Službeni glasnik broj 15 - 11. prosinca 2019.Objavljeno: 11.12.19.
179. Analiza stanja sustava civilne zaštite na području Grada Dubrovnika za 2019. godinu
Na temelju članka 17. stavka 1. Zakona o sustavu civilne zaštite (“Narodne novine”, broj 82/15 i 118/18) i članka 32. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni vjesnik Grada Dubrovnika“, broj 4/09., 6/10., 3/11., 14/12., 5/13., 6/13. – pročišćeni tekst, 9/15. i 5/18.), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 26. sjednici, održanoj 10. prosinca 2019., donijelo je
Analizu stanja sustava civilne zaštite
na području Grada Dubrovnika za 2019. godinu
1. UVOD
Civilna zaštita je sustav organiziranja sudionika, operativnih snaga i građana za ostvarivanje zaštite i spašavanja ljudi, životinja, materijalnih i kulturnih dobara i okoliša u velikim nesrećama i katastrofama i otklanjanja posljedica terorizma i ratnih razaranja.
Grad Dubrovnik obavezan je organizirati poslove iz svog samoupravnog djelokruga koji se odnose na planiranje, razvoj, učinkovito funkcioniranje i financiranje sustava civilne zaštite.
Člankom 17. stavak 1. Zakona o sustavu civilne zaštite („Narodne Novine“ broj 82/15 i 118/18) definirano je da predstavničko tijelo na prijedlog izvršnog tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u postupku donošenja proračuna razmatra i usvaja godišnju Analizu stanja i godišnji Plan razvoja sustava civilne zaštite s financijskim učincima za trogodišnje razdoblje te Smjernice za organizaciju i razvoj sustava koje se razmatraju i usvajaju svake četiri godine.
Grad Dubrovnik donio je:
Smjernice za organizaciju i razvoj sustava civilne zaštite na području Grada Dubrovnika za razdoblje od 01. siječnja 2018. do 31. prosinca 2021.god. (“Službeni glasnik Grada Dubrovnika” broj 16/18), Procjenu rizika od velikih nesreća i katastrofa za područje Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“ broj 7/18), Godišnji plan razvoja sustava civilne zaštite na području Grada Dubrovnika za 2019. godinu s financijskim učincima za trogodišnje razdoblje („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“ broj 7/18).
Temeljem Smjernica za organizaciju i razvoj sustava civilne zaštite na području Grada Dubrovnika za razdoblje od 01.siječnja 2018. do 31.prosinca 2021., Procjene rizika od velikih nesreća i katastrofa na području Grada Dubrovnika i Godišnjeg plana razvoja sustava civilne zaštite na području Grada Dubrovnika za 2019. godinu s financijskim učincima za trogodišnje razdoblje doneseni su sljedeći akti:
Tablica 1: Prikaz dokumenta iz područja civilne zaštite donesenih 2019.god.
R.Br. |
Naziv dokumenta |
Datum |
Klasa |
Ur. broj |
Glasnik |
|
|
donošenja |
|
|
|
1. |
Plan djelovanja civilne zaštite Grada Dubrovnika |
29.travnja2019. |
810-01/19-02/03 |
2117/01-01-19-2 |
„Službeni glasnik Grada Dubrovnika“ broj 6/19 |
2. |
Plan vježbi civilne zaštite |
25.ožujka 2019 |
810-01/19-02/01 |
2117/01-01-19-2 |
„Službeni glasnik Grada Dubrovnika“ broj 5/19 |
3. |
Odluka o osnivanju postrojbi civilne zaštite |
Prosinac 2019 |
810-01/19-02/15 |
|
|
4. |
Odluka o određivanju pravnih osoba od interesa sza sustav CZ Grada Dubrovnika |
Prosinac 2019 |
810-01/19-02/12 |
|
|
5. |
Odluka o imenovanju povjerenika i zamjenika CZ |
Studeni 2019 |
810-01/19-02/18 |
2117/01-01-19-2 |
|
Na području Grada Dubrovnika mjere i aktivnosti u sustavu civilne zaštite provode sljedeće operativne snage sustava civilne zaštite:
Stožer civilne zaštite Grada Dubrovnika, Operativne snage Vatrogastva, Gradsko društvo Crvenog križa Dubrovnika, Hrvatska gorska služba spašavanja – Stanica Dubrovnika,
Postrojba civilne zaštite opće namjene, Povjerenici civilne zaštite,
Koordinatori na lokaciji, Pravne osobe od interesa za sustav civilne zaštite.
2. VAŽNIJE SASTAVNICE SUSTAVA CIVILNE ZAŠTITE I NJIHOVO STANJE
2.1. PLANSKI DOKUMENTI
Plan djelovanja civilne zaštite Grada Dubrovnika
Na temelju odredbe članka 17. stavka 3. Zakona o sustavu civilne zaštite („Narodne Novine“ broj 82/15 i 118/18), Gradonačelnik Grada Dubrovnika donio je, dana 26.travnja 2019., Plan djelovanja civilne zaštite Grada Dubrovnika koji je i objavljen na službenim stranicama Grada Dubrovnika.
Vođenje evidencije pripadnika operativnih snaga sustava civilne zaštite
Sukladno Pravilniku o vođenju evidencija pripadnika operativnih snaga sustava civilne zaštite („Narodne Novine” broj 75/16) ustrojena je evidencija vlastitih pripadnika za operativne snage sustava civilne zaštite Grada Dubrovnika za:
Članove Stožera civilne zaštite, Povjerenike i zamjenike povjerenika civilne zaštite, Postrojbu civilne zaštite opće namjene, Specijalističku postrojbu civilne zaštite za traganje i spašavanje u poplavama, Pravne osobe od interesa za sustav civilne zaštite, Članove Hrvatske gorske službe spašavanja, stanica Dubrovnik, Članove Gradskog društva crvenog križa, članove JVP „Dubrovački vatrogasci“, članove ronilačkog kluba Dubrovnik.
Podaci o pripadnicima operativnih snaga kontinuirano se ažuriraju u planskim dokumentima.
3. OPERATIVNE SNAGE SUSTAVA CIVILNE ZAŠTITE NA PODRUČJU GRADA
DUBROVNIKA
3.1. STOŽER CIVILNE ZAŠTITE
Stožer civilne zaštite Grada Dubrovnika osnovan je Odlukom o imenovanju Stožera civilne zaštite Grada Dubrovnika (KLASA: 214/01/17-01/07, URBROJ: 2117/01-01-17-1 od 04.srpnja 2017.). Sastoji se od načelnika Stožera, zamjenika načelnika Stožera i 11 članova Stožera. Stožer civilne zaštite je stručno, operativno i koordinativno tijelo za provođenje mjera i aktivnosti civilne zaštite u velikim nesrećama i katastrofama. Stožer civilne zaštite obavlja zadaće koje se odnose na prikupljanje i obradu informacija ranog upozoravanja o mogućnosti nastanka velike nesreće i katastrofe, razvija plan djelovanja sustava civilne zaštite na svom području, upravlja reagiranjem sustava civilne zaštite, obavlja poslove informiranja javnosti i predlaže donošenje odluke o prestanku provođenja mjera i aktivnosti u sustavu civilne zaštite.
Radom Stožera civilne zaštite Grada Dubrovnika rukovodi načelnik Stožera, a kada se proglasi velika nesreća, rukovođenje preuzima Gradonačelnik.
Članovi Stožera civilne zaštite Grada Dubrovnika upoznati su sa Zakonom o sustavu civilne zaštite i drugim zakonskim aktima, načinom djelovanja sustava civilne zaštite, načelima sustava civilne zaštite i sl.
Jedan član Stožera civilne zaštite Grada Dubrovnika nije osposobljen za provođenje mjera i aktivnosti u sustavu civilne zaštite.
Način rada Stožera uređen je Poslovnikom o radu Stožera civilne zaštite Grada Dubrovnika.
Kontakt podaci Stožera civilne zaštite kao i drugih operativnih snaga sustava civilne zaštite (adrese, fiksni i mobilni telefonski brojevi), kontinuirano se ažuriraju u planskim dokumentima Grada Dubrovnika.
3.2. OPERATIVNE SNAGE VATROGASTVA
Vatrogasne snage na području Grada Dubrovnika su JVP”Dubrovački vatrogasci” s ispostavom Orašac i DVD Orašac, Zaton, Gornja sela, Koločep, Lopud, Šipan, Suđurađ, Rijeka dubrovačka, Mravinjac, Osojnik.
Tablica 2: Prikaz podataka vatrogasnih snaga na području Grada Dubrovnika.
Subjekt/sjedište |
Broj izvršitelja |
Broj vozila |
|
JVP Dubrovački vatrogasci Dubrovnik Vatrogasni dom Zagrebačka 1. |
57 profesionalnih vatrogasaca |
- Auto cisterna TAM 130, 5.000 l vode+ 50 l pjenila, posada 2+1; – 2 komada; - Kombinirano vozilo IVECO 3500lit vode 200 lit pjenila CAFS - Šumsko vozilo MAN, 2.000 l vod + 100 litara pjenila, posada 2+1; – 1 komad; - Šumsko vozilo UNIMOG U 100, 1800 lit vode - Tehničko vozilo IVECO 800 l vode 50 l pjenila, posada 6+1; – 1 komad; - Malo tehničko vozilo Mazda - Autocisterna voda – pjena 3000 lit vode, 2000 lit pjenila - Auto ljestva MERCEDES 32 m, posada 2+1; - 1 komad; - Hidraulična korpa 14 m - Zapovjedno vozilo NISAN TERANO - Kombinirano vozilo IVECO TECTOR 2800l vode CAVS, prah posada 2+1 - Kombi vozilo 2 komada - Kamion sa kranom |
|
Ispostava JVP Orašac |
21 profesionalni + 10 dobrovoljnih |
- Navalno vozilo MERCEDES, 2.900 l vode + 80 l pjenila, posada 6+1; -1 kom.; - Auto cisterna MAN, 8.000 l vode, posada 2+1; – 1 komada; - Navalno vozilo, Mercedes, posada 2+1, 3400 l vode + 400 l pjenila - Auto cisterna Mercedes, posada 2+1, 10000 l vode, 200 l pjenila. - Šumsko vozilo UNIMOG U 100,posada 2+1, 2.200 l vod, posada 2+1; – 1komad; - Zapovjedno vozilo – 1 komad; |
|
DVD Orašac |
10 dobrovoljnih vatrogasca |
- 1 vozilo |
|
DVD Zaton |
2 profesionalna + 10 dobrovoljni |
- Navalno vozilo TAM 130, 2.500 l vode + 100 l pjenila posada 6+1; - Zapovjedno vozilo – Nisan terano - Kombi vozilo |
|
DVD Gornja sela |
10 dobrovoljnih |
- |
|
DVD Koločep |
3 profesionalna + 10 dobrovoljnih |
- Crpke 16/8 sa pripadajućom opremom – 1 kom, - Traktor sa prikolicom za prijevoz vatrogasne opreme 1 kom. - Terensko vozilo lada sa prikolicom |
|
DVD Lopud |
3 profesionalna + 10 dobrovoljnih |
- Crpke 16/8 sa pripadajućom opremom – 3 kom, - Traktor sa prikolicom za prijevoz vatrogasne opreme -1 kom. - Terensko vozilo lada sa ugradbenom pumpom i rezervarom za vodu - Terensko vozilo atv sa ugradbenom pumpom i rezervarom za vodu |
|
DVD Šipan |
1 profesionalni + 10 dobrovoljnih |
- Navalno vozilo TAM 130, 2.500 1 vode + 100 1 pjenila posada 6+1-1 komada; - Auto cisterna TAM 190, 7.000 1 vode+ 50 1 pjenila, posada 2+1-1 komada - Navalno Mercedes, 800 1 vode, posada 7+1 - Autocisterna TAM 190, 8000 lit vode, posada 2+1, (voda za piće) |
|
DVD Suđurađ |
1 profesionalni + 10 dobrovoljni |
- Crpke 16/8 sa pripadajućom opremom -1 kom. |
|
DVD Rijeka dubrovačka |
1 profesionalni + 10 dobrovoljnih |
- Crpke 16/8 sa pripadajućom opremom -1 kom. |
|
DVD Mravinjac |
10 dobrovoljnih |
- Terensko vozilo lada sa prikolicom |
|
DVD Osojnik |
10 dobrovoljnih |
- Navalno vozilo mercedes 2.500 lit vode, posada 6+1 |
|
U 2019.godini VZ Grada Dubrovnika nabavila je brod za gašenje I spašavanje na vodi.
Od 01.01.2019 do Vatrogasni operativni centar Vatrogasne zajednice Grada Dubrovnika zaprimio je ukupno 257 dojava za intervencijom. Od tog broja 86 je požarnih intervencija, 163 tehničkih a 8 ostale intervencije. Na intervencijama je ukupno sudjelovalo 925 vatrogasaca sa 383 vozila.
3.3. HRVATSKI CRVENI KRIŽ – Gradsko društvo Crvenog križa Dubrovnik
Tablica 3: Prikaz podataka Gradskog društva Crvenog križa Grada Dubrovnik
Funkcija odgovorne osobe |
Ime i prezime odgovorne osobe |
Broj ljudi |
Popis opreme – materijalno tehnička sredstva |
Ravnatelj |
Živko Šimunović |
popunjeno je s 35 obučenih opremljenih djelatnika kojima se u raznim aktivnostima priklučuje do 190 volontera |
-2 veća šatora, 5 malih šatora, isušivači zraka, mobila kuhinja kapaciteta 100 obroka, stolovi, klupe, agregat, 100 pokrivača, 30 madraca, 30 kanistera, 30 poljskih kreveta i 20 kompleta uniformi HCK. 20 kompleta uniformi |
3.4. HRVATSKA GORSKA SLUŽBA SPAŠAVANJA – Stanica Dubrovnik
Operativne snage Hrvatske Gorske službe spašavanja temeljna su operativna snaga sustava civilne zaštite u velikim nesrećama i katastrofama i izvršavaju obveze u sustavu civilne zaštite sukladno posebnim propisima kojima se uređuje područje djelovanja Hrvatske gorske službe spašavanja.
Tablica 4: Prikaz podataka HGSS – Stanica Dubrovnik
Subjekt |
Funkcija |
Ime i prezime odgovorne osobe |
Hrvatska gorska služba spašavanja, stanica Dubrovnik |
Pročelnik |
Mario Begić |
Ukupan broj ljudstva |
|
Popis opreme |
- 6 suradnika - 19 pripravnika - 15 spašavatelja s licencom |
|
Mazda B2500 - Kombi (8+1) Master, Duster Doblo Quad
|
3.5. POSTROJBA CIVILNE ZAŠTITE OPĆE NAMJENE
Postrojba opće namjene civilne zaštite Grada Dubrovnika i Specijalistička postrojba za traganje i spašavanje u poplavama osnivaju se Odlukom o osnivanju Postrojbi civilne zaštite Grada Dubrovnika.
Postrojba civilne zaštite opće namjene Grada Dubrovnika sastoji se od upravljačke skupine i pet operativnih skupina, ukupno 51. pripadnik
Specijalistička postrojba za traganje i spašavanje u poplavama sastoji se od upravljačke skupine, logističke skupine i dvije operativne skupine, ukupno 15. pripadnika
Postrojbe se mobiliziraju, pozivaju i aktiviraju za provođenje mjera i postupaka u cilju sprječavanja nastanka te ublažavanja i uklanjanja posljedica katastrofe ili velike nesreće.
Procjenom rizika od velikih nesreća Grada Dubrovnika definirala se potreba osnivanja postrojbi, veličina i organizacija postrojbi.
Tablica 5: Prikaz podataka postrojbe civilne zaštite opće namjene
Kadrovska popunjenost-broj članova |
Oprema |
Značajne aktivnosti u 2019. |
51 |
Radna odora |
Pozivanje, intervju, suglasnost za sudjelovanjem u postojbama civilne zaštite |
Tablica 6.: Prikaz podataka Specijalističke postrojbe civilne zaštite za traganje i spašavanje iz poplava
Kadrovska popunjenost-broj članova |
Oprema |
Značajne aktivnosti u 2019. |
15 |
Radna odora |
Pozivanje, intervju, suglasnost za sudjelovanjem u postojbama civilne zaštite |
3.6. POVJERENICI CIVILNE ZAŠTITE I NJIHOVI ZAMJENICI
Odlukom Gradonačelnika o imenovanju povjerenika civilne zaštite Grada Dubrovnika i njihovih zamjenika, za područje Grada Dubrovnika imenovano je 80 povjerenika civilne zaštite i 80 zamjenika povjerenika civilne zaštite.
Povjerenici civilne zaštite i njihovi zamjenici sudjeluju u pripremanju građana za osobnu i uzajamnu zaštitu te usklađuju provođenje mjera osobne i uzajamne zaštitite daju obavijesti građanima o pravodobnom poduzimanju mjera civilne zaštite te javne mobilizacije radi sudjelovanja u sustavu civilne zaštite sudjeluju u organiziranju i provođenju evakuacije, sklanjanja, zbrinjavanja i drugih mjera civilne zaštite organiziraju zaštitu i spašavanje pripadnika ranjivih skupina provjeravaju postavljanje obavijesti o znakovima za uzbunjivanje u stambenim zgradama na području svoje nadležnosti i o propustima obavješćuju inspekciju civilne zaštite.
Tablica 7: Prikaz podataka povjerenici i zamjenici
Kadrovska popunjenost-broj članova |
Oprema |
Značajne aktivnosti u 2019. |
160 |
Službena odora |
Pozivanje, intervju, suglasnost za sudjelovanjem u civilnoj zaštiti |
3.7. KOORDINATORI NA LOKACIJI
Sukladno specifičnostima izvanrednog događaja, načelnik Stožera civilne zaštite određuje koordinatora na lokaciji. Koordinator na lokaciji procjenjuje nastalu situaciju i njezine posljedice na terenu te u suradnji s nadležnim Stožerom civilne zaštite usklađuje djelovanje operativnih snaga sustava civilne zaštite, poradi poduzimanja mjera i aktivnosti za otklanjanje posljedice izvanrednog događaja, temeljem čl. 26. st. 2. Pravilnika o mobilizaciji, uvjetima i načinu rada operativnih snaga sustava civilne zaštite („Narodne Novine“ broj 69/16). Načelnik Stožera civilne zaštite Grada Dubrovnika Odlukom o imenovanju koordinatora na lokaciji imenovati će je 3 koordinatora na lokaciji, sukladno Procjeni rizika od velikih nesreća za područje Grada. Načelnik Stožera civilne zaštite Grada Dubrovnika koordinatore na lokaciji imenovati će za sljedeće rizike: potres, požar i poplave.
3.8. PRAVNE OSOBE OD INTERESA ZA SUSTAV CIVILNE ZAŠTITE
Odlukom o određivanju pravnih osoba od interesa za sustav civilne zaštite Grada Dubrovnika (KLASA: 810-01/19-02/15, URBROJ: 2117/01-08-19-2) Grad Dubrovnik odredio je pravne osobe od interesa za sustav civilne zaštite. Pravna osoba od interesa za sustav civilne zaštite na području Grada Dubrovnika su:
― Čistoća d.o.o., Put Republike 14, Dubrovnik,
― Vodovod Dubrovnik d.o.o., Vladimira Nazora 19, Dubrovnik,
― Sanitat d.o.o., Lazareti b.b., Dubrovnik,
― Asamon d.o.o., Milakov do 3, Mokošica,
― Amicus d.o.o., Vukovarska 9, Dubrovnik,
― Vrtlar d.o.o., Điva Natali 7, Dubrovnik,
― Boninovo d.o.o., Između tri crkve 1, Dubrovnik,
― Dubrovnik ceste d.d., Vladimira Nazora 8, Dubrovnik,
― Elektro - team d.o.o.,Riječka 16A, Dubrovnik,
― Tehnogradnja d.o.o., Podgaj 3a, Mokošica,
― INA d.d., ispostava, dr.A.Starčevića 53, Dubrovnik,
― TUP d.d., Sv.Križa 3, Dubrovnik,
― Građevinar-Quelin d.d., Miha Pracata 7/1, Dubrovnik,
― J.U.Rezervat Lokrum, Od Bosanke 4, Dubrovnik,
― Libertas d.o.o., Ogarići 12, Mokošica,
― Atlas d.o.o, Vukovarska 19, Dubrovnik,
― OŠ Ivana Gundulića, Sustjepanska 4, Dubrovnik,
― Oš Lapad, Od Batale 14, Dubrovnik,
― OŠ Mokošica, Bartola Kašića 20, Mokošica,
― OŠ Marin Držić, Volantina 6, Dubrovnik,
― OŠ Antuna Masle, Lujaci 2, Orašac,
― Valamar Dubrovnik, Auto kamp Solitudo, Vatroslava Lisinskog 60, Dubrovnik,
― Hotel Gruž, Pionirska 4, Dubrovnik,
― Hotel Ivka, Ulica od sv.Mihajla 21, Dubrovnik,
― Hotel Petka, Obala Stjepana Radića 38, Dubrovnik,
― Hotel Lafodia, Obala Iva Kuljevana 51, Lopud,
― Hotel Sungarden, Na Moru 1, Orašac,
― Ronilački klub “Dubrovnik, Ivana Zajca 35, Dubrovnik.
Pravne osobe sudionici su civilne zaštite, a pozivaju se, mobiliziraju i aktiviraju za provođenje mjera i postupaka u cilju sprječavanja nastanka, ublažavanja te uklanjanja posljedica katastrofa i velikih nesreća.
Pravne osobe dužne su u obavljanju redovitih djelatnosti planirati mjere i poduzimati aktivnosti radi otklanjanja ili umanjenja mogućnosti nastanka katastrofe i velike nesreće te prilagođavati obavljanje redovite djelatnosti u okolnostima kada je proglašena katastrofa. Pravnim osobama rukovodi i koordinira Gradonačelnik uz stručnu potporu Stožera civilne zaštite .
U katastrofama i velikim nesrećama Gradonačelnik izravno zapovijeda operativnim snagama civilne zaštite.
3.9. UDRUGE U SASTAVU CIVILNE ZAŠTITE
Udruge građana koje će u slučaju velikih nesreća i katastrofa biti uključene u sustav civilne zaštite Grada Dubrovnika te dobiti zadaće u provedbi mjera i aktivnosti sustava civilne zaštite određene su:
Udruga u sustavu civilne zaštite Grada Dubrovnika je ronilački klub Dubrovnik
Zakonom o sustavu civilne zaštite (“Narodne Novine br. 82/15, 118/18), člankom 20. Udruge su određene kao operativne snage sustava civilne zaštite. Udruge koje nemaju javne ovlasti, a od interesa su za sustav civilne zaštite, pričuvni su dio operativnih snaga sustava civilne zaštite koji je osposobljen za provođenje pojedinih mjera i aktivnosti sustava civilne zaštite, svojim sposobnostima nadopunjavaju sposobnosti temeljnih operativnih snaga i specijalističkih i intervencijskih postrojbi civilne zaštite te se uključuju u provođenje mjera i aktivnosti sustava civilne zaštite.
Udruge samostalno provode osposobljavanje svojih članova i sudjeluje u osposobljavanju i vježbama s drugim operativnim snagama sustav civilne zaštite.
4. KAPACITETI ZA ZBRINJAVANJE I DRUGI OBJEKTI ZA SKLANJANJE
Grad Dubrovnik ima 10 skloništa na adresama:
― Vinogradarska
― Uz magistralu, istok, Mokošica,
― Uz magistralu, zapad, Mokošica,
― Bartola Kašića 2, Mokošica,
― Bartola Kašića 8, Mokošica,
― Bartola Kašića 10, Mokošica,
― Dr.Vladka Mačeka, Dubrovnik,
― Andrije Hebranga 21/23, Dubrovnik,
― O.Š.Lapad, Od Batale 14, Dubrovnik,
― O.Š.Antuna Masle, Orašac.
Odlukom o određivanju pravnih osoba od interesa za sustav civilne zaštite određene su pravne osobe koje su predviđene za pružanje smještaja.
Tablica 8: Pregled smještajnih kapaciteta i lokacija na kojima će se organizirati zbrinjavanje stanovništva.
Subjekt |
Kapacitet |
O.Š. Ivan Gundulić |
200 |
O.Š.Lapad |
200 |
O.Š.Mokošica |
200 |
O.Š.Marin Držić |
150 |
O.Š.Antun Masle |
50 |
Autokamp Solitudo (šatorsko naselje) |
900 |
Hotel Ivka |
155 |
Hotel Petka |
236 |
Hotel Lafodia |
420 |
Hotel Sungarden |
400 |
6. ZAKLJUČAK
U 2019. godini donešen je Plan djelovanja civilne zaštite na području grada Dubrovnika,
― plan vježbi za 2020. godinu i odluka o izvođenju vježbe “Lokrum 1023”,
― napravljena je vježba civilne zaštite "Lokrum 1023" u kojoj su sudjelovale operativne snage: vatrogasci, HGSS, GD CK Dubrovnik, povjerenici,
― kroz kolovoz, rujan i listopad pristupile su 272 osobe koje su pristale biti članovi snaga civilne zaštite te su suglasnost i potpisali. Sa svima je, u skladu sa Zakonom o sustavu civilne zaštite i podzakonskim aktima, napravljen intervju, popunili su zakonom predviđeni obrazac EPCZ i izjavu za GDPR te su obaviješteni o pravima i obvezama.
― osobnom opremom opremljeno je 190 članova postrojbi i povjerenika i zamjenika civilne zaštite
― opremile su se operativne snage civilne zaštite (vatrogasce - usisivač za vodu , GD CK - isušivač zraka profi - 3 kom., R.K.Dubrovnik- 8 ronilačkih odijela i boca ),
― u koordinaciji sa MUP za CZ izradili smo Odluku o pravnim osobama od interesa za sustav civilne zaštite Grada Dubrovnika
Sukladno Programu aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za Republiku Hrvatsku doneseno je:
a) izvješće o provedbi pripremnih i drugih aktivnosti po Programu aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za RH u 2019.,
b) prijedlog pogodnih lokaliteta i prostora radi uspostave zapovjednih mjesta kod zapovjedanja i koordinacije u gašenju požara,
c) plan rada stožera CZ u požarnoj sezoni 2019.,
d) plan operativne provedbe Programa aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za RH u 2019. na području grada Dubrovnika,
e) plan ustrojavanja i obavljanja motriteljsko - dojavne službe na području grada Dubrovnika u provedbi posebnih mjera zaštite od požara u 2019.,
f) plan aktivnog uključenja subjekata zaštite od požara za 2019.,
g) popis pravnih osoba i raspoložive teške mehanizacije u provedbi posebnih mjera zaštite od požara,
h) financijski plan osiguranih sredstava za provođenje zadaća tijekom ljetne požarne sezone u 2019.
― aktivno se sudjelovalo u radu Platforme hrvatskih gradova i županija za smanjenje rizika od katastrofa,
― napravljena je, sukladno pravilniku o vođenju evidencija pripadnika operativnih snaga sustava CZ, evidencija svih pripadnika sustava CZ Grada Dubrovnika.
Zakonom o sustavu civilne zaštite („Narodne Novine“ br. 82/15, 118/18) uređuje se sustav i djelovanje civilne zaštite kao i obaveze jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u sustavu civilne zaštite. Navedenim Zakonom dana je velika autonomnost JLP(R)S u izvršavanju poslova i zadaća iz područja sustava civilne zaštite iz kojeg proizlaze i sve veće obveze.
Izradom planskih dokumenata iz područja civilne zaštite Grad Dubrovnika redefinirao je operativne snage sustava civilne zaštite sukladno potrebama proizašlih iz Procjene rizika od velikih nesreća.
Ulaganje u operativne snage sustava civilne zaštite provodi se kontinuirano kako u kvalitativnom tako i u kvantitativnom smislu što rezultira i većom spremnošću snaga sustava civilne zaštite. Analizom sustava civilne zaštite na području preventive i na području reagiranja i rizika, koja je sastavni dio Procjene rizika od velikih nesreća Grada Dubrovnika, utvrđena je visoka spremnost i dostatnost kapaciteta operativnih snaga sustava civilne zaštite Grada Dubrovnika koje u slučaju velike nesreće i katastrofe mogu u dovoljnoj mjeri samostalno i učinkovito reagirati na otklanjanju posljedica velikih nesreća i katastrofa.
KLASA: 810-01/19-02/17
URBROJ: 2117/01-09-19-3
Dubrovnik, 10. prosinca 2019.
Predsjednik Gradskog vijeća:
mr.sc. Marko Potrebica, v. r.
------------------------------------------------