisima i ovom Odlukom, a koja nije razvrstana kao javna cesta,
2. "raskrižje" je prometna površina na kojoj se u istoj razini ili u različitim razinama križaju dvije ili više cesta ili na kojoj se više cesta spaja u širu prometnu površinu,
3. "zaštitni pojas" je zemljište uz nerazvrstanu cestu na kojem se primjenjuju ograničenja propisana zakonom kojim se uređuju ceste,
4. "priključak na cestu" je dio ceste kojim se neka prometna površina povezuje s nerazvrstanom cestom,
5. "prilaz na cestu" je uređena površina uz cestu preko koje se vozila i drugi sudionici u prometu, koji dolaze sa zemljišta ili iz zgrada pokraj ceste, neposredno uključuju u promet na cesti,
6. "redovito održavanje" nerazvrstane ceste čini skup mjera i radnji koje se obavljaju tijekom većeg dijela godine ili cijele godine uključujući i sve objekte i instalacije, sa svrhom održavanja prohodnosti i tehničke ispravnosti ceste i sigurnosti prometa na njoj,
7. "izvanredno održavanje" nerazvrstane ceste su povremeni radovi koji se obavljaju radi mjestimičnog poboljšanja pojedinih dijelova ceste bez izmjene tehničkih elemenata ceste, osiguranja sigurnosti, stabilnosti i trajnosti ceste i cestovnih objekata i povećanja sigurnosti prometa,
8. "prekomjerna uporaba" nerazvrstane ceste je privremeno ili trajno povećanje prometa teških i srednje teških vozila (vozila ukupne mase veće od 7,5 tona) na cesti ili njezinom dijelu koje nastaje kao posljedica eksploatacije mineralnih sirovina, sječe šuma, industrijske proizvodnje, izvođenja građevinskih radova i sličnih djelatnosti,
9. „prekopavanje“ je izvođenje radova na nerazvrstanoj cesti koji se sastoje od razbijanja i uklanjanja kolničke konstrukcije, iskopa materijala iz temeljnog tla ili iz nasipa, uklanjanja odnosno postavljanja vodova, nasipavanja i zbijanja nasutog materijala te obnove kolničke konstrukcije nakon prekopavanja,
10. „izvanredni prijevoz“ je prijevoz vozilima koja sama ili s teretom premašuju propisane dimenzije ili ukupnu masu, odnosno propisana osovinska opterećenja,
11. „investitor“ je pravna ili fizička osoba u čije ime se izvode radovi ili gradi građevina,
12. „izvođač“ je osoba koja gradi ili izvodi pojedine radove na građevini.
Članak 3.
Nerazvrstana cesta na području Grada je javno dobro u općoj uporabi i u vlasništvu Grada. Nerazvrstana cesta se ne može otuđiti iz vlasništva Grada niti se na njoj mogu stjecati stvarna prava, osim prava služnosti i prava građenja radi građenje građevina sukladno odluci Gradonačelnika Grada Dubrovnika (u daljnjem tekstu: Gradonačelnik), pod uvjetom da ne ometaju odvijanje prometa i održavanje nerazvrstane ceste.
Dio nerazvrstane ceste namijenjen pješacima (nogostup i slično) može se dati u zakup sukladno općem aktu o davanju u zakup javnih površina i drugih nekretnina u vlasništvu Grada za postavljanje privremenih objekata, te se može odobriti i postavljanje reklamnih i oglasnih predmeta sukladno općem aktu kojim se uređuje reklamiranje na području Grada Dubrovnika, ako se time ne ometa odvijanje prometa, sigurnost kretanja pješaka i održavanje nerazvrstane ceste.
Nekretninu koja je izvlaštenjem, pravnim poslom ili na drugi način postala vlasništvo Grada, a lokacijskom dozvolom je predviđena za građenje nerazvrstane ceste, Grad ne može otuđiti.
Članak 4.
Kada je trajno prestala potreba korištenja nerazvrstane ceste na području Grada ili njezinog dijela može joj se ukinuti status javnog dobra u općoj upotrebi, a nekretnina kojoj prestaje taj status ostaje u vlasništvu Grada.
Odluku o ukidanju statusa javnog dobra u općoj uporabi nerazvrstane ceste ili njezinog dijela donosi Gradsko vijeće Grada Dubrovnika.
Članak 5.
Pod nerazvrstanim cestama, u smislu ove Odluke, razumijevaju se naročito:
― ceste na području Grada koje sukladno zakonu kojim se uređuju ceste prestaju biti razvrstane kao javne ceste, a određene su podzakonskim propisom,
― ceste koje povezuju naselja,
― ceste koje povezuju područja unutar Grada i naselja,
― terminali i okretišta vozila javnog prijevoza,
― pristupne ceste do stambenih, poslovnih, gospodarskih i drugih građevina,
― druge ceste na području Grada i naselja koje nisu razvrstane kao javne ceste.
Članak 6.
Nerazvrstanu cestu čine:
− cestovna građevina (donji stroj, kolnička konstrukcija, sustav za odvodnju atmosferskih voda s nerazvrstane ceste, drenaže, most, vijadukt, podvožnjak, nadvožnjak, propust, tunel, galerija, potporni i obložni zid, pothodnik, nathodnik i slično), nogostup, biciklističke staze te sve prometne i druge površine na pripadajućem zemljištu (zelene površine, ugibališta, parkirališta, okretišta, stajališta javnog prijevoza i slično),
− građevna čestica, odnosno cestovno zemljište u površini koju čine površina zemljišta na kojoj prema projektu treba izgraditi ili je izgrađena cestovna građevina, površina zemljišnog pojasa te površina zemljišta na kojima su prema projektu ceste izgrađene ili se trebaju izgraditi građevine za potrebe održavanja ceste i pružanja usluga vozačima i putnicima (objekti za održavanje cesta, upravljanje i nadzor prometa, benzinske postaje, servisi i drugo),
− zemljišni pojas s obiju strana ceste potreban za nesmetano održavanje ceste prema projektu ceste,
− prometna signalizacija (okomita, vodoravna i svjetlosna) i oprema za upravljanje i nadzor prometa,
− javna rasvjeta u funkciji nerazvrstane ceste i oprema ceste (odbojnici i zaštitne ograde, uređaji za zaštitu od buke, uređaji za naplatu parkiranja i slično).
Članak 7.
Odredbe ove Odluke na odgovarajući se način primjenjuju i na održavanje i zaštitu drugih javno prometnih površina na području Grada.
Javno prometne površine, u smislu stavka 1. ovoga članka, jesu: pješačka zona, pješačka staza, trg, javno stubište i druge javno prometne površine u suglasju s odlukom kojom se uređuje komunalni red.
II. UPRAVLJANJE NERAZVRSTANIM CESTAMA
Članak 8.
Grad Dubrovnik, Upravni odjel nadležan za promet, upravlja nerazvrstanim cestama (osim obavljanja poslova građenja i rekonstrukcije) na području Grada Dubrovnika, a u suglasju sa važećom odlukom o ustrojstvu Gradske uprave Grada Dubrovnika.
Grad Dubrovnik, Upravni odjel nadležan za izgradnju i upravljanje projektima priprema i provodi projekte građenja i rekonstrukcije nerazvrstanih cesta, objekata prometa u mirovanju i druge prometne infrastrukture, a u suglasju sa važećom odlukom o ustrojstvu Gradske uprave Grada Dubrovnika.
Upravni odjel nadležan za promet vodi jedinstvenu bazu podataka o nerazvrstanim cestama u suglasju sa pozitivnim propisima kojim se uređuje sadržaj i način vođenja jedinstvene baze podataka o nerazvrstanim cestama.
Evidencija nerazvrstanih cesta na području Grada Dubrovnika u kojoj se nalazi popis nerazvrstanih cesta na području Grada Dubrovnika sa nazivima ceste, opisom, duljinom i katastarskim česticama čini sastavni dio ove Odluke.
Grad Dubrovnik, Upravni odjel nadležan za proračun i financije obavlja poslove knjigovodstvenog evidentiranja nerazvrstanih cesta kao imovine Grada, a u suglasju sa važećom odlukom o ustrojstvu Gradske uprave Grada Dubrovnika.
Članak 9.
Poslovi upravljanja nerazvrstanim cestama, u smislu ove Odluke, razumijevaju naročito:
― građenje i rekonstrukciju nerazvrstanih cesta
― održavanje nerazvrstanih cesta,
― upravljanje prometom na nerazvrstanim cestama sukladno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama.
- Građenje i rekonstrukcija nerazvrstanih cesta
Članak 10.
Poslovi građenja i rekonstrukcije nerazvrstanih cesta razumijevaju naročito:
― pripremu, izradu i ustupanje izrade potrebnih studija te njihovu stručnu ocjenu,
― pokretanje postupka procjene utjecaja zahvata na okoliš, odnosno pokretanje postupka ocjene o potrebi procjene utjecaja zahvata na okoliš,
― pokretanje postupka ocjene prihvatljivosti zahvata za ekološku mrežu,
― ustupanje usluga projektiranja s istražnim radovima,
― ustupanje usluga projektiranja opreme, pratećih objekata i prometne signalizacije,
― ishođenje lokacijskih, građevinskih i uporabnih dozvola, odnosno drugih akata na temelju kojih je dopuštena gradnja i uporaba građevine sukladno propisima,
― ustupanje radova izmještanja komunalne i druge infrastrukture,
― ustupanje geodetskih radova,
― ustupanje radova građenja i rekonstrukcije,
― ustupanje usluga stručnog nadzora građenja,
― organizaciju tehničkog pregleda i primopredaju nerazvrstane ceste te dijelova nerazvrstane ceste i objekata na korištenje i održavanje,
― investitorski nadzor nad provođenjem projekata,
― ustupanje revizije projekata u odnosu na osnovne uvjete kojima nerazvrstana cesta mora udovoljiti u pogledu sigurnosti prometa.
Članak 11.
Upravni odjel nadležan za promet izdaje suglasnost za uspostavu privremene regulacije prometa na nerazvrstanoj cesti u skladu sa odredbama pozitivnog propisa kojim je uređena privremena regulacija prometa i označavanje te osiguravanje radova na cestama.
Članak 12.
Ako se prilikom građenja ili rekonstrukcije nerazvrstane ceste predviđa i građenje ili rekonstrukcija komunalnih i drugih instalacija i uređaja unutar građevine nerazvrstane ceste, tehnička dokumentacija mora obuhvatiti i te instalacije i uređaje.
Troškove izrade tehničke dokumentacije te troškove građenja ili rekonstrukcije instalacija i uređaja iz stavka 1. ovoga članka, snosi investitor odnosno vlasnik tih instalacija i uređaja.
- Održavanje nerazvrstanih cesta
Članak 13.
Poslove održavanja nerazvrstanih cesta obavlja pravna odnosno fizička osoba kojoj je to povjereno ugovorom u skladu s pozitivnim propisima kojima se uređuje djelatnost održavanja nerazvrstanih cesta (u daljnjem tekstu: izvođač radova održavanja ceste).
Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, radove na održavanju:
- zelenih površina, drvoreda i samostalnog ukrasnog grmlja,
- zatvorenog sustava za odvodnju oborinskih voda sa nerazvrstane ceste koji je dio mjesne kanalizacijske ili kanalske mreže,
- javne rasvjete,
obavljaju pravne odnosno fizičke osobe kojima je to povjereno ugovorom sukladno propisima.
Revizijska okna i poklopce revizijskih okana svih komunalnih ili drugih instalacija i uređaja ugrađenih u cestovnu građevinu nerazvrstane ceste dužan je održavati vlasnik tih instalacija i uređaja.
Članak 14.
Poslovi održavanja nerazvrstanih cesta razumijevaju naročito:
― planiranje održavanja i mjere za zaštitu nerazvrstanih cesta i prometa na njima,
― redovito i izvanredno održavanje nerazvrstanih cesta,
― ustupanje radova redovitog i izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta,
― stručni nadzor i kontrola kakvoće ugrađenih materijala i izvedenih radova na održavanju nerazvrstanih cesta,
― ustupanje usluga stručnog nadzora i kontrole kakvoće ugrađenih materijala i izvedenih radova na održavanju nerazvrstanih cesta
― osiguranje uklanjanja oštećenih i napuštenih vozila i drugih stvari s javne ceste,
― ophodnja.
Članak 15.
Pod redovitim održavanjem cesta podrazumijevaju se osobito sljedeći poslovi:
― Nadzor i pregled cesta i objekata,
― Redovito održavanje prometnih površina,
― Redovito održavanje bankina,
― Redovito održavanje pokosa,
― Redovito održavanje sustava odvodnje,
― Redovito održavanje prometne signalizacije i opreme,
― Redovito održavanje cestovnih naprava i uređaja,
― Redovito održavanje vegetacije,
― Osiguranje preglednosti,
― Čišćenje ceste,
― Redovito održavanje cestovnih objekata,
― Interventni radovi,
― Zimska služba.
Članak 16.
Popravci udarnih rupa, oštećenja i drugih izrazito opasnih mjesta na nerazvrstanoj cesti moraju se obaviti u najkraćem roku uporabom materijala koji kvalitetom odgovara prometno-tehničkim karakteristikama nerazvrstane ceste.
Ako popravak nerazvrstane ceste nije moguće izvesti uporabom materijala iz stavka 1. ovoga članka, nerazvrstana cesta se mora privremeno popraviti drugim primjerenim materijalom, dok se ne steknu uvjeti za izvođenje radova u smislu stavka 1. ovoga članka.
Članak 17.
Zimska služba obuhvaća niz radnji, mjera, postupaka i aktivnosti u zimskom razdoblju koje imaju zadaću osigurati mogućnost odvijanja prometa na nerazvrstanoj cesti uz najveću moguću sigurnost sudionika u prometu i prihvatljive troškove.
U smislu ove Odluke, smatra se da je osigurana mogućnost odvijanja prometa na nerazvrstanoj cesti kada je radovima na uklanjanju snijega omogućeno prometovanje vozila uz upotrebu zimske opreme.
Članak 18.
U zimskom razdoblju koje, u pravilu, traje od 15. studenog tekuće do 15. ožujka sljedeće godine, ceste se održavaju u skladu s izvedbenim programom zimske službe. Izvedbeni program zimske službe donosi upravitelj ceste, na prijedlog izvođača radova održavanja ceste, koji ga je dužan podnijeti na prihvaćanje upravitelju ceste najkasnije do 15. listopada tekuće godine.
Članak 19.
Izvedbenim programom zimske službe utvrđuje se osobito:
― organizacijska shema ustroja, nadležnosti i odgovornosti izvođača zimske službe,
― raspored mjesta stalne pripravnosti,
― karta cestovne mreže s označenim razinama prednostima i polaznim i završnim točkama djelovanja zimske službe,
― raspored mehanizacije, opreme, materijala za posipanje te radne snage potrebne za izvođenje planiranih radova,
― raspored dežurstva, obvezne prisutnosti, stupnjevi pripravnosti te raspored radnih skupina,
― nacrt posipanja protiv poledice i uklanjanja snijega,
― mjesta i način isključivanja pojedinih vrsta vozila u zimskim uvjetima,
― način prikupljanja podataka i shema obavještavanja o stanju i prohodnosti javnih cesta.
Članak 20.
Pod radovima održavanja nerazvrstane ceste u zimskim uvjetima razumijevaju se naročito:
− pripremni radovi prije nastupanja zimskih uvjeta u skladu s pozitivnim propisom kojim je uređeno održavanje cesta,
− organiziranje mjesta pripravnosti i njihovo označavanje,
− zaštitne mjere protiv stvaranja poledice, snježnih nanosa i zapuha,
− čišćenje snijega s kolnika, nogostupa i prometne signalizacije,
− uklanjanje posutog pijeska,
− obilježavanje rubova kolnika,
− osiguravanje odvodnje kolnika,
− uklanjanje vozila s kolnika,
− postavljanje posebne prometne signalizacije u slučajevima posebnog režima prometa ili zatvaranja dijela nerazvrstane ceste.
Članak 21.
Izvanredno održavanje cesta posebno obuhvaća:
― obnavljanje i zamjenu kolničkog zastora,
― ojačanje kolnika u svrhu obnove i povećanja nosivosti i kvalitete vožnje,
― mjestimične popravke kolničke konstrukcije ceste u svrhu zaštite i povećanja nosivosti ceste,
― poboljšanje sustava odvodnje ceste,
― zamjenu, ugrađivanje nove i poboljšanje vertikalne prometne signalizacije i opreme ceste (kilometarski i smjerokazni stupići, zaštitne ograde i slično) na većim dijelovima ceste
― saniranje odrona, popuzina,
― radovi na zaštiti kosina od erozije,
― sanaciju obložnih zidova,
― zaštitu ceste od podlokavanja,
― radove na uređenju zelenila u svrhu biološke zaštite ceste, ukrašavanja okoliša i zaštite od sniježnih zapuha,
― pojedinačne korekcije geometrijskih elemenata ceste (ublažavanje oštrih krivina, uređenje poprečnih nagiba, stajališta uz cestu i drugo) sa svrhom poboljšanja sigurnosti prometa, kojima se ne mijenja usklađenost s lokacijskim uvjetima u skladu s kojim je cesta izgrađena,
― uređenje raskrižja u istoj razini (oblikovanje, preglednost, ugradnja nove signalizacije i opreme) kojima se ne mijenja usklađenost s lokacijskim uvjetima u skladu s kojim je cesta izgrađena,
― poboljšanje uvjeta prometa uređenjem stajališta, odmorišta, pješačkih staza,
― obnovu i postavu instalacija, opreme i uređaja ceste.
Poslovi izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta mogu se izvoditi samo na temelju glavnog ili izvedbenog projekta.
III. MJERE ZA ZAŠTITU NERAZVRSTANIH CESTA
Članak 22.
Nerazvrstane ceste mogu se koristiti samo za promet vozila i pješaka, a u druge svrhe samo u slučajevima, na način i pod uvjetima propisanim zakonom kojim se uređuju ceste, zakonom kojim se uređuje sigurnost prometa na cestama i ovom Odlukom.
Radi zaštite nerazvrstane ceste i sigurnosti prometa na njoj, na nerazvrstanoj cesti je zabranjeno naročito:
― oštetiti, ukloniti, premjestiti, zakriti ili na bilo koji drugi način izmijeniti postojeće stanje prometne signalizacije, prometnu opremu te cestovne uređaje,
― trajno ili privremeno zaposjedati ili na drugi način smetati posjed nerazvrstane ceste ili njezinog dijela,
― dovoditi oborinsku vodu, otpadne vode i ostale tekućine,
― sprječavati otjecanja voda s nerazvrstane ceste,
― vući metalne, drvene ili druge predmete ili materijal,
― postavljati ograde, saditi živice, drveće i druge nasade,
― odlagati drvnu masu, građevinske i ostale materijale ili predmete,
― postavljati spomen ploče i ostala spomen obilježja,
― postavljati transparente, plakate i druge oblike obavještavanja odnosno oglašavanja bez odobrenja Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i mjesnu samoupravu,
― rasipavati tucanik, građevinski materijal i sl., nanositi blato, ulje ili na drugi način onečišćavati nerazvrstanu cestu,
― odlagati snijeg ili led,
― obavljati druge radnje koje mogu oštetiti nerazvrstanu cestu ili ugroziti sigurno odvijanje prometa na njoj.
Radi zaštite nerazvrstane ceste i sigurnosti prometa na njoj, u zaštitnom pojasu nerazvrstane ceste zabranjeno je naročito:
- postavljati i koristiti svjetla ili svjetlosne uređaje koji mogu ugroziti sigurnost prometa,
- namjerno paliti vatru i korov,
- puštati domaće životinje bez nadzora,
- ostavljati snijeg ili led koji može skliznuti na nerazvrstanu cestu,
- postavljati ograde, saditi živice, drveće i druge nasade koji onemogućavaju preglednost ili zaklanjaju prometne znakove,
- ostavljati drveće i druge predmete i stvari koje mogu pasti na nerazvrstanu cestu,
- obavljati druge radnje koje mogu oštetiti nerazvrstanu cestu ili ugroziti sigurno odvijanje prometa na njoj.
Izvođač radova održavanja ceste mora bez odgode, odmah nakon saznanja, s ceste ukloniti sve zapreke ili druge posljedice zabranjenih radnji, koje bi mogle oštetiti nerazvrstanu cestu, ugroziti, ometati ili smanjiti sigurnost prometa na nerazvrstanoj cesti.
Ako izvođač radova održavanja ceste ne može zapreku ukloniti odmah ili sanirati nastalo opasno mjesto na nerazvrstanoj cesti, do uklanjanja zapreke ili sanacije opasnog mjesta, onda mora taj dio nerazvrstane ceste osigurati propisanom prometnom signalizacijom te o zapreci i ostalim posljedicama zabranjenih radnji bez odgode obavijestiti nadležno tijelo iz članka 54. ove Odluke.
Članak 23.
Na nerazvrstanoj cesti zabranjeno je poduzimati bilo kakve radove ili radnje, ukoliko za to ne postoji prethodno pisano odobrenje nadležnog upravnog odjela o čemu će se donijeti rješenje.
Odobrenje u smislu stavka 1. ovoga članka izdaje se za:
- prekomjernu uporabu nerazvrstane ceste,
- zauzimanje nerazvrstane ceste radi uređenja gradilišta, izvođenja građevinskih i drugih radova, odlaganja materijala radi gradnje i slično uz privremenu regulaciju prometa,
- prekopavanje nerazvrstane ceste radi popravka ili ugradnje komunalnih i drugih instalacija i uređaja te radi priključenja na te instalacije i uređaje uz privremenu regulaciju prometa.
O zahtjevima za odobravanje prekomjerne uporabe nerazvrstane ceste odlučuje Upravni odjel nadležan za promet.
O zahtjevima za odobravanje suglasnosti za zauzimanje nerazvrstane ceste zbog uređenja gradilišta, izvođenja građevinskih i drugih radova, odlaganja materijala radi gradnje i slično uz privremenu regulaciju prometa, odlučuje Upravni odjel nadležan za promet.
O zahtjevima za prekopavanje nerazvrstane ceste radi popravka ili ugradnje komunalnih instalacija i uređaja (npr. elektroinstalacije, telefonske i televizijske instalacije), te radi priključenja na te instalacije i uređaje uz privremenu regulaciju prometa, odlučuje Upravni odjel nadležan za poslove komunalne djelatnosti.
O zahtjevima za prekopavanje nerazvrstane ceste radi popravka ili ugradnje na vodnu i kanalizacijsku infrastrukturu uz privremenu regulaciju prometa odlučuje Upravni odjel nadležan za promet.
Pravna ili fizička osoba koja podnosi zahtjev za odobrenje za prekopavanje nerazvrstane ceste obvezna je isti podnijeti najkasnije 5 (pet) dana prije dana koji je naznačen kao dan početka obavljanja prekopavanja.
Pravna ili fizička osoba koja podnosi zahtjev za prekopavanje nerazvrstane ceste radi popravka ili ugradnje komunalnih i drugih instalacija i uređaja te radi priključenja na te instalacije i uređaje obvezna je u zahtjevu naznačiti vremensko razdoblje u kojem namjerava izvršiti prekopavanje i dostaviti tipsku shemu privremene regulacije prometa koja se namjerava primijeniti na mjestu prekopavanja, a kada istu nije moguće primijeniti tada mora priložiti prometni elaborat privremene regulacije prometa.
Članak 24.
Pravna ili fizička osoba koja podnosi zahtjev za odobrenje prekomjerne uporabe nerazvrstane ceste, odnosno koja prekomjerno rabi nerazvrstanu cestu obvezna je platiti naknadu za prekomjernu uporabu nerazvrstane ceste u skladu sa iznosima iz članka 25. ove Odluke.
Pravna ili fizička osoba koja podnosi zahtjev za odobrenje prekomjerne uporabe nerazvrstane ceste obvezna je isti podnijeti najkasnije 3 (tri) dana prije dana koji je naznačen kao dan za koji se traži odobrenje za prekomjernu uporabu nerazvrstane ceste.
Pravna ili fizička osoba koja podnosi zahtjev za odobrenje prekomjerne uporabe nerazvrstane ceste iz stavka 2. ovog članka obvezna je u zahtjevu naznačiti vremensko razdoblje u kojem se planira obaviti prijevoz, kao i registracijsku oznaku vozila kojim se namjerava izvršiti prijevoz. Zahtjevu se prilaže i preslik prometne knjižice vozila kojim se namjerava izvršiti prijevoz.
Ako je zbog prekomjerne uporabe nerazvrstane ceste došlo do njezina oštećenja, ona će se popraviti i dovesti u prvotno stanje o trošku pravne ili fizičke osobe kojoj je izdano odobrenje za prekomjernu uporabu nerazvrstane ceste. Radove na dovođenju nerazvrstane ceste u stanje koje je prethodilo oštećenjima obavlja izvođač radova održavanja ceste.
Oštećenja iz prethodnoga stavka, u svakom pojedinom slučaju, utvrdit će ovlaštena osoba
Upravnog odjela nadležnog za promet i predstavnik pravne ili fizičke osobe kojoj je izdano odobrenje za prekomjernu uporabu i opterećenje nerazvrstane ceste o čemu se sastavlja zapisnik. Ukoliko predstavnik pravne ili fizičke osobe kojoj je izdano odobrenje za prekomjernu uporabu i opterećenje nerazvrstane odbije sudjelovati (izričito ili se iz njegova postupanja može zaključiti da odbija sudjelovati) u postupku utvrđivanja oštećenja nerazvrstane ceste tada će oštećenja iz prethodnog stavka utvrditi ovlaštena osoba nadležnog upravnog odjela.
Članak 25.
Naknada za prekomjernu uporabu nerazvrstanih cesta iznosi:
Ukupna masa vozila (tona) |
Dnevna |
Tjedna |
Mjesečna |
Tromjesečna |
7,5-20 |
600,00 |
2.000,00 |
6.000,00 |
15.000,00 |
20-30 |
800,00 |
4.000,00 |
8.000,00 |
22.000,00 |
više od 30 |
1.000,00 |
6.000,00 |
10.000,00 |
26.000,00 |
Članak 26.
Sredstva naknade za prekomjernu uporabu nerazvrstane ceste prihod su proračuna Grada Dubrovnika i namijenjena su za financiranje njihova održavanja.
Članak 27.
Iznimno od članka 25. ove Odluke za pravne osobe koje obavljaju djelatnost opskrbe i distribucije tekućih energenata u Gradu odrediti će se poseban iznos naknade za prekomjernu uporabu nerazvrstanih cesta za vremensko razdoblje od jedne godine.
Naknada za prekomjernu uporabu nerazvrstanih cesta iz stavka 1. ovog članka za vremensko razdoblje od jedne godine iznosi najmanje 250.000,00 kuna.
Članak 28.
Nerazvrstana cesta može se zauzeti radi uređenja gradilišta, izvođenja građevinskih i drugih radova, odlaganja materijala radi gradnje i slično.
Nerazvrstana cesta može se privremeno zauzeti i za parkiranje reportažnih, mjernih i sličnih specijalnih vozila.
Za zauzimanje nerazvrstane ceste iz stavka 1. i 2. ovoga članka plaća se naknada.
Visinu naknade za zauzimanje nerazvrstane ceste utvrđuje upravni odjel nadležan za poslove gospodarenja nekretninama.
Iznimno od odredbe članka 23. ove Odluke, a uz odgovarajuću primjenu pravila za uspostavu privremene regulacije prometa na nerazvrstanoj cesti, za privremeno zauzimanje nerazvrstane ceste koje ukupno traje do dva sata, pravna ili fizička osoba nije dužna ishoditi pisano odobrenje nadležnog upravnog odjela.
U slučaju iz prethodnog stavka ovoga članka, osoba koja namjerava privremeno zauzeti nerazvrstanu cestu obvezna je o tome pismeno obavijestiti upravni odjel nadležan za promet i Ministarstvo unutarnjih poslova, nadležnu policijsku upravu najmanje 24 sata prije zauzimanja nerazvrstane ceste.
Članak 29.
Nerazvrstana cesta može se prekopavati radi izvođenja radova na popravcima ili ugradnji komunalnih i drugih instalacija i uređaja te radi priključenja na te instalacije i uređaje.
Za prekopavanje iz stavka 1. ovoga članka plaća se naknada koju su dužne platiti sve fizičke ili pravne osobe kojima se izdaje odobrenje za prekopavanje nerazvrstane ceste.
Naknada iz stavka 2. ovog članka iznosi 100,00 kuna po metru četvornom ili metru dužnom prometne površine nerazvrstane ceste koja će se prekopavati.
Članak 30.
Investitori radova dostavljaju Upravnom odjelu nadležnom za poslove komunalne djelatnosti godišnji plan prekopavanja nerazvrstanih cesta, najkasnije do 1. ožujka za tekuću kalendarsku godinu.
Sva prekopavanja nerazvrstanih cesta moraju biti usklađena s planovima gradnje i rekonstrukcije nerazvrstanih cesta na području Grada.
Prekopavanje nerazvrstanih cesta nije dozvoljeno obavljati na području i za vrijeme odvijanja većih manifestacija u Gradu kao i u vrijeme određeno Odlukom o privremenoj zabrani izvođenja građevinskih radova na području Grada Dubrovnika za tekuću godinu.
Članak 31.
Radove na dovođenju nerazvrstane ceste u prvobitno stanje na mjestu prekopavanja za koje nije potreban akt na temelju kojeg je dopuštena gradnja sukladno propisima kojima se uređuje prostorno uređenje i gradnja, izvodi investitor prekopavanja odnosno po njemu ovlašteni izvođač radova.
Članak 32.
Rješenje kojim se daje odobrenje za prekopavanje nerazvrstane ceste, u smislu članka 23. ove Odluke, sadrži naročito:
- mjesto i vrijeme izvođenja radova na prekopavanju,
- suglasnost za privremenu regulaciju prometa,
- uvjete izvođenja radova i sanacije u skladu s pravilima struke,
- mjere zaštite sudionika u prometu,
- druge bitne elemente koji utječu na uređenu zelenu površinu zahvaćenu prekopavanjem nerazvrstane ceste, na sigurnost prometa i stabilnost građevina u blizini mjesta prekopavanja,
- iznos naknade za prekopavanje i rok plaćanja,
- vrijeme prekopavanja koje se, u pravilu, utvrđuje kao vrijeme u kojem će izvođenje radova na prekopavanju u što manjoj mjeri otežati odvijanje prometa,
- obavijest investitoru kako je obvezan najmanje tri dana prije početka obavljanja radova prekopavanja o istom izvijestiti nadležni upravni odjel i druge subjekte navedene u rješenju kojim se izdaje odobrenje za prekopavanje,
- obavijest investitoru kako je obvezan po nalogu nadležnog upravnog odjela otkloniti utvrđene nedostatke na mjestu prekopavanja uz napomenu kako će, ako se investitor ogluši na nalog nadležnog upravnog odjela, isti biti otklonjeni o trošku investitora.
Članak 33.
Upravni odjel koji je izdao rješenje kojim se odobrava prekopavanje nerazvrstane ceste prati kvalitetu izvršenih radova prekopavanja i dovođenja nerazvrstane ceste u prvobitno stanje.
Ukoliko nadležni upravni odjel tijekom izvođenja radova prekopavanja utvrdi kako radovi nisu izvršeni kvalitetno, u određenom roku ili u skladu s pravilima struke i propisima kojima je regulirana navedena djelatnost, upravni odjel je ovlašten naložiti investitoru, odnosno po njemu ovlaštenom izvođaču, otklanjanje utvrđenih nedostataka. Ukoliko utvrđeni nedostatci ne budu otklonjeni u ostavljenom roku, isti će biti otklonjeni o trošku investitora.
Članak 34.
Nerazvrstana cesta koja se zauzima ili prekopava mora se dovesti u prvobitno stanje.
Ako je zbog uzdužnoga zauzimanja ili prekopavanja nerazvrstane ceste oštećeno do jedne trećine širine ceste, dovođenjem u prvobitno stanje smatra se sanacija oštećenja u cijeloj dužini i najmanje 1 (jedan) metar lijevo i desno od rubova rova.
Ako je zbog uzdužnog zauzimanja ili prekopavanja nerazvrstane ceste oštećeno više od jedne trećine širine kolnika, pločnika ili druge prometne površine, dovođenjem u prvobitno stanje smatra se sanacija polovice širine kolnika, pločnika ili druge prometne površine od početne do završne točke oštećenja.
Ako je zbog poprečnoga zauzimanja ili prekopavanja oštećeno do polovice širine kolnika, pločnika ili drugog dijela nerazvrstane ceste, dovođenjem u prvotno stanje smatra se sanacija cijele širine kolnika, pločnika, tj. drugog dijela nerazvrstane ceste.
Sanacijom poprečnoga zauzimanja ili prekopavanja nerazvrstane ceste smatra se i uređenje površine 2 (dva) metra lijevo i desno od rubova iskopa.
Članak 35.
Obveza uspostave, održavanja, nadzora i uklanjanja privremene regulacije prometa na mjestu prekopavanja usklađuje se sa odredbama pozitivnog propisa kojim je uređena privremena regulacija prometa i označavanje te osiguravanje radova na cestama.
Investitor (odnosno po njemu ovlašteni izvođač radova) je obvezan postaviti i ukloniti fizičke prepreke kao i odgovarajuće mjere osiguranja otvorenih građevinskih jama i ulegnuća većih od 5 cm na mjestu izvođenja radova prekopavanja, a sve u skladu sa propisima kojima se uređuje izvođenje radova na siguran način.
Investitor je odgovoran za svaku štetu koja nastane trećim osobama uslijed izvođenja radova prekopavanja ili zauzimanja nerazvrstane ceste.
Članak 36.
U svrhu osiguravanja što kvalitetnijeg izvršenja radova dovođenja nerazvrstane ceste u prvobitno stanje, pri izvođenju radova prekopavanja nerazvrstane ceste potrebno je:
― pravilno zasjeći rubove,
― za zatrpavanje koristiti se granuliranim tucanikom (tucanikom 0/32),
― ugraditi tamponski sloj tucanika debljine 25 cm, a zbijenosti 100 MN/m2, te izvještaj o ispitivanju zbijenosti dostaviti Gradu Dubrovniku,
― na prometnoj površini na kojoj se odvija kolni promet rov nabiti mehanički,
― temeljito očistiti,
― premazati obrađene rubove bitumenskom emulzijom,
― poprskati podlogu bitumenskom emulzijom u količini od 0,30 kg/m2,
― ugraditi asfalt debljine 6 cm, kao izravnavajući sloj asfaltne mješavine tipa AB 16 i BNS 22, te na to habajući sloj debljine 4 cm, asfaltne mješavine tipa AB 11, uz prethodno pripremljenu površinu do razine postojećeg asfalta,
― uzdužni rubovi spojeva moraju biti premazani vezivom, kako bi se osigurala što bolja veza između prethodno i novopoloženog asfaltnog sloja,
― na prometnoj površini na kojoj se odvija pješački promet izvesti nabijanje posteljice,
― podlogu ugraditi nabijanjem,
― izraditi završni sloj od kamenih ploča, betonskih elemenata, betona ili od materijala od kojega je bila izrađena javna prometna površina prije prekopavanja,
― obnoviti svu oštećenu i uništenu vodoravnu i okomitu prometnu signalizaciju,
― obnoviti sve oštećeno i uništeno javno zelenilo,
― izvesti sve završne radove.
Članak 37.
Tijekom izvođenja radova prekopavanja, investitor je obvezan osigurati stalni stručni nadzor i o osobi koja vrši nadzor izvijestiti nadležni upravni odjel koji je izdao rješenje kojim se odobrava prekopavanje.
Članak 38.
Radovi na prekopavanju kolnika, ako se on presijeca po širini, moraju se izvoditi u etapama
tako da jedna polovica kolnika bude uvijek slobodna za promet, a ukoliko se prekopavanje izvodi po širini nogostupa, tada se odgovarajućim sredstvima mora osigurati siguran prelazak pješaka preko iskopa uz poduzimanje svih odgovarajućih mjera sigurnosti.
Članak 39.
Zemlja i drugi materijal koji se izbacuje prilikom prekopavanja nerazvrstane ceste kao i građevni materijal koji služi za izgradnju podzemnoga ili nadzemnoga objekta mora se odlagati samo s jedne strane nogostupa ili kolnika.
Zemlja i drugi materijal u rasutom stanju mora se odgovarajuće ograditi odnosno osigurati.
Članak 40.
Na području povijesne jezgre Grada kao i u kontaktnim zonama Ploča i Pila te u ulicama kojima se odvija javni gradski prijevoz i promet vozila, osobito je zabranjeno svako prekopavanje nerazvrstanih cesta i javno prometnih površina u vremenskom razdoblju od 15. lipnja do 15. rujna, osim u slučaju hitnih intervencija iz članka 46. ove Odluke.
Na ostalim nerazvrstanim cestama i javno prometnim površinama na području Grada, može se, zbog posebno opravdanih i iznimnih okolnosti, dopustiti prekopavanje u vremenskom razdoblju različitom od razdoblja iz stavka 1. ovog članka.
Članak 41.
Novoizgrađene ili rekonstruirane nerazvrstane ceste odnosno javno prometne površine zabranjeno je prekopavati u roku od 5 (pet) godina, računajući od dana puštanja u promet, osim pri pojavi izvanrednih okolnosti.
Nadležni upravni odjel može odobriti prekopavanje nerazvrstane ceste odnosno javno prometne površine i prije isteka roka iz stavka 1. ovog članka ukoliko je novoizgrađeni objekt potrebno priključiti na komunalnu i elektroenergetsku infrastrukturu
U slučaju postojanja posebno opravdanih okolnosti nadležni upravni odjel može odobriti prekopavanje nerazvrstanih cesta odnosno javno prometnih površina i prije isteka roka iz stavka 1. ovog članka, a bez obzira na vrstu objekta, pod uvjetom da se o trošku investitora obnovi cijela kolnička konstrukcija nerazvrstane ceste u širini od najmanje jedne kolničke trake u duljini prekopa, odnosno u širini od najmanje 5 metara ukoliko se prekopavanje ne vrši paralelno s osovinom ceste.
Članak 42.
Investitor je pored naknade iz članka 29. ove Odluke obvezan uplatiti i novčani polog na račun Grada u visini novčanih sredstava potrebnih da se nerazvrstana cesta odnosno javna prometna površina dovede u prvobitno stanje (u daljnjem tekstu: polog). Umjesto novčanog pologa investitor može dostaviti bjanko zadužnicu ili bankarsku garanciju u visini novčanih sredstava potrebnih da se nerazvrstana cesta odnosno javna prometna površina dovede u prvotno stanje.
Visinu iznosa novčanog pologa, iznosa na koji će glasiti bjanko zadužnica odnosno bankarska garancija iz stavka 1. ovog članka utvrdit će nadležni upravni odjel koji odlučuje o izdavanju odobrenja za prekopavanje u svakom pojedinačnom slučaju.
Grad će vratiti investitoru polog odnosno zadužnicu ili garanciju kada se utvrdi da su radovi na prekopavanju i dovođenju u prvotno stanje izvedeni u skladu s propisima, pravilima struke i u ostavljenom roku.
Investitor jamči za kvalitetu izvršenih radova na dovođenju prekopane nerazvrstane ceste u prvobitno stanje za razdoblje od najmanje dvije godine od dovršetka tih radova.
Članak 43.
Visina iznosa novčanog pologa, bjanko zadužnice odnosno bankarske garancije iz članka 42. ove Odluke potrebnog za dovođenje nerazvrstane ceste odnosno javne prometne površine u prvobitno stanje utvrđuje se na temelju jediničnih cijena iz troškovnika tvrtke koja s Gradom ima sklopljen ugovor o održavanju nerazvrstanih cesta.
Članak 44.
Gradonačelnik Grada Dubrovnika u iznimnim slučajevima prilikom izvođenja građevinskih radova važnih za Grad Dubrovnik, može investitora djelomično ili potpuno osloboditi od plaćanja naknada propisanih ovom Odlukom.
Članak 45.
Nadležni upravni odjeli vode očevidnike o izdanim odobrenjima za prekopavanje nerazvrstane ceste.
Članak 46.
Iznimno od odredbe članka 23. ove Odluke, investitor radova nije obvezan ishoditi od nadležnog upravnog odjela prethodno pisano odobrenje za prekopavanje nerazvrstane ceste ako je, uslijed oštećenja na uređajima i instalacijama ugrađenim u nerazvrstanu cestu (npr. pucanje cijevi u vodovodnoj i kanalizacijskoj mreži ili oštećenje instalacija na električnoj, telefonskoj i drugoj mreži), neposredno ugrožena sigurnost prometa odnosno život i zdravlje građana ili bi mogla nastati veća gospodarska šteta (hitne intervencije).
Investitor radova iz stavka 1. ovoga članka obvezan je mjesto izvođenja radova označiti privremenom prometnom signalizacijom, te o potrebi obavljanja radova obavijestiti nadležni upravni odjel u roku od jednog dana od dana početka izvođenja radova te podnijeti zahtjev za odobrenje prekopavanja nerazvrstane ceste. Ovi radovi moraju se izvoditi bez prekida i bez obzira na redovito radno vrijeme, doba dana i vremenske prilike
Članak 47.
Ako se na nerazvrstanoj cesti bez odobrenja za prekopavanje izvode ili izvedu radovi ili radnje koji mogu oštetiti nerazvrstanu cestu ili ugroziti sigurnost prometa na njoj, izvođač radova održavanja ceste je obvezan, odmah po uočavanju navedenih radnji, o istom izvijestiti upravni odjel nadležan za promet, te po nalogu upravnog odjela poduzeti sve mjere za otklanjanje opasnosti od oštećenja nerazvrstane ceste i sigurnosti prometa na njoj.
U slučajevima iz stavka 1. ovoga članka, upravni odjel nadležan za promet je ovlašten obustaviti radove i/ili naložiti plaćanje troškova nastalih poduzimanjem mjera iz stavka 1. ovoga članka.
Troškove poduzimanja mjera iz stavka 1. ovoga članka snosi investitor radova na nerazvrstanoj cesti.
Članak 48.
Uvjete za gradnju priključka i prilaza na nerazvrstanu cestu utvrđuje upravni odjel nadležan za promet u postupku izdavanja akta kojim se provode dokumenti prostornog uređenja sukladno propisima.
Priključak i prilaz na nerazvrstanu cestu smiju se izvesti samo uz prethodnu pisanu suglasnost upravnog odjela nadležnog za promet.
Priključak i prilaz na nerazvrstanu cestu sa uređenom kolničkom konstrukcijom (asfalt, beton i slično) mora se izgraditi sa istom ili sličnom kolničkom konstrukcijom u duljini od najmanje 5 metara.
Oborinske vode sa priključaka i prilaza ne smiju se ispuštati na nerazvrstanu cestu.
Troškove građenja priključka i prilaza na nerazvrstanu cestu, uključujući i postavljanje potrebnih prometnih znakova, signalizacije i opreme snosi ovlaštenik prava građenja ili vlasnik nekretnine koja se spaja na nerazvrstanu cestu.
Osoba koja izvede priključak odnosno prilaz na nerazvrstanu cestu protivno odredbama ovoga članka, kao i osoba koja se služi priključkom odnosno prilazom izvedenim protivno odredbama ovoga članka, nema pravo od Grada potraživati naknadu štete nastale korištenjem toga priključka odnosno prilaza.
Članak 49.
U blizini raskrižja dviju nerazvrstanih cesta u razini, raskrižja nerazvrstane ceste s javnom cestom u razini ili u unutarnjim stranama cestovnog zavoja, ne smiju se saditi drveće i grmlje, postavljati naprave, ograde ili drugi predmeti koji onemogućavaju preglednost na nerazvrstanoj cesti.
Vlasnik ili posjednik zemljišta uz nerazvrstanu cestu dužan je na zahtjev komunalnog redarstva Grada Dubrovnika otkloniti drveće, grmlje, naprave, ograde ili druge predmete iz trokuta preglednosti i iz slobodnog profila nerazvrstane ceste.
Ukoliko vlasnik ili posjednik zemljišta uz nerazvrstanu cestu ne postupi po zahtjevu iz stavka 2. ovog članka izvođač radova održavanja ceste će potrebne radove obaviti o trošku vlasnika ili posjednika.
Članak 50.
U postupku izdavanja akata za građenje objekata i instalacija na nerazvrstanoj cesti ili unutar zaštitnog pojasa nerazvrstane ceste, prethodno se od upravnog odjela nadležnog za promet Grada Dubrovnika moraju ishoditi posebni uvjeti.
Zaštitni pojas, u smislu stavka 1. ovoga članka, mjeri se od vanjskog ruba zemljišnog pojasa, a njegova širina se utvrđuje sukladno zakonu kojim se uređuju ceste.
Ukoliko nerazvrstana cesta nema zemljišnog pojasa, zaštitni pojas iz stavka 1. ovoga članka se mjeri od vanjskog ruba kolnika odnosno nogostupa nerazvrstane ceste, tako da je u pravilu sa svake strane širok 10 m.
Članak 51.
Vozila u prometu na nerazvrstanoj cesti, sama ili zajedno s teretom, moraju dimenzijama, ukupnom masom i osovinskim opterećenjem udovoljavati propisanim uvjetima za pojedine vrste vozila.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka izvanredni prijevoz moguć je na temelju dozvole za izvanredni prijevoz kojom se utvrđuju uvjeti i način njegova obavljanja te iznos i način plaćanja naknade i drugih troškova izvanrednoga prijevoza.
Vozilo kojim se obavlja izvanredni prijevoz mora udovoljiti zahtjevima tehničke ispravnosti u skladu sa zakonom kojim se uređuje sigurnost prometa na cestama.
Dozvolu za izvanredni prijevoz na nerazvrstanoj cesti u smislu stavka 2. ovoga članka izdaje upravni odjel nadležan za promet.
Ako se izvanredni prijevoz treba obaviti na javnoj i na nerazvrstanoj cesti dozvolu za izvanredni prijevoz izdaje pravna osoba koja upravlja javnom cestom.
O izdanim dozvolama za izvanredni prijevoz nadležni upravni odjel dužan je obavijestiti Ministarstvo unutarnjih poslova, nadležnu policijsku upravu i inspekciju za ceste mjerodavnog ministarstva kao i komunalno redarstvo.
Uvjeti i način obavljanja izvanrednoga prijevoza na nerazvrstanoj cesti te uvjeti i postupak za izdavanje dozvole za izvanredni prijevoz utvrđuju se primjenom propisa kojima su uređeni uvjeti i način obavljanja te uvjeti i postupak izdavanja dozvole za izvanredni prijevoz u unutarnjem cestovnom prometu.
Članak 52.
Troškove izvanrednog prijevoza na nerazvrstanoj cesti koji se odnose na troškove postupka izdavanja dozvole za izvanredni prijevoz, troškove poduzimanja posebnih mjera koje se moraju provesti radi sigurnosti izvanrednog prijevoza (podupiranje i ojačanje mostova i drugih objekata, pratnja i drugo) i naknadu za izvanredni prijevoz plaća prijevoznik.
Visina i način plaćanja troškova iz stavka 1. Ovoga članka utvrđuju se primjenom propisa kojim su uređeni uvjeti i način obavljanja te uvjeti i postupak izdavanja dozvole za izvanredni prijevoz u unutarnjem cestovnom prometu.
Sredstva naknade i drugih troškova izvanrednog prijevoza na nerazvrstanoj cesti uplaćuju se u korist proračuna Grada.
Članak 53.
Ako se kontrolom utvrdi da se izvanredni prijevoz na nerazvrstanoj cesti obavlja bez dozvole, tj. ako se utvrdi da osovinsko opterećenje, ukupna masa i dimenzije vozila premašuju dozvolom utvrđene iznose, izvanredni prijevoz može se nastaviti tek nakon pribavljanja odgovarajuće dozvole i plaćanja naknade za izvanredni prijevoz, tj. nakon odgovarajućega usklađenja s propisanim osovinskim opterećenjem, ukupnom masom i dimenzijom vozila.
U slučaju iz stavka 1. ovog članka, prijevoznik je dužan uz troškove kontrole platiti i naknadu za izvanredni prijevoz za prijeđeni put do mjesta kontrole, tj. do mjesta usklađenja osovinskog opterećenja, ukupne mase i dimenzija vozila te nadoknaditi svu time prouzročenu štetu na nerazvrstanoj cesti.
IV. NADZOR
Članak 54.
Poslove inspekcijskog nadzora nerazvrstanih cesta iz članka 5. stavka 1. podstavka 1. ove Odluke obavlja inspektor za ceste nadležnog ministarstva, sukladno propisima kojim se uređuju ceste i posebnim zakonom.
Inspekcijski nadzor nad nerazvrstanim cestama iz članka 5. stavka 1. podstavka 2. do 5. ove Odluke, obavljaju komunalni redari sukladno propisima kojim se uređuju ceste i zakonom kojim se uređuje komunalno gospodarstvo.
U obavljanju nadzora iz stavka 2. ovoga članka, komunalni redar ovlašten je poduzeti radnje sukladno propisima kojima se uređuje komunalno gospodarstvo te odlukom kojom se uređuje komunalni red.
V. PREKRŠAJNE ODREDBE
Članak 55.
Novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj izvođač radova održavanja ceste ako:
- ne osigura redovito održavanje nerazvrstanih cesta (članak 15. ove Odluke),
- pravovremeno ne obavlja popravak udarnih jama, oštećenja i drugih izrazito opasnih mjesta na nerazvrstanim cestama (članak 16. stavak 1. ove Odluke),
- ne osigura održavanje nerazvrstanih cesta u zimskim uvjetima (članak 20. ove Odluke),
- se ne pridržava odredbe članka 22. stavka 4. i 5. ove Odluke,
- ne prijavi radove i ne poduzme mjere za otklanjanje opasnosti za oštećenje nerazvrstane ceste i sigurnosti prometa na njima (članak 47. stavak 1. ove Odluke).
Za prekršaje iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna osoba izvođača radova održavanja ceste novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 kuna.
Članak 56.
Novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba ako:
- se ne pridržava odredbe članka 13. stavka 3. ove Odluke,
- postupa protivno odredbama članka 22. stavka 2. i 3. ove Odluke,
- postupa protivno odredbi članka 23. stavka 1. ove Odluke,
- postupa protivno obvezama utvrđenima odredbom članka 32. ove Odluke
- se ne pridržava odredbe članka 34. ove Odluke
- se ne pridržava odredbe članka 46. stavka 2. ove Odluke
- se ne pridržava odredbe članka 48. stavka 2. ove Odluke,
- se ne pridržava odredbe članka 49. ove Odluke.
Za prekršaje iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se fizička osoba-obrtnik i osoba koja obavlja drugu samostalnu djelatnost novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 kuna.
Za prekršaje iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi i fizička osoba novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 kuna.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 57.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o nerazvrstanim cestama na području grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj: 1/14.) i Pravilnik o zaštiti javnih površina („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj: 7/11., 2/12. i 1/14.)
Članak 58.
Postupci započeti do dana stupanja na snagu ove Odluke dovršit će se prema odredbama Odluke o nerazvrstanim cestama na području Grada Dubrovnika (Službeni glasnik Grada Dubrovnika broj 1/14).
Članak 59.
Ova odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Službenom glasniku Grada Dubrovnika“.
KLASA: 363-01/18-09/28
URBROJ: 2117/01-09-20-07
Dubrovnik, 27. siječnja 2020.
Predsjednik Gradskog vijeća:
mr.sc. Marko Potrebica, v. r.
------------------------------------------------